Ik moet vandaag naar het ziekhuis voor een onderzoek (een patscan) en ik moet vanaf NU nuchter blijven! Dus 6 uur voordat het onderzoek begint. Om 15.00 uur moet ik daar zijn, en krijg ik radioactief spul ingespoten. Dat moet 1,5 uur (!!) inwerken, dus dat wordt dus weer 1,5 uur vervelen. Daarna wordt ik 1,5 uur (!!) lang door de scan gehaald. Ik moet compleet stil liggen...
(de bedoeling van deze scan is om ontstekingshaarden op te sporen in mijn lichaam, en niet iedereen komt daar voor in aanmerking...)
-zucht-
Vanavond rond een uur of 18.00 uur mag ik dus pas weer eten!! En nu is het 9 uur 's ochtends...
Damn it!
Zo, dat moest ik effe kwijt...
Wie helpt me de dag door? (rond 13.00 uur vertrek ik naar het ziekenhuis)
quote:Glow in the dark babe
Op dinsdag 21 mei 2002 09:34 schreef Strolie75 het volgende:
Dus jij geeft de komende weken licht in het donker?
sorry man.
Ie hebt toch wa Kazaa? Goa ff GTA downloaden ofzo. GTA1 is altied goed....
Of GTA3
quote:nee, zoveel radioactief spul mag je een mens niet geven
Op dinsdag 21 mei 2002 09:34 schreef Strolie75 het volgende:
Dus jij geeft de komende weken licht in het donker?
quote:Ik ben een vrouw
Op dinsdag 21 mei 2002 09:40 schreef B4ron het volgende:sorry man.
quote:wat moet ik met kazaa? Ik mag een cd opzetten daar ja (gelukkig) maar op een cd staan niet alleen maar mooie nummers...
Ie hebt toch wa Kazaa? Goa ff GTA downloaden ofzo. GTA1 is altied goed....Of GTA3
[Dit bericht is gewijzigd door Hanneke1983 op 21-05-2002 09:44]
1 labtop
1 Wireless 10 Mbit internetverbinding (denk aan straling vs ziekenhuisregelement!!)
1 discman
10.000 audio-cd's
Boel leesvoer
3 tableten valium
Maaruh, dus vooral muziek en leesvoer meenemen. Leeslampje kan je wel thuislaten (je geeft al licht)
Succes
quote:Ik mag me niet bewegen, dus kan niet eens een bladzijde omslaan
Op dinsdag 21 mei 2002 09:44 schreef kwib het volgende:
Maaruh, dus vooral muziek en leesvoer meenemen.Succes
quote:denk niet dat er wireless access points in een ziekenhuis staan
Op dinsdag 21 mei 2002 09:44 schreef kwib het volgende:
Men neme:1 labtop
1 Wireless 10 Mbit internetverbinding (denk aan straling vs ziekenhuisregelement!!)
1 discman
10.000 audio-cd's
Boel leesvoer
3 tableten valium
Maaruh, dus vooral muziek en leesvoer meenemen. Leeslampje kan je wel thuislaten
(je geeft al licht)
Succes
Sterkte in ieder geval! Dikke en een knuffel!
quote:ja, mijn onderzoek duurt 3 keer zo lang
Op dinsdag 21 mei 2002 09:47 schreef Jethro het volgende:
Ik heb vorige week 30 minuten stil in een MRI tunneltje gelegen
Ik ben al blij dat het geen pijn ofsow gaat doen, want heb ook al eens een maagslang gehad. Nou ik dacht dat ik aan het stikken was toen!! Damn zeg...
Maaruh waaom moest jij door een MRI-tunnel?
qua verveling... ja... je kunt natuurlijk proberen snel een tweede persoonlijkheid te onwikkelen zodat je een beetje met jezelf kunt praten.
quote:aha in het kader van een schizofreen is nooit alleen
Op dinsdag 21 mei 2002 09:52 schreef neh het volgende:
voedsel is niet belangrijk, je kunt leven op de liefde van alle fokkers.qua verveling... ja... je kunt natuurlijk proberen snel een tweede persoonlijkheid te onwikkelen zodat je een beetje met jezelf kunt praten.
quote:precies!
Op dinsdag 21 mei 2002 09:53 schreef domolanglekker het volgende:[..]
aha in het kader van een schizofreen is nooit alleen
Sterkte, of veel plezier
Nu maar hopen dat de uitslag als volgt gaat:
Arts tuurt naar scherm. "Oh, dat is er aan de hand! Pfff, waarom ze dit niet door verplegers laten doen..." Vult spuitje, prikt Hanneke, Hanneke beter Hoihoihoi.
quote:Ach, dat zijn dan wel de regelementen maar daar houd lang niet iedereen zich aan. Mijn lieve moedertje werkt in een ziekenhuis op de operatiekamer en daar staan de chirurgen rustig mobiel te bellen bij een operatie (handsfree
denk niet dat er wireless access points in een ziekenhuis staan (zowieso mag je al geen radioapparatuur gebruiken.. zelfs over een pager doen ze al moeilijk )
maar het is inderdaad maar beter om je aan de regeltjes te houden. Je wilt toch niet dat die scanner een magnetron wordt heh?
quote:ieks!
Op dinsdag 21 mei 2002 09:33 schreef Hanneke1983 het volgende:Dat moet 1,5 uur (!!) inwerken, dus dat wordt dus weer 1,5 uur vervelen. Daarna wordt ik 1,5 uur (!!) lang door de scan gehaald. Ik moet compleet stil liggen...Vanavond rond een uur of 18.00 uur mag ik dus pas weer eten!! En nu is het 9 uur 's ochtends...
Anyway succes
quote:Omfg handsfree bellen tijdens een operatie? vandaar dat ze soms een verkeerd lichaamsdeel erafhalen
Op dinsdag 21 mei 2002 09:59 schreef kwib het volgende:[..]
Ach, dat zijn dan wel de regelementen maar daar houd lang niet iedereen zich aan. Mijn lieve moedertje werkt in een ziekenhuis op de operatiekamer en daar staan de chirurgen rustig mobiel te bellen bij een operatie (handsfree
![]()
)
maar het is inderdaad maar beter om je aan de regeltjes te houden. Je wilt toch niet dat die scanner een magnetron wordt heh?
Het radioactieve goedje is bij een petscan meen ik een soort jood-oplossing, of (ben naam kwijt) een goedje met een halveringstijd van iets van 3 of 4 uur, wat je vervolgens ook weer vrolijk uitplast...
quote:patscan is dat geen cat scan? of blaat ik nu?
Op dinsdag 21 mei 2002 10:05 schreef Reintje het volgende:
even ter verduidelijking: Een Patscan is een soort grote buis waar je wordt ingelegd. Doordat je een "radioactief goedje" krijgt ingespoten worden al je vaten en weefsels zichtbaar. Je kunt dus opstoppingen enzo goed zien.Het radioactieve goedje is bij een petscan meen ik een soort jood-oplossing, of (ben naam kwijt) een goedje met een halveringstijd van iets van 3 of 4 uur, wat je vervolgens ook weer vrolijk uitplast...
Sterkte in ieder geval!
quote:En zeker met dit weer inderdaad
Op dinsdag 21 mei 2002 10:19 schreef ElizabethR het volgende:
Hmmm, lijkt me een redelijk zware dag worden. Zeker als je niet kunt eten ben je vaak zo brak 's-middags.Sterkte in ieder geval!
quote:Is het ook zo'n herrie als bij een Mri-scan
Op dinsdag 21 mei 2002 10:05 schreef Reintje het volgende:
even ter verduidelijking: Een Patscan is een soort grote buis waar je wordt ingelegd. Doordat je een "radioactief goedje" krijgt ingespoten worden al je vaten en weefsels zichtbaar. Je kunt dus opstoppingen enzo goed zien.Het radioactieve goedje is bij een petscan meen ik een soort jood-oplossing, of (ben naam kwijt) een goedje met een halveringstijd van iets van 3 of 4 uur, wat je vervolgens ook weer vrolijk uitplast...
quote:Vanwege onderzoek naardiverse problemen... Maar dat zal allemaal wel weer meevallen.
Op dinsdag 21 mei 2002 09:47 schreef Hanneke1983 het volgende:
Maaruh waaom moest jij door een MRI-tunnel?
Wat merk je van die ontstekingshaarden dan?
quote:dat is een ander soort scan
Op donderdag 23 mei 2002 09:08 schreef EvilFaith het volgende:
Hey ik mag morgen ook door een scan! Maar gelukkig al om 11.00 dus dat nuchter zijn is niet zo een probleem. Maar dat spul drinken dat is wel kut ja, 2 liter in 45min. naar binnen werken..
(Volgende week een CT-scan)
quote:als het een beetje goed smaakt lukt het me wel. ik drink in 5 minuten een liter melk.
Op donderdag 23 mei 2002 09:08 schreef EvilFaith het volgende:
Hey ik mag morgen ook door een scan! Maar gelukkig al om 11.00 dus dat nuchter zijn is niet zo een probleem. Maar dat spul drinken dat is wel kut ja, 2 liter in 45min. naar binnen werken..
quote:Dat is goed nieuws! Althans, als ze dus weten hoe ze het kunnen aanpakken. In ieder geval alvast heel veel beterschap en suc6 met je volgende scan.
Op vrijdag 24 mei 2002 16:09 schreef Hanneke1983 het volgende:
ik heb inmiddels de uitslag van de PETscan binnen, en na 3 jaar allemaal vage klachten te hebben en geen duidelijkheid van wat er nu mis was, is er nu toch schot in zicht qua mijn herstel. Ze hebben het begin gevonden...(Volgende week een CT-scan)
quote:ik weet wat voor spul ie bedoelt. Kei goor spul, daar ga je bijna van kotsen...
Op vrijdag 24 mei 2002 23:09 schreef speedfreakssj het volgende:[..]
als het een beetje goed smaakt lukt het me wel. ik drink in 5 minuten een liter melk.
quote:dank je
Op zaterdag 25 mei 2002 17:08 schreef -Wepeel2- het volgende:[..]
Dat is goed nieuws! Althans, als ze dus weten hoe ze het kunnen aanpakken. In ieder geval alvast heel veel beterschap en suc6 met je volgende scan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |