Neh, iets met cappillaire werking dacht ik.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 15:49 schreef Knevelt het volgende:
Wat is er eigenlijk zo speciaal aan? Gewoon wat water dat verdampt en dan weer condenseerd?
quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 15:49 schreef Knevelt het volgende:
Wat is er eigenlijk zo speciaal aan? Gewoon wat water dat verdampt en dan weer condenseerd?
quote:Cyclus
1. Water verdampt ter hoogte van de bek (Maxwell-Boltzmanndistributie)
2. Hierdoor daalt de temperatuur ter hoogte van het hoofd (verdampingswarmte)
3. Een deel van de verzadigde damp van de vulvloeistof zal condenseren
4. Hierdoor daalt de druk in het hoofd en stijgt de vulvloeistof in de hals (ideale gaswet)
5. Op een bepaald moment stijgt het zwaartepunt boven het steunpunt en zal het hoofd zakken (zwaartekracht)
6. Bij deze kanteling zal de halsbuis boven het vloeistofniveau komen, en zal een gasbel omhoogstijgen en hierbij de aanwezige vulvloeistof vervangen. Telkens wordt ook de bek bevochtigd en door capillariteit verspreidt het water zich in het viltachtige gedeelte.
7. Hierdoor komt de vulvloeistof weer helemaal in het lichaam en wordt de dampdruk gelijk.
8. Het zwaartepunt ligt weer laag en de hals gaat weer naar zijn verticale stand.
Een perpetuum mobile (Latijn: voortdurend (of eeuwig) bewegend, spreek uit: per-pee'-tu-um mo'-bi-lee) is een denkbeeldig apparaat dat eenmaal in beweging, uit zichzelf blijft bewegen en in staat geacht wordt energie op te wekken uit "niets".quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 16:57 schreef vogeltjesdans het volgende:
Is dat nu wat er verstaan wordt onder een perpetuum mobile?
Offtopic: vogels
Okee, omdat hij verdamping nodig heeft (en dus externe warmte). Maar blijft die vogel dan altijd zo doorgaan? En een vogel die puur op basis van cappillaire stroming werkt, die heeft toch geen andere krachtbron nodig? Tenzij zwaartekracht, maar die is zo algemeen voorhanden dat je dat geen externe bron kan noemen volgens mij. Op aarde waar die zwaartekracht geldt, zou een cappillaire vogel dus wel een perpetuum mobile zijn? Het opwekken van "extra" energie is toch geen vereiste voor een perpetuum mobile?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 18:50 schreef Grav1ty het volgende:
[..]
Een perpetuum mobile (Latijn: voortdurend (of eeuwig) bewegend, spreek uit: per-pee'-tu-um mo'-bi-lee) is een denkbeeldig apparaat dat eenmaal in beweging, uit zichzelf blijft bewegen en in staat geacht wordt energie op te wekken uit "niets".
Een drinkvogel gebruikt (de verdamping van) water en wekt geen energie op uit niets dus is geen perpetuum mobile.
Je moet ook het water bij blijven vullen dus ik weeniequote:Op dinsdag 24 augustus 2010 23:50 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Okee, omdat hij verdamping nodig heeft (en dus externe warmte). Maar blijft die vogel dan altijd zo doorgaan? En een vogel die puur op basis van cappillaire stroming werkt, die heeft toch geen andere krachtbron nodig? Tenzij zwaartekracht, maar die is zo algemeen voorhanden dat je dat geen externe bron kan noemen volgens mij. Op aarde waar die zwaartekracht geldt, zou een cappillaire vogel dus wel een perpetuum mobile zijn? Het opwekken van "extra" energie is toch geen vereiste voor een perpetuum mobile?
Inderdaad, het water verdampt dus op een gegeven moment moet je weer water bijvullen.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:48 schreef Skonk het volgende:
[..]
Je moet ook het water bij blijven vullen dus ik weenie
Als je internetbankieren hebt kun je zo een paypal aanmaken, zo gepieptquote:Op woensdag 1 september 2010 13:15 schreef Funkel het volgende:
Ik wil er ook één! Maar heb geen cc en ook geen paypal..
Patje1987, heb jij er toevallig nog één over? (of iemand anders)
Zat laatst Alien te kijken, en daar staat er in het begin één op tafel.. Bij een film uit 1979
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
Awesomequote:Op woensdag 1 september 2010 17:14 schreef Rectum het volgende:
Ik heb die van mij vandaag binnengekregen. Hij loopt al vier uur non-stop op volle kracht te drinken.
Waaromquote:Op vrijdag 3 september 2010 17:28 schreef Id_do_her het volgende:
Ik krijg hem denk ik als laatste van iedereen hier binnen.
Nee, 1 maar, ik moet hier maar steeds toekijken hoe iedereen een drinkvogel heeft en ik heb er nog geen.quote:
Als dit op DealExtreme is zou ik even gaan mailenquote:Op zaterdag 4 september 2010 08:11 schreef Razor21 het volgende:
Waar blijft dat ding van mij....de 25ste besteld
Order: XXXXXX placed on 8/25/2010 8:11:31 AM
Status:
(of current
shipment) On 8/30/2010:
Processing - Awaiting stock
see all processing steps
Latest Shipment: by Ai
![]()
Is hij nu onderweg of moet ik wachten op de nieuwe voorraad??
Ja dit is op Dealextreme wat dan? Klopt het niet?quote:Op zaterdag 4 september 2010 15:13 schreef Skonk het volgende:
[..]
Als dit op DealExtreme is zou ik even gaan mailen
Nou ik had daar een keer een stofzuigrobot besteld die maar niet kwam, en toen stond dat er ookquote:Op zaterdag 4 september 2010 16:15 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Ja dit is op Dealextreme wat dan? Klopt het niet?
Ja komt natuurlijk omdat ie zo populair isquote:Op zaterdag 11 september 2010 09:39 schreef Razor21 het volgende:
@##@$
Status: Temporary stock shortage, contact us if necessary
Godver heb ik weer wacht al ruim 2 weken
Zal ik gewoon wachten? Ik weet niet hoelang dit gaat duren?quote:Op zaterdag 11 september 2010 09:44 schreef Skonk het volgende:
[..]
Ja komt natuurlijk omdat ie zo populair is
Vandaag gearriveerd. Hij drinkt er sinds 12.00 lustig op losquote:Op zaterdag 4 september 2010 16:27 schreef e-wok het volgende:
Die van mij is de 26e verstuurd. Meestal duurt het 2 weken eer het aankomt, dus mailen hoeft echt nog niet...
Niet eeuwig maar wel heel langquote:Op zaterdag 11 september 2010 23:50 schreef vogeltjesdans het volgende:
Maar hoe werkt die vogel nou? Blijft die gewoon eeuwig doorgaan?
En moet je nou zo'n glas met water ervoor hebben staan? Ik snap er niks van, als ie puur capillair zou werken dan zou hij toch altijd door moeten blijven gaan?quote:
Ja je moet een glas water ervoor hebben staan, dat hoofdje van hem moet namelijk nat worden, dan gaat die vloeistof omhoog.quote:Op zondag 12 september 2010 14:31 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
En moet je nou zo'n glas met water ervoor hebben staan? Ik snap er niks van, als ie puur capillair zou werken dan zou hij toch altijd door moeten blijven gaan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |