abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85781829
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 18:02 schreef Rem-koe het volgende:
Kan iemand mij misschien even helpen, ik snap er namelijk helemaal niks meer van. Ik zie door de bomen het bos niet meer met heel die ov-chipkaart.

Ik ga dus dit jaar voor het eerst studeren en ik ben net 18 geworden, dus mijn studiefinanciering gaat pas 1 oktober in. Kan ik dan activeren vanaf 15 september en pas gratis reizen vanaf 1 oktober? Of ook al gratis reizen vanaf 15 september?

En ook niet onbelangrijk, hoe reis ik die maand (of 2 weken) het goedkoopst? Zal ik dan de kaart opladen ofzo? Of een abonnement aanschaffen :?
Volgens mij mag je pas gratis reizen vanaf het moment dat je stufie ingaat. Voor 2 weken een abonnement nemen lijkt me niet zo voordelig. Misschien een kortingskaart, maar dat hangt af van de afstand die je iedere dag reist.
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
pi_85788048
Je ov-kaart gaat inderdaad pas 1 oktober in. Over de meest voordelige manier van reizen kan ik niets zeggen, ligt aan het traject.Twee jaar geleden was een maandkaart voor het hele spoornetwerk het meest voordelig(kreeg je een metro+busabo bij) voor mij omdat ik dagelijks pendelde tussen Rotterdam en Amsterdam.
pi_85792145
Ik wil m'n weekendkaart naar een weekkaart overzetten. Kan pas vanaf 1 september, maar het duurt 5 werkdagen dus ik wilde het nu alvast doen. Maar als ik zeg dat ik 'm per 1 september of later in wil laten gaan, zegt de site van het DUO "Je kan dit pas vanaf morgen in laten gaan" oid. Als ik zeg dat het vanaf vandaag moet, zegt ie dat het pas vanaf 1 september kan. Weet iemand wat ik hiermee moet? :{
  Moderator vrijdag 27 augustus 2010 @ 23:41:49 #54
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_85792392
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 23:36 schreef _Loki het volgende:
Ik wil m'n weekendkaart naar een weekkaart overzetten. Kan pas vanaf 1 september, maar het duurt 5 werkdagen dus ik wilde het nu alvast doen. Maar als ik zeg dat ik 'm per 1 september of later in wil laten gaan, zegt de site van het DUO "Je kan dit pas vanaf morgen in laten gaan" oid. Als ik zeg dat het vanaf vandaag moet, zegt ie dat het pas vanaf 1 september kan. Weet iemand wat ik hiermee moet? :{
Ik denk dat je eerst product A) per 1 september moet krijgen en daarna pas B) mogelijk is? Of is dat te simplistisch bedacht :@
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator vrijdag 27 augustus 2010 @ 23:42:45 #55
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_85792426
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 18:10 schreef dubidub het volgende:
zo, ik zit eindelijk weer in een bus. ./ werd net namelijk toegang tot een bus geweigerd omdat die touringcar iov veolia reed en dan geen mensen met ov-chipkaart mag meenemen. Kan de chauffeur niets kwalijk nemen, maar jezus wat een typhussysteem, zeg

vooruitgang hè...
Een reden dat mijn Jaarkaart nog steeds in mijn portemonnee zit..
+ studentenkaart
+ chipkaart
pi_85800749
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 23:41 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ik denk dat je eerst product A) per 1 september moet krijgen en daarna pas B) mogelijk is? Of is dat te simplistisch bedacht :@
Bedoel je dat ik eerst m'n weekend-ov moet krijgen? Want die heb ik al een jaar. :)

Ik heb het nog eens geprobeerd per 1 september en ik krijg weer die melding:
quote:
Je kunt deze wijziging alleen morgen laten ingaan.
:{
Dus dat doe ik. Krijg ik dit:
quote:
Je kunt niet wisselen op deze ingangsdatum.
Godmiljaar.
  Moderator zaterdag 28 augustus 2010 @ 10:50:05 #57
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_85800882
Of het gaat per maand. Dus doe dat dan maar.

Ik durf het niet echt te zeggen :@
pi_85800901
Neh als het goed is, kan je 'm altijd in laten gaan en duurt het 5 dagen voor je 'm hebt. Ik heb maar even gemailt, ik snap echt niks meer van duo :')
pi_85806641
Ik heb een vraag. Ik heb sinds vorige week een nieuwe studenten ov-chipkaart.

Nu geeft de automaat waar ik mijn reisproduct moet activeren aan dat de kaart ongeldig is :'(

Op http://www.studentenov-chipkaart.nl/ staat dat vanaf zaterdagmorgen 28 augustus het opladen weer zou moeten werken (het ligt niet aan de kaart). Maar dat blijkt dus (nog niet te werken).

