Klei. Is het woord.quote:Op maandag 16 augustus 2010 13:43 schreef Gert het volgende:
Wie heeft er nog stenen die niet al te hard zijn?
In het niet-al-te-harde-stenenkastje of zo..
Of kun je stenen wat weëiger maken met zo'n laserpen?
Ook weer niet té zacht hè, dat het een soort opgedroogde spons wordt. Want daar gaat remmie alleen maar van giebelen.
Hier heb ik een steen voor je:quote:Op maandag 16 augustus 2010 13:43 schreef Gert het volgende:
Wie heeft er nog stenen die niet al te hard zijn?
In het niet-al-te-harde-stenenkastje of zo..
Of kun je stenen wat weëiger maken met zo'n laserpen?
Ook weer niet té zacht hè, dat het een soort opgedroogde spons wordt. Want daar gaat remmie alleen maar van giebelen.
Ja dahag!quote:Op maandag 16 augustus 2010 13:43 schreef Teun_ZHV het volgende:
Wel graag een beetje mooie stenen, groot en met wat opsmuk![]()
[ afbeelding ]
Wat een schatjequote:Op maandag 16 augustus 2010 13:45 schreef remlof het volgende:
[..]
Hier heb ik een steen voor je:
[ afbeelding ]
Tsja, krijg je tzt geheid opmerkingen als "Onder welke steen kom jij vandaan"quote:Op maandag 16 augustus 2010 13:46 schreef Gert het volgende:
[..]
Ja dahag!![]()
Die moet je met zes man slingeren! En dan is zze viectim daarna meteen al dood en heeft een half elftal een hernia.
Lekker gerockt?quote:Op maandag 16 augustus 2010 13:49 schreef Noek het volgende:
Ik heb kei grote stenen. Het voelt wel een beetje als een steen op mijn maag maar ik heb er een rotsvast vertrouwen in dat teh crowd krijgt wat het verdient. Een spetterende show!
Macht werkt van beneden naar boven, maar ook van boven naar beneden. Als niemand naar hem geluisterd had was er maar één dode gevallen en dat was waarschijnlijk Hitler zelf bungelend ergens als arme mislukte schilder. Hij is net zo schuldig als degenen die naar hem luisterden, op hem gestemd hebben en zijn bevelen hebben opgevolgd.quote:Op maandag 16 augustus 2010 13:38 schreef Gert het volgende:
[..]
Hij was vriendelijker voor honden en kippen en dan voor joden en communisten, that's a fact.
Echter, je kunt de schuld niet vooral, of alleen maar, gaan leggen bij de mensen onderaan de hierarchische keten die het vuile werk opknappen. Tuurlijk moet je ieder individu verantwoordelijk kunnen houden voor z'n daden. Maar het doelbeweust scheppen van omstandigheden waarbij je op je vingers kunt natellen dat er heel veel doden gaan vallen, is niet legitiem omdat je zelf de trekkers niet overhaalt of de gaskraan opendraait.
Die partytent van Teun is toch al gestenigd?quote:Op maandag 16 augustus 2010 13:53 schreef Gert het volgende:
[..]
Lekker gerockt?![]()
Het gaat leuk worden. Teun regelt wel een partytent hoor ik net.
Je kon mij ook gewoon quoten! Zie vorige topic!quote:Op maandag 16 augustus 2010 13:46 schreef Teun_ZHV het volgende:
[D_K modus]Wie zonder zonde is werpe de eerste steen[/D_K modus]
Nee, ik vond er niks aan dus toen ben ik maar weer snel gestopt.quote:Op maandag 16 augustus 2010 13:53 schreef Gert het volgende:
[..]
Lekker gerockt?![]()
Het gaat leuk worden. Teun regelt wel een partytent hoor ik net.
Ja da's weer lekker vanuit het theoretische model geredeneerd, maar in het Gert-model kent schuldigheid gradaties.quote:Op maandag 16 augustus 2010 13:56 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Macht werkt van beneden naar boven, maar ook van boven naar beneden. Als niemand naar hem geluisterd had was er maar één dode gevallen en dat was waarschijnlijk Hitler zelf bungelend ergens als arme mislukte schilder. Hij is net zo schuldig als degenen die naar hem luisterden, op hem gestemd hebben en zijn bevelen hebben opgevolgd.
Nee er was een dronken dropje doorheen gelazerd geloof ik. De gebruikelijke doodsoorzaak onder partytenten dus.quote:Op maandag 16 augustus 2010 13:56 schreef remlof het volgende:
[..]
Die partytent van Teun is toch al gestenigd?
Cumulatief wat mij betreft.quote:Op maandag 16 augustus 2010 13:56 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Macht werkt van beneden naar boven, maar ook van boven naar beneden. Als niemand naar hem geluisterd had was er maar één dode gevallen en dat was waarschijnlijk Hitler zelf bungelend ergens als arme mislukte schilder. Hij is net zo schuldig als degenen die naar hem luisterden, op hem gestemd hebben en zijn bevelen hebben opgevolgd.
Ach joh, Arnhem was toch al bagger, dus we verliezen er niets aan als de lokale voetbalclub nu onderdeel wordt van iemand die groot geworden is door zijn lidmaatschap van de Russische Maffia.quote:Op maandag 16 augustus 2010 14:07 schreef PietjePuk007 het volgende:
Vitesse wordt geowned door een Georgier.
Oe da's wel een goeie! Dan hoor je het gegil en het kneuzen van het vlees niet goed meer, bedoel je toch?quote:Op maandag 16 augustus 2010 14:03 schreef Noek het volgende:
Oh fijn, het zou lullig zijn als het in het water zou vallen. Zo'n zuidwester dempt ook teveel.
Dat kent schuld altijd. Moord is iets anders dan doodslag, doodslag is iets anders dan mishandeling met de dood tot gevolg en dat is weer anders dan dood door schuld.quote:Op maandag 16 augustus 2010 14:05 schreef Gert het volgende:
[..]
Ja da's weer lekker vanuit het theoretische model geredeneerd, maar in het Gert-model kent schuldigheid gradaties.
quote:Op maandag 16 augustus 2010 14:08 schreef Leandra het volgende:
Ach joh, Arnhem was toch al bagger, dus we verliezen er niets aan als de lokale voetbalclub nu onderdeel wordt van iemand die groot geworden is door zijn lidmaatschap van de Russische Maffia.
Kunnen ze niet gewoon even heel Arnhem annexeren?
Het ging mij erom dat bij een ieder die erbij betrokken is een mate van schuld te verwijten is.quote:
Als de mensen hadden geweten wat Dolfje allemaal van plan was hadden ze waarschijnlijk niet en masse op hem gestemd.quote:Op maandag 16 augustus 2010 14:13 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Het ging mij erom dat bij een ieder die erbij betrokken is een mate van schuld te verwijten is.
Wat heeft Arnhem jou ooit aangedaan?quote:Op maandag 16 augustus 2010 14:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ach joh, Arnhem was toch al bagger, dus we verliezen er niets aan als de lokale voetbalclub nu onderdeel wordt van iemand die groot geworden is door zijn lidmaatschap van de Russische Maffia.
Kunnen ze niet gewoon even heel Arnhem annexeren?
Nee joh dat snap ik wel.quote:Op maandag 16 augustus 2010 14:12 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Dat kent schuld altijd. Moord is iets anders dan doodslag, doodslag is iets anders dan mishandeling met de dood tot gevolg en dat is weer anders dan dood door schuld.
Hitler kon ook alleen aan de macht komen vanwege de omstandigheden die hem hiertoe in staat stelden. Iets moet wel in vruchtbare aarde vallen wil het ontkiemen. Het is gemakkelijker het 'gezicht' van het gevolg van dit ontkiemen in een kwaad daglicht te plaatsen dan de vruchtbare aarde (de mens zelf), want dan moet men naar zichzelf kijken en over zichzelf een negatief oordeel vellen.
Jullie zijn in ieder geval allebei weer lekker eloquent.quote:Op maandag 16 augustus 2010 14:16 schreef Gert het volgende:
[..]
Nee joh dat snap ik wel.
Ik speel alleen een beetje met het feit dat jij m.i. vaak de neiging hebt om er extreem rechtlijnig/theoretisch in te gaan zitten en ik meer pragmatisch.
Aan 'wat als... dan' scenario's doe ik niet zo. Wat als Hitler een geslaagd kunstenaar was, dan was de hele tweede wereldoorlog voorkomen?quote:Op maandag 16 augustus 2010 14:15 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Als de mensen hadden geweten wat Dolfje allemaal van plan was hadden ze waarschijnlijk niet en masse op hem gestemd.
Mijn punt is dat niet iedereen die op hem gestemd heeft, schuld heeft.quote:Op maandag 16 augustus 2010 14:24 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Aan 'wat als... dan' scenario's doe ik niet zo. Wat als Hitler een geslaagd kunstenaar was, dan was de hele tweede wereldoorlog voorkomen?
Hij danste eerst op Jimi Hendrix. Hilarisch genoeg, want z'n voeten zaten als genageld aan de bodem en er was geen beweging meer in te krijgen. Het bovenlichaam wiegelde iets heen en weer, da wast dansen.quote:Op maandag 16 augustus 2010 14:06 schreef Gert het volgende:
[..]
Nee er was een dronken dropje doorheen gelazerd geloof ik. De gebruikelijke doodsoorzaak onder partytenten dus.
Ik denk dat Dolfje zelf allemaal niet wist wat hij van plan was, maar t' ging zo gemakkelijk, tsja, waarom dan ook niet hè. Als opportunist moet je van de gelegenheid gebruik maken, zou ik ook doenquote:Op maandag 16 augustus 2010 14:15 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Als de mensen hadden geweten wat Dolfje allemaal van plan was hadden ze waarschijnlijk niet en masse op hem gestemd.
wees dankbaar voor wat je hebt, en jij hebt dus een vaatwasser, wat denk je, ik doe alles nog met de hand, is veel erger dan alleen je vaatwasser uitruimenquote:Op maandag 16 augustus 2010 14:28 schreef Gert het volgende:
Kee... lees het straks wel. Dit gaat nog wel even door gok ik.
Effe rocken. En de vaatwasser uitruimen.
Alle Duitsers waren foutquote:
Niet zeiken, jij hebt toch tijd genoegquote:Op maandag 16 augustus 2010 14:29 schreef Toverheks het volgende:
[..]
wees dankbaar voor wat je hebt, en jij hebt dus een vaatwasser, wat denk je, ik doe alles nog met de hand, is veel erger dan alleen je vaatwasser uitruimen
Nah Teun, ik doe niet aan sterke drank, dus je mag die ţuică fijn zelf opdrinkenquote:Op maandag 16 augustus 2010 14:28 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Hij danste eerst op Jimi Hendrix. Hilarisch genoeg, want z'n voeten zaten als genageld aan de bodem en er was geen beweging meer in te krijgen. Het bovenlichaam wiegelde iets heen en weer, da wast dansen.
Vervolgens moest hij optransport
, hield twee boeken in z'n armen en dat bleef zo, ook toen hij langzaam en vervolgens steeds sneller achterover viel Eerst door de tent heen, vervolgens achterover in de hg.
Dat laatste van horen vertellen, want dat kreeg ik dan niet mee, want bij mij was het licht een half uur eerder al uitgegaan. Van het één op het andere moment was ik er klaar mee. Oorzaak: ondermeer zelfgestookte Roemeense Tuica in een limonadefles. Ik heb nog wat bewaard voor Remlof, die schijnt hier eerdaags kennis te komen maken
Oohquote:Op maandag 16 augustus 2010 14:32 schreef remlof het volgende:
[..]
Nah Teun, ik doe niet aan sterke drank, dus je mag die ţuică fijn zelf opdrinken
wees jij maar blij dat je geen buitenvissenbak al had gebouwd, ging je gast zo door je aquarium heen inplaats van door je heg.quote:Op maandag 16 augustus 2010 14:28 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Hij danste eerst op Jimi Hendrix. Hilarisch genoeg, want z'n voeten zaten als genageld aan de bodem en er was geen beweging meer in te krijgen. Het bovenlichaam wiegelde iets heen en weer, da wast dansen.
Vervolgens moest hij optransport
, hield twee boeken in z'n armen en dat bleef zo, ook toen hij langzaam en vervolgens steeds sneller achterover viel Eerst door de tent heen, vervolgens achterover in de hg.
Dat laatste van horen vertellen, want dat kreeg ik dan niet mee, want bij mij was het licht een half uur eerder al uitgegaan. Van het één op het andere moment was ik er klaar mee. Oorzaak: ondermeer zelfgestookte Roemeense Tuica in een limonadefles. Ik heb nog wat bewaard voor Remlof, die schijnt hier eerdaags kennis te komen maken
Nee joh, ik zou niet durvenquote:Op maandag 16 augustus 2010 14:35 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ooh![]()
En de buren kwamen gisteren vragen of het gezellig was (want herrie en zulks), heb ze gelijk verteld dat het komend weekend nog een tandje erger zou worden, want FA van Fok! op bezoek![]()
Je gaat mijn razendsnel opgebouwde reputatie hier toch niet om zeep helpen door stilletjes in een hoekje aan een flesje bier te zitten lurken?
Dat zou een fijne gedachte zijn, maar helaas werkt het niet zo, want zelfs als de geschiedenis zich zou herhalen dan blijven er mensen zijn die er gewoon op zouden gaan stemmen, en zelfs eventuele overeenkomsten zouden wegwuiven als zijn de paranoïde en overdreven.quote:Op maandag 16 augustus 2010 14:15 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Bovendien hadden ze een heel goede reden om op hem te stemmenquote:Op maandag 16 augustus 2010 14:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat zou een fijne gedachte zijn, maar helaas werkt het niet zo, want zelfs als de geschiedenis zich zou herhalen dan blijven er mensen zijn die er gewoon op zouden gaan stemmen, en zelfs eventuele overeenkomsten zouden wegwuiven als zijn de paranoïde en overdreven.
Dat dus, mensen worden megalomaan als ze een bepaalde hoeveelheid status en/of macht krijgen, ongeacht hoe "goed" hun ideeën in den beginne nog waren.quote:Op maandag 16 augustus 2010 14:29 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ik denk dat Dolfje zelf allemaal niet wist wat hij van plan was, maar t' ging zo gemakkelijk, tsja, waarom dan ook niet hè. Als opportunist moet je van de gelegenheid gebruik maken, zou ik ook doen
Ik bedoelde eigenlijk dat Hitler in z'n uppie net zo fout was als de blinde volgelingen cumulatief.quote:
Ja, zoals een hoop figuren nu denken een goede reden te hebben om op Wilders te stemmen, dat hij de dag na de verkiezingen zijn breekpunt al overboord gegooid heeft boeit ze al niet, en wordt zelfs verdedigdquote:Op maandag 16 augustus 2010 15:00 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Bovendien hadden ze een heel goede reden om op hem te stemmen
Geen VW, wel een Japanner, inderdaad lekker hypocriet.quote:Op maandag 16 augustus 2010 15:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk dat Hitler in z'n uppie net zo fout was als de blinde volgelingen cumulatief.
Maar nee, ik ben nog steeds geen fan, en als het aan mij ligt wordt de volgende auto ook geen Duitse auto, en zeker niet een van de Volkswagengroep, maar goed...... niet mijn bijtelling, niet mijn auto, daarbij rij ik zelf een Japanner, dus ik realiseer me dat het redelijk hypocriet is, maar dat weerhoudt me niet van mijn VW-groep-afkeer
Dat was zijn wisselgeld hoorde ik iemand zeggen.quote:Op maandag 16 augustus 2010 15:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, zoals een hoop figuren nu denken een goede reden te hebben om op Wilders te stemmen, dat hij de dag na de verkiezingen zijn breekpunt al overboord gegooid heeft boeit ze al niet, en wordt zelfs verdedigd
Meen je dat serieusquote:Op maandag 16 augustus 2010 15:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar nee, ik ben nog steeds geen fan, en als het aan mij ligt wordt de volgende auto ook geen Duitse auto, en zeker niet een van de Volkswagengroep, maar goed...... niet mijn bijtelling, niet mijn auto, daarbij rij ik zelf een Japanner, dus ik realiseer me dat het redelijk hypocriet is, maar dat weerhoudt me niet van mijn VW-groep-afkeer
Ja, ik weet het, maar dat is dichterbij hè, en zeker de connectie VW en Hitler is lekker dicht bij huis, waar Honda pas in 1948 opgericht werd en dus zeker niet dankzij de oorlog groot geworden is, Toyota bestond al veel eerder en begon in 1936 met de productie van de eerste auto, maar ik geloof niet dat Toyota door de oorlog groot geworden is.quote:Op maandag 16 augustus 2010 15:09 schreef spuitje het volgende:
[..]
Geen VW, wel een Japanner, inderdaad lekker hypocriet.
Die mevrouw is er pas morgen weer dus dan bellen we evenquote:Op maandag 16 augustus 2010 14:52 schreef Toverheks het volgende:
Laysa en D-K hebben jullie al wat gehoord van de woningbouw???
Ligt er toch een beetje aan waar in Duitsland je bent vind ik. De meeste mensen in het voormalige Oost-Duitsland vind ik over het algemeen redelijk chagerijnig en bot.quote:Op maandag 16 augustus 2010 15:15 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Meen je dat serieus
Duitsers vind ik over het algemeen prima mensen
Dat klinkt bekendquote:Op maandag 16 augustus 2010 15:17 schreef Laysa het volgende:
[..]
Die mevrouw is er pas morgen weer dus dan bellen we even
Ik heb werkelijk een pokkehekel aan auto's van de VW-groep, ongeacht of dat een VW, Audi, Skoda of Seat is, de enige uitzondering die ik daar op wil maken is uiteraard heel hypocriet Porsche, de rest mag wat mij betreft zo verdwijnen. Ongeacht de kwaliteit, want ik weet ook wel dat ze wel goed zijn.quote:Op maandag 16 augustus 2010 15:15 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Meen je dat serieus
Duitsers vind ik over het algemeen prima mensen
Gun die vrouw ook een cursusquote:Op maandag 16 augustus 2010 15:19 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Dat klinkt bekend![]()
En dan is ze morgen ziek of heeft een cursus buiten de deur.
Echt hoor, dat maakt mij helemaal geen ene moer uit! Wij rijden een duitse auto en ondanks het feit dat 1 van mijn opa's jaren in een Duits kamp heeft gezeten heb ik er nooit over gedacht een andere te kopen. Sterker nog: toen opa nog leefde en wij onze eerste duitse auto kochten wilde hij er wel even een rondje in rijden!quote:Op maandag 16 augustus 2010 15:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, ik weet het, maar dat is dichterbij hè, en zeker de connectie VW en Hitler is lekker dicht bij huis, waar Honda pas in 1948 opgericht werd en dus zeker niet dankzij de oorlog groot geworden is, Toyota bestond al veel eerder en begon in 1936 met de productie van de eerste auto, maar ik geloof niet dat Toyota door de oorlog groot geworden is.
Ja, op de Veluwe, geblinddoekt aan de arm van een collega door een dorpje lopenquote:Op maandag 16 augustus 2010 15:20 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Gun die vrouw ook een cursus
Tsja, mij wel.... Het hele merk had wat mij betreft niet meer hoeven bestaan.quote:Op maandag 16 augustus 2010 15:21 schreef spuitje het volgende:
[..]
