Ja, dat gaat problemen opleveren, je krijgt geen boetes, je ov-reisproduct verdwijnt gewoon van je kaart. Dat heb ik nu. Ik heb niks. Kan niet reizen. Ik heb de einddatum van mn studie gewijzigd maar daarna moet ik nog de einddatum van mn studiefinanciering wijzigen. En wijziging einddatum heb ik zondag gedaan met digid maar is nog steeds niet doorgevoerd. En daarna moet ik dus een nieuw reisproduct ophalen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 17:27 schreef Cadderly het volgende:
Hey allemaal,
Ik heb een probleem (denk ik, hoop het niet) en werd niet echt veel wijzer van de DUO. Het zit zo, ik heb vorig jaar via DigiD een nullening aangevraagd (eerste van potentieel 3 jaar). Dit verliep prima met gegevens/studie invullen etc. Dit jaar doe ik zowel m'n bachelor afmaken + een master en heb er niet aan gedacht deze master op te geven (had ook pas op het allerlaatste moment genoeg punten). Het inschrijven via de uni was geen probleem dus ik zou gewoon mijn recht op stufi nog moeten hebben. Echter, ik kan me helemaal niet herinneren of, dan wel tot wanneer, ik een einddatum voor studiefinanciering heb ingevuld.
Nu komt dus het probleem, ik wou inloggen op DigiD om dit na te kijken/aan te passen maar blijkbaar werkt m'n wachtwoord niet (ofwel, domweg vergeten..). Nu dus opnieuw zo'n ding aangevraagd en dat zal dan in de loop van de week wel bezorgd worden. Moet ik me zorgen maken dat ik hier dadelijk gedonder mee ga krijgen? Dat wil zeggen, boetes ivm "onrechtmatig" gebruik van OV of iets dergelijks? Het is natuurlijk erg slordig van mijn kant maar heb er gewoonweg niet aan gedacht (Heb overigens nog geen brief van DUO of wat dan ook binnengekregen).
Maar nog steeds een week-OV actief.quote:DE BESTELLING 'Studenten weekendabonnement'OPLADEN IS NIET UITGEVOERD.
HET REISPRODUCT IS IN GEBRUIK
Oh je zit dus in dezelfde situatie als ik. Ik durf te wedden dat je over weet ik hoeveel tijd nog een boete gaat krijgen en zie dat dan maar weer eens te regelenquote:Op donderdag 9 september 2010 17:33 schreef sasko het volgende:
Ik heb het forum een beetje doorgespit, maar ben mijn 'probleem' nog niet tegengekomen..
Ik heb mijn OV via de Duo-ov-stopzet-hotline opgezegd. Helemaal prima.
Ik had al wel ergens gelezen dat je zelf ook je product weer van je kaart moest afhalen, maar ik denk, ik check het even op het station. Vervolgens heb ik op het station aan een conducteur gevraagd of hij kon zien of het nou ook echt niet meer werkt.. "Oh jawel hoor, je abonnement loopt nog tot 31 dec 2010"...
Dus ik aan de lijn met de Duo; hoe zit het nou? > "Ja, je moet het er inderdaad zelf afhalen bij een paal".
Maar als ik dat dan niet doe?
"...... ja, dat maakt dan nu eigenlijk niet zoveel uit omdat dat systeem nog niet goed werkt, maar in de toekomst zou je dan wel een boete kunnen krijgen.."
Dus nu mijn vraag.. Kan ik nog reizen met mijn studenten ov (meneer NS ziet namelijk wel dat ik die nog heb), en wanneer het systeem van de Duo wel werkt, kunnen zij dan nog terughalen dat ik dat heb gedaan en me hier dan alsnog een boete voor geven? Iemand een idee of ervaring?
Jaja, dat kan iedere willekeurige NS medewerker met zo'n mobiel kastje dus wel voor je checken..quote:Op donderdag 9 september 2010 17:58 schreef The6thgate het volgende:
Goed. Saldo bijgeladen, maar nu zegt ie dus dat er geen producten klaar staan. Met andere woorden, ik heb geen idee of mijn studenten week-ov er nu af is of nietHeb geen zin om een boete te krijgen omdat ik te laat ben. Kunnen ze dit bij de klantenservice checken? Zie het namelijk nog wel gebeuren dat ik lang in de wacht kan staan en ze vervolgens geen antwoord hebben
Ja heb ik ook gedaan, want na al die faalverhalen, dacht ik ook maar even checken. Gisteren voor het eerst gecontroleerd in de trein, maar hoefde hem alleen te tonen, het werd niet echt door een apparaat heen gehaald.quote:Op donderdag 9 september 2010 18:07 schreef sasko het volgende:
[..]
Jaja, dat kan iedere willekeurige NS medewerker met zo'n mobiel kastje dus wel voor je checken..
Heb je wel saldo in de plus op je pas? Dan schijnt te moeten.quote:Op donderdag 16 september 2010 14:33 schreef MagicIsland1 het volgende:
Ik ben sinds eind augustus geen student meer, maar er staat nog steeds geen product klaar voor het verwijderen van mijn studentenOV product...nog meer mensen hier last van?
Als ze me straks maar geen boete gaan geven ofzo
Nee, ze gingen er van uit dat ik stopte met mijn studie (had die brief niet gezien, dus reageerde ook niet)quote:
als je saldo 1.24 is en je reist met de metro voor 1.42 krijg je een saldo van -0.18quote:Op donderdag 16 september 2010 21:25 schreef Zuivelkoe het volgende:
Hoe kan je saldo eigenlijk in de min gaan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |