Visuele cirkels, dat zijn de ergste.quote:Op maandag 23 augustus 2010 10:55 schreef Cue_ het volgende:
En vanaf de balie word je wss weer doorgestuurd naar de site. Dus wees gewaarschuwd!
mij al paar keer overkomen met de chip, dat je zo'n visuele cirkel krijgt
O thanks, gelukkig zitten ze hier ook. Scheelt me weer een ritje voor niks naar een station mochten ze me daar wegsturen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 10:50 schreef zarGon het volgende:
Ik gok dat ze met balie servicekantoren bedoelen. http://www.ib-groep.nl/pa(...)/servicekantoren.asp.
Ze worden wel goed zichtbaar zo, bij de IBGgroep DUOquote:Op maandag 23 augustus 2010 10:56 schreef Rectum het volgende:
[..]
Visuele cirkels, dat zijn de ergste.
Nou hè... Vooral als je ze kunt zienquote:Op maandag 23 augustus 2010 10:56 schreef Rectum het volgende:
[..]
Visuele cirkels, dat zijn de ergste.
Dat gaat nog mooi worden danquote:Op maandag 23 augustus 2010 11:01 schreef fonsoy het volgende:
Ik ben nu aan mijn derde OV-studentenkaart, maar ik denk dat deze ook stuk gaat. De conducteur zat te zeuren dat hij hem niet pakte. Gek word je ervan. Doe mij maar weer het oude pasje.
Wat moet je doen:
- Formulier vragen bij een NS balie, of een andere vervoerder. Dit formulier kun je ook op internet vinden. Het gaat om het formulier om verloren/gestolen ov chipkaarten aan te geven. Hierop geef je aan dat de jouwe stuk is.
- Veel plezier met de maand(!) die je je ov chipkaart niet hebt, treinkaartjes en dergelijke te kopen. Kosten krijg je niet vergoed. Totale kosten voor mij komen in de buurt van van 600-700 euro. Ja, ik reis veel en vaak met het OV.
Het vervelendste is steeds te moeten uitleggen dat je ov kaart stuk is, hem opgestuurd hebt bla bla, en daarom dit nu doet. Ook een minpuntje is dat je dan alleen nog maar met tram 5, 16 en 24 kan. Gelukkig is het Amsterdamse lokale vervoer niet zo duur. Bovendien is het fijn om te kunnen fietsen. Veel gezonder.quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:04 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Dat gaat nog mooi worden dan![]()
In principe gebruik ik 'm alleen in de Amsterdamse metro / tram en daar kan je makkelijk door de poortjes heenwandelen als je voorganger incheckt of uitcheckt. En anders maar met de fiets/auto. Maarja, verre van ideaal.
Slikken ze dat?quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:01 schreef Folkwin het volgende:
Mijne ook!
Ik heb gewoon een kopie gemaakt van alle opgestuurde formulieren en een uitdraai van de DUO-site waar je abonnement op staat, geen kaartje gekocht tot nog toe. Elke conducteur begrijpt het dat het heel vervelend is.
Zou opzich wel moeten (vind ik) Zolang je maar kan aantonen dat je daadwerkelijk recht hebt erop. En dat er eigenlijk geen twijfel over mogelijk kan zijn.quote:
Ik heb al twee keer een boete gehad, omdat ik een mierenneuker van een conducteur trof. Die mij gewoon een boete uitschreef ondanks mijn verhaal. Ik liet mijn formulieren zien waarmee ik mijn OV chipkaart op ging sturen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:08 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Zou opzich wel moeten (vind ik) Zolang je maar kan aantonen dat je daadwerkelijk recht hebt erop. En dat er eigenlijk geen twijfel over mogelijk kan zijn.
Tot nog toe wel.. en anders log ik even in op mobiel internet, laat ik het gewoon zien.quote:
Vergeet niet de 2,50 administratiekosten die je ook MOET betalen als je je saldo van je oude pas terug wilquote:Op maandag 23 augustus 2010 11:01 schreef fonsoy het volgende:
Ik ben nu aan mijn derde OV-studentenkaart, maar ik denk dat deze ook stuk gaat. De conducteur zat te zeuren dat hij hem niet pakte. Gek word je ervan. Doe mij maar weer het oude pasje.
Wat moet je doen:
- Formulier vragen bij een NS balie, of een andere vervoerder. Dit formulier kun je ook op internet vinden. Het gaat om het formulier om verloren/gestolen ov chipkaarten aan te geven. Hierop geef je aan dat de jouwe stuk is.
- Veel plezier met de maand(!) die je je ov chipkaart niet hebt, treinkaartjes en dergelijke te kopen. Kosten krijg je niet vergoed. Totale kosten voor mij komen in de buurt van van 600-700 euro. Ja, ik reis veel en vaak met het OV.
Een vriend van mij liet hem stuk vallen, *BAM* 1000 stukjes. Hij heeft 3 week lang op eigen kosten moeten reizen, en had vervolgens een nieuwe in huis.quote:Op maandag 23 augustus 2010 10:45 schreef El_Liberaliste het volgende:
Ik ging laatst weer eens met het OV maar m'n studenten-OV bleek niet te werken. Dat apparaat pakte 'm niet, zeg maar. Dus ik ben naar de site van de IBG geweest maar daar word je doorverwezen naar een telefoonnummer. Als je het telefoonnummer belt word je door de automatische beanwoorder weer terugverwezen naar de site, 'of kom langs bij een balie'. Bureacratie weer, maar wat zouden ze kunnen bedoelen met een balie? Gewoon zo'n plek waar je reisinformatie krijgt en treinkaartjes kan kopen ofzo?
Wie heeft dit nog meer gehad en hoe werd het opgelost?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |