abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85581249
Ik wil morgen naar Leiden, nu lees ik dat het station met OV-poortjes afgesloten is... betekent dit dat ik niet met een kaartje kan reizen, maar persé op saldo moet?

edit: volgens Google zijn ze nog niet echt in gebruik genomen, nouja, dat hoop ik dan maar

[ Bericht 23% gewijzigd door Complexiteit op 22-08-2010 21:05:54 ]
pi_85605849
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 19:11 schreef Tochjo het volgende:

[..]

Nee, dat mag niet. Tot en met 31 augustus reis je tegen vol tarief.
[..]

Nee, het studentenreisproduct gaat in op de eerste dag van de maand waarop je recht hebt op studiefinanciering, aangezien het een onderdeel is van de studiefinanciering. Nieuwe studenten in het hoger onderwijs hebben recht op studiefinanciering vanaf 1 september of 1 oktober.
dit is dus klinkklare onzin :P ik zit nu in de bus en ik reis nu gratis met m'n ov terwijl ik pas in september stufi heb. 'T kan dus wel en ja je kan dus ook met korting reizen. Beter ! :)
 2011 13" i5 ...
pi_85607030
Opmerkelijk. Op www.studentenov-chipkaart.nl staat geschreven: "als je het studentenreisproduct hebt opgehaald (op je kaart hebt geladen), kun je er vanaf het moment dat je studiefinanciering (en daarmee je recht op het studentenreisproduct) ingaat mee reizen in heel Nederland".

Weet je zeker dat je niet op saldo reist? Je kunt namelijk inchecken met een saldo van ¤ 0,00.
pi_85612552
Morgen heb ik mijn OV-studentenkaart weer nodig voor mijn werk. Aangezien 16 augustus al een paar dagen geleden is zou ik er weer gratis mee kunnen reizen, toch? Ik heb me al ingeschreven voor het komende studiejaar.
Op vrijdag 15 januari 2010 17:14 schreef Runselpink het volgende:
TS verdient een standbeeld.
pi_85612750
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 20:35 schreef Complexiteit het volgende:
Ik wil morgen naar Leiden, nu lees ik dat het station met OV-poortjes afgesloten is... betekent dit dat ik niet met een kaartje kan reizen, maar persé op saldo moet?

edit: volgens Google zijn ze nog niet echt in gebruik genomen, nouja, dat hoop ik dan maar
Je kan eromheen lopen.
pi_85616280
Mijn OV aanvraag is nu twee keer afgewezen, burgerservicenummer klopte niet of iets dergelijks. Terwijl ik weet dat we alles juist hebben ingevuld. En ze kunnen het letterlijk van mijn bijgevoegde ID halen.
What to do? Denk dat ik even ga bellen, maar krijg het dus nooit op tijd nu. Zit al 2 maand te wachten en nu net weer een afwijzing. En dan vernietigen ze dus ook mooi alles. Kan ook weer nieuwe pasfoto's gaan laten maken door dit gezeur.

Ik denk dat het komt omdat ik nog geen uitwonende en aanvullende beurs krijg, enkel standaard. Maar dat wordt niet gezien als stufi, dat moet je omzetten of zo. Maar wat een gezeur zeg, ik wist niet dat het allemaal zo moeilijk ging. :{
pi_85617244
Ik heb al een beetje gezocht, maar hoe krijg je precies zo'n tijdelijke OV-kaart?
  maandag 23 augustus 2010 @ 20:54:07 #33
301731 t0sti
met ketchup
pi_85623228
volgens mij kun je die gewoon uit een verkoopautomaat halen
The only things that start on time are those that you're late for.
pi_85623477
Probleem!

Om 1 of andere reden was bij het opgeven van mijn nieuwe studie (van MBO naar HBO) het vinkje 'Overbrugging' (= dat je in augustus nog gratis reist + stufi) niet aangevinkt. Vraag me sowieso af waarom ze die vraag stellen; alsof iemand zegt "Nee ik wil geen geld en koop liever kaartjes", maargoed.

Gevolg; in augustus geen gratis reizen en geen korting (week OV).
Oplossing: formulier van DUO invullen, opsturen, en binnen 2 weken zou dan je bestelling alsnog klaar moeten staan

1,5 week geleden meteen betreffende formulier van DUO ingevuld en opgestuurd. 4 dagen geleden voor ik op vakantie ging gekeken of de bestelling er toevallig al stond, en ja; 2 bestellingen opgehaald.
Pas vandaag met OV gereden en kom er achter in de bus dat ik aan het betalen ben. Huh?!

Dit staat op mijn-ovchipkaart.nl over de producten op mijn kaart:
Product Status Prijs ¤
Totaal 3
Vraag uw OV-bedrijf Active -
Vraag uw OV-bedrijf Onbekend ¤ 0,00
Vraag uw OV-bedrijf Onbekend ¤ 0,00

Lijkt wel of er iets fout is gegaan bij hun?

Vanaf morgen moet ik elke dag op en neer vanuit Hoofddorp naar Den Bosch, dus elke dag dat dit nog niet is opgelost betaal ik ¤ 24,- voor een retour zonder korting. Kan DUO pas morgen bellen en moet voor 9:00 al met de trein.

Wat moet ik nou doen morgen.... gewoon zonder kaartje gaan en het zo kort mogelijk uitleggen?
Of kaartje kopen en dit declareren bij DUO? Wat volgens mij niet eens kan agz ik nergens iets van een bewijs heb....

Enorme haat aan DUO die lekker rustig aan doet wat mij elke dag 24 euro kost.
  maandag 23 augustus 2010 @ 21:11:09 #35
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_85623890
Mijn studenten OV-chipkaart is gescheurd (heeft een jaar in me portomonnee gezeten, kennelijk is dat niet goed voor pasjes :{ ). Ik loop me al 2 dagen kapot te googlen, maar wat moet ik nou doen om een nieuwe aan te vragen? De telefonist had 't over één of ander formulier wat ik moest invullen & opsturen, om vervolgens een tweede formulier er gelijk achteraan te sturen? Vorige week vrijdag ben ik voor jan met de korte achternaam naar delft gefietst, om er vervolgens achter te komen dat bij de veolia servicebalie (sigarenboer :{ ) de computer het niet deed.

Help? 3 korte zinnetjes waarin de stappen staan die ik moet doen, is 't enige wat ik vraag :{
pi_85625197
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 21:11 schreef dubidub het volgende:
Mijn studenten OV-chipkaart is gescheurd (heeft een jaar in me portomonnee gezeten, kennelijk is dat niet goed voor pasjes :{ ). Ik loop me al 2 dagen kapot te googlen, maar wat moet ik nou doen om een nieuwe aan te vragen? De telefonist had 't over één of ander formulier wat ik moest invullen & opsturen, om vervolgens een tweede formulier er gelijk achteraan te sturen? Vorige week vrijdag ben ik voor jan met de korte achternaam naar delft gefietst, om er vervolgens achter te komen dat bij de veolia servicebalie (sigarenboer :{ ) de computer het niet deed.

Help? 3 korte zinnetjes waarin de stappen staan die ik moet doen, is 't enige wat ik vraag :{
Kon alleen vinden dat je naar een balie van OV-bedrijf kunt gaan en dan legt de baliemedewerker uit hoe je een vervangende kaart kunt aanvragen.
  maandag 23 augustus 2010 @ 21:46:14 #37
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_85625318
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 21:43 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Kon alleen vinden dat je naar een balie van OV-bedrijf kunt gaan en dan legt de baliemedewerker uit hoe je een vervangende kaart kunt aanvragen.
Ja... ik was vanmiddag op R'dam CS bij zo'n balie. D'r stond denk ik een mannetje of 60 te wachten voor die $&($^#-balie...
pi_85625359
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 21:46 schreef dubidub het volgende:

[..]

Ja... ik was vanmiddag op R'dam CS... stond denk ik een mannetje of 60 te wachten voor die $&($^#-balie...
Misschien dat hier nog iets nuttigs staat: http://stenkate.blogspot.(...)voorziening-bij.html
  maandag 23 augustus 2010 @ 21:59:59 #39
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_85625966
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 21:47 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Misschien dat hier nog iets nuttigs staat: http://stenkate.blogspot.(...)voorziening-bij.html
Dankje! Ik denk dat ik me hier morgen effe om ga bekommeren ^O^ .
pi_85665861
Ik ben afgelopen jaar gestopt met mijn studie en heb netjes mijn reisproduct stop gezet. Maar nu ga ik in september weer beginnen en heb weer een reisproduct aangevraagd. Moet ik dat product weer afhalen of gaat dit automatisch?
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_85666760
Zelf doen denk ik he
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 22:30:42 #42
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_85666896
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 21:59 schreef dubidub het volgende:

[..]

Dankje! Ik denk dat ik me hier morgen effe om ga bekommeren ^O^ .
Morgen gaat 'ie op de post. Ben benieuwd.

M'n moeder ging vandaag in 't dorp bij 't verkooppunt van anonieme OV-chipkaarten er ff ééntje halen voor me. Zegt die vrouw achter de balie dat al had ze geweten wat een kutorganisatie 't was, ze er nooit mee in zee zou zijn gegaan. Ze zit nu al 3 weken te wachten op een lading van die kutkaarten, en elke keer beloven ze dat ze toch echt over 2 dagen komen :{ . In de tussentijd moet dat vrouwtje dus iedereen maar afschepen met een 'Nee'.

