quote:Nu heb ik zelf net een kindje gekregen. En opa gaf al vrij snel na haar geboorte aan dat hij ook 'lekker met haar zou gaan slapen'.
Stel je even aan.quote:
Met die opmerking zou ik ook echt moeite hebben en de kriebels krijgen. Zeker als ik het zo lees en deze mensen natuurlijk niet ken.quote:
Luiers verschonen, helpen met baden...zijn dat te intieme handelingen voor opa en oma? Serieuze vraag.quote:Op maandag 16 augustus 2010 07:42 schreef anoniem10 het volgende:
nee, absoluut geen angst voor incestieuze praktijken, dat zouden mijn schoonouders nooit doen.
Maar ik persoonlijk vind het te intiem. Dat opa en oma leuk met de kleinkids spelen, liedjes zingen, koekjes bakken dat soort dingen: helemaal prima. Maar samen in een bed slapen, dat komt in mijn familie niet voor. Waarschijnlijk vind ik het daarom niet prettig.
En nee, ik zou het ook niet prettig vinden als mijn ouders met mijn kindje zouden slapen.
Het is naar mijn smaak gewoon net even te veel in het contact tussen kleinkinderen en grootouders.
Dus nee, ik keur het niet af. Alleen vind ik persoonlijk het niet prettig. En ik ben benieuwd hoe anderen dat ervaren.
Idem, maar ik had geen andere keuze omdat er in de flat maar 1 slaapkamer met een 2persoonsbed was. Verder vond ik het niet erg ofzo/.quote:Op maandag 16 augustus 2010 08:00 schreef RedBitch het volgende:
Onze oudste sliep tot haar 16e bij oma in bed als ze er ging logeren.
Dat vind ik alweer totaal anders,eigenlijk. Wat jij schrijft is een soort van tijdelijk dingetje. Het voorbeeld van TS niet.quote:Op maandag 16 augustus 2010 07:57 schreef Vicky het volgende:
Als mijn oudste bij mijn ouders gaat logeren slaapt ze altijd bij oma in bed. Mijn ouders hebben een hoogslaper voor dr gekocht maar ze durft er nog niet in. Mijn vader slaapt dan in de hoogslaper en mijn dochter slaapt dan dus naast oma.
Een tijdje geleden ging ze bij mijn zusje logeren en heeft ze naast mijn zwager geslapen en mijn zusje ging in het logeerbed.
Ik maak er totaal geen probleem van.
Matrasje op de grond??quote:Op maandag 16 augustus 2010 08:03 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Idem, maar ik had geen andere keuze omdat er in de flat maar 1 slaapkamer met een 2persoonsbed was. Verder vond ik het niet erg ofzo/.
Het is maar net hoe het bedoeld is. Het is toch niet abnormaal dat (groot)ouders het fijn vinden om zo'n hummeltje naast zich te hebben liggen. Daar is in wezen toch niks fout aan? Ik heb een kleintje van anderhalf en vind het ook fijn als die 's ochtend in bed komt en lekker tegen me aankruipt.quote:Op maandag 16 augustus 2010 09:41 schreef Troeta het volgende:
Op zich is het helemaal niet erg slapen bij opa en oma in bed, alleen de stelligheid van deze opa en oma lijkt me niet helemaal lekker voelen.
Het kindje is net geboren en opa zegt al zoiets, daar zou ik denk ik ook niet zo blij mee zijn.
nee, maar dat kan toch ook op de bank, lekker voor het slapen en sóchtends als de kinderen zelf bij je in bed komen om je wakker te maken?quote:Op maandag 16 augustus 2010 09:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is maar net hoe het bedoeld is. Het is toch niet abnormaal dat (groot)ouders het fijn vinden om zo'n hummeltje naast zich te hebben liggen.
Het is toch niet gewoon als kinderen niet in hun eigen bed slapen?quote:Op maandag 16 augustus 2010 10:34 schreef oh-oh het volgende:
Maar nu slapen de kindjes van mijn zus ook altijd bij mijn vader en moeder ( een bij elk, ze gaan dan elk met een kindje apart op een kamer slapen ) in bed en ik zie daar helemaal niks geks in hoor.
Que? Bij je eigen ouders is het wel veilig? Heb je een speciale reden om het bij je schoonouders niet veilig te vinden?quote:Op maandag 16 augustus 2010 09:12 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik zou dit niet fijn vinden nee, niet eens zo zeer qua intimiteit (waar ik al vind dat je gelijk in hebt) maar ook omdat 'k het gewoon niet veilig vind. Oh & ik heb het hier wel over schoonouders, niet over m'n eigen ouders.
Dat verschilt denk ik heel erg per kind.quote:Op maandag 16 augustus 2010 10:38 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Het is toch niet gewoon als kinderen niet in hun eigen bed slapen?
Je oma is dan ook een vrouw en de dochter van je broer ook.quote:Op maandag 16 augustus 2010 08:27 schreef flugeltje het volgende:
Dochter van m'n broer (13jr) vertrekt al jaren op zaterdagavond met haar logeertas van huis om vervolgens samen met m'n moeder de meest foute tv-programma's te bekijken en daarna lekker naast haar in bed te kruipen. 's ochtends maakt oma nog een gebakken eitje voor d'r wat ze oppeuzelt voor ze weer terug naar huis vertrekt. Is echt hún dingetje en zit geen enkel kwaad in. Sterker nog, ik denk dat ze er later met veel warmte op terug zal kijken....
Zelf zou ik er dus geen problemen mee hebben als Willem bij één van z'n oma's in bed zou slapen. Zo lang hij het zelf wil natuurlijk en niet zolang hij nog te klein is. Dan vind ik het nog een beetje te gevaarlijk....
Is het wel normaal om een kind dat net uit een veilige warme baarmoeder komt, alleen in een groot bedje op een koud kamertje te leggen?quote:Op maandag 16 augustus 2010 10:38 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Het is toch niet gewoon als kinderen niet in hun eigen bed slapen?
Dit...quote:Op maandag 16 augustus 2010 10:00 schreef VictoriaIntegrity7 het volgende:
Toch vind ik dat je je eigen gevoel moet volgen. Als jij je er niet fijn bij voelt moet je het gewoon niet doen.
Ik heb het niet over een groot bedje op een koud kamertje, ik heb het over een eigen bedje. Als dit de eerste paar maanden bij de ouders op de kamer staat lijkt me dit prima.quote:Op maandag 16 augustus 2010 10:48 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Is het wel normaal om een kind dat net uit een veilige warme baarmoeder komt, alleen in een groot bedje op een koud kamertje te leggen?
Zeker het eerste jaar zie ik niet wat er mis mee is. Goed voor de hechting van je kind en je hoeft niet elke keer op te staan bij elke kik.
was er allemaal niet johquote:Op maandag 16 augustus 2010 09:48 schreef DroogDok het volgende:
Vind het wel raar eigenlijk, vind het ook raar dat ouders hun kinderen bij hun in bed laten slapen. 's Ochtends bij pap en mam of opa en oma in bed kruipen is heel wat anders natuurlijk, maar slapen doet iedereen maar lekker in zijn eigen bedje.
[..]
Matrasje op de grond??
er zijn nou eenmaal kinderen die niet alleen kunnen slapen...quote:Op maandag 16 augustus 2010 10:52 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Ik heb het niet over een groot bedje op een koud kamertje, ik heb het over een eigen bedje. Als dit de eerste paar maanden bij de ouders op de kamer staat lijkt me dit prima.
Maar waarom dan? Waarom niet de kindjes lekker bij elkaar en opa en oma gewoon in hun eigen bed?quote:Op maandag 16 augustus 2010 10:34 schreef oh-oh het volgende:
Maar nu slapen de kindjes van mijn zus ook altijd bij mijn vader en moeder ( een bij elk, ze gaan dan elk met een kindje apart op een kamer slapen ) in bed en ik zie daar helemaal niks geks in hoor.
Omdat sommige mensen zich daar goed bij voelen en daar ook geen verantwoording over hoeven af te leggen?quote:Op maandag 16 augustus 2010 11:09 schreef Troeta het volgende:
[..]
Maar waarom dan? Waarom niet de kindjes lekker bij elkaar en opa en oma gewoon in hun eigen bed?
Vooral bij snurkende opa's lijkt me dat beter;)
Kijk als er nou geen logeerbed is of kamer, of kindjes met nachtmerries vind ik bij opa en oma echt geen probleem, maar waarom er zo bewust voor kiezen?
Kwestie van wennen natuurlijk.quote:Op maandag 16 augustus 2010 11:03 schreef Vicky het volgende:
[..]
er zijn nou eenmaal kinderen die niet alleen kunnen slapen...
Allebei mijn dochter hebben geregeld bij ons in bed geslapen. Ze werden dan 's nachts in paniek wakker en wilden alleen maar bij ons zijn. Als ik dan mag kiezen tussen kids in ons bed en wel slapen of kids krijsend in eigen bed en niet slapen, dan kies ik toch voor het eerste..
Of gewoon lekker eraan toegeven. Mijn dochter slaapt nu eenmaal bij mij in bed... Tuurlijk kan ik er een strijd van maken en haar per se op haar kamer laten slapen... Maar het is mijn keuze om dat niet te doen.quote:Op maandag 16 augustus 2010 11:17 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Kwestie van wennen natuurlijk.
Zo zijn er ook kinderen die geen groenten lusten, laten staan dan maar?
dat dus...quote:Op maandag 16 augustus 2010 11:22 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Of gewoon lekker eraan toegeven. Mijn dochter slaapt nu eenmaal bij mij in bed... Tuurlijk kan ik er een strijd van maken en haar per se op haar kamer laten slapen... Maar het is mijn keuze om dat niet te doen.
Groente hetzelfde... Als ze het niet hoeft dan niet, kan er moeilijk een trechter opzetten en het naar binnen stouwen. Komt vanzelf wel weer dat ze het wel eet.
Ja uiteraard heb ik momenten dat ik baal van mijn keuze.. Maar dat is dan dus niet de schuld van Jen dat ze niet op haar bed wilt slapen. Zij is nu eenmaal niet anders gewent.quote:Op maandag 16 augustus 2010 11:23 schreef Vicky het volgende:
[..]
dat dus...
Tja het liefst wil ik mijn kids allebei in hun eigen bed, maar soms is het niet anders.
Ja, als jij een beetje rust wil 's nachts, dan is het soms inderdaad beter om toe te geven. Anders slaapt helemaal niemand...quote:Op maandag 16 augustus 2010 11:34 schreef DroogDok het volgende:
Ik hoor het al, opvoeden is een democratie
Never niet nooitquote:Op maandag 16 augustus 2010 12:41 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Ja, als jij een beetje rust wil 's nachts, dan is het soms inderdaad beter om toe te geven. Anders slaapt helemaal niemand...
Sommige punten wel, anderen niet.quote:Op maandag 16 augustus 2010 11:34 schreef DroogDok het volgende:
Opvoeden is 'pick your battles'.quote:Op maandag 16 augustus 2010 11:34 schreef DroogDok het volgende:
QFTquote:Op maandag 16 augustus 2010 13:49 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Opvoeden is 'pick your battles'.
En je man, heeft hij er ook moeite mee m.b.t. zijn eigen ouders of ook alleen zijn schoonouders?quote:Op maandag 16 augustus 2010 09:12 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik zou dit niet fijn vinden nee, niet eens zo zeer qua intimiteit (waar ik al vind dat je gelijk in hebt) maar ook omdat 'k het gewoon niet veilig vind. Oh & ik heb het hier wel over schoonouders, niet over m'n eigen ouders.
Dat dus.quote:Op maandag 16 augustus 2010 13:49 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Wat apart... 16 vind ik toch wel een beetje oud... Ik hoop toch echt dat voordat Jen naar de basisschool gaat dat ze in haar eigen bedje slaapt. Gewoon... Gevoelsmatig.quote:Op maandag 16 augustus 2010 17:00 schreef Basboussa het volgende:
Ik denk dat dochter volgend jaar elke nacht bij oma in bed zal slapen. Schoonmoeder is weduwe, en nu slaapt een 16-jarige kleinzoon bij haar in bed, want ze durft niet alleen te slapen. Volgend jaar heeft hij examenjaar, en zij wil steeds vroeger naar bed (en gaat niet zonder hem), en hij zal wel veel moeten studeren dan.
Omdat wij dan toch waarschijnlijk bij haar wonen, denk ik dat dochter dan de aangewezen persoon is, om bij oma te slapen. Tot zijn 16de heeft de man bij zijn moeder geslapen, en hij heeft er niets aan over gehouden.
Maar ik zou het wel anders vinden met een man, denk ik, met name op structurele basis. Gevoelsmatig. Ofzo.
Het is een heul groot bed... En hij kan wel alleen slapenquote:Op maandag 16 augustus 2010 17:04 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Wat apart... 16 vind ik toch wel een beetje oud... Ik hoop toch echt dat voordat Jen naar de basisschool gaat dat ze in haar eigen bedje slaapt. Gewoon... Gevoelsmatig.
Ik mag het me toch afvragen? En hier vragen waarom dan? Verantwoorden vind ik heel iets anders en daar vroeg ik ook niet omquote:Op maandag 16 augustus 2010 11:13 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Omdat sommige mensen zich daar goed bij voelen en daar ook geen verantwoording over hoeven af te leggen?
Wat is het toch dat als het anders is dan als jij het zou doen dat men dan hun keuze moet verantwoorden?
Leef en laat leven denk ik dan altijd.
soms is het ook doorzetten. na een tijdje slapen ze heus wel in eigen bed. heeft ook met de R-en te maken.quote:Op maandag 16 augustus 2010 12:41 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Ja, als jij een beetje rust wil 's nachts, dan is het soms inderdaad beter om toe te geven. Anders slaapt helemaal niemand...
Hypocriet welquote:Op maandag 16 augustus 2010 09:12 schreef SacreCoeur het volgende:
Dat zeg ik ook helemaal niet.. ik zeg alleen dat mannen dat kunnen krijgen door bijv dromen oid.. die niets met haar te maken hebben..quote:Op maandag 16 augustus 2010 21:32 schreef Ticootje het volgende:
Sorry, maar dat zou echt niet in me opkomen. Dat mijn vader zich sexueel aangetrokken zou voelen tot zijn kleinkind. Alleen de gedachte al vind ik een belediging voor m'n vader.
dat zou mijn man ook kunnen gebeuren terwijl ze naast m ligt. Bovendien heeft een stijve piemel tijdens het slapen vaak niets te maken met dromen. Er is dus niets sexueels aan.quote:Op maandag 16 augustus 2010 21:34 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook helemaal niet.. ik zeg alleen dat mannen dat kunnen krijgen door bijv dromen oid.. die niets met haar te maken hebben..
Zo te zien ben je zelf slachtoffer geweest van sexueel misbruik, want je reactie is zeer overdreven. Het is niks meer als normaal wanneer de ouders/grootouders met een kind knuffelen. Sterker nog, een kind heeft dat gewoon nodig. Als zelfs de eigen vader het niet mocht.quote:Op maandag 16 augustus 2010 21:28 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik heb hier poosje terug een hele schrik meegehad.
