abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85453204
quote:
Gezichtherkenning in tram bijna klaar

De Rotterdamse RET-trams zijn bijna voorzien van gezichtsherkenningscamera's. In oktober zijn de systemen gereed, waardoor de mensen met een OV-verbod het gebruik van de tram voortaan kunnen schudden.

Ongeveer veertig mensen mogen niet meer in de tramlijnen 2, 21 en 23 verschijnen. Twee jaar geleden werd deze maatregel genomen omdat ze het voertuig vernielden.

Volgens het ouderwetse systeem moeten conducteurs aan de hand van foto's in de gaten houden of de veertig hooligans de tram in stappen.
http://www.spitsnieuws.nl(...)ng_in_tram_bijn.html
In Rotterdam zijn 40 boefjes die niet meer mee mogen doen dus installeren we een systeem wat ongetwijfeld miljoenen heeft gekost. Overheid kennende is de kans 100% dat binnen 10 jaar het bericht in de krant verschijnt dat de politie de gegevens tegen de wet in gebruikt om iedereen maar meteen op te slaan en te volgen. (bewijs: kenteken gegevens, pogingen ov kaart gegevens te krijgen, braafste jongetje in Europa met betrekking tot opslag internet data, enzzzz) Ongetwijfeld zal Fred of Ernst in een volgend kabinet in dit bericht de noodzaak zien om de betrokken hoge agenten en officieren van justitie op te sluiten het legaal te maken. Welkom in het vrije Nederland.
pi_85453320
Op welke manier zijn die 40 hooligans eigenlijk bestraft?

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 18-08-2010 22:10:07 ]
  woensdag 18 augustus 2010 @ 22:10:45 #3
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_85453374
Je heil zoeken in techniek...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  woensdag 18 augustus 2010 @ 22:11:06 #4
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_85453389
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 22:09 schreef zarGon het volgende:
Op welke manier zijn die 40 hooligans eigenlijk bestraft?
Hoe relevant is dat? Ze mogen niet mee.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_85453437
Echt beangstigend dit, maar het valt volledig in lijn met allerlei andere Big Brother-ontwikkelingen de afgelopen jaren.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  woensdag 18 augustus 2010 @ 22:12:36 #6
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_85453463
We zijn met zijn allen bang van die 40 Aladins rovers boefjes, dus bestrijden we ze met camera's zodat iedereen lekker op de bank kan zitten 's avonds zonder de angst dat de ramen in gegooid worden.
pi_85453548
^O^ Liefst overal in het OV invoeren
pi_85453584
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 22:06 schreef baba117 het volgende:

[..]

http://www.spitsnieuws.nl(...)ng_in_tram_bijn.html
In Rotterdam zijn 40 boefjes die niet meer mee mogen doen dus installeren we een systeem wat ongetwijfeld miljoenen heeft gekost. Overheid kennende is de kans 100% dat binnen 10 jaar het bericht in de krant verschijnt dat de politie de gegevens tegen de wet in gebruikt om iedereen maar meteen op te slaan en te volgen. (bewijs: kenteken gegevens, pogingen ov kaart gegevens te krijgen, braafste jongetje in Europa met betrekking tot opslag internet data, enzzzz) Ongetwijfeld zal Fred of Ernst in een volgend kabinet in dit bericht de noodzaak zien om de betrokken hoge agenten en officieren van justitie op te sluiten het legaal te maken. Welkom in het vrije Nederland.
Wat een paranoia weer....
Je weet niet eens hoe het systeem werkt maar gaat er voor je eigen gemak maar vanuit dat het gezichten gaat opslaan.

Als de overheid dat soort dingen echt wil, dan zouden ze de camera's die overal al hangen gaan gebruiken....
Leaf
pi_85453645
Verrassend dus daar waren de nieuwe regels voor een paspoort foto voor. Over 5 jaar dan maar meteen pinnen dmv je vingerafdruk ipv een bankpas.

Weer een touwtje erbij

Nederland is hard onderweg om een totalitaire politiestaat te worden :r
  woensdag 18 augustus 2010 @ 22:17:00 #10
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_85453646
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 22:15 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Je weet niet eens hoe het systeem werkt maar gaat er voor je eigen gemak maar vanuit dat het gezichten gaat opslaan.

Als de overheid dat soort dingen echt wil, dan zouden ze de camera's die overal al hangen gaan gebruiken....
Er staan al gezichten in, want anders viel er weinig te herkennen. En ik ga er vanuit dat men ook nieuwe gezichten vast gaat leggen. Waarom? Omdat je niet voor 40 man trams gaat behangen met een peperduur systeem.

Dus zal het wel verkocht worden aan de burgers als; ja, betalen met je gezicht in de toekomst. Systeem zal je herkennen en de RET etc etc schrijven deze rit van je rekening. De opvolger van de huidige pas.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_85453690
Wat ze ook hadden kunnen doen is bij herhaling onze 40 boefjes wat langer wegstoppen in onze staats hotels, maar dat is vast kortzichtig. Ook mooi als je gezicht een beetje veel lijkt op een van de boefjes....
pi_85453711
quote:
Die camera's zullen wel op kleur reageren...

MichieldeMuiter | 18-08-10 | 19:44
_O-
  woensdag 18 augustus 2010 @ 22:18:48 #13
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_85453720
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 22:18 schreef baba117 het volgende:
Wat ze ook hadden kunnen doen is bij herhaling onze 40 boefjes wat langer wegstoppen in onze staats hotels, maar dat is vast kortzichtig. Ook mooi als je gezicht een beetje veel lijkt op een van de boefjes....
Chinezen!
pi_85453731
Moet dit draadje trouwens niet naar -> BNW :')

Als je dit twee jaar geleden had geroepen dat dit anno 2010 werkelijkheid zou worden was je meteen weggezet als aluhoedje

Het zelfde geld voor onderstaande draadje.
Landelijk opsporingsbericht: uw kenteken
pi_85453771
Wat een gezeik, prima systeem lijkt me, die mensen hebben een ov-verbod, je kan ze moeilijk voor de duur van dat verbod vastzetten of permanent volgen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_85453781
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 22:15 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Heb je de afgelopen jaren een paspoort opgehaald? Die foto die je moest inleveren hoe noemden ze die? Onze grote beschermers aan de grens konden ook zonder elektrisch apparaat heel erg goed gezichten herkennen hoor.
pi_85453801
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 22:17 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Er staan al gezichten in, want anders viel er weinig te herkennen. En ik ga er vanuit dat men ook nieuwe gezichten vast gaat leggen. Waarom? Omdat je niet voor 40 man trams gaat behangen met een peperduur systeem.

Dus zal het wel verkocht worden aan de burgers als; ja, betalen met je gezicht in de toekomst. Systeem zal je herkennen en de RET etc etc schrijven deze rit van je rekening. De opvolger van de huidige pas.
Ah. JIj verzint even dat het een peperduur systeem is en aan de hand daarvan bepaal je ook even dat de gezichten worden opgeslagen.

Tja, zo kun je makkelijk kritiek hebben.
Leaf
  woensdag 18 augustus 2010 @ 22:23:39 #18
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_85453910
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 22:20 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ah. JIj verzint even dat het een peperduur systeem is en aan de hand daarvan bepaal je ook even dat de gezichten worden opgeslagen.

Tja, zo kun je makkelijk kritiek hebben.
Oke, dan niet. Ik ga nooit met het OV, dus zal er nu en nooit geen last van hebben.
pi_85453960
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 22:12 schreef heiden6 het volgende:
Echt beangstigend dit
idd
pi_85453995
Tja net op 2 dat programma van Paul Rosenmuller zei de Rotterdamse ex-korpschef Meijboom dat men pleit voor een landelijke politiemacht ipv een regionaal systeem.

Of het er van gaat komen, is niet de vraag. Eerder wanneer...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-08-2010 22:31:16 ]
pi_85454104
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 22:21 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Jajablabla. Grote boze overheid dus zijn ze er alleen maar op uit om de privacy te schenden boehoe.....
Ik ben overtuigd! Grote dure zinloze projecten die heel erg neigen naar privacy schending zijn niet zo bedoeld.
pi_85454157
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 22:29 schreef baba117 het volgende:

[..]

Ik ben overtuigd! Grote dure zinloze projecten die heel erg neigen naar privacy schending zijn niet zo bedoeld.
Hoe duur was dit project dan?

Ik kan het nergens vinden.
Leaf
  woensdag 18 augustus 2010 @ 22:31:51 #23
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_85454183
Het is het mooiste verkooppraatje ooit.

Je begint onder het mom van een paar raddraaiers in een aantal trams, uitbreiden naar alle trams, alle maatschappijen die iets met OV doen, stations, winkelgebieden, woonwijken.
pi_85454209
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 22:31 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Kun jij nou nooit eens reageren zonder een persoonlijke aanval?
Je vraagt er zelf om, met je domme en laagdunkende gedrag.
pi_85454211
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 22:31 schreef Biogarde het volgende:
Het is het mooiste verkooppraatje ooit.

Je begint onder het mom van een paar raddraaiers in een aantal trams, uitbreiden naar alle trams, alle maatschappijen die iets met OV doen, stations, winkelgebieden, woonwijken.
De glijdende schaal :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')