Morgen dus maar weer geld uitgeven aan de ramp die het OV heet. Van 't weekend maar kijken om een auto te kopen, hier wordt je gewoon droevig van.
pi_85696628
-

[ Bericht 51% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2010 18:58:44 ]
  woensdag 25 augustus 2010 @ 19:41:56 #44
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_85700758
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 22:30 schreef dubidub het volgende:

[..]

Morgen gaat 'ie op de post. Ben benieuwd.

M'n moeder ging vandaag in 't dorp bij 't verkooppunt van anonieme OV-chipkaarten er ff ééntje halen voor me. Zegt die vrouw achter de balie dat al had ze geweten wat een kutorganisatie 't was, ze er nooit mee in zee zou zijn gegaan. Ze zit nu al 3 weken te wachten op een lading van die kutkaarten, en elke keer beloven ze dat ze toch echt over 2 dagen komen :{ . In de tussentijd moet dat vrouwtje dus iedereen maar afschepen met een 'Nee'.

Morgen dus maar weer geld uitgeven aan de ramp die het OV heet. Van 't weekend maar kijken om een auto te kopen, hier wordt je gewoon droevig van.
Vandaag een inschatting gemaakt van wat 4 weken OV-rezien me ge gaat kosten... Zo'n 200 euro, plus kosten voor aanschaf nieuwe OV-chipkaart.

Kwam er vandaag achter dat het reizen met een anonieme OV-chipkaart trouwens fors duurder is dan het reizen met een strippenkaart.

Wat een prachtsysteem... :|W
pi_85734274
ja ik mag dus ook de hele maand september lekker dokken voor het OV terwijl ik het niet echt laat heb aangevraagd ofzo...
pi_85758569
Vanaf 1 september heb ik ivm stoppen met studie geen recht meer op studiefinanciering en zal ik dus binnen 5 dagen mijn studentenreisproduct moeten stopzetten. Officieel mag ik dus vanaf 1 september niet meer reizen.

Maar als ik pas op 4 of 5 september het reisproduct stopzet, kunnen de conducteurs de dagen ervoor dan op hun apparaatje zien dat ik eigenlijk per 1 september niet meer gratis mag reizen? Met andere woorden: kan ik heel stiekem de eerste 4 dagen van september nog gratis met de trein?
pi_85765664
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 02:20 schreef ModernTalking het volgende:
Vanaf 1 september heb ik ivm stoppen met studie geen recht meer op studiefinanciering en zal ik dus binnen 5 dagen mijn studentenreisproduct moeten stopzetten. Officieel mag ik dus vanaf 1 september niet meer reizen.

Maar als ik pas op 4 of 5 september het reisproduct stopzet, kunnen de conducteurs de dagen ervoor dan op hun apparaatje zien dat ik eigenlijk per 1 september niet meer gratis mag reizen? Met andere woorden: kan ik heel stiekem de eerste 4 dagen van september nog gratis met de trein?
Ja, de conducteurs zien alleen het abonnement wat er op staat, en niet of je studeert of niet. Je kunt er dus nog gewoon mee reizen.
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
pi_85778935
Kan iemand mij misschien even helpen, ik snap er namelijk helemaal niks meer van. Ik zie door de bomen het bos niet meer met heel die ov-chipkaart.

Ik ga dus dit jaar voor het eerst studeren en ik ben net 18 geworden, dus mijn studiefinanciering gaat pas 1 oktober in. Kan ik dan activeren vanaf 15 september en pas gratis reizen vanaf 1 oktober? Of ook al gratis reizen vanaf 15 september?

En ook niet onbelangrijk, hoe reis ik die maand (of 2 weken) het goedkoopst? Zal ik dan de kaart opladen ofzo? Of een abonnement aanschaffen :?
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 18:10:16 #49
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_85779121
zo, ik zit eindelijk weer in een bus. ./ werd net namelijk toegang tot een bus geweigerd omdat die touringcar iov veolia reed en dan geen mensen met ov-chipkaart mag meenemen. Kan de chauffeur niets kwalijk nemen, maar jezus wat een typhussysteem, zeg

vooruitgang hè...
pi_85780414
Vreemd, ze zouden je gewoon toegang moeten geven omdat zij niet zo'n apparaat hebben. Zo zijn de regels, heb je een geldig vervoerbewijs (OV-chipkaart zou dus gewoon geldig zijn dûh) heb je het recht om in die bus te zitten of dat apparaat kapot is of niet.

Een paar dat meegemaakt met de Arriva/Qbuzz bussen. Er waren een paar keer storingen, gewoon gratis kunnen reizen (geluk als je dus in het weekend reist :')).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')