abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85698392
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 18:28 schreef Fixers het volgende:
Als ik maar een paar cm extra plafondhoogt heb, dan kan een pax. Mits je hem staande monteert.

Morgen naar Snarfs blauwe doos (maar dan een andere) koophulpjes scoren en lijstjes voorbereiden. Als je afhankelijk bent van anderen voor het vervoer vraagt dat wat extra planning. De bezorgservice vind ik nogal duur.
Ja een paar cm meer dan 236cm is voldoende, staande opbouwen is dan de enige mogelijkheid omdat je anders de kast niet meer kunt draaien. De diagonaal van de kastbreedte is de benodigde hoogte. wanneer je hem liggend wilt opbouwen en wilt kantelen.

Nog een extra mededeling. Grote kans dat de IKEA vestiging geen koophulpen en/of brocures meer heeft op dit moment. Dit komt omdat IKEA eind augustus overgaat naar het nieuwe catalogus-jaar en daardoor nieuwe koophulpen krijgen. Helaas is er vaak een periode tijdens deze omschakeling dat er even geen koophulpen zijn. In Barendrecht is dat op dit moment in ieder geval zo.
pi_85698802
Hoelang duurt dat koophulpen gat? Naar verwachting kan ik volgende maand gaan inrichten. We hebben al aardig wat gezien bij ikea.

Of wordt het nog echt 2 weken wachten tot de nieuwe catalogus er is?
pi_85699691
weet iemand hoe ik aan de oude catalogus kan komen (die van 2010) of is er gewoon geen mogelijkheid meer toe
pi_85700068
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 18:48 schreef Fixers het volgende:
Hoelang duurt dat koophulpen gat? Naar verwachting kan ik volgende maand gaan inrichten. We hebben al aardig wat gezien bij ikea.

De pax serie is gewoon beschikbaar, dus je kunt probleemloos je kast uitzoeken en/of halen bij een vestiging.
Probeer de pax-planner op de website, daar staat in principe de gehele serie op. Nadat je hem samengesteld hebt ga je naar een vestiging. Laat je hem checken door een medewerker, OF je doet dit hele verhaal in de vestiging zelf. Na afloop krijg je van de medewerker een bon met een waslijst aan onderdelen en de locaties waar ze in het magazijn te verzamelen zijn. Let op, mits voorradig! De kast bestaat uit verschillende losse onderdelen. Soms kan het zijn dat een enkel onderdeel er niet is. Voor een lade of plank is dat niet zo erg, maar voor een basiselement (de kast zonder inrichting en deuren) wordt het lastig de kast thuis op te bouwen. Daarom is het online oriënteren een goede optie omdat je dan direct de voorraden van jouw voorkeur kunt checken in de winkel naar keuze. Zo ga je niet voor niets naar de IKEA.

De catalogus wordt vanaf 6 september verspreid. en vanaf 18 september kun je hem online bestellen, wanneer je hem niet hebt ontvangen.
Wanneer de koophulpen en brochures er weer zijn verschilt per winkel. Hier kan ik helaas weinig over zeggen. Behalve dat je je er niet van moet laten weerhouden om een pax kast te kopen. Het is niet zo dat die koophulp noodzakelijk is. De losse onderdelen staan er met hun artikelnummers in vermeld, meer niet!

Succes!
pi_85700496
Het gaat niet alleen om een pax, daar wilde ik vooral weten of ik rekening moest houden met extra plafond hoogte. Maar ook een woonkamer inrichting. Een ektorp bank bijvoorbeeld. Maar die staat niet volledig in de gids en online vind ik 't ook niet heel duidelijk hoe je daar een combi van samenstelt.

Als de tundra koophulpen er maar zijn. Daar kan ik het vast wel mee redden tot de nieuwe gids er is. :P
pi_85702491
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 13:11 schreef Snarf het volgende:

[..]

Is het ooit bij je opgekomen dat Bartjebart en ikzelf ook een leven buiten IKEA hebben, en dit topic pas 2 dagen oud is?

Ik zal het dadelijk proberen op te zoeken als ik weer naar de blauwe doos mag.
En dat we dit allemaal in vrije tijd doen...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_85702734
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 18:48 schreef Fixers het volgende:

In Hengelo hebben we veel koophulpen al in de winkel.

Maar koophulpen kunnen niet aanwezig zijn omdat ze bijvoorbeeld artikelen bevatten die met verkeerde prijs gedrukt zijn, omdat de drukker nog niet voldoende gedrukt heeft, omdat de koophulp nog niet vrijgegeven is vanuit Zweden (wat maatvoerigen/teksten betreft) of omdat de vestiging ze simpelweg niet op tijd besteld heeft.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_85702802
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 19:11 schreef hecoson het volgende:
weet iemand hoe ik aan de oude catalogus kan komen (die van 2010) of is er gewoon geen mogelijkheid meer toe
Je zult denk ik iemand in je omgeving moeten vragen of zij er nog 1 hebben liggen. De IKEA winkels hebben geen catalogi meer liggen omdat de geldigheidsdatum van deze catalogi verstreken is (1 augustus). Vanaf 6 september krijg je een catalogus thuis!
pi_85703506
quote:
Onze 66-urige winkelweek
Openingstijden:
Maandag t/m vrijdag 10:00 - 21:00 uur.
Zaterdag 9:00 - 20:00 uur (IKEA Delft is vanaf 1 september geopend van 10:00 tot 20:00 uur)

En dan zijn we ook nog regelmatig geopend op zondagen. We zijn dan geopend van 11:00 - 18:00 uur. IKEA Amsterdam en IKEA Delft zijn geopend van 10:00 tot 18:00 uur

Dit zijn de zondagsopeningen voor de komende tijd:
29 augustus
IKEA Amsterdam, Delft, Heerlen, Hengelo

5 september
IKEA Amsterdam, Breda, Delft, Groningen, Utrecht

12 september
IKEA Amsterdam, Delft

19 september
IKEA Amsterdam, Delft

26 september
IKEA Amersfoort, Amsterdam, Breda, Delft, Eindhoven, Haarlem, Heerlen

3 oktober
IKEA Amsterdam, Delft, Eindhoven, Groningen, Utrecht

10 oktober
IKEA Amsterdam, Delft

17 oktober
IKEA Amersfoort, Amsterdam, Breda, Delft, Duiven, Utrecht

pi_85704190
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 20:24 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

En dat we dit allemaal in vrije tijd doen...
Jeetje zeg. Begin jij nou ook al. Ik constateerde alleen maar dat jullie de afgelopen dagen niet hebben deel genomen aan het mieuwe topic en dat we nu ff niets meer aan jullie konden vragen en dat jullie hopelijk nog wel in het IKEA-reeks langs zouden komen. God zeg... Zal nooit meer wat over jou of andere IKEA-personeel schrijven... 8)7
pi_85705230
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 21:07 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Jeetje zeg. Begin jij nou ook al. Ik constateerde alleen maar dat jullie de afgelopen dagen niet hebben deel genomen aan het mieuwe topic en dat we nu ff niets meer aan jullie konden vragen en dat jullie hopelijk nog wel in het IKEA-reeks langs zouden komen. God zeg... Zal nooit meer wat over jou of andere IKEA-personeel schrijven... 8)7
Ow gut... :{ ik zei alleen dat we dit in onze vrije tijd doen... En tja, dan kan het gebeuren dat we 2 daagjes eens iets niet zeggen... Verder zijn er ook zaken die we eerst op het werk moeten nakijken... Dus er is een kans dat je niet binnen 5 minuten een antwoord hebt :D
pi_85716563
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 19:11 schreef hecoson het volgende:
Digitaal nog wel!
http://static.onlinecatalogue.ikea.com/2010/ikea_catalogue/NL/

Maar let op, prijzen zijn niet altijd meer correct.
pi_85747065
Vraagje voor de ikea medewerkers.. Heb ik België een leuke en lekker zittende stoel gevonden die gewoon in de winkel stond aangegeven als 'Nieuw'. Nu zit ik op de site te kijken en zie ik 'm alleen staan onder tijdelijke aanbiedingen in België en niet in Nederland.
Is er een kans dat hij definitief in het assortiment komt (in België of Nederland??)
Het gaat om de Persby stoelen. Artikelnummer 501.977.55 (Rood) 401.940.01 (Wit)
pi_85748617
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 21:32 schreef Rimketje het volgende:
Vraagje voor de ikea medewerkers.. Heb ik België een leuke en lekker zittende stoel gevonden die gewoon in de winkel stond aangegeven als 'Nieuw'. Nu zit ik op de site te kijken en zie ik 'm alleen staan onder tijdelijke aanbiedingen in België en niet in Nederland.
Is er een kans dat hij definitief in het assortiment komt (in België of Nederland??)
Het gaat om de Persby stoelen. Artikelnummer 501.977.55 (Rood) 401.940.01 (Wit)
PERSBY is tijdelijk assortiment. In zoverre... het is een soort vrije keuze assortiment. Ieder land cq. iedere vestiging kan in principe zelf bepalen of zij dit assortiment EXTRA in kopen om naast het normale assortiment te voeren. Vaak wordt dit assortiment gebruikt omdat het artikelen biedt dat niet in het normale assortiment van IKEA zit, maar waar wel veel naar gevraagd wordt in de winkel of bijvoorbeeld om een aanbieding mee te creeeren.
Het nadeel van deze artikelen is dat het om een soort partijverkoop gaat. Vaak kunnen we als winkel maximaal 1x een bestelling doen en daarna is internationaal de voorraad op...
pi_85759749
Ik wil even kwijt dat de Ikea medewerkers in dit topic uitstekende service verlenen. Mèn, gister bij Ikea breda geweest en de schoolvakanties zijn hier blijkbaar nog niet om. }:| Ik zou het na een dag werken in die chaos niet meer op kunnen brengen om dan nog vrolijk hier mee te posten over mijn werk.

De meeste koophulpen die ik zocht zijn gevonden. Blijkbaar nog niet van de drukker want het waren allemaal fotokopieën. Alleen van de Pax en de Tundra series waren ze er nog niet. Juist die laatste heb ik eigenlijk het eerste nodig. Is die niet ergens online te vinden? Ik ben alleen een laminaat leg instructie filmpje tegen gekomen via google op de ikea site.
pi_85760887
Vraag: ik heb 1 week geleden PAX kast gekocht tijdens de PAX-actie. Ik zou een pasje met tegoed thuis gestuurd krijgen naar aanleiding van de totale prijs van de paxkastsamenstelling. Hoe lang duurt zoiets?
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 10:47:42 #42
159094 Jack.
Verdwaalde Belg
pi_85763656
Hallo,

Ik ga volgende maand verhuizen dus ik ben me helemaal aan het orienteren in het ikea wereldje :D

Ik hoop dat jullie mij kunnen verderhelpen met enkele vragen:

1/
In Ikea BE kan je een bestelwagen huren (type Renault Kangoo). Dit is voordeliger dan het laten brengen.
Op de site van Ikea NL kon ik daar niets over terugvinden. Wordt dit in NL niet aangeboden, of kijk ik er gewoon naast op de site ?

2/
Ik heb me aangemeld voor de Ikea Family Card. Kan ik dan sneller de nieuwe catalogus bekomen?
Ik wil ook wel weten of er in de maand september een slaapkamer in aanbieding komt zoals eerder al gevraagd in dit topic :) Is hier al meer nieuws over? Wat zijn de aanbiedingen voor september?

3/
Ik heb interesse in de malm slaapkamer reeks. In de koophulp zie ik bij de onderdelen het bedframe staan, en op de afbeelding zie ik daar dat het bedrame een hoofdeind heeft. Echter zie ik het hoofdeind ook apart vermeld bij de onderdelen. Ik bedoel dan niet het hoofdeinde dat je kan uitschuiven, maar de simpele plank (140x5x124cm) Hoe zit dit? Moet ik dit hoofdeind ook meerekenen of is dit een speciaal hoofdeind ter vervanging van het standaard hoofdeind?

4/
Nog een vraag over de malm slaapkamer reeks. Het nachtkastje van deze reeks heeft een lage lade en erboven zo'n u vorm om boeken etc in te leggen. Ik vind die u vorm maar niks (lees ook geen boeken in bed ofzo), maar verder vind ik het wel mooi. Kan ik het nachtkastje monteren zonder die u vorm, of kan dat niet? Ik gok dat er dan 2 gaten in de rechtopstaande plank zijn ofzo, kan ik die eventueel netjes opvullen met van die afdicht dopjes of gaat het er dan lelijk uitzien?

Alvast bedankt voor de antwoorden! :)
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 11:42:23 #43
37582 Snarf
Het is friet, geen patat.
pi_85765327
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 10:47 schreef Jack. het volgende:
Hallo,

Ik ga volgende maand verhuizen dus ik ben me helemaal aan het orienteren in het ikea wereldje :D

Ik hoop dat jullie mij kunnen verderhelpen met enkele vragen:

1/
In Ikea BE kan je een bestelwagen huren (type Renault Kangoo). Dit is voordeliger dan het laten brengen.
Op de site van Ikea NL kon ik daar niets over terugvinden. Wordt dit in NL niet aangeboden, of kijk ik er gewoon naast op de site ?

2/
Ik heb me aangemeld voor de Ikea Family Card. Kan ik dan sneller de nieuwe catalogus bekomen?
Ik wil ook wel weten of er in de maand september een slaapkamer in aanbieding komt zoals eerder al gevraagd in dit topic :) Is hier al meer nieuws over? Wat zijn de aanbiedingen voor september?

3/
Ik heb interesse in de malm slaapkamer reeks. In de koophulp zie ik bij de onderdelen het bedframe staan, en op de afbeelding zie ik daar dat het bedrame een hoofdeind heeft. Echter zie ik het hoofdeind ook apart vermeld bij de onderdelen. Ik bedoel dan niet het hoofdeinde dat je kan uitschuiven, maar de simpele plank (140x5x124cm) Hoe zit dit? Moet ik dit hoofdeind ook meerekenen of is dit een speciaal hoofdeind ter vervanging van het standaard hoofdeind?

4/
Nog een vraag over de malm slaapkamer reeks. Het nachtkastje van deze reeks heeft een lage lade en erboven zo'n u vorm om boeken etc in te leggen. Ik vind die u vorm maar niks (lees ook geen boeken in bed ofzo), maar verder vind ik het wel mooi. Kan ik het nachtkastje monteren zonder die u vorm, of kan dat niet? Ik gok dat er dan 2 gaten in de rechtopstaande plank zijn ofzo, kan ik die eventueel netjes opvullen met van die afdicht dopjes of gaat het er dan lelijk uitzien?

Alvast bedankt voor de antwoorden! :)
1. Wij verhuren geen busjes in Nederland. Wel aanhangers tegen uitermate schappelijke prijzen.

2. Het hebben van een Family-kaart helpt je niet bij het eerder verkrijgen van een catalogus, die worden in het gehele land in dezelfde periode onder alle huishoudens verspreid. Over aanbiedingen van September kan ik nog niets zeggen aangezien ik daar nog niets vanaf weet.

3. in combinatie met andere MALM producten kun je met het extra hoofdeinde een "wand" maken van MALM in dezelfde kleur. Bij het bed zit een lagere maat hoofdeinde zodat je in ieder geval kunt slapen als je een MALM bed koopt :)

4. wat je zegt klopt. de u hoe je niet te monteren maar dan zit je met vier gaatjes ter grootte van een deuveltje. afdichten moet geen probleem zijn, al worden die dopjes niet meegeleverd. zelf even vragen bij de klantenservice dus of scoren bij een bouwmarkt.
:-D I am Willem-Alexander Claus George Ferdinand van Oranje-Nassau and I approve this message.
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 11:54:46 #44
37582 Snarf
pi_85765832
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 06:49 schreef Fixers het volgende:
Ik wil even kwijt dat de Ikea medewerkers in dit topic uitstekende service verlenen. Mèn, gister bij Ikea breda geweest en de schoolvakanties zijn hier blijkbaar nog niet om. }:| Ik zou het na een dag werken in die chaos niet meer op kunnen brengen om dan nog vrolijk hier mee te posten over mijn werk.

De meeste koophulpen die ik zocht zijn gevonden. Blijkbaar nog niet van de drukker want het waren allemaal fotokopieën. Alleen van de Pax en de Tundra series waren ze er nog niet. Juist die laatste heb ik eigenlijk het eerste nodig. Is die niet ergens online te vinden? Ik ben alleen een laminaat leg instructie filmpje tegen gekomen via google op de ikea site.
Naar wat ben je precies op zoek? Assortiment? Mogelijke accesoires? Er staat helaas ook geen koophulp op ons intranet!
:-D I am Willem-Alexander Claus George Ferdinand van Oranje-Nassau and I approve this message.
pi_85766124
Onze 236 pax staat in een ruimte van 237,5 ziet er wel heel mooi clean uit. De eerste zat half in elkaar toen ik dacht dat gaat niet werken zo liggen. Alleen vinden ze bij de ikea dat ik de kast echt aan de muur moet vastzetten ivm kantel gevaar :D
live your fears, fear your live
pi_85767810
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 11:54 schreef Snarf het volgende:

[..]

Naar wat ben je precies op zoek? Assortiment? Mogelijke accesoires? Er staat helaas ook geen koophulp op ons intranet!
De pax kom ik wel uit met de planner. Maar voor het tundra laminaat wil ik graag weten hoeveel pakken ik nodig heb (zaagverlies berekenen). Welke ondervloer er nodig is, en hoeveel, en wat ik dan nog meer aan klein materiaal moet hebben.
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 13:41:16 #47
37582 Snarf
pi_85769622
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 12:50 schreef Fixers het volgende:

[..]

De pax kom ik wel uit met de planner. Maar voor het tundra laminaat wil ik graag weten hoeveel pakken ik nodig heb (zaagverlies berekenen). Welke ondervloer er nodig is, en hoeveel, en wat ik dan nog meer aan klein materiaal moet hebben.
Ik moet je het antwoord schuldig blijven. Zal zaterdag even kijken of we in Delft al/nog koophulpen hebben, en zo ja deze proberen in te scannen.
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 13:58:33 #48
159094 Jack.
Verdwaalde Belg
pi_85770355
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 11:42 schreef Snarf het volgende:

[..]

1. Wij verhuren geen busjes in Nederland. Wel aanhangers tegen uitermate schappelijke prijzen.

2. Het hebben van een Family-kaart helpt je niet bij het eerder verkrijgen van een catalogus, die worden in het gehele land in dezelfde periode onder alle huishoudens verspreid. Over aanbiedingen van September kan ik nog niets zeggen aangezien ik daar nog niets vanaf weet.

3. in combinatie met andere MALM producten kun je met het extra hoofdeinde een "wand" maken van MALM in dezelfde kleur. Bij het bed zit een lagere maat hoofdeinde zodat je in ieder geval kunt slapen als je een MALM bed koopt :)

4. wat je zegt klopt. de u hoe je niet te monteren maar dan zit je met vier gaatjes ter grootte van een deuveltje. afdichten moet geen probleem zijn, al worden die dopjes niet meegeleverd. zelf even vragen bij de klantenservice dus of scoren bij een bouwmarkt.
Bedankt voor de snelle reactie!

Nog een domme vraag :@
Als je een bed hebt met middenbalk (160cm) en 2 lattenbodems (want die gaan max tot 140cm blijkbaar), kan je dan gewoon een 2pers matras erop leggen, of moet je dan 2x80cm erop leggen? Maw zit er iets in de weg in het midden, of kan je de volledige vlakte (160x200) benutten in 1x ?

Op welke basis wordt beslist (in de koophulp bij aanbevolen combinaties) dat je beter geen sultan fagang matras combineert met een sultan lodingen lattenbodem? Ik wilde die 2 namenlijk wel combineren :@
  † In Memoriam † vrijdag 27 augustus 2010 @ 14:12:34 #49
240917 Mula
pi_85770887
Jack, je kan gewoon een matras van 160x200 kopen. Je merkt niks van die balk in het midden!
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 14:19:44 #50
159094 Jack.
Verdwaalde Belg
pi_85771156
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 14:12 schreef Mula het volgende:
Jack, je kan gewoon een matras van 160x200 kopen. Je merkt niks van die balk in het midden!
Ok bedankt, ik dacht ik vraag het maar even voor ik straks met een grote matras zit die ik er niet op kan leggen :D

Iemand die nog kan zeggen of ik fagang matras met lodingen lattenbodem kan combineren of is dat heiligschennis?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')