Ja een groene glans.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 22:33 schreef Scarface2004 het volgende:
een soort glans erover bedoel je?
schimmelkaas?quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 22:55 schreef drumstickNL het volgende:
Och heb wel eens beschimmelde kaas gezien die vacuüm verpakt was en nog een maand goed zou moeten zijn.
Na aanbreken is de datum op de verpakking niet meer echt te vertrouwen met dat soort producten. Of je moet het opnieuw sealen/goed inpakken.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 22:53 schreef vulkaan het volgende:
Ok bedankt. Volgende week ff zeggen dat ze troep verkopen. Als het 3 dagen voor de datum al verkleurd is
De houdbaarheidsdatum gaat meestal over onaangebroken verpakkingen.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 22:44 schreef vulkaan het volgende:
[..]
Ja een groene glans.
Ik heb gegoogled maar werd niet veel wijzer.
Maar grote kans dus dat het bedorven is? (is ong een week aangebroken de verpakking)
Jij bedoelt die parelmoerglans? Dat is anders dan groen, vind ik.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 23:05 schreef Schuifpui het volgende:
Zo'n groene gloed heb je vaak bij gesneden vlees, vooral ham en bacon e.d. Was een tijdje terug op tv waardoor dat kwam, ben alleen vergeten wat het precies was. Als het is wat ik bedoel is het niet bedorven, maar nog prima te eten.
Ja die bedoel ik, is een soort van glimmend groen in die richting toch. Weet niet hoe ik het moet omschrijven.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 23:08 schreef Stali het volgende:
[..]
Jij bedoelt die parelmoerglans? Dat is anders dan groen, vind ik.
Maar ik eet het dan sowieso niet op en varkensvlees al helemaal niet..
Dat is goed voor runder- en paarderookvlees. Maar komt bij gekookte ham niet voor, dacht ik.quote:
quote:Over naar de verkrijgbaarheid. De Groene Weg kent 20 vers-slagerijen, vele met een gratis bezorgdienst en de keten levert ook aan circa 150 natuurvoedingswinkels. Waar het vlees altijd vacuüm verpakt wordt verkocht. Niet zelden groen uitgeslagen. . . Stan: “Een groene tint is doodgewoon als er geen zuurstof bij het vlees komt. Je ziet het ook wel bij plakjes rosbief, die als dakpannen op elkaar liggen. Groen vlees kun je gerust eten. De consument is alleen maar felrood vlees gewend, dat bewerkt is met conserveringsmiddelen en geur-, kleur- en smaakstoffen.
Nou ja, soms is het groen, soms blauw soms paarsig... Is een beetje afhankelijk van het licht... Maar als die glans zou betekenen dat het niet meer goed zou zijn, zou ik al héél veel bedorven vlees gegeten hebben.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 23:08 schreef Stali het volgende:
[..]
Jij bedoelt die parelmoerglans? Dat is anders dan groen, vind ik.
Maar ik eet het dan sowieso niet op en varkensvlees al helemaal niet..
Bruno Cremer zou dit jaar 81 geworden zijn. Helaas is hij zeven augustus jl. overleden.quote:Op zondag 22 augustus 2010 00:14 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Nou ja, soms is het groen, soms blauw soms paarsig... Is een beetje afhankelijk van het licht... Maar als die glans zou betekenen dat het niet meer goed zou zijn, zou ik al héél veel bedorven vlees gegeten hebben.
Qui est settante-dix-un ans?
En intussen ook al een beetje over de datum en groen uitgeslagen.quote:Op zondag 22 augustus 2010 00:29 schreef Stali het volgende:
Bruno Cremer zou dit jaar 81 geworden zijn. Helaas is hij zeven augustus jl. overleden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |