abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 augustus 2010 @ 15:53:59 #26
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_85476983
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 15:25 schreef dandybleu het volgende:
90 jaar farmasuetische onderzoeken : ja hoor doe ze allemaal maar in de prullenbak omdat nu opeens er een mode is om alles puurnatuur te doen......
Neem het nou gewoon aan: antibiotica werken niet tegen een virale infectie, alleen tegen een bacteriële infectie. Een gewone verkoudheid is een virus, dus antibiotica helpen niet. Artsen die bij een virusinfectie wél een antibioticum voorschrijven doen dit om van het gezeur van de patiënt af te zijn, maar ze zijn eigenlijk heel slecht bezig.
The love you take is equal to the love you make.
pi_85477851
ha nee joh dat werkt allemaal heel anders : als een koe of een kat een loopneus heeft an is het heel standaard : je geeft het een prikje en heel de shit is weg....

hier op FOK merk ik wel dat iedereen elkaar lekker copieerd met hetzelfde idee : alles moet puur natuur over gaan en ja wat dus betekend in mijn geval : ja dandy bleu ben jij maar lekker twee volledige weken str*nt ziek en je krijgt geen medicijnen want die bestaan niet.....

ik zeg dus ze bestaan wel : want in het verleden kreeg ik een hoestdrank van de docter en heel de troep was binnen een halve dag uit mn lichaam ...
pi_85478069
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 16:11 schreef dandybleu het volgende:
ha nee joh dat werkt allemaal heel anders : als een koe of een kat een loopneus heeft an is het heel standaard : je geeft het een prikje en heel de shit is weg....

hier op FOK merk ik wel dat iedereen elkaar lekker copieerd met hetzelfde idee : alles moet puur natuur over gaan en ja wat dus betekend in mijn geval : ja dandy bleu ben jij maar lekker twee volledige weken str*nt ziek en je krijgt geen medicijnen want die bestaan niet.....

ik zeg dus ze bestaan wel : want in het verleden kreeg ik een hoestdrank van de docter en heel de troep was binnen een halve dag uit mn lichaam ...
Begrijpend lezen is niet je sterkste punt klaarblijkelijk.
pi_85478072
hoestdrank oke kan je verkoudheid wat verzachten, maar antibiotica werkt echt NIET bij verkoudheid. dat is wat we jou proberen duidelijk te maken maar dat wil je niet snappen.
  donderdag 19 augustus 2010 @ 16:58:12 #30
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_85479946
Jeetje, hebben die hoestdranken een deel van je hersens weggevroten?
The love you take is equal to the love you make.
pi_85480843
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 14:35 schreef GotenSSJ het volgende:
1. Verkoudheid/griep is een virus en geen bacterie, antibiotica helpt dus niet eens.

2. In Nederland hebben we een goed antibiotica beleid waardoor er een stuk minder resistentie ontstaat dan in andere landen zoals bijv India. Je arts doet het dus uitstekend.

Edit: De arts van die vriend van je, werkt dus eigenlijk resistentie in de hand. Hierdoor kunnen de zogenaamde "superbacterieen" ontstaan zoals de laatste tijd relatief vaak in het nieuws komt.

:)
Dat! Antibiotica werken alleen bij bacteriën en verkoudheden worden veroorzaakt door virussen. Een arts die voor een verkoudheid iets anders voorschrijft dan een neusspray of een pilletje om je neus te ontzwellen, verspilt antibiotica en doet nog eens gevaarlijk ook.
Want er zijn inderdaad al genoeg bacteriën die resistent geworden zijn aan de gewone antibiotica.
pi_85481003
Wie wil er nu antibiotica bij een verkoudheid? Het middel is erger dan de kwaal. Ik word in ieder geval altijd doodziek van antibiotica. En waarschijnlijk werkt het niet eens tegen een verkoudheid, als ik dat hier zo allemaal lees. Plus dat we straks geen een werkzaam antibioticum hebben, omdat die bacteriebeestjes het allemaal wel kennen inmiddels.
pi_85481032
AB voor een verkoudheidje? :N

Ik ken ook iemand die van haar huisarts altijd AB afdwingt, om elk wissewasje wordt er daar AB gebruikt dus oh wee als ze echt eens ziek worden...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  † In Memoriam † donderdag 19 augustus 2010 @ 18:55:06 #34
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_85483825
Oseltamivir!
pi_85489075
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 15:05 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Tegenwoordig zijn er ook xylometazoline/ipratropium combinatiepreparaten op de markt, die werken nog beter!
OTC? Dat is echt totaal gestoord.
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_85489222
ja dat is zo in de mode : bla bla antibiotica slecht enzo

ja maar ik ben dandybleu en ik ga liever naar een dierenarts hee? die geeft me tenminste een goeie spuit en ja dan ben ik morgen weer op mijn werk

maar ja mijn docter denkt ook dat het slecht is.... dus ja dat betekend dat ik dus twee weken onder de wol moet.....totaal weg gegooide tijd is dat ....
pi_85489294
Het feit dat jij enige mate van cerebrale/cognitieve disfunctie hebt, betekent niet dat jouw huisarts je medicatie hoeft te geven waardoor jij een gezondheidsrisico voor anderen wordt.
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_85489327
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 21:17 schreef intoxicated het volgende:

[..]

OTC?
Jazeker: http://db.cbg-meb.nl/IB-teksten/h102338.pdf
quote:
Dat is echt totaal gestoord.
Mwah, valt toch wel mee? Slechts voor nasaal gebruik.
pi_85489405
Ach, significant effect op reentrytachycardieën. Het houdt me van de straat :P
pi_85489462
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 14:32 schreef dandybleu het volgende:

[..]

ja dat zeg jij ha ha : vanuit het persectief van iemand die antibiotica slecht vind?

maar ja ik slik het liefst een kuurtje hee? heb geen zin om twee weken met migraine te lopen....

je en ook moet je weten : ik heb niet zo vaak griep : hooguit een keertje per jaar ofzo ..... maar ha zodra ik het heb dan ben ik wel helemaal gesloopt dus.....geen pretje meer dus....
Antibiotica helpen niet tegen griep/verkouheid (virus), dus wat zit je nu uit je nek te lullen. (had iemand dit al gezegd?)
Whatever...
pi_85489477
Attack of the geneeskundestudenten _O_
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_85489531
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 21:22 schreef intoxicated het volgende:
Het feit dat jij enige mate van cerebrale/cognitieve disfunctie hebt, betekent niet dat jouw huisarts je medicatie hoeft te geven waardoor jij een gezondheidsrisico voor anderen wordt.
jee ik weet niet wat je bedoelt .... kan je het ook in sesamstraat abc uitleggen ( bbc engels? )

waarom zou ik een gevaar vormen voor een ander? als ik snel van mijn groengele snot afben dan besmet ik ook de cashiere bij de AH niet
pi_85489684
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 21:28 schreef dandybleu het volgende:

[..]

jee ik weet niet wat je bedoelt .... kan je het ook in sesamstraat abc uitleggen ( bbc engels? )
Hij bedoelt dat je dom bent. :')
quote:
waarom zou ik een gevaar vormen voor een ander? als ik snel van mijn groengele snot afben dan besmet ik ook de cashiere bij de AH niet
Heel attent dat je de cassiere niet met een verkoudheid wilt besmetten, maar daar hebben we geen geneesmiddelen voor. Voor heel veel andere infecties, bijvoorbeeld tuberculose of chlamydia bestaan wel geneesmiddelen (antibiotica), maar voor een verkoudheid nu eenmaal niet. Hoe vaak moet je dat nog verteld worden voordat je het begrijpt?
pi_85490788
ha nee floor antibiotica is gewoon lekker spul word je snel beter
geven ze ook aan paarden enzo en aan katten
pi_85490819
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 22:02 schreef dandybleu het volgende:
ha nee floor antibiotica is gewoon lekker spul word je snel beter
geven ze ook aan paarden enzo en aan katten
:') Of je hebt je middelbare niet afgemaakt of je bent nu aan het trollen.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_85490839
TS is 9 jaar oud.
  † In Memoriam † donderdag 19 augustus 2010 @ 22:09:46 #47
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_85491067
pi_85491089
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 22:03 schreef Seam het volgende:

[..]

:') Of je hebt je middelbare niet afgemaakt of je bent nu aan het trollen.
ha ja oke het maakt mij niet uit hoor wat jij wel of niet slikt hey? kwa medicatie enzo ..... maar ja je hebt reuze goede medicijnen tegen verkoudheid .... dat kan ik gewoon beamen want ik had vroeger een docter en die gaf me gewoon een of andere kuur en dan was mn verkoudheid weg....
pi_85491257
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 22:09 schreef De_Kardinaal het volgende:
[ afbeelding ]
Ik hou van je O+
pi_85491947
Bij een verkoudheid (rhinovirus) kan tévens een bacteriële infectie van de luchtwegen ontstaan (geelgroen snot). En daartegen helpt antibiotica dus wél.

Los daarvan is 't inderdaad idioot om zo snel antibiotica voor te schrijven. Je eigen immuunsysteem moet ook nog wat te doen hebben he? Anders gaat 't zich vervelen en je nog meer lastig vallen met allergieën enzo :7.

TS, weet je wat goed helpt? Vraag je huisarts eens om een placebo.
Dat helpt tegen héél veel gewone kwaaltjes :Y!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')