Dat is wel een goede, alleen ik heb hem al gevraagd of hij het misschien fijn vind als ik dan in de buurt (niet bij haar in huis maar bijv. bij zijn vader, ze zijn gescheiden) ben maar hij vind dat ik gewoon thuis moet blijven en wil het liefst die dag met zijn broers zijn. Vind het zelf wel balen dat ik die dag niet bij hem kan zijn maar als hij het zo wil..quote:Op maandag 16 augustus 2010 22:42 schreef kahlie het volgende:
Laat hem aangeven wat hij wil. Sommige mensen willen praten, andere mensen willen rust, weer anderen gaan liever hard werken. Zeg vaak dat je er voor hem wil zijn en dat je hoopt dat hij aangeeft als hij wat wil.
Ik zou zelf bespreken of je niet beter een hotel in de buurt kan boeken. Dan kan hij na de euthanasie eventueel even bijkomen in je armen en gewoon ff samen rust. Hem terug laten rijden naar de andere kant van het land lijkt me niet zo slim. Bespreek het goed met hem, zodat hij kan kiezen wat hij wil.
Hmm, ik ben ook zo'n typische binnenvetter, maar ik vind zulke vragen soms wat vervelend. Vaak vragen mensen me ernaar wat ik wel aardig en geïnteresseerd vind, maar meestal geef ik dan maar een geromantiseerd beeld van wat er gaande is en hoe ik erover voel (omdat ik er niet over wil praten en zo een beter beeld probeer voor te houden).quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 02:33 schreef eleusis het volgende:
Ook als signaal dat het bespreekbaar is; voor binnenvetters is dat niet altijd logisch.
Ja, dat heb je ook wel eens. Maar soms reageer ik toch wel goed op wat doorvragen, dan kom ik toch los terwijl ik er zelf nooit over begonnen was op dat moment. Alleen een korte oppervlakkige hoegaathetvraag wimpel ik nog wel eens af omdat ik dan vind dat het beleefdheid en geen interesse vertegenwoordigt. Ik kan daarin wat melodramatisch zijn.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 02:40 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Hmm, ik ben ook zo'n typische binnenvetter, maar ik vind zulke vragen soms wat vervelend. Vaak vragen mensen me ernaar wat ik wel aardig en geïnteresseerd vind, maar meestal geef ik dan maar een geromantiseerd beeld van wat er gaande is en hoe ik erover voel (omdat ik er niet over wil praten en zo een beter beeld probeer voor te houden).
Hm, mij lijkt het juist wel logisch om een keer boodschappen te doen en te koken ofzo, hij heeft genoeg aan zn hoofd en zal er zelf niet zo mee bezig zijn.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 02:39 schreef Friek_ het volgende:
Ik zou niet precies inzien waarom je nu ineens 'extra aardig' moet zijn als in meer dingen voor hem moet doen. Mijn moeder lijdt ook aan een ziekte, maar ik zou het verschrikkelijk vinden als mijn vriendin voor me zou willen zorgen. Aardig bedoeld, maar ik voel me alleen maar zielig dan en dat wil ik niet zijn.
Wat je wel kan doen is wat al gezegd is: een luisterend oor zijn als hij het nodig heeft. Mensen zijn nogal verschillend in hoe ze zoiets verwerken en op welke manier; daar is geen vast stappenplan voor. Het enige wat je kunt doen is er voor iemand zijn. Meer niet.
jeutje... je hoeft niet gelijk een slaaf te worden hoor.quote:Op maandag 16 augustus 2010 22:41 schreef Keep_Walking het volgende:
Je kan ook af en toe voor hem koken, helpen met opruimen, booschappen voor hem doen, enz. Dat soort steun zal hij waarschijnlijk ook waarderen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |