abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85805816
Ik ben geweest en ik vond er niets aan.
pi_85805859
Succes vanaaf JAM! ^O^
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 14:16:06 #53
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_85805870
Vertel, waar zat 't 'm in, klausmeister?
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_85805884
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 14:16 schreef JAM het volgende:
Vertel, waar zat 't 'm in, klausmeister?
Kon er niks van verstaan. Slechte belichting ook.
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 14:18:04 #55
37950 JAM
pi_85805923
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 14:16 schreef klausmeister het volgende:

[..]

Kon er niks van verstaan. Slechte belichting ook.
Qua tekst, qua verhaal, qua spel? Vertel daar eens wat over. Hoe vond je die drie meisjes aan het einde? Vond je dat dan ook niet leuk?
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_85805935
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 14:18 schreef JAM het volgende:

[..]

Qua tekst, qua verhaal, qua spel? Vertel daar eens wat over. Hoe vond je die drie meisjes aan het einde?
Het hadden er vier moeten zijn.
pi_85805944
Nee, grapje ben niet geweest.

Succes vanavond.
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 14:24:18 #58
37950 JAM
pi_85806075
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 14:18 schreef klausmeister het volgende:
Nee, grapje ben niet geweest.

Succes vanavond.
Kijk, dat wist ik natuurlijk allang; zie je, in het hele stuk komt welgeteld één vrouw voor. Dat van die drie meisjes op het einde, nou, daar hapte je maar mooi. Dank je voor je gelukswens.
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 14:25:31 #59
37950 JAM
pi_85806106
Wat ik dan wel weer leuk vind is dat de belichting inderdaad niet helemaal lekker zit. :P.
pi_85806152
Waarom kan ik er niks over vinden via Google?

Of is het besloten voor Fokkers en mensen die alles van folders/prikborden/affiches lezen
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 14:33:48 #61
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_85806296
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 14:24 schreef JAM het volgende:

[..]

Kijk, dat wist ik natuurlijk allang; zie je, in het hele stuk komt welgeteld één vrouw voor.
Oh, is het homoerotisch?
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 15:03:17 #62
37950 JAM
pi_85807008
Nu ja, er staat wat op Facebook en FOK, maar qua internet houdt het daar wel bij op. In het centrum van Den Haag hangen wat postertjes her en der en er zijn wat flyers uitgedeeld via een paar kiosken. Dat was het wel qua promotie. De zaal staat ook niet meer dan zestig mensen toe. Dan voor I.R.; natuurlijk is het homo-erotisch! Zonder homo-erotiek geen toneel.
pi_85808594
Nou JAM, ook voor vanavond weer succes jongen.
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
  zondag 29 augustus 2010 @ 01:46:53 #64
11923 I.R.Baboon
pi_85823356
Morgen een verslag, als ik bijgekomen ben van deze lawine aan cultuur. Maar jullie hebben natuurlijk wel wat gemist.
pi_85825917
Ik ben zó benieuwd!
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_85826847
Ik ben zo nu en dan niet vies van een portie shocktheater, maar was die DP op het eind nu echt noodzakelijk? Smakeloos!
Spelenderwijs wijzer worden.
pi_85827778
Ik heb niet gehuild, wel vaak gelachen.
The real is always way ahead of what we can imagine.
  zondag 29 augustus 2010 @ 12:39:26 #68
11923 I.R.Baboon
pi_85828866
Gisteren heb ik in De Kombinatie in Den Haag een 'alledaagse komedie voor ondeugende mensen' mogen aanschouwen, een stuk van de talentvolle J.A.Mulder dat met het toneelgenre zou kunnen doen wat Marcel Marceau voor de Mime deed.

Laten we beginnen met de plot: we zien de hoofdpersonen worstelen in de postmoderne samenleving. In eerste levensbehoeften wordt voorzien, liefde is niet langer meer een noodlot maar een keuze, en we zien de protagonisten stoeien met het surplus aan keuzevrijheid. Wie zijn wij wanneer wij zelf onze identiteit kunnen kiezen? Mulder komt met sterke vragen zonder ons de antwoorden in te fluisteren, en is dat niet ook de rol van de kunstenaar, de creator, de schepper? Ik denk het wel, waarde lezers! Mulder slaagt er in om de handeling op kluchtige wijze vorm te geven, zonder dat de inhoud hierdoor kluchtig dreigt te worden.

Het is duidelijk dat Mulder zich bewust is van de rijke geschiedenis en de brede schouders waarop hij zich gezet heeft, want zonder gene gebruikt hij werken van onder andere Mike Bodde en Joop Visser om zijn boodschap kracht bij te zetten. Een moderne kunstenaar dient niet langer geheimzinnig te doen over zijn inspiratiebronnen, en het is verheugend om te zien dat de nog jonge Mulder nu al zo open en bloot zijn kaarten op tafel legt. "Of jullie het willen of niet, dit is wat ik kan aanbieden" lijkt hij met open vizier tegen de critici te zeggen. Daarnaast wordt er gedweept met Nescio. De protagonisten die elkaar verwijten uitvreters te zijn weten niet wat ze moeten, een duidelijker verband is nauwelijks denkbaar. Daarnaast wordt de befaamde vierde wand rond het toneel langzaam gedeconstrueerd, waarbij de traditionele clou ditmaal de andere kant opvalt. Niet de spelers zijn nodig om de toeschouwer te vermaken, maar de toeschouwer heeft een rol om de speler de zo lang begeerde liefde te gunnen en onvermijdelijk te maken. Een verfijnde nuancering van een aloude ontknoping.

Ik zou nog tijden door kunnen gaan over de overeenkomsten met zijn initiaalgenoot J.A. Deelder en hun aandacht voor de zelfkant van de maatschappij en obsessieve opsommingen, maar zoals eerder gezegd is Mulder niet op zoek naar antwoorden of duidelijkheid, en kan de kijker het beste zelf beoordelen wat hij uit dit gelaagde werk zou willen halen - ik twijfel er niet aan dat de toeschouwers meer lessen uit dit stuk kunnen halen dan Mulder er ooit bewust ingestopt heeft, en zo leren wij terloops tevens de bijzonder intrigerende geest van deze Mulder beter doorgronden.

Namens de kunstredactie kan ik zeggen dat we vol spanning uitkijken naar zijn volgende werk, en zeer benieuwd zijn of hij dan zal voortborduren op de thematiek van wasbakken, dronkenschap en ontrouw.

Henk Prul, de Nijvere Barnevelder

[ Bericht 0% gewijzigd door I.R.Baboon op 29-08-2010 14:06:31 ]
  zondag 29 augustus 2010 @ 14:40:27 #69
37950 JAM
pi_85832552
Nou, daar doe ik het wel voor hoor.
  zondag 29 augustus 2010 @ 15:14:36 #70
269690 -Sisyphus-
*zoekt tevergeefs betekenis*
pi_85833707
Zeg JAM, is dat script of een der voorstellingen ergens te bekijken? O+
  zondag 29 augustus 2010 @ 15:16:50 #71
269690 -Sisyphus-
pi_85833794
Dat was dus een hint. Een weinig subtiele hint.
pi_85834070
Een heus toneelstuk van JAM, jammer dat ik dit topic nu pas zie en ook geen tijd had om naar Den Haag te komen dit weekend maar het klinkt goed.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 29 augustus 2010 @ 15:42:50 #73
8369 speknek
Another day another slay
pi_85834730
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 12:39 schreef I.R.Baboon het volgende:
Gisteren heb ik in De Kombinatie in Den Haag een 'alledaagse komedie voor ondeugende mensen' mogen aanschouwen, een stuk van de talentvolle J.A.Mulder dat met het toneelgenre zou kunnen doen wat Marcel Marceau voor de Mime deed.