Ook staat er dat het reizen in de loop van volgende week weer mogelijk is -O-

Wtf, meer mensen dit? Ik heb verdomme recht op een OV ik ga toch niet een week de trein dokken zeker?
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_85806763
Ik kom er net achter dat ik vanaf 1 oktober dus gebruik kan maken van mijn studenten ov.

Kan ik een maandabonnement op mijn ov-chipkaart zetten? Op zo'n oplaadpunt? Of moet ik dan zo'n los maandabonnement aanschaffen?
pi_85816735
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 14:54 schreef Rem-koe het volgende:
Ik kom er net achter dat ik vanaf 1 oktober dus gebruik kan maken van mijn studenten ov.

Kan ik een maandabonnement op mijn ov-chipkaart zetten? Op zo'n oplaadpunt? Of moet ik dan zo'n los maandabonnement aanschaffen?
Die kan je ophalen bij zo'n automaat. :)
pi_85816795
ik heb mijn bestelling vandaag opgehaald bij de automaat! zo blij dat alles gelukt is!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_85816873
Vraag:

Stel je doet 6 jaar over een studie van 5 jaar dan wordt zeker het 6e jaar van je OV kaart niet kwijtgescholden? Dus die moet je of zelf betalen of van te voren de OV kaart opzeggen?
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_85819053
Vraagje.

Ik ben een student die van het MBO naar het HBO gaat. Als ik op de IB Groep site kijk zie ik dat mijn weekabonnement op 31 juli 2010 verloopt. Betekent dit dat ik weer een weekabbonement krijg vanaf 1 september? Aangezien ik vanaf 1 september sta ingeschreven voor de HBO opleiding?
pi_85820244
Kun je niet even inloggen op mijnibgroep? Volgens mij staat daar ook wanneer je recht het op OV.
Moo
  Moderator zaterdag 28 augustus 2010 @ 23:58:18 #66
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_85820830
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 21:29 schreef -jos- het volgende:
Vraag:

Stel je doet 6 jaar over een studie van 5 jaar dan wordt zeker het 6e jaar van je OV kaart niet kwijtgescholden? Dus die moet je of zelf betalen of van te voren de OV kaart opzeggen?
Correct me if im wrong: dat jaar wordt kwijtgescholden. Lees evt. even dit of vorig topic terug, daar is het geloof ik uitgelegd door de user _amber_
  Moderator zaterdag 28 augustus 2010 @ 23:58:41 #67
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_85820842
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 22:38 schreef elcasso het volgende:
Vraagje.

Ik ben een student die van het MBO naar het HBO gaat. Als ik op de IB Groep site kijk zie ik dat mijn weekabonnement op 31 juli 2010 verloopt. Betekent dit dat ik weer een weekabbonement krijg vanaf 1 september? Aangezien ik vanaf 1 september sta ingeschreven voor de HBO opleiding?
Je hebt geen zogenaamde overbrugging gehad?
  zondag 29 augustus 2010 @ 10:35:08 #68
132191 -jos-
Money=Power
pi_85826324
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 23:58 schreef Renesite het volgende:

[..]

Correct me if im wrong: dat jaar wordt kwijtgescholden. Lees evt. even dit of vorig topic terug, daar is het geloof ik uitgelegd door de user _amber_
Sorry maar kan die post niet vinden, alleen dat je de eerste 2 jaar na je studie nog niks hoeft terug te betalen.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_85826544
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 23:58 schreef Renesite het volgende:

[..]

Je hebt geen zogenaamde overbrugging gehad?
Nee, ik heb geen stufi gekregen in augustus. Mijn MBO stopte op 6 juli
pi_85836571
Hallo allemaal,
Dit jaar begin ik met studeren, en ik in september gaat mijn stufi in.
Mijn studentenreisproduct heb ik al kunnen activeren, maar ik kan er blijkbaar nog niet mee reizen.
Ik heb 1x met de bus gereisd en nu heb ik een negatief saldo op m'n ov, volgens de automaat.

Kan ik dan pas vanaf 1 september pas gratis reizen?
pi_85836847
Ja. Je studentenreisrecht is onderdeel van je studiefinanciering en zoals je zei gaat die in september in.
pi_85836955
Oke, dan zal ik er morgen maar wat geld op zetten om mee te kunnen reizen...
Bedankt voor de snelle bevestiging :)
pi_85837496
Moet je nou inchecken met OV-chipkaart op het moment dat je reisrecht hebt als je met de trein gaat?
pi_85837854
Je hoeft niet in te checken als je gratis reist. Als je met korting gaat, zou ik ook een kaartje kopen, want die korting werkt niet altijd even goed. :')

Even op voorgaande reacties: als je dit jaar begint met studeren, krijg je toch vanaf 1 oktober stufi? Dat ging altijd per kwartaal.
pi_85837918
Waarom zou je inchecken voordat je de trein ingaat, de conducteur moet toch wel checken of je een geldig reisproduct op je pasje hebt staan.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')