Ik heb al vanaf de geboorte aangegeven dat ik dat niet wil hebben.
Toen overleed haar vader /zijn zoon maakt de situatie op dat moment anders.. en een hele tijd ging ze eigenlijk niet meer logeren ivm buitenland etc.
Daarna duidelijk gemaakt ze is nu bijna 4 jaar... ze gaat lichamen ontdekken welliswaar op een kinderlijke manier.. ik wil dat niet hebben.. niet van hem/niet van mijn vader.
Toen vroeg dochterlief ineens of ik bij haar in bed kwam liggen net zoals opa altijd deed met de armpjes om haar buik.
Ik schrok me t leplazarus en was heel erg woest dat moment.. om het feit dat hij TEGEN mijn vriendelijk geplaatste verzoek toen in is gegaan. en ik vind dat niet een manier om met je kleindochter op bed te liggen.
Het was nogal laat en dus heeft hij daarmee geluk gehad in mijn reactie naar hem toe.
Ik heb hem duidelijk gemaakt dat het mij enorm geshockeerd heeft en ook duidelijk gemaakt
gebeurt dit nog eens dan gaat ze niet meer logeren daar.
Oma jubelde het alleen maar toe dat ik zo voor mijn wensen op kwam en heeft uitzichzelf ook besloten het niet meer te doen. Al vind ik het toch anders van een oma met kleindochter of een opa met kleindochter.
Hypocriet? vast en zeker.
Maar dat is mijn gevoel.. en mijn wensen en eisen en daar hebben ze zich aan te houden heel simpel.
Maar de gedachte dat hij onbedoeld een erectie krijgt in zijn slaap , wat kan gebeuren zonder dat hij enige sexuele gevoelens of verlangens heeft naar haar toe.. want ik weet hij maakt zich nog liever van kant als dat hij haar ooit zou bejegenen, die gedachte maakt mij mijn maag doen omdraaien.
Ik weet prima wat goed is voor mijn kind, en mijn kind krijgt genoeg geborgenheid van mij en anderen ook haar grootouders etc.quote:Op maandag 16 augustus 2010 21:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zo te zien ben je zelf slachtoffer geweest van sexueel misbruik, want je reactie is zeer overdreven. Het is niks meer als normaal wanneer de ouders/grootouders met een kind knuffelen. Sterker nog, een kind heeft dat gewoon nodig. Als zelfs de eigen vader het niet mocht.
Ik zou toch bij mezelf gaan afvragen of informeren wat wel en niet normaal is en wat goed is voor een kind.
Dat mag jij vindenquote:Op maandag 16 augustus 2010 22:07 schreef Ticootje het volgende:
Ik vind het raar dat je het toch een sexuele tint geeft, die er dus niet is.
Ik ken in mijn hele bekenden en vriendengroep niemand die met een kind in bed slaapt. Ik lees ook meerdere keren dat dit gebeurde uit ruimtegebrek, woonden jullie grootouders in een eenkamerwoning ofzo?quote:Op maandag 16 augustus 2010 22:07 schreef Ticootje het volgende:
Ik vind het raar dat je het toch een sexuele tint geeft, die er dus niet is.
Ok dizzyquote:Op maandag 16 augustus 2010 18:20 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Troeta ik bedoelde het ook niet perse naar jou gericht hoor. Meer gewoon een opmerking over hoe de maatschappij tegenwoordig lijkt te zijn op elk gebied waar men het zelf anders zou doen. Borst- of flesvoeding, rapley of potjes etc. Elke keuze lijk je te moeten verantwoorden naar jan en alleman.
Omdat het gezellig is!quote:Op maandag 16 augustus 2010 11:09 schreef Troeta het volgende:
[..]
Maar waarom dan? Waarom niet de kindjes lekker bij elkaar en opa en oma gewoon in hun eigen bed?
Vooral bij snurkende opa's lijkt me dat beter;)
Kijk als er nou geen logeerbed is of kamer, of kindjes met nachtmerries vind ik bij opa en oma echt geen probleem, maar waarom er zo bewust voor kiezen?
Maar stel voor ze zou opa naakt zien, wat dan?quote:Op maandag 16 augustus 2010 21:28 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik
Daarna duidelijk gemaakt ze is nu bijna 4 jaar... ze gaat lichamen ontdekken welliswaar op een kinderlijke manier.. ik wil dat niet hebben.. niet van hem/niet van mijn vader.
Edit: ik ga me niet eens verantwoorden en wat nog meer.. dit is mijn menings en visie. Een ander de zijne/hare.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 00:21 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar stel voor ze zou opa naakt zien, wat dan?
Als mijn ouders en ook mijn schoonouders gaan zwemmen met de kleinkinderen kleden ze zich om in een familiehok.
Dan zien ze opa en oma ook naakt.
Mijn man gaat ook gewoon met de kinderen in bad of onder de douche net als ik dat doe.
Een naakt lichaam is toch niet fout en toch ook niet per definitie iets seksueels?
Sorry hoor, maar je schoonmoeder spoort niet en ik vind het gek dat jij en je (schoon)zussen-/broers jullie kinderen hiervoor lenen.quote:Op maandag 16 augustus 2010 17:00 schreef Basboussa het volgende:
Ik denk dat dochter volgend jaar elke nacht bij oma in bed zal slapen. Schoonmoeder is weduwe, en nu slaapt een 16-jarige kleinzoon bij haar in bed, want ze durft niet alleen te slapen. Volgend jaar heeft hij examenjaar, en zij wil steeds vroeger naar bed (en gaat niet zonder hem), en hij zal wel veel moeten studeren dan.
Omdat wij dan toch waarschijnlijk bij haar wonen, denk ik dat dochter dan de aangewezen persoon is, om bij oma te slapen. Tot zijn 16de heeft de man bij zijn moeder geslapen, en hij heeft er niets aan over gehouden.
Maar ik zou het wel anders vinden met een man, denk ik, met name op structurele basis. Gevoelsmatig. Ofzo.
'Spoort niet' vind ik ook weer zo hard. Maar wel vreemd als een 16-jarige nog bij zijn oma in bed slaapt.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 08:30 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar je schoonmoeder spoort niet en ik vind het gek dat jij en je (schoon)zussen-/broers jullie kinderen hiervoor lenen.
Ik vind dat ook nogal iets anders hoor, structureel bij je oma moeten slapen omdat zij dat zo wil, om welke reden dan ook, dan bij een logeerpartijtje. Dan heb je als kind niks te willen en voor een jongen, tot zijn 16e, dat klinkt toch wel wat ongezond hoor.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 08:33 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
'Spoort niet' vind ik ook weer zo hard. Maar wel vreemd als een 16-jarige nog bij zijn oma in bed slaapt.
Basboussa, jij woont toch niet in Nederland he? Ergens in het Midden-Oosten toch? Is men er daar anders in ofzo?
Dat dusquote:Op maandag 16 augustus 2010 13:49 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
waar oordeel ik over?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 08:07 schreef Ticootje het volgende:
Jouw oordeel is net zo hard anders...
Dat vind ik nóg ergerquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 08:15 schreef LXIV het volgende:
Ik vind een familie die niet in bad gaat juist vies
Nou nou, rustig maar, ik veroordeel je niet hoor en zeg ook nergens dat je reactie niet normaal is.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 02:05 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Edit: ik ga me niet eens verantwoorden en wat nog meer.. dit is mijn menings en visie. Een ander de zijne/hare.
Maar ik vind het wel in en in triest dat omdat ik het gewoon absoluut niet wil hebben je maar niet weet wat normaal is en wat niet of wat goed is en wat niet.. het een belediging zou zijn t.o.v. de grootouders ik wel sexueel misbruikt moet zijn en naakt raar vind.
En t zal me verders me reet roesten wat een ander daarvan vind..![]()
.
Best ziek om met je blote brievenbus of met je brandslang te lopen zwaaien tussen je kinderen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 10:07 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Dat dusIn ieder geval voor ons thuis.
Overigens hebben allebei de kinderen na de kraamweek niet meer in ons bed geslapen. Ons bed is van ons en ze hebben allebei een eigen bed waar ze kunnen slapen. Als er 1 ziek is, zetten we een campingbedje op de slaapkamer erbij.
Ik zou het zelf niet fijn vinden als mijn kinderen bij mijn (schoon)ouders in bed zouden slapen. Tenzij ze dit zelf aangeven dat het ze leuk lijkt.
Douchen vind ik geen probleem als ze dat met mijn (schoon)ouders doen, dat kunnen ze gewoon nog niet alleen (mijn kinderen he). Hier douchen ze ook met ons samen. Wanneer ze dat niet meer willen, geven ze dat wel aan denk ik.
Wat is daar ziek aan?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:47 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Best ziek om met je blote brievenbus of met je brandslang te lopen zwaaien tussen je kinderen.
Misschien dat deze kinderen het straks niet nodig vinden om zulke idiote benamingen te gebruiken, aangezien ze opgroeien met het doodnormale idee dat bloot zijn niets is om je voor te schamen binnen de vertrouwde gezins/familierelatiequote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:47 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Best ziek om met je blote brievenbus of met je brandslang te lopen zwaaien tussen je kinderen.
Ho ho ik ga natuurlijk wel in burkini mee onder de douche hequote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:47 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:02 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Ho ho ik ga natuurlijk wel in burkini mee onder de douche heAnders kan het echt niet!
Bij kampers schijnt dat een heel normaal item te zijn....zowel vader als moeder gaan in badkledij douchen met hun kind...quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 16:00 schreef snakelady het volgende:
[..]
![]()
Maar ken dus wel een man die als hij met zijn dochter in bad gaat of gaat douchen een zwembroek aantrekt.
Dit is een Turkse man, geloof dat het in hun cultuur ook redelijk normaal is dat je niet naakt bent in het bijzijn van je dochter.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 16:07 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
Bij kampers schijnt dat een heel normaal item te zijn....zowel vader als moeder gaan in badkledij douchen met hun kind...
dat mag daar echt niet, ook gehoord via via...of het waar is weet ik dus niet maar ja?
nee jij niet voorganger van je welquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:05 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nou nou, rustig maar, ik veroordeel je niet hoor en zeg ook nergens dat je reactie niet normaal is.
Ik vraag me alleen af waarom je zo denkt, dat is alles.
Ik heb zelf geen kinderen, maar voor mij zou het ook niet hoeven. Slapen doe je in je eigen bed, en 'savonds tv kijken of zondagochtend bij opa en oma in bed kruipen kan ook (als beiden dat leuk vinden). Maar verder zou ik zelf niet willen gaan.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 16:26 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
En ik zie absoluut geen toegevoegde waarde dat ze bij opa in bed ligt.
O.a. om eerder genoemde voorbeeld daarbij vind ik er een wezenlijk verschil tussen vader/moeder of iemand anders ook al is dat familie gevoelsmatig.
Als ik bij haar slaap dan is het op een matras er naast en s ochtends komt ze wel eens bij mij liggen.
Zou opa bij haar op de kamer slapen op een bed er naast bijv. vind ik dat prima
Maar met zijn tweetjes in een bed en dan lepeltje lepeltje liggen vind ik gewoon weg niet acceptabel.
Het heeft helemaal niets met vertrouwen te maken. Hoe veel ik mijn ouders ook vertrouw zou ik niet willen dat mijn kinderen bij hun in bed komen te slapen. Heel leuk voor mijn ouders als ze er van genieten om op hun kleinkinderen te passen, maar in bed slapen is iets wat van mij niet hoeft. Mijn kinderen slapen normaal gesproken ook gewoon alleen en er is geen enkele reden om daarvan af te wijken.quote:Op maandag 16 augustus 2010 07:36 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Stel je even aan.
Ontopic:
Het hangt er van af of je je schoonouders vertrouwt. Als je dat niet doet, wees dan consequent en laat je kinderen dan ook nooit alleen met hun. Dus hun ook niet "gebruiken" om op te passen bijv.
Anders ben je gewoon hypocriet.
Ex vriendje van mij, die waren geupgrade van het kamp naar woonboten, die deden dat idd ook. Zeker niet naakt bij hun kinderen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 16:07 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
Bij kampers schijnt dat een heel normaal item te zijn....zowel vader als moeder gaan in badkledij douchen met hun kind...
dat mag daar echt niet, ook gehoord via via...of het waar is weet ik dus niet maar ja?
Ik heb het hier inderdaad over een Palestijnse dame in Jordanie, die vroeger met 7 kinderen in een 2 kamer appartement woonde. Dus die is niet anders gewend dan dat er iemand bij haar op de kamer slaapt. Nu slaapt ze niet lepeltje lepeltje, noch gaat het om het lichamelijke contact, ze wil gewoon iemand op de kamer bij haar. Haar bed is enorm, en daar slaapt dus nu haar 16-jarige kleinzoon. Als ze een eenpersoonsbed heeft, en soms verhuist ze weleens naar een andere kamer, dan slaapt hij op een andere matras naast haar op de grond ofzo. Als ze hier komt logeren/ op bezoek dan slaapt er altijd iemand bij haar op de kamer, zo is ze dat gewend, en daar is niets mis mee.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 08:30 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar je schoonmoeder spoort niet en ik vind het gek dat jij en je (schoon)zussen-/broers jullie kinderen hiervoor lenen.
Er moet vanuit een kinds perspectief een gezond verschil zijn tussen ouders en oma+opa.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 02:00 schreef snakelady het volgende:
En waarom vind je het niet normaal?
Wat is dat gezonde verschil volgens jou en hoe uit zich dat, behalve niet in bed bij opa en oma?quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 08:54 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Er moet vanuit een kinds perspectief een gezond verschil zijn tussen ouders en oma+opa.
Mijn persoonlijke mening hoor, laten we wel wezen, misschien ben ik hier ouderwets in; maar:quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 08:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat is dat gezonde verschil volgens jou en hoe uit zich dat, behalve niet in bed bij opa en oma?
Dat is er toch ook?quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 08:54 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Er moet vanuit een kinds perspectief een gezond verschil zijn tussen ouders en oma+opa.
Nou, kinderen mogen paps en mams prima met je en jij aanspreken, maar opa en oma is nog altijd u. En ook niet bij de voornaam noemen.quote:
mijn (schoon)ouders zouden niet eens willen dat mijn kinderen u zeggen tegen zequote:Op zaterdag 21 augustus 2010 19:34 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Nou, kinderen mogen paps en mams prima met je en jij aanspreken, maar opa en oma is nog altijd u. En ook niet bij de voornaam noemen.
En dat verhaal ergens hierboven dat een 16 jarige schoonzoon bij een schoonmoeder in bed slaapt vind ik erg ongezond. Kan er niks aan doen.
Dat hangt er maar helemaal vanaf hoe opa en oma zijn.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 19:34 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Nou, kinderen mogen paps en mams prima met je en jij aanspreken, maar opa en oma is nog altijd u. En ook niet bij de voornaam noemen.
En dat verhaal ergens hierboven dat een 16 jarige schoonzoon bij een schoonmoeder in bed slaapt vind ik erg ongezond. Kan er niks aan doen.
Ah, daar gaan we al de mist in, de opa's en oma's zijn hier opa en oma Vis en opa en oma Fiets ( hebben ze zelf verzonnen) en aan U doen we niet, dat is overigens een principekwestie van ons aangezien je met het woordje U vals respect voordoet, respect laat je zien in gedrag, niet in een woordje.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 19:34 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ach, zoals ik het lees heeft niemand er problemen mee en geeft kleinzoon erg veel om oma, dus of het ongezond te noemen is, niet echt naar mijn mening.quote:En dat verhaal ergens hierboven dat een 16 jarige schoonzoon bij een schoonmoeder in bed slaapt vind ik erg ongezond. Kan er niks aan doen.
Ik heb het met mijn oma altijd gedaan. In heel veel culturen is het de normaalste zaak van de wereld. Ik doe het ook met kinderen van anderen zoals ik dat ook heb gedaan met mijn eigen kind. Het is een vorm van intimiteit die ervoor zorgt dat een kind zich veilig en geborgen voelt. Dat je je kind wil beschermen snap ik, maar ik vind dat je er schadelijk veel te ver in doorslaat. Dadelijk krijg je nog ene kind dat niet met intimiteit kan omgaan omdat jij er een probleem mee hebt. Kijk uit voor projectie. Je zegt zeker te weten dat ze nooit iets raars zouden doen... nou dan!quote:Op maandag 16 augustus 2010 07:17 schreef anoniem10 het volgende:
ik vraag mij af of meer mensen dit doen of hebben meegemaakt:
mijn schoonouders delen regelmatig het bed met hun twee kleinkinderen vanaf dat ze net geboren waren. Ze blijven regelmatig logeren en dan gebeurt dat dus.
Nu heb ik zelf net een kindje gekregen. En opa gaf al vrij snel na haar geboorte aan dat hij ook 'lekker met haar zou gaan slapen'. Ik heb meteen duidelijk aangegeven dat dat niet gaat gebeuren. Ik vind het namelijk een intimiteitsgrens over gaan die voor mij helemaal niet goed voelt.
Ik had het erover met mijn man. En hij vertelde mij dat hij - toen hij klein was - ook regelmatig bij opa of oma (zij sliepen gescheiden) in bed sliep.
Ik weet dat er geen ongewenste dingen gebeuren, dat zouden mijn schoonouders nooit doen. Toch vind ik het te intiem.
Ik hoor graag jullie meningen/ervaringen.
hmmm. Ben denk ik te conservatief opgevoed, maar ik zou het zelf nooit doen, naakt door huis lopen als er kinderen bij zijn, zelfs als zouden het mijn eigen kinderen zijn (die ik niet heb).quote:Op zondag 22 augustus 2010 10:05 schreef Tezz het volgende:
Voor mij is het onbegrijpelijk dat hier zo'n discussie over is. Begrijp me niet verkeerd, ik veroordeel niemand en heb respect voor ieders mening, maar in mijn gezin/familie is het gewoon niet aan de orde om hier vraagtekens bij te zetten.
Mijn dochter slaapt vaak genoeg bij mijn ouders in bed en ook bij mijn schoonvader. Samen douchen of samen in bad is ook geen issue. Waarom niet? We douchen toch allemaal naakt?? En waarom zou er moeilijk gedaan moeten worden over naakt?? Mijn dochter komt vanzelf op een leeftijd dat ze dat niet meer wil!
Ook wij als ouders lopen gewoon naakt door het huis (nou ja, alleen boven dan als we gaan douchen). Het is voor ons de normaalste zaak van de wereld. En als mijn dochter geborgenheid zoekt bij mijn moeder door lekker tegen haar aan te kruipen 's nachts dan vind ik dat echt prima.
Ik denk dat iemand gevoel daarbij vooral te maken heeft met wat 'men gewend is' van vroeger. Bij ons thuis werd er vroeger ook nooit moeilijk gedaan over bloot. Je gaat nu eenmaal in bad zonder kleren en iedereen is naaktgeboren, dus.... Ook wij (nu wij zelf ouder zijn) gaan hier heel relaxed mee om. Het is niet zo dat het uitbundig gebeurd, maar ik kleed mezelf gerust om (zonder enige gene) waar mijn dochter bij is hoor!quote:Op zondag 22 augustus 2010 11:07 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
hmmm. Ben denk ik te conservatief opgevoed, maar ik zou het zelf nooit doen, naakt door huis lopen als er kinderen bij zijn, zelfs als zouden het mijn eigen kinderen zijn (die ik niet heb).
Samen douchen ook niet.
Dit vind ik de meest zinnige opmerking van het topic. Vooral omdat ie op mijzelf van toepassing is. Rationeel gezien kan ik namelijk weinig redenen bedenken om mijn dochter niet bij opa en oma in bed te laten slapen. Maar ik vind het zo'n smerig idee dat m'n schoonouders dan lekker de hele nacht tegen dr aan liggen te zweten en dat ze 's ochtends naar kleffe, muffe slaapopa ruikt, dan ik er toch moeite mee zou hebben.quote:Op zondag 22 augustus 2010 10:43 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Ik heb het met mijn oma altijd gedaan. In heel veel culturen is het de normaalste zaak van de wereld. Ik doe het ook met kinderen van anderen zoals ik dat ook heb gedaan met mijn eigen kind. Het is een vorm van intimiteit die ervoor zorgt dat een kind zich veilig en geborgen voelt. Dat je je kind wil beschermen snap ik, maar ik vind dat je er schadelijk veel te ver in doorslaat. Dadelijk krijg je nog ene kind dat niet met intimiteit kan omgaan omdat jij er een probleem mee hebt. Kijk uit voor projectie. Je zegt zeker te weten dat ze nooit iets raars zouden doen... nou dan!
quote:Op zondag 22 augustus 2010 01:48 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ah, daar gaan we al de mist in, de opa's en oma's zijn hier opa en oma Vis en opa en oma Fiets ( hebben ze zelf verzonnen) en aan U doen we niet, dat is overigens een principekwestie van ons aangezien je met het woordje U vals respect voordoet, respect laat je zien in gedrag, niet in een woordje.
En creëer je naar mijn mening een afstand die bij een goede band niet wenselijk is.
Echt niet? Dat is hier heel normaal, ik douche bijna iedere dag met de kinderen, wel zo makkelijk.quote:Op zondag 22 augustus 2010 11:07 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
hmmm. Ben denk ik te conservatief opgevoed, maar ik zou het zelf nooit doen, naakt door huis lopen als er kinderen bij zijn, zelfs als zouden het mijn eigen kinderen zijn (die ik niet heb).
Samen douchen ook niet.
Daar herken ik me wel in, ging wel samen in bad met m'n broer toen ik klein was.quote:Op zondag 22 augustus 2010 11:07 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Samen douchen ook niet.
Zouden jouw naakte kinderen dan ook in bed mogen kruipen met hun naakte oma&opa? (serieuze vraag, geen aanval o.i.d.)quote:Op zondag 22 augustus 2010 14:10 schreef snakelady het volgende:
[..]
Echt niet? Dat is hier heel normaal, ik douche bijna iedere dag met de kinderen, wel zo makkelijk.
Ook ga ik regelmatig samen met ze in bad en mijn man ook.
Naakt is iets heel natuurlijks naar mijn mening.
Nee, is vroeger thuis nooit gebeurd. Dus ik weet niet beter.quote:Op zondag 22 augustus 2010 14:10 schreef snakelady het volgende:
[..]
Echt niet? Dat is hier heel normaal, ik douche bijna iedere dag met de kinderen, wel zo makkelijk.
Ook ga ik regelmatig samen met ze in bad en mijn man ook.
Naakt is iets heel natuurlijks naar mijn mening.
Dat zou ik vreemd vinden aangezien naakt slapen zowel voor de opa's en oma's als voor mijn kinderen niet van toepassing is.quote:Op zondag 22 augustus 2010 14:58 schreef Kieswiel het volgende:
[..]
Zouden jouw naakte kinderen dan ook in bed mogen kruipen met hun naakte oma&opa? (serieuze vraag, geen aanval o.i.d.)
Het is inderdaad praktischer,aangezien we dan gewoon ineens doorkunnen, dus niet eerst kinderen douchen, kinderen afdrogen, kinderen aankleden en dan ikzelf douchen enz en daarna mijn man enz.quote:Op zondag 22 augustus 2010 16:38 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Nee, is vroeger thuis nooit gebeurd. Dus ik weet niet beter.
Dat samen douchen zou hoogstens uit een praktisch oogpunt zijn, als het kind onder de douche gaat en je met dat gespetter zit. Maar dan nog in boxer zelfs.
Hoe oud is je dochter?quote:Op zondag 22 augustus 2010 15:50 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Volgens mij gebeurt het veel vaker dan we denken, maar zeggen maar weinig mensen dat ze van de standaard afwijken. Mijn man zal bijvoorbeeld echt niet tegen collega's zeggen dat onze dochter geen eigen kamer heeft.
20 maanden.quote:
Of omdat je man wat ruwer is ofzo met haar haren wassen?quote:Op maandag 23 augustus 2010 08:53 schreef MaLo het volgende:
Wij gaan ook samen in bad hoor, dochter vind het wel gezellig. Zij mag dan mijn haren wassen en ik de hare. Met haar vader wil ze niet in bad. Omdat ze dan te weinig ruimte over heeft.
Dan kan je er toch later bij gaan liggen, of zij bij jou.quote:Op maandag 23 augustus 2010 11:25 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik zou het wel raar vinden als ik vroeger bij opa en oma in bed geslapen zou hebben, maar meer omdat het oude mensen zijn en ik ze een paar keer per jaar zag.
Ik sliep ook nooit bij mijn ouders in bed, die gingen namelijk uren later slapen dan ik.... Lijkt mij logisch?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |