abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 september 2010 @ 12:16:20 #151
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_86199679
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 17:27 schreef Cadderly het volgende:
Hey allemaal,

Ik heb een probleem (denk ik, hoop het niet) en werd niet echt veel wijzer van de DUO. Het zit zo, ik heb vorig jaar via DigiD een nullening aangevraagd (eerste van potentieel 3 jaar). Dit verliep prima met gegevens/studie invullen etc. Dit jaar doe ik zowel m'n bachelor afmaken + een master en heb er niet aan gedacht deze master op te geven (had ook pas op het allerlaatste moment genoeg punten). Het inschrijven via de uni was geen probleem dus ik zou gewoon mijn recht op stufi nog moeten hebben. Echter, ik kan me helemaal niet herinneren of, dan wel tot wanneer, ik een einddatum voor studiefinanciering heb ingevuld.

Nu komt dus het probleem, ik wou inloggen op DigiD om dit na te kijken/aan te passen maar blijkbaar werkt m'n wachtwoord niet (ofwel, domweg vergeten..). Nu dus opnieuw zo'n ding aangevraagd en dat zal dan in de loop van de week wel bezorgd worden. Moet ik me zorgen maken dat ik hier dadelijk gedonder mee ga krijgen? Dat wil zeggen, boetes ivm "onrechtmatig" gebruik van OV of iets dergelijks? Het is natuurlijk erg slordig van mijn kant maar heb er gewoonweg niet aan gedacht (Heb overigens nog geen brief van DUO of wat dan ook binnengekregen).
Ja, dat gaat problemen opleveren, je krijgt geen boetes, je ov-reisproduct verdwijnt gewoon van je kaart. Dat heb ik nu. Ik heb niks. Kan niet reizen. Ik heb de einddatum van mn studie gewijzigd maar daarna moet ik nog de einddatum van mn studiefinanciering wijzigen. En wijziging einddatum heb ik zondag gedaan met digid maar is nog steeds niet doorgevoerd. En daarna moet ik dus een nieuw reisproduct ophalen.
pi_86214127
Na contact met het fijne 0900 nummer van OV chipkaart blijkt dat mijn aanvraag drie weken later nog gewoon op de stapel lag. JA, FIJN. Vandaag hebben ze hem meteen in behandeling genomen. Maar er werd wel bijgezegd dat het nog drie weken gaat duren. PRUTSERS.
pi_86245697
Ja hoor er werkt weer eens iets niet :') Ik ben deze zomer afgestudeerd en heb vorige maand bij de IB-Groep aangegeven dat mijn reisproduct stopgezet kan worden. Op de site van de chipkaart staat dat je dan ook nog naar een ophaalpunt moet om daar het reisproduct van de kaart te halen.
Net dus even geprobeerd. Eerst gaf ie een melding dat er 2 dingen opgehaald konden worden, vervolgens een foutmelding dat er iets niet geprint kan worden en verder niets. Bij een 2e poging kreeg ik de melding dat er geen producten afgehaald konden worden.
Nu weet ik dus niet of mijn week ov er af gehaald is of niet :') Duidelijk is anders iig en ik zit niet bepaald op een boete te wachten als blijkt dat ik dalijk toch mijn week ov te lang er op staat.

*edit: laat maar, zie net natuurlijk pas dat het niet kan bij een negatief saldo _O- nog maar eens proberen dus
Too much is never enough!
pi_86246194
...Zucht bij het op willen halen van een wissel van week -> weekend..

quote:
DE BESTELLING 'Studenten weekendabonnement'OPLADEN IS NIET UITGEVOERD.

HET REISPRODUCT IS IN GEBRUIK
Maar nog steeds een week-OV actief.

Eerst dacht ik "hm, zal wel niet goed klaargezet staan dan, later nog eens proberen".

Twee dagen later weer dezelfde melding. Vandaag Studenten ov-chipkaart gebeld. Eerste vrouw: "Ja, hij is er half op geladen, heeft u m bij een inschuif of opleg automaat geprobeerd?" "Inschuif" "Hmm.. Probeer eens bij een ander oplaadpunt."