Laten we beginnen met de plot: we zien de hoofdpersonen worstelen in de postmoderne samenleving. In eerste levensbehoeften wordt voorzien, liefde is niet langer meer een noodlot maar een keuze, en we zien de protagonisten stoeien met het surplus aan keuzevrijheid. Wie zijn wij wanneer wij zelf onze identiteit kunnen kiezen? Mulder komt met sterke vragen zonder ons de antwoorden in te fluisteren, en is dat niet ook de rol van de kunstenaar, de creator, de schepper? Ik denk het wel, waarde lezers! Mulder slaagt er in om de handeling op kluchtige wijze vorm te geven, zonder dat de inhoud hierdoor kluchtig dreigt te worden.

Het is duidelijk dat Mulder zich bewust is van de rijke geschiedenis en de brede schouders waarop hij zich gezet heeft, want zonder gene gebruikt hij werken van onder andere Mike Bodde en Joop Visser om zijn boodschap kracht bij te zetten. Een moderne kunstenaar dient niet langer geheimzinnig te doen over zijn inspiratiebronnen, en het is verheugend om te zien dat de nog jonge Mulder nu al zo open en bloot zijn kaarten op tafel legt. "Of jullie het willen of niet, dit is wat ik kan aanbieden" lijkt hij met open vizier tegen de critici te zeggen. Daarnaast wordt er gedweept met Nescio. De protagonisten die elkaar verwijten uitvreters te zijn weten niet wat ze moeten, een duidelijker verband is nauwelijks denkbaar. Daarnaast wordt de befaamde vierde wand rond het toneel langzaam gedeconstrueerd, waarbij de traditionele clou ditmaal de andere kant opvalt. Niet de spelers zijn nodig om de toeschouwer te vermaken, maar de toeschouwer heeft een rol om de speler de zo lang begeerde liefde te gunnen en onvermijdelijk te maken. Een verfijnde nuancering van een aloude ontknoping.

Ik zou nog tijden door kunnen gaan over de overeenkomsten met zijn initiaalgenoot J.A. Deelder en hun aandacht voor de zelfkant van de maatschappij en obsessieve opsommingen, maar zoals eerder gezegd is Mulder niet op zoek naar antwoorden of duidelijkheid, en kan de kijker het beste zelf beoordelen wat hij uit dit gelaagde werk zou willen halen - ik twijfel er niet aan dat de toeschouwers meer lessen uit dit stuk kunnen halen dan Mulder er ooit bewust ingestopt heeft, en zo leren wij terloops tevens de bijzonder intrigerende geest van deze Mulder beter doorgronden.

Namens de kunstredactie kan ik zeggen dat we vol spanning uitkijken naar zijn volgende werk, en zeer benieuwd zijn of hij dan zal voortborduren op de thematiek van wasbakken, dronkenschap en ontrouw.

Henk Prul, de Nijvere Barnevelder
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 29 augustus 2010 @ 23:11:09 #74
37950 JAM
pi_85855509
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 15:14 schreef -Sisyphus- het volgende:
Zeg JAM, is dat script of een der voorstellingen ergens te bekijken? O+
Nu, aan het script wil ik nog een en ander wijzigen. Ik heb die voorstelling nu twee keer moge zien en zodoende een veel beter beeld gekregen van wat nu ook in toneel leuk naar voren komt en wat helemaal niet. Er is een script, dat wel, blijft het daar ook bij?- nee. Over de voorstellingen zelf; het schijnt zo te zijn dat er vraag naar méér is; eens kijken hoe daar een vervolg aan te geven. Ik houd men op de hoogte.
  maandag 30 augustus 2010 @ 00:17:26 #75
269690 -Sisyphus-
pi_85857969
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 23:11 schreef JAM het volgende:

[..]

Nu, aan het script wil ik nog een en ander wijzigen. Ik heb die voorstelling nu twee keer moge zien en zodoende een veel beter beeld gekregen van wat nu ook in toneel leuk naar voren komt en wat helemaal niet. Er is een script, dat wel, blijft het daar ook bij?- nee. Over de voorstellingen zelf; het schijnt zo te zijn dat er vraag naar méér is; eens kijken hoe daar een vervolg aan te geven. Ik houd men op de hoogte.
Hoera! Ik ben helaas vrij weinig in Nederland, maar mocht ik bij een volgende voorstelling in het land zijn dan kom ik zeker even kijken. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')