abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 25 augustus 2010 @ 09:25:43 #251
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_85677836
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 09:17 schreef Joene het volgende:

[..]

Dat kon de doos niet melden zei ze dat was niet gebruikelijk dus dat horen we vanmiddag maar er is een Terugplaatsing dus in elk geval 1 goede neem ik dan aan ? :D
Wat maf dat ze dat niet kon zeggen.
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 09:17 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Maar of het echt heel erg leuk is, is vraag 2 natuurlijk. Lijkt me lastig om zo'n kind genoeg uitdaging te bieden en het tegelijkertijd niet te gek te maken.
Nou precies, daar zit ik ook wel een beetje mee. Wat ga je doen, versnellen op school, niet versnellen maar extra uitdaging bieden (kans op verveling) wellicht zelfs van school veranderen naar een plusklas met 'gelijkgestemden'. En hoe zal het gaan op voortgezet onderwijs als ze jonger is als de rest.

Dillema's Dillema's.

Maar ja, als ze thuis komt met het tijdschrift 'Maan-Roos-Vis' bedoelt om te leren lezen en ze zegt "Hier wil ik een abonnement op" En wij zeggen "Nee joh, das veel te makkelijk voor je" En zij zegt "Nee hoor! Kijk maar hier staat "Speciaal voor onderwijs in groep 3" dan kan je wel de conclusie trekken dat ze met het bestaande lesmateriaal niet veel uitdaging heeft in groep 3 :{
pi_85677880
Volgens mij kun je het best maar zo middelmatig mogelijk zijn op school. Wij hadden op school ook 1 of 2 van die vooruitgeschoven kinderen, reteslim en leren als de donder maar of ze echt een leuke schooltijd hadden durf ik te betwijfelen :').
pi_85677881
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 09:25 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Misschien groeit jouw buik dan ook nog wat enzo!!! Kun je zeggen dat je het uit solidariteit doet!!!
Ja want met afgetrainde lichaam van al dat sporten nu , ben ik helemaal uit verhouding straks men.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_85677900
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 09:25 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Wat maf dat ze dat niet kon zeggen.

Hmmm volgens mij kan ze dat prima maarja...
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_85677908
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 09:27 schreef Joene het volgende:

[..]

Ja want met afgetrainde lichaam van al dat sporten nu , ben ik helemaal uit verhouding straks men.
Wordt dat kind straks met Brooks aan geboren!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 25 augustus 2010 @ 09:28:45 #256
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_85677917
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 09:27 schreef KingOfMars het volgende:
Volgens mij kun je het best maar zo middelmatig mogelijk zijn op school. Wij hadden op school ook 1 of 2 van die vooruitgeschoven kinderen, reteslim en leren als de donder maar of ze echt een leuke schooltijd hadden durf ik te betwijfelen :').
Ik moet zeggen dat ik vind dat er op Saskia's school goed aandacht aan wordt besteed. Maar inderdaad is al het lesmateriaal natuurlijk afgestemd op de grootste groep. Als je afwijkt van die norm wordt het moeilijk. Zowel de ene als de andere kant op...
pi_85677921
Ik dacht met een Garmin om zn pols J. Zo voor de hartslag.
pi_85677923
Ken je zo via GPS de route naaar de uitgang checken.
pi_85677950
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 09:28 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik vind dat er op Saskia's school goed aandacht aan wordt besteed. Maar inderdaad is al het lesmateriaal natuurlijk afgestemd op de grootste groep. Als je afwijkt van die norm wordt het moeilijk. Zowel de ene als de andere kant op...
H heeft vorig jaar extra begeleiding gegeven geloof ik aan hoogbegaafde kinderen of in elk geval plusklas kinderen gehad ofzo. Ms heb ze wel tips of truuks :P
  woensdag 25 augustus 2010 @ 09:32:59 #260
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_85678001
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 09:27 schreef KingOfMars het volgende:
Ik had het niet in ieder geval.
Nou ben ik ook niet officieel hoogbegaafd. Ik heb twee keer zo'n test gedaan en de ene keer was ik het wel en de andere keer niet, maar ik heb wel m'n complete schooltijd een leervoorsprong gehad en nog nooit (tot op de dag van vandaag) ergens moeite voor moeten doen. En of je nou officieel hoogbegaafd bent of niet, de andere leerlingen merken echt wel dat er wat anders is en daardoor val je snel buiten de groep.

Pas op het moment dat ik mezelf dat realiseerde (een jaar of 17) kon ik er wat aan doen. Alleen is dat in mijn geval weer doorgeslagen naar de andere kant en heb ik nu een leerachterstand. :').
And now for something completely different, I'm on a horse.
pi_85678002
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 09:28 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nou ik had het vooral over de kinderen onderling. Slimme kinderen zijn niet per definitie populair en dat kan je schooltijd aardig vergallen geloof ik. Dat leraren er goed mee om kunnen gaan zo ondertussen geloof ik wel (en mag ook wel nowadays). Net zoals ik hoop dat Anna niet te lang in d'r verlegenheidsfase blijft hangen nu ze op school zit, ben zo bang dat ze overal buiten gaat vallen doordat ze op school d'r mond niet opentrekt. Mag wel wat extra assertiviteit in zeg maar.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 25 augustus 2010 @ 09:33:11 #262
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_85678003
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 09:30 schreef Joene het volgende:

[..]

H heeft vorig jaar extra begeleiding gegeven geloof ik aan hoogbegaafde kinderen of in elk geval plusklas kinderen gehad ofzo. Ms heb ze wel tips of truuks :P
Altijd welkom, want mijn kind mag natuurlijk niet het pisserige nerdje van de klas worden :P
  woensdag 25 augustus 2010 @ 09:33:23 #263
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_85678012
En wat een fucking goed nieuws, J! Gefeliciteerd! *O*.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 09:34:26 #264
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_85678043
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 09:33 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Nou ik had het vooral over de kinderen onderling. Slimme kinderen zijn niet per definitie populair en dat kan je schooltijd aardig vergallen geloof ik.
Dit dus.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 25 augustus 2010 @ 09:34:37 #265
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_85678053
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 09:33 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Nou ik had het vooral over de kinderen onderling. Slimme kinderen zijn niet per definitie populair en dat kan je schooltijd aardig vergallen geloof ik. Dat leraren er goed mee om kunnen gaan zo ondertussen geloof ik wel (en mag ook wel nowadays). Net zoals ik hoop dat Anna niet te lang in d'r verlegenheidsfase blijft hangen nu ze op school zit, ben zo bang dat ze overal buiten gaat vallen doordat ze op school d'r mond niet opentrekt. Mag wel wat extra assertiviteit in zeg maar.
Nee klopt. Saskia is wel heel assertief, maar het kindje in de klas wat altijd alles al weet was in mijn tijd ook niet populair. Mjah dan is een klas doorschuiven misschien wel handig omdat ze dan niet slimmer is dan de rest. Alleen jonger. En DAT trekt ze wel geloof ik.

Maar hoe ging het met Anna op de PSZ dan?
pi_85678058
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 09:32 schreef NJ het volgende:

[..]

Ik had het niet in ieder geval.
Nou ben ik ook niet officieel hoogbegaafd. Ik heb twee keer zo'n test gedaan en de ene keer was ik het wel en de andere keer niet, maar ik heb wel m'n complete schooltijd een leervoorsprong gehad en nog nooit (tot op de dag van vandaag) ergens moeite voor moeten doen. En of je nou officieel hoogbegaafd bent of niet, de andere leerlingen merken echt wel dat er wat anders is en daardoor val je snel buiten de groep.

Pas op het moment dat ik mezelf dat realiseerde (een jaar of 17) kon ik er wat aan doen. Alleen is dat in mijn geval weer doorgeslagen naar de andere kant en heb ik nu een leerachterstand. :').
Op zich is 17 wel een aardige leeftijd om je daar bewust van te worden want op een vervolgopleiding kun je daar heel anders mee omgaan.
pi_85678075
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 09:33 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Altijd welkom, want mijn kind mag natuurlijk niet het pisserige nerdje van de klas worden :P
Ik zal H wel vragen of ze je vrouw of jou even pmt.
pi_85678082
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 09:33 schreef NJ het volgende:
En wat een fucking goed nieuws, J! Gefeliciteerd! *O*.
Ja Thanx nu vanaf vandaag 14 dagen zenuwen denk ik maja :)
pi_85678102
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 09:34 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee klopt. Saskia is wel heel assertief, maar het kindje in de klas wat altijd alles al weet was in mijn tijd ook niet populair. Mjah dan is een klas doorschuiven misschien wel handig omdat ze dan niet slimmer is dan de rest. Alleen jonger. En DAT trekt ze wel geloof ik.
Da's dan denk ik wel een goed idee.

quote:
Maar hoe ging het met Anna op de PSZ dan?
Op het KDV had ze vooral 1 vriendin waar ze echt helemaal gek van was (is!), als die er niet was zat ze vaak alleen een beetje te rotzooien :'). Maar goed, die 2 zijn nu uit elkaar gehaald omdat dat vriendinnetje nog geen 4 is dus dat is denk ik wel goed. Ze heeft het nu wat vaker over andere kinderen ook. En van de week heb ik d'r 2 x opgehaald bij de BSO en toen was ze gewoon lekker aan het rondrazen met andere kinderen dus het komt hopelijk wel goed ;).
pi_85678138
Goed ik ga zo die blowert even laten fixen ! Hebt ik vanmiddag weer airco in de auto best prettig.
pi_85678156
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 09:38 schreef Joene het volgende:
Goed ik ga zo die blowert even laten fixen ! Hebt ik vanmiddag weer airco in de auto best prettig.
Blowze.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 09:39:32 #272
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_85678166
Als je kinderen wat assertiviteit nodig hebben moet je ze maar even langs brengen. Dat leert Celine ze wel. 8-)
pi_85678171
Relax men !
pi_85678234
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 09:39 schreef Armageddon het volgende:
Als je kinderen wat assertiviteit nodig hebben moet je ze maar even langs brengen. Dat leert Celine ze wel. 8-)
Weet je wat het is, Anna moet gewoon iemand echt heel goed kennen voordat ze een beetje loskomt. Ik heb dat ook, ik kijk eerst altijd ff de kat uit de boom. En op school moet je gewoon je muil open trekken als ze aan je speelgoed komen en niet stilzwijgend toekijken. Als ze iemand echt kent dan is ze assertief genoeg :').
  woensdag 25 augustus 2010 @ 09:46:31 #275
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_85678326
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 09:34 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Op zich is 17 wel een aardige leeftijd om je daar bewust van te worden want op een vervolgopleiding kun je daar heel anders mee omgaan.
Klopt. Toen was ik ineens één van de leidende oproerkraaiers in de klas. Alleen jammer dat ik zo m'n best deed om m'n leervoorsprong te verbergen dat ik nu twee jaar achterstand heb. :').

Het belangrijkste is om ze goed geïnteresseerd te houden. Waar zijn je kinderen goed in? Ik viel natuurlijk een beetje tussen wal en schip, maar ik met bijvoorbeeld geschiedenis op de Havo had ik halverwege jaar twee het volledige curriculum tot en met jaar vijf al doorgelopen. Omdat het me boeide. Maar meer dan me een nieuw boek geven als het vorige uit was heeft de school nooit gedaan. Dan zijn nog 3,5 jaar de stof die je al kent best boring.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')