abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85838080
Vet, ik wist niet dat je je niet hoefde in te checken in de trein.
Moo
pi_85838276
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 16:56 schreef _Loki het volgende:
als je dit jaar begint met studeren, krijg je toch vanaf 1 oktober stufi? Dat ging altijd per kwartaal.
Alleen als je op 1 juli nog geen 18 bent, krijg je pas studiefinanciering vanaf oktober. Dit omdat de kinderbijslag per kwartaal wordt uitbetaald. Studenten die voor 1 juli al 18 waren, hebben vanaf september recht op studiefinanciering.
pi_85838678
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 16:58 schreef Jor_Dii het volgende:
Waarom zou je inchecken voordat je de trein ingaat, de conducteur moet toch wel checken of je een geldig reisproduct op je pasje hebt staan.
Ja daarom vroeg ik het ook :P
  zondag 29 augustus 2010 @ 18:03:54 #79
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_85840161
Ik heb 19 eu op m'n anonieme ov-chipkaart staan. Als ik nu incheck bij de NS, geeft dit dan problemen? Aangezien ze een starttarief van 20eu hebben, vroeg ik me dit af... :?
  zondag 29 augustus 2010 @ 19:14:37 #80
132191 -jos-
Money=Power
pi_85842567
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 16:56 schreef _Loki het volgende:
Je hoeft niet in te checken als je gratis reist. Als je met korting gaat, zou ik ook een kaartje kopen, want die korting werkt niet altijd even goed. :')

Even op voorgaande reacties: als je dit jaar begint met studeren, krijg je toch vanaf 1 oktober stufi? Dat ging altijd per kwartaal.
quote:
Waarom zou je inchecken voordat je de trein ingaat, de conducteur moet toch wel checken of je een geldig reisproduct op je pasje hebt staan.
Hebben jullie dit dan ook uitgetest? lijkt mij dat de conducteur dan wel zeg dat je in moet checken? :?
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_85842708
Staat ook op de studentenov site dat je met de trein niet hoeft in te checken.
Moo
pi_85845573
Ik begin in paniek te raken.

Ik weet niet wat ik moet aanschaffen morgen.... Zo'n maandabonnement van de NS kan ik weer niet in de bus gebruiken. En automatisch opwaarderen met mijn ov-chip is niet handig... denk. Ik ben de weg kwijt :'(
pi_85846531
Zonder enige informatie over van waar naar waar je hoe vaak met welk vervoer zal reizen, kunnen we natuurlijk niet veel zinnigs zeggen. In het algemeen: misschien is een maandtrajectabonnement met een stad-/streeksupplement een idee?
pi_85847086
Daar zat ik ook naar te kijken, ik weet niet of ik een maandtraject- of netabonnement moet nemen!

En ik moet dus een stad-/streeksupplement nemen voor de bus?

Hoe kom ik erachter hoeveel zones mijn bus rijdt :') ? En ik reis van Breda naar Eindhoven, dat is 18,30 euro retour.
pi_85847599
Oh kijk! Ik heb het gevonden!! Trajectabonnement is voor mij 289 euro:).

Kan iemand mij vertellen of ik dan op het automaat kan aanklikken dat ik ook met de bus kan reizen?

En weet iemand toevallig hoelang het duurt voor je een NS-stamkaart krijgt bij zo'n infobalie O-) ?
pi_85848049
Om maar even die open deur ook in te trappen: met een maandtrajectabonnement mag je reizen op een bepaald traject, bijvoorbeeld van Breda naar Eindhoven en terug. Met een maandnetabonnement mag je een maand lang door heel Nederland reizen. Je moet zelf bepalen of je naast het vaste traject verwacht nog veel daarbuiten te reizen; een maandtrajectabonnement voor Breda-Eindhoven kost ¤ 289,90 en een maandnetabonnement kost ¤ 359,50 (prijzen tweede klas, te vinden als je een reis plant met de NS Reisplanner en een uitgebreid prijsadvies vraagt).

Wil je ook kunnen reizen met overig openbaar vervoer, dan heb je bij een trajectabonnement de mogelijkheid een stad-/streeksupplement te nemen. Daarmee kun je van en naar de stations Breda en Eindhoven reizen met overig openbaar vervoer. Moet je aan beide kanten maximaal door 1 zone, dan betaal je 31 euro extra, moet je maximaal door 2 zones, dan betaal je 45 euro extra en voor 3 zones betaal je 60,50 euro extra. Bij een netabonnement kun je een OV-supplement voor alle zones kopen voor 73 euro extra.

Er bestaan zonekaarten waarop je kunt zien door hoeveel zones je rijdt. Een eenvoudigere oplossing is je busreis plannen op 9292ov.nl, want daar wordt het ook aangegeven (bij de uitgebreide prijsinfo, of verminder het aantal benodigde strippen met één). Op de kaartautomaat kun je aangeven hoeveel zones bus/tram/metro je erbij wilt hebben.

Voor reizen met een maandabonnement heb je ook een zogeheten NS-stamkaart nodig. Die kun je gratis ophalen bij een NS-servicebalie met een geldig legitimatiebewijs (rijbewijs, paspoort of ID-kaart) en een recente, ongebruikte pasfoto. Daar kunnen ze je vanzelfsprekend ook verder helpen als je nog vragen hebt over je abonnement. Een stamkaart is een simpel stukje papier, die kreeg ik vijf jaar geleden in ieder geval direct mee. Erop worden je persoonlijke gegevens geschreven en je pasfoto wordt erop bevestigd.
pi_85849364
Whoa, alles is duidelijk! Heel erg bedankt!

Moet er alleen nog achter komen door hoeveel zones mijn bus rijdt :), helaas doet 9292ov.nl het nu even niet.
pi_85850411
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 21:10 schreef Tochjo het volgende:-knip-
Edit: laat maar.

Kennelijk kan ik er geen Stad-/streekabonnement bij doen, want mijn bus rijdt 4 zones. :{

[ Bericht 41% gewijzigd door Rem-koe op 29-08-2010 21:50:51 ]
pi_85851620
Je kunt dan naast je trajectabonnement Breda-Eindhoven een sterabonnement nemen. Je hebt dan een vervoerbewijs voor je treinreizen en een apart vervoerbewijs voor je busreizen.

Als je door vier zones reist, heb je een 3-sterabonnement nodig. Daarmee mag je dan reizen in een zogeheten centrumzone en in twee zones in alle richtingen om de centrumzone heen (vandaar de naam "ster"). Omdat je 18 bent, mag je een maandabonnement 3-ster met reductie nemen. Deze kost ¤ 68,10. Dit abonnement is dan alleen voor de reis van en naar station Breda (aangenomen dat daar de busreis door vier zones zit). Voor Eindhoven zul je dan nog iets anders moeten regelen.

Dit alles dwaalt wel steeds meer af van waar ik nog kennis over heb, dus het is zeker aanbevelenswaardig even een loket van je busvervoerder op te zoeken voor specifieke vragen over jouw situatie :)
pi_85851968
Heeft iedereen z'n OV studentenkaart al binnen? Ik heb nog niets ontvangen :/ Laatst gebeld en gevraagd of ik zo'n tijdelijk kon krijgen omdat ik volgende week al moet beginnen maar dat kon niet. Ook nog geen bevestiging gehad en toen zei dat vrouw dat het nog langer dan 3 weken ging duren : |.
There are only 151 Pokémon.
pi_85852523
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 22:09 schreef Eenskijken het volgende:
Heeft iedereen z'n OV studentenkaart al binnen? Ik heb nog niets ontvangen :/ Laatst gebeld en gevraagd of ik zo'n tijdelijk kon krijgen omdat ik volgende week al moet beginnen maar dat kon niet. Ook nog geen bevestiging gehad en toen zei dat vrouw dat het nog langer dan 3 weken ging duren : |.
Ik had 'm binnen 2 weken na de aanvraag. Maar ik ken ook iemand die hem ook nog niet binnen heeft en die heeft hem 3 weken geledn aangevraagd.
  maandag 30 augustus 2010 @ 06:32:11 #92
137556 L.no
Midlife crisis
pi_85861038
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 19:14 schreef -jos- het volgende:

[..]

[..]

Hebben jullie dit dan ook uitgetest? lijkt mij dat de conducteur dan wel zeg dat je in moet checken? :?
Als je twijfelt, dan kan je het zelf gaan vragen aan de conducteur. :Y
"Give me some chocolate or I will cut you" -Becky
pi_85864628
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 19:14 schreef -jos- het volgende:

[..]

[..]

Er heeft ooit overal een briefje gehangen boven die palen dat studenten niet in hoeven te checken, vandaar. Ik check nooit in, nooit problemen gehad.
pi_85880551
Afgelopen winter stopte ik met mijn studie in Utrecht (toen dus ook mijn studentenreisproduct stopgezet). Dit jaar begin ik weer met studeren en heb vanaf woensdag recht op het studentenreisproduct. Echter kan ik nu voor die paar dagen niet reizen met mijn persoonlijke chipkaart terwijl ik genoeg saldo heb. Tijdens het inchecken gaf het een fout aan. Hoe kan dit :? ....
  maandag 30 augustus 2010 @ 19:09:56 #95
277717 KeizerKuzco
I was born this way
pi_85882153
Vanaf 1 september kan ik gratis reizen met het studentenreisproduct, maar morgen (31 augustus) moet ik al een keer naar de onderwijsinstelling reizen. Kan ik een kortingskaartje kopen en mijn chipkaart erbij laten zien, of moet ik met vol tarief reizen?
Drawing a confession out of someone is like doing a beautiful dance. A beautiful dance, with a chainsaw.
pi_85882325
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 18:19 schreef Verlichtend het volgende:
Afgelopen winter stopte ik met mijn studie in Utrecht (toen dus ook mijn studentenreisproduct stopgezet). Dit jaar begin ik weer met studeren en heb vanaf woensdag recht op het studentenreisproduct. Echter kan ik nu voor die paar dagen niet reizen met mijn persoonlijke chipkaart terwijl ik genoeg saldo heb. Tijdens het inchecken gaf het een fout aan. Hoe kan dit :? ....
De status staat trouwens op actief. Alleen heb ik blijkbaar vijf producten op de kaart staan _O- .
quote:
Studenten OV-chipkaart week Active -
Vraag uw OV-bedrijf Geblokkeerd -
Vraag uw OV-bedrijf Geblokkeerd -
Vraag uw OV-bedrijf Onbekend -
Vraag uw OV-bedrijf Onbekend
Die geblokkeerde zijn dacht ik gewoon mijn oude reisproducten. Ik snap het niet meer...
pi_85882405
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 19:09 schreef KeizerKuzco het volgende:
Vanaf 1 september kan ik gratis reizen met het studentenreisproduct, maar morgen (31 augustus) moet ik al een keer naar de onderwijsinstelling reizen. Kan ik een kortingskaartje kopen en mijn chipkaart erbij laten zien, of moet ik met vol tarief reizen?
Als je de 'bestelling' er nog niet op hebt staan denk ik van niet. Het wordt dan namelijk gezien als een normale persoonlijke ov-chipkaart. Maar ik weet het niet zeker....pin me er niet op vast :)
pi_85882421
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 19:09 schreef KeizerKuzco het volgende:
vol tarief.
pi_85883474
Na een halfjaar niets te hebben gedaan (qua studeren) heb ik in maart mijn OV-chip om gezet van Studenten OV-chipkaart naar een normale OV-chipkaart...

Nu heb ik mijn afschrijving (op ontvangst van mijn machteging na, die zweeft daar nu ergens in de postkamer) al helemaal rond bij mijn instelling, studielink en DUO en vraag ik mij af of ik weer kan reizen op mijn (automatisch?) omgezette OV-chipkaart..
pi_85884551
quote:
Kan iiemand bevestigen dat dit geen problemen opleverd?
Klinkt logisch in ieder geval.

Is al duidelijk!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')