dit is dus klinkklare onzinquote:Op zondag 22 augustus 2010 19:11 schreef Tochjo het volgende:
[..]
Nee, dat mag niet. Tot en met 31 augustus reis je tegen vol tarief.
[..]
Nee, het studentenreisproduct gaat in op de eerste dag van de maand waarop je recht hebt op studiefinanciering, aangezien het een onderdeel is van de studiefinanciering. Nieuwe studenten in het hoger onderwijs hebben recht op studiefinanciering vanaf 1 september of 1 oktober.
Je kan eromheen lopen.quote:Op zondag 22 augustus 2010 20:35 schreef Complexiteit het volgende:
Ik wil morgen naar Leiden, nu lees ik dat het station met OV-poortjes afgesloten is... betekent dit dat ik niet met een kaartje kan reizen, maar persé op saldo moet?
edit: volgens Google zijn ze nog niet echt in gebruik genomen, nouja, dat hoop ik dan maar
Kon alleen vinden dat je naar een balie van OV-bedrijf kunt gaan en dan legt de baliemedewerker uit hoe je een vervangende kaart kunt aanvragen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 21:11 schreef dubidub het volgende:
Mijn studenten OV-chipkaart is gescheurd (heeft een jaar in me portomonnee gezeten, kennelijk is dat niet goed voor pasjes). Ik loop me al 2 dagen kapot te googlen, maar wat moet ik nou doen om een nieuwe aan te vragen? De telefonist had 't over één of ander formulier wat ik moest invullen & opsturen, om vervolgens een tweede formulier er gelijk achteraan te sturen? Vorige week vrijdag ben ik voor jan met de korte achternaam naar delft gefietst, om er vervolgens achter te komen dat bij de veolia servicebalie (sigarenboer
) de computer het niet deed.
Help? 3 korte zinnetjes waarin de stappen staan die ik moet doen, is 't enige wat ik vraag
Ja... ik was vanmiddag op R'dam CS bij zo'n balie. D'r stond denk ik een mannetje of 60 te wachten voor die $&($^#-balie...quote:Op maandag 23 augustus 2010 21:43 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Kon alleen vinden dat je naar een balie van OV-bedrijf kunt gaan en dan legt de baliemedewerker uit hoe je een vervangende kaart kunt aanvragen.
Misschien dat hier nog iets nuttigs staat: http://stenkate.blogspot.(...)voorziening-bij.htmlquote:Op maandag 23 augustus 2010 21:46 schreef dubidub het volgende:
[..]
Ja... ik was vanmiddag op R'dam CS... stond denk ik een mannetje of 60 te wachten voor die $&($^#-balie...
Dankje! Ik denk dat ik me hier morgen effe om ga bekommerenquote:Op maandag 23 augustus 2010 21:47 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Misschien dat hier nog iets nuttigs staat: http://stenkate.blogspot.(...)voorziening-bij.html
Morgen gaat 'ie op de post. Ben benieuwd.quote:Op maandag 23 augustus 2010 21:59 schreef dubidub het volgende:
[..]
Dankje! Ik denk dat ik me hier morgen effe om ga bekommeren.
Vandaag een inschatting gemaakt van wat 4 weken OV-rezien me ge gaat kosten... Zo'n 200 euro, plus kosten voor aanschaf nieuwe OV-chipkaart.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 22:30 schreef dubidub het volgende:
[..]
Morgen gaat 'ie op de post. Ben benieuwd.
M'n moeder ging vandaag in 't dorp bij 't verkooppunt van anonieme OV-chipkaarten er ff ééntje halen voor me. Zegt die vrouw achter de balie dat al had ze geweten wat een kutorganisatie 't was, ze er nooit mee in zee zou zijn gegaan. Ze zit nu al 3 weken te wachten op een lading van die kutkaarten, en elke keer beloven ze dat ze toch echt over 2 dagen komen. In de tussentijd moet dat vrouwtje dus iedereen maar afschepen met een 'Nee'.
Morgen dus maar weer geld uitgeven aan de ramp die het OV heet. Van 't weekend maar kijken om een auto te kopen, hier wordt je gewoon droevig van.
Ja, de conducteurs zien alleen het abonnement wat er op staat, en niet of je studeert of niet. Je kunt er dus nog gewoon mee reizen.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 02:20 schreef ModernTalking het volgende:
Vanaf 1 september heb ik ivm stoppen met studie geen recht meer op studiefinanciering en zal ik dus binnen 5 dagen mijn studentenreisproduct moeten stopzetten. Officieel mag ik dus vanaf 1 september niet meer reizen.
Maar als ik pas op 4 of 5 september het reisproduct stopzet, kunnen de conducteurs de dagen ervoor dan op hun apparaatje zien dat ik eigenlijk per 1 september niet meer gratis mag reizen? Met andere woorden: kan ik heel stiekem de eerste 4 dagen van september nog gratis met de trein?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |