Nu de poststroom is afgenomen kunnen we tenminste weer inhoudelijke discussie voeren
Ik heb alles eens even laten bezinken, vanmiddag was ik echt zo blij als een kind haha. Ik snap dat mensen vinden dat Vitesse haar ziel verkoopt, zelfs ook dat ze niet snappen dat je als supporter blij kunt zijn met een discutabele zakenman, zeker met in het achterhoofd de puinhoop waar we na het tijdperk Aalbers in beland zijn. Ook kritieken als competitievervalsing of "het gaat toch niet lukken" kan ik inkomen, we kunnen er alleen weinig mee

Ik weet niet hoe het voor de andere Vitessesupporters ligt, maar ik denk dat ik namens de meeste spreek als dit schouwspel wordt toegejuicht. Niet in de laatste plaats omdat het werkelijk waar maar bij één club kan gebeuren in Nederland, want laten we wel wezen, die persconferentie van vanmiddag had, zoals bij VI (TV) ook al geopperd, regelrecht een scene uit Jiskefet kunnen zijn. En dat is toch een beetje waarom wij van Vitesse houden, FC Hollywood aan de Rijn

Daarnaast is het gewoon heel simpel. We zijn niet alleen blut, we hebben torenhoge schulden en zelfs de recente uittocht aan spelers heeft daar weinig aan verbeterd aangezien Velthuizen de volgende speler was die vertrok, althans dat dachten we. Nu zullen we wel eens zien of Sneijder nog 8x zoveel verdient

Met andere woorden, onze enige redding was een geldschieter, en als er al iemand zo gek is om dat te bewerkstelligen, kom je uiteraard bij dergelijke figuren uit. Waarom? Omdat je ten eerste gek moet zijn, ten tweede omdat je dan ook volledige zeggenschap wilt hebben. En ja, persoonlijk geef ik er geen ruk om of het misschien allemaal niet gaat lukken. Spektakel krijgen we sowieso de komende jaren. En het klinkt misschien dom, maar ja ik leef maar één keer en als ik daarin iets spectaculairs kan zien, waarom zou dan ik dan liever 40 jaar wachten tot we met de verkoop en opleiding van jeugdspelers de subtop kommen binnenkakken. Misschien ben ik dan allang niet meer in staat om naar het Gelredome te komen of dood. Ik kan mij niet voorstellen dat je zo maar even kampioen wordt, maar het is wel zo, zeker met de huidige financiele malaise in Nederland, dat wanneer je jezelf dusdanig versterkt je wel zo in de top5 kunt komen. Wat er verder mogelijk is niet te voorspellen, omdat we eigenlijk nog helemaal niets concreets weten. Ik kijk dan ook halsreikend uit naar de komende dagen, weken, maanden, jaren