Ik naar ander oplaadpunt gegaan. Zelfde melding. Nogmaals gebeld. "Ja, er is een technisch mankement, ik zet hem nog een keer klaar, met vijf werkdagen kunt u hem ophalen"

|:( |:( |:(

Waarom hebben ze die stomme pasjes, papier heeft tenminste geen technische mankementen |:( |:(
pi_86248466
Ik heb het forum een beetje doorgespit, maar ben mijn 'probleem' nog niet tegengekomen..

Ik heb mijn OV via de Duo-ov-stopzet-hotline opgezegd. Helemaal prima.
Ik had al wel ergens gelezen dat je zelf ook je product weer van je kaart moest afhalen, maar ik denk, ik check het even op het station. Vervolgens heb ik op het station aan een conducteur gevraagd of hij kon zien of het nou ook echt niet meer werkt.. "Oh jawel hoor, je abonnement loopt nog tot 31 dec 2010"...

Dus ik aan de lijn met de Duo; hoe zit het nou? > "Ja, je moet het er inderdaad zelf afhalen bij een paal".
Maar als ik dat dan niet doe?
"...... ja, dat maakt dan nu eigenlijk niet zoveel uit omdat dat systeem nog niet goed werkt, maar in de toekomst zou je dan wel een boete kunnen krijgen.."

Dus nu mijn vraag.. Kan ik nog reizen met mijn studenten ov (meneer NS ziet namelijk wel dat ik die nog heb), en wanneer het systeem van de Duo wel werkt, kunnen zij dan nog terughalen dat ik dat heb gedaan en me hier dan alsnog een boete voor geven? Iemand een idee of ervaring?
pi_86249343
Goed. Saldo bijgeladen, maar nu zegt ie dus dat er geen producten klaar staan. Met andere woorden, ik heb geen idee of mijn studenten week-ov er nu af is of niet :( Heb geen zin om een boete te krijgen omdat ik te laat ben. Kunnen ze dit bij de klantenservice checken? Zie het namelijk nog wel gebeuren dat ik lang in de wacht kan staan en ze vervolgens geen antwoord hebben :z
pi_86249410
quote:
Op donderdag 9 september 2010 17:33 schreef sasko het volgende:
Ik heb het forum een beetje doorgespit, maar ben mijn 'probleem' nog niet tegengekomen..

Ik heb mijn OV via de Duo-ov-stopzet-hotline opgezegd. Helemaal prima.
Ik had al wel ergens gelezen dat je zelf ook je product weer van je kaart moest afhalen, maar ik denk, ik check het even op het station. Vervolgens heb ik op het station aan een conducteur gevraagd of hij kon zien of het nou ook echt niet meer werkt.. "Oh jawel hoor, je abonnement loopt nog tot 31 dec 2010"...

Dus ik aan de lijn met de Duo; hoe zit het nou? > "Ja, je moet het er inderdaad zelf afhalen bij een paal".
Maar als ik dat dan niet doe?
"...... ja, dat maakt dan nu eigenlijk niet zoveel uit omdat dat systeem nog niet goed werkt, maar in de toekomst zou je dan wel een boete kunnen krijgen.."

Dus nu mijn vraag.. Kan ik nog reizen met mijn studenten ov (meneer NS ziet namelijk wel dat ik die nog heb), en wanneer het systeem van de Duo wel werkt, kunnen zij dan nog terughalen dat ik dat heb gedaan en me hier dan alsnog een boete voor geven? Iemand een idee of ervaring?
Oh je zit dus in dezelfde situatie als ik. Ik durf te wedden dat je over weet ik hoeveel tijd nog een boete gaat krijgen en zie dat dan maar weer eens te regelen :') Wil 'm zelf er nu het liefst zo snel mogelijk af hebben.
pi_86249604
quote:
Op donderdag 9 september 2010 17:58 schreef The6thgate het volgende:
Goed. Saldo bijgeladen, maar nu zegt ie dus dat er geen producten klaar staan. Met andere woorden, ik heb geen idee of mijn studenten week-ov er nu af is of niet :( Heb geen zin om een boete te krijgen omdat ik te laat ben. Kunnen ze dit bij de klantenservice checken? Zie het namelijk nog wel gebeuren dat ik lang in de wacht kan staan en ze vervolgens geen antwoord hebben :z
Jaja, dat kan iedere willekeurige NS medewerker met zo'n mobiel kastje dus wel voor je checken..
pi_86251112
He Sasko, ik heb precies hetzelfde. Ik heb mijn studiefinanciering stopgezet en ook het reisproduct. Ze zeiden dat ik deze ook nog bij een paal eraf moest halen. Vandaag bij de bus kon ik dus gewoon nog in en uitchecken. Bij de trein had ik wel een kaartje gekocht, voor het geval de conducteur zou zeggen dat hij niet meer geldig was. Ik ben echter geen conducteur tegen gekomen maar uit jouw verhaal blijkt dus dat ze dat niet kunnen zien. Ik denk dat DUO wel kan checken welke reizen je hebt gemaakt als je inchecked. Dus mijn reizen met de bus kunnen ze zien, maar bij de trein hoeven we nog niet in te checken dus die reizen worden dan toch ook niet geregistreerd? Ik vraag mij af hoe dat dan verder gaat. Als ik een boete krijg ( wat mij zeer waarschijnlijk lijkt want de reisjes met de bus worden geregistreerd) gaat het dan om de 136 euro per maand? Of worden alle reizen die je hebt gemaakt dan ook nog op je verhaald? Want op de site staat dat je een boete KAN krijgen van het vervoersbedrijf, maar die zien nu nog niet dat ik eigenlijk geen recht heb op het product? Als iemand het antwoord weet heel graag! Als het namelijk bij de 136 euro boete per maand blijft haal ik het product er mooi niet af, want dan reis ik VEEL goedkoper dan dat ik de kaartjes moet kopen.
  vrijdag 10 september 2010 @ 16:19:15 #160
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_86282166
Vraagje, ik heb gisteren mij OV-chipkaart binnengekregen en per 1 september recht op stufi (dus OV). Nu staat er nog geen reisproduct geladen op mijnov-chip.nl en ook niet als ik de kaart probeer op te laden bij zo'n paaltje.

Naar de helpdesk gebeld en die gaven mij aan dat ze het reisproduct er zsm gaan opzetten, echter kon hij geen maximale tijdsduur aangeven. Iemand enig idee hoe lang dit doorgaans duurt?
  vrijdag 10 september 2010 @ 17:07:43 #161
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_86283862
Bij mij hebben ze (Owcduo) het maandag doorgegeven aan .... om het klaar te zetten, maar vandaag stonden er nog steeds geen bestellingen voor me klaar.
pi_86284547
Dat meen je niet.
Ik zwaai naar dieren.
pi_86314340
Ik heb ook wat problemen met het erafhalen van mijn reisproduct...ik had het alleen in een ander topic gezet!

ov-chipkaart te gebruiken na verstrijken van recht op ov?

Samenvattend: product kan ik er niet afhalen, problemen volgens ov-chipkaart.nl, na 15 september mag ik het volgens die site nog een keer krijgen, een eventuele boete kan ik niet krijgen. Maar mijn vraag..mag/kan ik nog gratis reizen?
pi_86365477
Ik ben mijn studenten-OV 2 weken geleden kwijtgeraakt, vorige week de aanvraagformulier + pasfoto teruggestuurd naar de IB groep. Moet dus zeker nog 1 tot 2 weken wachten tot ik een nieuwe OV-chipkaart binnenkrijg.

Voor de komende 1/2 weken wil ik daarom met een anonieme chipkaart reizen.
Maar kun je daarmee ook met studentenkorting (reductie) reizen of betaal ik hiermee gewoon altijd de volle bak?

En hoe toon ik aan dat ik aanspraak maak op die korting? Want toen ik mijn boete kreeg voor het reizen zonder studenten OV, werd de volledige tarief bovenop de boete gerekend desondanks het tonen van mijn collegekaart.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_86370194
Ik ben mijn Studenten OV-chipkaart verloren/hij is gestolen. Wat moet ik doen?

Bel zo snel mogelijk met de Klantenservice OV-chipkaart: 0900-0980 (¤ 0,10 p.m.) als je de Studenten OV-chipkaart kwijt bent of als de kaart gestolen is. Je oude kaart wordt dan binnen 24 uur geblokkeerd en eventueel saldo op je oude kaart wordt gerestitueerd (alleen bij saldo boven 5 euro en met aftrek van 2,50 euro administratiekosten). Vraag of je via deze site een nieuw aanvraagformulier moet aanvragen of dat er automatisch een vervangende kaart wordt gemaakt. Totdat je de nieuwe kaart ontvangt (binnen 3 weken), reis je voor eigen rekening.
Ik zwaai naar dieren.
pi_86370909
IBG heeft een fout gemaakt in haar administratie waardoor ik geen reisrecht heb. Mag ik mijn kosten declareren?

Nee :(

Voor eerstejaars: even afwachten
pi_86370943
Ben je eerste jaars?
Ik zwaai naar dieren.
pi_86496700
quote:
Op donderdag 9 september 2010 18:07 schreef sasko het volgende:

[..]

Jaja, dat kan iedere willekeurige NS medewerker met zo'n mobiel kastje dus wel voor je checken..
Ja heb ik ook gedaan, want na al die faalverhalen, dacht ik ook maar even checken. Gisteren voor het eerst gecontroleerd in de trein, maar hoefde hem alleen te tonen, het werd niet echt door een apparaat heen gehaald.
pi_86498126
Ik ben sinds eind augustus geen student meer, maar er staat nog steeds geen product klaar voor het verwijderen van mijn studentenOV product...nog meer mensen hier last van?

Als ze me straks maar geen boete gaan geven ofzo :r
-géén blogabet, bvd-
  donderdag 16 september 2010 @ 14:45:13 #170
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_86498605
quote:
Op donderdag 16 september 2010 14:33 schreef MagicIsland1 het volgende:
Ik ben sinds eind augustus geen student meer, maar er staat nog steeds geen product klaar voor het verwijderen van mijn studentenOV product...nog meer mensen hier last van?

Als ze me straks maar geen boete gaan geven ofzo :r
Heb je wel saldo in de plus op je pas? Dan schijnt te moeten.
pi_86502191
als je reisproduct 1 oktober ingaat zou je het nu toch kunnen ophalen normaal gesproken?
pi_86512984
quote:
Op maandag 13 september 2010 02:13 schreef Geerd het volgende:
Ben je eerste jaars?
Nee, ze gingen er van uit dat ik stopte met mijn studie (had die brief niet gezien, dus reageerde ook niet)

Nu hoor ik al 11 dagen geleden mijn nieuwe reisproduct op te kunnen halen, maar het is er nog niet! :(
pi_86513639
Hoe kan je saldo eigenlijk in de min gaan?
Moo
pi_86513786
quote:
Op donderdag 16 september 2010 21:25 schreef Zuivelkoe het volgende:
Hoe kan je saldo eigenlijk in de min gaan?
als je saldo 1.24 is en je reist met de metro voor 1.42 krijg je een saldo van -0.18 :P
en er is een limiet van ¤-4 volgens mij
pi_86557761
Ik heb een vraagje over de OV-chipkaart,

Ik heb deze ook aangevraagd en een pasje gekregen en daarbij zat een brief, waar het volgende instond:

'je kunt je reisproduct ophalen vanaf de 15e van de maand voordat je studiefinanciering ingaat.

Ik krijg vanaf 1 oktober Studiefinanciering (ik ben nog 17 namelijk), maar ik wilde hem ophalen bij zo'n automaat, maar dat ging niet.

Iemand een verklaring hiervoor of ook dit meegemaakt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')