abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 augustus 2010 @ 21:42:07 #76
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_85584309
Blijdorp, leuk aar het gaat regenen en waaien morgen.

Oh als het Lott niet zindt dan zegt ze gewoon: Ik vind je niet meer lief, of: Ik ga noooooooit meer met je spelen.

Kunnen jullie bijna 4 jarigen zichzelf al helemaal aan- en uitkleden? (vooral strakk t-shirts aan- en uitdoen zijn lastig)
En hoe leer je een kind aan hoe het zijn billen moet afvegen?

En ze wwegt 15 kilo!!! (waar we best blij mee zijn hahaha)
pi_85584612
Uitkleden gaat goed, aankleden niet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_85585993
Ooo ik zie dat Jasja de nieuwste toevoeging aan het lijstje is! Ik heb me vorig jaar na haar verjaardag braaf gemeld in het dreumestopic en dat was geloof ik ook gelijk de laatste post :@ maar wie weet gaat het hier wel beter ;) .

Even netjes voorstellen met een fotootje, is trouwens al weer van 1,5 maand geleden.

Hier is met name luier verschonen en omkleden niet favoriet. En het gaat ook net lekker vlot want ze heeft last van eczeem en moet dus zowel 's ochtends als 's avonds ingesmeerd worden met vaseline en 's avonds een speciaal pakje aan.
Terwijl ze ook vaak (meestal na het badje, lekker rozig) heel lief en rustig ligt. Soms probeer ik haar nog te lijmen door te laten zien dat ze iets moois aankrijgt (bv haar favoriete aardbeien t-shirt) maar gevolg is dat ze die dan meteen over haar pakje aan wil doen en omkleden alsnog een klein drama wordt :') .
pi_85596171
Hoi Madelieve :D Welkom hier :)
pi_85596238
Madelieve en Jasja, welkom :)
Fake it till you make it...
  maandag 23 augustus 2010 @ 09:34:28 #81
144006 chacama
Ondernemend!
pi_85597163
heel verhaal getikt....

maar goed.... eerst :W naar Madelieve en Jasja... rest volgt wel weer
pi_85597284
Welkom Madeleven en Jasja

uitkleden kan ze zelf, aankleden lukt nog niet heel erg :) maar meestal help ik haar nog, ze hoeft op deze leeftijd echt dit soort dingen nog niet zelf te doen van mij, alleen als ze het leuk vind.

En leren billen afvegen...Tja vaste volgorde herhalen werkt hier heel goed. (bijv: na het poepen of plassen billen afvegen, broek omhoog en handjes wassen). Als je het vaak genoeg herhaald verteld mijn wijsneus me vanzelf als ik ergens iets oversla
pi_85598042
Madelieve en Jasja, welkom hier :W

Chris kan is nog niet zo geoefend in zijn eigen kleren uittrekken. Ik wacht nog op een "zelluf" fase daarin, want als het aan hem ligt is omkleden echt niet nodig.

En billen afvegen: eerst maar eens zindelijk worden ;)

Supermarktdrama's vallen ook wel mee. Onze standaard supermarkt heeft van die rol-mandjes. Die mag Chris meenemen. Als hij een bagger humeur heeft, neem ik uit voorzorg wel een grote kar mee. Dan kan het kind daarin met de boodschappen als hij gaat muiten..
Soms wil hij gewoon geen stap meer lopen, en moet ik nog een paar kleine dingen pakken. Dan vertel ik hem ergens te blijven staan (meestal redelijk onschuldig bij een paal waar hij niet snel iets kan pakken). Dan loop ik even snel door de winkel. Wel steeds even kijken, maar hij blijft dan lang genoeg staan om even snel de spullen te pakken.

Chris heeft nu bovenmaat 104-110, en broekmaat netaan 98.. En dan zijn de broekspijpen 3 cm omgeslagen. En met luier.. Smalle heupjes, korte beentjes.. Wel schoenmaat 28 :P
(zo'n 16 kg en 97cm)
pi_85598737
Uitrekken gaat redelijk.. Aantrekken lukt helemaal nog niet.

Madelieve en jasja welkom!
pi_85601601
Maat 86 hier :+
En heel soms 92 :+
pi_85604030
Hier ook wisselend 86 en 92.. :)

Shenaya heeft een zusje en wil ook zoveel aandacht.. dus ik gooi met alles.. ik sla papa en mama.. en ik gil heel hard waar dan ook.. Telkens moet ik op de gang zitten als ik terug mag doe ik siper super lief tegen mijn kleine nieuwe zusje en dan mag ik vast alles weer van papa en mama ;) Lukt dit niet ga ik op de grond liggen en heel hard huilen.. Dat is toch normaal?

Nou papa en mama vinden dus van niet, flauw he?!
Altijd blijven lachen... :)
pi_85604032
broeken zijn ellende hier. als de lengte goed is (92/98) vallen ze zo van der kont af. en maat 80 zit goed rond de kont maar is way te kort. voor de rest zit de dame ferm in de 90-regionen qua maat. sommige dingen maat 104 gaan ook prima.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_85625407
Ok breekpunt!!!! 2 uur ligt mevrouw nog wakker naast me, afwisselend schoppen slaan en zingen. Dat doet ze al een flink tijdje en ik ben het zat! Heel zat! Die 2 uur strijd die ik nu heb terwijl ik naast haar lig kan ik net zo goed aangaan op haar kamer. Dat maakt blijkbaar niet uit.
pi_85627837
Madelieve welkom!

Tico ja dat kan ik me dan goed voorstellen. Of ze dan dwars is bij jou of in haar eigen bed...

Hmm ik stel m'n vraag nog maar even hier want in de SC raakte die een beetje ondergesneeuwd door de huizen ;)

quote:
Op maandag 23 augustus 2010 20:22 schreef Stiemie het volgende:
Even een vraag: zijn jullie kinderen ook zo strontvervelend als ze ergens zijn gaan logeren? Linde heeft echt even een herstart nodig lijkt wel als ze is gaan logeren. Ze ligt nu dus ook zonder verhaaltje in bed de boel bij elkaar te gillen -O-
pi_85627945
Geen idee, jen kan dus niet uit logeren.
  maandag 23 augustus 2010 @ 22:42:29 #91
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_85628004
Isa is juist lekker rustig na 't logeren.
Dan vind ze het weer 'spannend' om in 'r eigen bedje te slapen.
pi_85628086
Hier ook hoor stiemie, maar ik wijd dat altijd aan het bij anderen zo goed gedragen en zoveel indrukken te verwerken krijgen dat ze dat even flink moeten afreageren thuis.
Hier helpt dan even juist wat meer aandacht bij thuiskomst na het logeren altijd heel goed. Even wat extra knuffelen, boekjes lezen etc..
pi_85628282
Linde is 2 dagen bij mijn ouders geweest. Allereerst bestaan wij dus gewoon NIET meer als ze daar is. Dan bel ik 's morgens op om te vragen hoe het allemaal is gegaan die nacht en dan wil mevrouw niet eens aan de telefoon komen want ze heeft het te druk met de poppenwagen/tv kijken/ parkiet kijken/hobbelpaard of weet ik veel wat...

Maar als ze thuis komt is het nog veel erger... Alles is 1 grote driftbui en uitprobeer-bui. Alles, maar dan ook alles is "Nee", bij oma is alles leuker en daar mag het wel (ook al weet ik 100% zeker dat dat niet zo is)

Ik dacht het vanmiddag leuk te maken voor als ze thuis kwam (ze was vanaf vrijdagavond weg) dus pannenkoeken bij de lunch. Nou ja ach als het moet, dan neem ik er wel 1... En 's avonds haar favo pasta gemaakt, die ging er goed in, maar verder was het echt vreselijk :X Niet luisteren, mij slaan (daar had ze dus even de verkeerde voor te pakken :( ), schreeuwen, Esmee slaan en stiekem schoppen :'(
pi_85628499
Jasja :o
Grote meid al zeg! Welkom hier :)

Stiemie, Devin gaat praktisch nooit logeren, geen idee dus.

Hij kan zich best goed uitkleden. En het leukst vindt hij het om zijn onderbroek uit te trekken, dat gaat altijd op dezelfde manier: Hij doet hem naar beneden en slingert hem dan met zijn rechtervoet zo ver mogelijk door de kamer heen :D

Weet iemand waar de zindelijkheidsknop zit? -O-
We worden onderhand een beetje moedeloos, zolang hij van onder bloot is gaat het goed, trek je hem een (onder)broek aan dan gaat het keer op keer mis. Hij pakt tegenwoordig al zelf de emmer om een sopje te maken...
.... met gevoel voor drama....
pi_85628509
maar opa en oma hebben dan ook 25uur per dag tijd voor je...Dus dan ben je zo druk dat je papa en mama niet mist. Maar dan ben je weer thuis, helemaal moe en vol indrukken (de meeste opa's en oma's doen niet heel rustig) en dan is dat weer totaal anders en dan is dat wennen.

En veel peuters hebben behoefte aan structuur en duidelijkheid, dus als je dan weer terug bent in je eigen omgeving, dan hoop je dat die nog net zo vertrouwd is als voorheen, en moet dus altijd even al die regels uitproberen om te kijken of mama nog net zo reageert als dat je gewend bent.
pi_85628605
Wow, p_iglet weer met d'r logica O+
.... met gevoel voor drama....
pi_85628720
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 22:53 schreef p_iglet het volgende:
maar opa en oma hebben dan ook 25uur per dag tijd voor je...Dus dan ben je zo druk dat je papa en mama niet mist. Maar dan ben je weer thuis, helemaal moe en vol indrukken (de meeste opa's en oma's doen niet heel rustig) en dan is dat weer totaal anders en dan is dat wennen.

En veel peuters hebben behoefte aan structuur en duidelijkheid, dus als je dan weer terug bent in je eigen omgeving, dan hoop je dat die nog net zo vertrouwd is als voorheen, en moet dus altijd even al die regels uitproberen om te kijken of mama nog net zo reageert als dat je gewend bent.
Dat klinkt wel logisch inderdaad ja :) Ze is met mijn ouders inderdaad naar de manege geweest, heeft boodschappen gedaan, gisteren naar Sail geweest en vanmorgen alle aandacht van mijn moeder (m'n vader moest werken)... Tsja en dan kom je thuis en dan moet je ineens weer alles delen met je zusje en begint die stomme moeder te zeuren over dat je je saaie glas drinken (water en niet eens limonade zoals bij oma!) op moet drinken voor je van tafel mag... En opa en oma vinden het nog wel leuk om een spelletje ervan te maken als ze wegloopt bij het aankleden, maar dat heb je na 121.445 x ook wel gezien zeg maar. Dan is het best 1x leuk op een dag, maar daarna....
pi_85628785
pcies stiemie, best logisch peutergedrag dus.
En echt niet bedoeld door Linde om jou of Esmee bewust te pesten.

Maar wel dodelijk vermoeiend :*
pi_85628903
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 22:59 schreef p_iglet het volgende:
pcies stiemie, best logisch peutergedrag dus.
En echt niet bedoeld door Linde om jou of Esmee bewust te pesten.

Maar wel dodelijk vermoeiend :*
Ja echt heel vermoeiend... ik was zo blij toen ze in bed lag. Maar je wil juist blij zijn dat je lieve meisje weer thuis is enzo :@

En morgen ben ik gezellig een dagje alleen met de dames. Iemand nog een tip?
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 07:31:15 #100
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_85635549
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 23:02 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Ja echt heel vermoeiend... ik was zo blij toen ze in bed lag. Maar je wil juist blij zijn dat je lieve meisje weer thuis is enzo :@

En morgen ben ik gezellig een dagje alleen met de dames. Iemand nog een tip?
Lekker geslapen , stiemie ? Wat heb piglet zegt, klinkt erg herkenbaar. Mijn dames moeten ook altijd de boel weer even op scherp zetten als ze thuiskomen van logeren. Even mama testen. Na een dag draait de boel weer op standje normaal. Dus waarschijnlijk heb je vandaag een prima dagje!

Ik ga denk ik even naar het bos vandaag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')