Echt hoor, dat maakt mij helemaal geen ene moer uit! Wij rijden een duitse auto en ondanks het feit dat 1 van mijn opa's jaren in een Duits kamp heeft gezeten heb ik er nooit over gedacht een andere te kopen. Sterker nog: toen opa nog leefde en wij onze eerste duitse auto kochten wilde hij er wel even een rondje in rijden!
En een vriendin heeft samen met haar moeder in een japans vrouwenkamp gezeten maar rijdt wel in een japanner
Volgens mij wel. Door die oorlog heeft Japan van de VS de status "Bijzondere handelspartner" gekregen en hebben ze vrij veel steun gehad om zichzelf te ontwikkelen tot zo ongeveer het modernste land ter wereld.quote:Op maandag 16 augustus 2010 15:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, ik weet het, maar dat is dichterbij hè, en zeker de connectie VW en Hitler is lekker dicht bij huis, waar Honda pas in 1948 opgericht werd en dus zeker niet dankzij de oorlog groot geworden is, Toyota bestond al veel eerder en begon in 1936 met de productie van de eerste auto, maar ik geloof niet dat Toyota door de oorlog groot geworden is.
oke dan duim ik rustig doorquote:Op maandag 16 augustus 2010 15:17 schreef Laysa het volgende:
[..]
Die mevrouw is er pas morgen weer dus dan bellen we even
Boerderijen die al jaren leegstaan en op hun eigen grondgebied staan??quote:Op maandag 16 augustus 2010 15:23 schreef hondjes het volgende:
Maar als Maximas vader op het bordes staat, gaat iedereen zwaaien, want alles is al klaar gestoomd. , hoe de wisseling van de troon gaat. Net als met die boerderijen in Wassenaar, die zonodig tegen de grond moeten, om die lui daar te huisvesten.
Wat denk je dat er voor misdaden in Argentinie zijn gepleegd.
De VS is zich pas met de tweede wereldoorlog gaan bemoeien omdat de Japanners Pearl Harbour gebombardeerd hadden, voor die tijd vond de VS de hele tweede wereldoorlog een ver van hun bedshow die niet hun probleem was.quote:Op maandag 16 augustus 2010 15:24 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Volgens mij wel. Door die oorlog heeft Japan van de VS de status "Bijzondere handelspartner" gekregen en hebben ze vrij veel steun gehad om zichzelf te ontwikkelen tot zo ongeveer het modernste land ter wereld.
Nee, we gaan een oorlogsmisdadiger onderdak verlenen., voordat Argentinie die lui gaat aanpakken.quote:Op maandag 16 augustus 2010 15:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Boerderijen die al jaren leegstaan en op hun eigen grondgebied staan??
Ze zijn geen 3 eeuwen oud ofzo hè, ze zijn van na de oorlog...
Maar goed, als het om ieder ander dan de Oranjes gaat dan is het ineens een beknotting van de eigen vrijheid als een gemeente of een organisatie de sloop van eigen gebouwen wil tegenhouden.
En weet je wie de grootste slavenhandelaren waren? En wat europese emigranten de Indianen hebben aangedaan? En zo kunnen we nog een hele tijd doorgaan. Overal ter wereld zijn vreselijke dingen gebeurd en helaas gebeuren ze nog steeds! Kinderarbeid, slavenarbeid,drugshandel, kinderprostitutie en ga zo maar door.quote:Op maandag 16 augustus 2010 15:23 schreef hondjes het volgende:
Maar als Maximas vader op het bordes staat, gaat iedereen zwaaien, want alles is al klaar gestoomd. , hoe de wisseling van de troon gaat. Net als met die boerderijen in Wassenaar, die zonodig tegen de grond moeten, om die lui daar te huisvesten.
Wat denk je dat er voor misdaden in Argentinie zijn gepleegd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |