wmv !? Die moet je niet willen afspelenquote:Op zondag 12 september 2010 20:53 schreef Hondenbrokken het volgende:
[..]
Ken ik niet, maar met VLC media player kun je rustig een wmv afspelen zonder dat je eerst 100 codecs moet installeren.
Deluge is mijn favo torrent programma.quote:Op zondag 12 september 2010 21:21 schreef Hondenbrokken het volgende:
Ik heb het al gevonden, het is gewoon een package die je kunt installeren.
Heb je mijn advies al geprobeerd?quote:Op maandag 13 september 2010 07:43 schreef Incolumis het volgende:
hmm heb nog steeds niet internet aan de gang gekregen, zal deze week maar eens verder kijken
Je hebt eenmalig internet (wired dus) nodig om ndiswrapper te installeren. ndiswrapper komt met een grafische front-endquote:Op vrijdag 10 september 2010 22:21 schreef Joooo-pi het volgende:
Ik zou een windows driver voor die kaart downloaden en laden in ndiswrapper.
Ndiswrapper kun je installeren via Synaptic Package Manager, maar daarvoor heb je wel toegang tot internet nodig.
zal van de week de pc eens loskoppelen en naar beneden slepenquote:Op maandag 13 september 2010 08:32 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Heb je mijn advies al geprobeerd?
[..]
Je hebt eenmalig internet (wired dus) nodig om ndiswrapper te installeren. ndiswrapper komt met een grafische front-end.
Nee, zodra de driver werkt, gaat de rest over het algemeen automatisch.quote:Op maandag 13 september 2010 08:35 schreef Incolumis het volgende:
[..]
is de BSSID eigenlijk ook nodig bij wireless settings?
mja had de rest geloof ik wel goed ingevuld, SSID en wachtwoord waren goed, hij connect alleen nietquote:Op maandag 13 september 2010 08:44 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Nee, zodra de driver werkt, gaat de rest over het algemeen automatisch.
weird, als hij wireless netwerken kan zien, dan zou je zeggen dat de kaart dus wel ondersteund wordt...quote:Op maandag 13 september 2010 09:27 schreef Incolumis het volgende:
[..]
mja had de rest geloof ik wel goed ingevuld, SSID en wachtwoord waren goed, hij connect alleen niet
Ik heb dit ergens in 2008 ook een keer gehad, met zo'n usb-dongeltje. Uiteindelijk was de makkelijkste oplossing gewoon voor een tientje een ander dongeltje kopen.quote:Op maandag 13 september 2010 09:35 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
weird, als hij wireless netwerken kan zien, dan zou je zeggen dat de kaart dus wel ondersteund wordt...
ndiswrapper zou nog steeds een oplossing kunnen zijnquote:Op maandag 13 september 2010 11:22 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ik heb dit ergens in 2008 ook een keer gehad, met zo'n usb-dongeltje. Uiteindelijk was de makkelijkste oplossing gewoon voor een tientje een ander dongeltje kopen.
Ik heb wat zitten zoeken op die 0df6:0040, maar kan er eerlijk gezegd weinig over vinden anders dan dat'ie gewoon ondersteund zou worden.
Nee die mailserver is gewoon een .,nl domeinnaam bij webreusquote:Op maandag 13 september 2010 20:05 schreef wdn het volgende:
Staat die mail server op je eigen systeem?
De poort heb je namelijk opgegeven bij het opzetten van je smtp server.
(smtp.{server}.{domein}:{poort})
Evolution gebruikt die poort
edit:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=127852
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1021640
Ik net andersom!quote:Op maandag 13 september 2010 11:29 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Xubuntu weer vervangen door Ubuntu, toch nét een stukje fijner.
Je kan meerdere desktops binnen een enkele installatie gebruiken. Het is alleen wel lastig om 1 van die desktops er weer uit te krijgen.quote:Op maandag 13 september 2010 11:29 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Xubuntu weer vervangen door Ubuntu, toch nét een stukje fijner.
dat zei ik nietquote:Op maandag 13 september 2010 09:35 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
weird, als hij wireless netwerken kan zien, dan zou je zeggen dat de kaart dus wel ondersteund wordt...
oh, dat komt omdat je kaart dus nog niet werkt. Anders geeft ie zelf de netwerken weer en kun je gewoon aanklikken.quote:Op dinsdag 14 september 2010 07:08 schreef Incolumis het volgende:
[..]
dat zei ik niet
ik heb nog geen programma blijkbaar dat automatisch scant, dus moet SSID enzo zelf invullen.
is dat bij een volledig kale installatie al?quote:Op dinsdag 14 september 2010 07:52 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
oh, dat komt omdat je kaart dus nog niet werkt. Anders geeft ie zelf de netwerken weer en kun je gewoon aanklikken.
Ndiswrapper + windows driver
Nee, wat ik eerder al zei, ndiswrapper moet je installeren vanuit Synaptic Package Manager (of Software Centre?) en daarvoor heb je wel internet nodig.quote:Op dinsdag 14 september 2010 07:59 schreef Incolumis het volgende:
[..]
is dat bij een volledig kale installatie al?
ok thanks, behalve dat ik 64bits hebquote:Op dinsdag 14 september 2010 08:37 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Nee, wat ik eerder al zei, ndiswrapper moet je installeren vanuit Synaptic Package Manager (of Software Centre?) en daarvoor heb je wel internet nodig.
Snel even zoeken op internet en er zijn blijkbaar ook wel .deb (installfiles) van ndiswrapper. Die zou mooi op een usb stickje kunnen, samen met de windows (XP) driver van de netwerkkaart.
Link naar ndiswrapper-common
Link naar ndiswrapper-utils
Link naar de grafische front-end
Met deze drie installatiebestanden zou je ndiswrapper + gui kunnen installeren. (32 bit).Hoef je niet met je pc te slepen
edit: laatste link nog ff aangepast, was oude versie...
Die zijn er ook inderdaad.quote:Op dinsdag 14 september 2010 09:13 schreef Incolumis het volgende:
[..]
ok thanks, behalve dat ik 64bits heb
maar die zal ik wel even pakken vanavond
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |