abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85602314
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 12:16 schreef alors het volgende:
HOAX!!!!! photoshop!!!

[ afbeelding ]

paarden lopen niet uitzichzelf in die houding, dat doen ze alleen als iemand met behulp van een bit ze daarin trekt!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Shit, got me :')
pi_85602438
Dat is weer een beetje zaken in het belachelijke trekken. :P

Zag van de week op de pensionstal wel iemand rijden die erg streng met d'r handen was en haar paard echt naar beneden dwong (zagen). Zou daar dan eigenlijk iets van willen zeggen, maar durf dat ook weer niet goed. Ik wil niet betweterig overkomen, maar dit was gewoon echt geen fijn plaatje...
pi_85602720
Iemand op de kampioenschappen deed dat ook. Maar tegenwoordig is er best vaak iemand van de KNHS die toezicht houd. Dit meisje deed het niet fanatiek, maar het was een tik van haar. Ze is er overigens wel meteen op aangesproken toen.
  maandag 23 augustus 2010 @ 12:46:01 #4
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_85602951
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 12:31 schreef Isegrim het volgende:
Dat is weer een beetje zaken in het belachelijke trekken. :P

Zag van de week op de pensionstal wel iemand rijden die erg streng met d'r handen was en haar paard echt naar beneden dwong (zagen). Zou daar dan eigenlijk iets van willen zeggen, maar durf dat ook weer niet goed. Ik wil niet betweterig overkomen, maar dit was gewoon echt geen fijn plaatje...
Dat moet je eigenlijk gewoon doen. Dat doe ik ook altijd, je kan wel een weerwoord terug verwachten, maar goed. Mij is het dat waard. En als je het gewoon vriendelijk brengt, moet er geen probleem zijn lijkt me :)

Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je jezelf toch afzijdig houdt. :)
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_85602967
Je ziet bij springwedstrijden vaak ruiters die net na het in de ring komen, het hoofd van hun paard een soort van heen en weer trekken. Vind ik ook altijd op een soort zagen lijken, maar ik weet niet of dat het ook is. Eens kijken of ik er een filmpje van kan vinden om te laten zien wat ik bedoel...
pi_85603008
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 12:46 schreef Samzz het volgende:

[..]

Dat moet je eigenlijk gewoon doen. Dat doe ik ook altijd, je kan wel een weerwoord terug verwachten, maar goed. Mij is het dat waard. En als je het gewoon vriendelijk brengt, moet er geen probleem zijn lijkt me :)

Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je jezelf toch afzijdig houdt. :)
Ik vind het gewoon een beetje eng, je weet hoe paardenmeisjes kunnen zijn. _O-
  maandag 23 augustus 2010 @ 12:50:51 #7
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_85603145
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 12:39 schreef Xs2Shanna het volgende:
Iemand op de kampioenschappen deed dat ook. Maar tegenwoordig is er best vaak iemand van de KNHS die toezicht houd. Dit meisje deed het niet fanatiek, maar het was een tik van haar. Ze is er overigens wel meteen op aangesproken toen.
Inderdaad. Een meisje van mijn oude stal moet voor de tuchtraad komen wegens mishandeling van pony en het uitschelden van een official, geloof ik.

Ze is op concours helemaal door het lint gegaan toen de pony weigerde en heeft haar op het voorterrein flinke klappen verkocht, toen de official er wat van zei, begon ze ook nog op de official te schelden. Pfff... Ik schrok er wel van, het meisje was altijd al heel brutaal en fel op de pony's, maar dit gaat wel erg ver.
_______

Ik wilde vandaag rijden, zie ik net dat onze zandbak weer een zwembad is. En aangezien m'n instructrice geen tijd heeft om met me naar de buren te gaan en ik dit niet alleen aandurf, wordt het maar niet rijden.
  maandag 23 augustus 2010 @ 12:53:18 #8
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_85603250
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 12:47 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ik vind het gewoon een beetje eng, je weet hoe paardenmeisjes kunnen zijn. _O-
Zeker :D Maar ik genoot als 'stalmanager' nog enig gezag, dus er werd geluisterd als ik wat zei :D Ik zie het zelf als een leermoment, als iemand iets ziet wat ik niet doorheb. Aan de kant zie je iets toch beter dan wanneer je op t paard zit.
pi_85603273
Ik hoop dat het weer tegen de avond wat beter wordt zodat we kunnen gaan. We zijn de afgelopen weken best vaak niet geweest doordat het pijpenstelen regende. -O- Hij vermaakt zich wel dus voor hem maakt het weinig uit, maar ik wil gewoon lekker rijden. :) Hij geeft zelf trouwens weinig om regen, gaat meestal niet eens in de schuilstal staan.
pi_85603663
Ik ga in weer en wind... *O* Maar de stallen zijn binnen, we hebben een solarium, dus na de regen kan hij lekker zonnen! En daarna kan ik binnen lekker theetje drinken.

Heb zondag mijn L1 debuut, dus moet sowieso wel.. Maak me alleen een beetje druk om de wind... het waait hier echt heel hard. Er hing net een boompje bijna op de grond!
pi_85603758
Hier ook forse windstoten af en toe. Fin heeft echt een hekel aan wind, vooral als hij er tegenin moet lopen. :')
pi_85603828
Mijn paard is geblesseerd.
Flinke wond op haar achterbeen met wondinfectie. De antibiotica lijkt zijn werk nu goed te doen
Juin uit Eigen Tuin!
pi_85603951
Hoe is het gebeurd?
pi_85603973
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 13:05 schreef Isegrim het volgende:
Hier ook forse windstoten af en toe. Fin heeft echt een hekel aan wind, vooral als hij er tegenin moet lopen. :')
Hij loopt wel 2x zo snel met wind tegen.

In elk geval geen dazen... :)
pi_85604178
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 13:12 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Hij loopt wel 2x zo snel met wind tegen.

In elk geval geen dazen... :)
O ja, de dazen hebben plaatsgemaakt voor echt hele vervelende vliegen.
Die vliegen gaan zelfs bij mensen direct in hun ooghoek, mond en neusgaten zitten. :{
Ik had er zelf echt last van afgelopen vrijdag. :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  maandag 23 augustus 2010 @ 13:18:47 #16
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_85604222
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 13:02 schreef Xs2Shanna het volgende:
Ik ga in weer en wind... *O* Maar de stallen zijn binnen, we hebben een solarium, dus na de regen kan hij lekker zonnen! En daarna kan ik binnen lekker theetje drinken.

Heb zondag mijn L1 debuut, dus moet sowieso wel.. Maak me alleen een beetje druk om de wind... het waait hier echt heel hard. Er hing net een boompje bijna op de grond!
Ik normaal ook, maar wij hebben nu echt een zwembad, het water staat 15 cm hoog en laat Rio nu net een hekel hebben aan opspattend water :') Hier is het ook flink aan het waaien en er trekken steeds dikke regenbuien over... En gisteren lag ik nog in de tuin te zonnen -O-

Morgen gaan we naar de buren, die hebben drainage O+ Rio staat nu lekker nog even in de wei voor hij straks voer krijgt en ik zit achter een glas fris.
  maandag 23 augustus 2010 @ 13:20:37 #17
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_85604308
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 13:17 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

O ja, de dazen hebben plaatsgemaakt voor echt hele vervelende vliegen.
Die vliegen gaan zelfs bij mensen direct in hun ooghoek, mond en neusgaten zitten. :{
Ik had er zelf echt last van afgelopen vrijdag. :')
Huis, tuin en keukenvliegen :( Ze zijn nu iig minder aan het steken dan vorige week. Ze zitten hier ondanks ladingen vliegenspray helemaal onder. Ik ga binnenkort m'n tee trea mengseltje maar eens maken.
pi_85604541
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 13:20 schreef Samzz het volgende:

[..]

Huis, tuin en keukenvliegen :( Ze zijn nu iig minder aan het steken dan vorige week. Ze zitten hier ondanks ladingen vliegenspray helemaal onder. Ik ga binnenkort m'n tee trea mengseltje maar eens maken.
Stalvliegen :P Lijken op huis, tuin en keukenvliegen met dat verschil dat ze bijten :P
pi_85604598
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 13:11 schreef Isegrim het volgende:
Hoe is het gebeurd?
zo te zien heeft er een hoefijzer tegen aan gezeten.
Er staan weer nieuwe paarden in de groep en dan is het bijna altijd raak.
Juin uit Eigen Tuin!
pi_85604604
Wij hebben een eb- en vloedbak die eigenlijk altijd te rijden is. Ik geloof dat ze in de afgelopen winter één week niet hebben kunnen rijden. Hij wordt dagelijks gesleept. ^O^
  maandag 23 augustus 2010 @ 13:28:27 #21
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_85604635
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 13:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Stalvliegen :P Lijken op huis, tuin en keukenvliegen met dat verschil dat ze bijten :P
Huis, tuin en keuken vliegen bijten ook. Vooral in augustus.
pi_85604639
Steekvliegen.

Het is dit jaar echt heel erg, ik kwam er gelukkig achter dat het niet alleen bij mij is, maar vrijwel overal in het land wel. Veel erger dan voorgaande jaren.

Ik heb heb 4 verschillende soorten vliegenspray, geen enkele helpt meer... Vooral de honden moeten ze hebben.
pi_85604652
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 13:27 schreef Symphonic het volgende:

[..]

zo te zien heeft er een hoefijzer tegen aan gezeten.
Er staan weer nieuwe paarden in de groep en dan is het bijna altijd raak.
Vervelend. -O- Bij ons wel vaak kleine wondjes van het spelen, maar echt getrapt wordt er eigenlijk nooit. Maar de groep reageert ook erg koel op nieuwelingen. Ze zijn wisselingen wel gewend I guess.
pi_85604872
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 13:28 schreef Samzz het volgende:

[..]

Huis, tuin en keuken vliegen bijten ook. Vooral in augustus.
Arme augustus ;( Gelukkig hebben zoogdieren daar geen last van:

quote:
De huisvlieg is niet direct gevaarlijk voor de mens, de vlieg kan in tegenstelling tot andere vliegen als dazen niet bijten. Net als andere echte vliegen uit de familie echte vliegen (Muscidae) kan de huisvlieg ook niet steken met een angel en is niet giftig.
Stalvliegen echter:

quote:
De stalvlieg (Stomoxys calcitrans) is een vlieg uit de familie van de echte vliegen (Muscidae).

Het uiterlijk van deze vlieg is sterk gelijkend met de huisvlieg, maar deze soort heeft duidelijk naar voren stekende palpen. Deze palpen gebruikt de stalvlieg om mee te steken en bloed mee te zuigen. De stalvlieg steekt vooral vee, maar soms ook mensen en dan met name in de benen. De spanwijdte is 6 tot 8 millimeter.
pi_85605592
Voorgaande jaren hebben de paarden geen vliegendekens op gehad of een frontriem met van die draadjes, maar nu is het echt zo erg dat ze er niet zonder kunnen.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')