Alleen als je op 1 juli nog geen 18 bent, krijg je pas studiefinanciering vanaf oktober. Dit omdat de kinderbijslag per kwartaal wordt uitbetaald. Studenten die voor 1 juli al 18 waren, hebben vanaf september recht op studiefinanciering.quote:Op zondag 29 augustus 2010 16:56 schreef _Loki het volgende:
als je dit jaar begint met studeren, krijg je toch vanaf 1 oktober stufi? Dat ging altijd per kwartaal.
Ja daarom vroeg ik het ookquote:Op zondag 29 augustus 2010 16:58 schreef Jor_Dii het volgende:
Waarom zou je inchecken voordat je de trein ingaat, de conducteur moet toch wel checken of je een geldig reisproduct op je pasje hebt staan.
quote:Op zondag 29 augustus 2010 16:56 schreef _Loki het volgende:
Je hoeft niet in te checken als je gratis reist. Als je met korting gaat, zou ik ook een kaartje kopen, want die korting werkt niet altijd even goed.
Even op voorgaande reacties: als je dit jaar begint met studeren, krijg je toch vanaf 1 oktober stufi? Dat ging altijd per kwartaal.
Hebben jullie dit dan ook uitgetest? lijkt mij dat de conducteur dan wel zeg dat je in moet checken?quote:Op zondag 29 augustus 2010 16:58 schreef Jor_Dii het volgende:
Waarom zou je inchecken voordat je de trein ingaat, de conducteur moet toch wel checken of je een geldig reisproduct op je pasje hebt staan.
Edit: laat maar.quote:Op zondag 29 augustus 2010 21:10 schreef Tochjo het volgende:-knip-
Ik had 'm binnen 2 weken na de aanvraag. Maar ik ken ook iemand die hem ook nog niet binnen heeft en die heeft hem 3 weken geledn aangevraagd.quote:Op zondag 29 augustus 2010 22:09 schreef Eenskijken het volgende:
Heeft iedereen z'n OV studentenkaart al binnen? Ik heb nog niets ontvangen :/ Laatst gebeld en gevraagd of ik zo'n tijdelijk kon krijgen omdat ik volgende week al moet beginnen maar dat kon niet. Ook nog geen bevestiging gehad en toen zei dat vrouw dat het nog langer dan 3 weken ging duren : |.
Als je twijfelt, dan kan je het zelf gaan vragen aan de conducteur.quote:Op zondag 29 augustus 2010 19:14 schreef -jos- het volgende:
[..]
[..]
Hebben jullie dit dan ook uitgetest? lijkt mij dat de conducteur dan wel zeg dat je in moet checken?
Er heeft ooit overal een briefje gehangen boven die palen dat studenten niet in hoeven te checken, vandaar. Ik check nooit in, nooit problemen gehad.quote:Op zondag 29 augustus 2010 19:14 schreef -jos- het volgende:
[..]
[..]
Hebben jullie dit dan ook uitgetest? lijkt mij dat de conducteur dan wel zeg dat je in moet checken?
De status staat trouwens op actief. Alleen heb ik blijkbaar vijf producten op de kaart staanquote:Op maandag 30 augustus 2010 18:19 schreef Verlichtend het volgende:
Afgelopen winter stopte ik met mijn studie in Utrecht (toen dus ook mijn studentenreisproduct stopgezet). Dit jaar begin ik weer met studeren en heb vanaf woensdag recht op het studentenreisproduct. Echter kan ik nu voor die paar dagen niet reizen met mijn persoonlijke chipkaart terwijl ik genoeg saldo heb. Tijdens het inchecken gaf het een fout aan. Hoe kan dit....
Die geblokkeerde zijn dacht ik gewoon mijn oude reisproducten. Ik snap het niet meer...quote:Studenten OV-chipkaart week Active -
Vraag uw OV-bedrijf Geblokkeerd -
Vraag uw OV-bedrijf Geblokkeerd -
Vraag uw OV-bedrijf Onbekend -
Vraag uw OV-bedrijf Onbekend
Als je de 'bestelling' er nog niet op hebt staan denk ik van niet. Het wordt dan namelijk gezien als een normale persoonlijke ov-chipkaart. Maar ik weet het niet zeker....pin me er niet op vastquote:Op maandag 30 augustus 2010 19:09 schreef KeizerKuzco het volgende:
Vanaf 1 september kan ik gratis reizen met het studentenreisproduct, maar morgen (31 augustus) moet ik al een keer naar de onderwijsinstelling reizen. Kan ik een kortingskaartje kopen en mijn chipkaart erbij laten zien, of moet ik met vol tarief reizen?
vol tarief.quote:Op maandag 30 augustus 2010 19:09 schreef KeizerKuzco het volgende:
Vanaf 1 september kan ik gratis reizen met het studentenreisproduct, maar morgen (31 augustus) moet ik al een keer naar de onderwijsinstelling reizen. Kan ik een kortingskaartje kopen en mijn chipkaart erbij laten zien, of moet ik met vol tarief reizen?
Kan iiemand bevestigen dat dit geen problemen opleverd?quote:Op zondag 29 augustus 2010 16:58 schreef Jor_Dii het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |