http://www.fujifilm.com/photokina2010/list/index.html#h2-9quote:Op donderdag 16 september 2010 21:08 schreef infp2009 het volgende:
[..]
Ja dahag! Dat is dezelfde camera als vorig jaar met een andere lens
Check de review:
http://www.stevehuffphoto(...)medium-format-lives/
Ja, 55mm ipv 80mm... Wat is je punt?quote:Op donderdag 16 september 2010 21:09 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
http://www.fujifilm.com/photokina2010/list/index.html#h2-9
Ok, vooruit het verschil is minimaal groter. Hmm, ik heb toch nog steeds liever een mamiya 6.quote:Op donderdag 16 september 2010 21:16 schreef ebeaydojraes het volgende:
[ afbeelding ]
geen fold out lens. Ziet er beter uit en, meer wide-angle voor dit soort type camera's is alleen maar een plus.
Goed bezig! Vooral voor foto's zoals die eerste vind ik de OM-1 geweldig. Van te voren instellen en dan lekker onopvallend vanalles en iedereen fotograferen. En dan lekker stoer met extreem contrast afdrukken.quote:Op zondag 26 september 2010 17:21 schreef Mr.Spaceman het volgende:
Mijn eerste rolletje afgedrukt met mijn nieuwe camera (olympus om-1)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Ze zijn wat klein omdat ik ze thuis moest inscannen.. Op de foto zelf zien ze er een stuk helderder uit.
Lekkor! Hey, is dat Anne Soldaat?quote:Op zondag 26 september 2010 17:21 schreef Mr.Spaceman het volgende:
Mijn eerste rolletje afgedrukt met mijn nieuwe camera (olympus om-1)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Ze zijn wat klein omdat ik ze thuis moest inscannen.. Op de foto zelf zien ze er een stuk helderder uit.
Heb er 2 rolletjes van liggen, maar nog geen tijd gehad om er mee te gaan experimenteren. Het schijnt inderdaad erg mooie film te zijn.quote:Op maandag 27 september 2010 11:53 schreef Mr.Spaceman het volgende:
Heeft iemand de Tri X van kodak weleens gebruikt? Hoor ik ook goede verhalen over!
Tri-x is DE klassieker. Het mooie is dat het afhankelijk van het licht hoog contrast heeft, of meer grijstinten heeft. Maar geen moeilijke film om onder de knie te krijgen, hoor.quote:Op maandag 27 september 2010 11:53 schreef Mr.Spaceman het volgende:
Heeft iemand de Tri X van kodak weleens gebruikt? Hoor ik ook goede verhalen over!
Die gebruikte ik in m'n analoge tijd ook jaquote:Op maandag 27 september 2010 11:40 schreef Mr.Spaceman het volgende:
Was een zwart wit rolletje. Ilford HP5
Absoluut een aanrader
quote:Even een lijstje gemaakt met wat er allemaal bij zit en extra'sOp maandag 25 oktober 2010 12:21 schreef zquing het volgende:
posten of vertellen welke lenzen erbij zitten
quote:Geanpast
quote:Haha, daar had ik ook al aan gedacht!Op maandag 25 oktober 2010 15:49 schreef Mute_Me het volgende:
Als je hem los verkoopt heb ik trouwens interesse in de Minolta MD 50mm F1.7 Lens + UV filter
quote:...dit zijn toch ook 6x6 negatieven...?Op maandag 25 oktober 2010 16:09 schreef Mr.Spaceman het volgende:
Canon CanoScan 5600F
Inmiddels zijn er ook nieuwe en betere scanners van Canon
De Canon CanoScan 9000F kan ook 6x6 negatief scannen!
quote:Je moet eens kijken of je een negatiefscanner op de kop kan tikken (kan ook in de vorm van een flatbed...)Op maandag 25 oktober 2010 16:21 schreef Mr.Spaceman het volgende:
klopt.. alleen heb ik de foto onder de scanner gelegd. Kon helaas niet direct van negatief ingescand worden..
quote:Voor een eu of 100 zijn ze volgens mij wel te vindenOp woensdag 27 oktober 2010 11:26 schreef Mr.Spaceman het volgende:
Zeker, zijn die dingen een beetje te betalen?
Heb de Tri x 120 gebruikt.
quote:2 jaar geleden heb ik 70 euro betaald voor een CanoScan 4400F (alleen kleinbeeld) en een maand later 240 euro voor een Epson V500 Photo (kleinbeeld en middenformaat).Op woensdag 27 oktober 2010 11:26 schreef Mr.Spaceman het volgende:
Zeker, zijn die dingen een beetje te betalen?
quote:Ik vind dat harde contrast ook erg gaaf. Maar ik heb in het verleden ook wel eens kritiek gegeven omdat men het te hard vind.Op woensdag 27 oktober 2010 21:58 schreef Mr.Spaceman het volgende:
Nog een paar foto's. Snap niet helemaal van het contrast, vind het zelf juist erg mooi!
Ik geloof er niks van dat de Epson V700/750 dusdanig veel beter is ten opzichte van de Epson V500 (die ik hier heb staan) dat dergelijk hoge resoluties bruikbaar zijn. Maar dat neemt inderdaad niet weg dat je met een beetje goede nabewerking er erg fatsoenlijke beelden uit kunt slepen die totaal niet onder doen voor een beetje dSLR.quote:Op donderdag 18 november 2010 20:46 schreef Kiniwa het volgende:
Voor de bezitters van een middenformaat/grootformaat bestaat er nog twee andere wegen:
1) je achterwand ombouwen tot digitaal
2) je negatieven scannen met bv een Epson 700/750
Je komt op waarden die je met een 12/15 Mp camera nooit zult halen;
met een gescand negatief kom ik al gauw aan 9800 x 9800 pix, resulterend in files van 1,5 - 2,5 GB per opname. Dat je zorgvuldig fotografeert spreekt vanzelf.
Het is het andere uiterste, maar je kunt op die manier vrijwel op ieder gewenst formaat afdrukken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |