abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85337425
ik vraag mij af of meer mensen dit doen of hebben meegemaakt:

mijn schoonouders delen regelmatig het bed met hun twee kleinkinderen vanaf dat ze net geboren waren. Ze blijven regelmatig logeren en dan gebeurt dat dus.

Nu heb ik zelf net een kindje gekregen. En opa gaf al vrij snel na haar geboorte aan dat hij ook 'lekker met haar zou gaan slapen'. Ik heb meteen duidelijk aangegeven dat dat niet gaat gebeuren. Ik vind het namelijk een intimiteitsgrens over gaan die voor mij helemaal niet goed voelt.

Ik had het erover met mijn man. En hij vertelde mij dat hij - toen hij klein was - ook regelmatig bij opa of oma (zij sliepen gescheiden) in bed sliep.

Ik weet dat er geen ongewenste dingen gebeuren, dat zouden mijn schoonouders nooit doen. Toch vind ik het te intiem.

Ik hoor graag jullie meningen/ervaringen.

[ Bericht 17% gewijzigd door anoniem10 op 16-08-2010 07:35:25 ]
pi_85337439
Heb zelf nog niet het bed gedeeld met mijn grootvader, maar je moet ook niet achter iedere boom een vijand zien.
pi_85337474
En waarom niet ?
Ben je zelf misbruikt vroeger , of heb je een andere reden of meteen het slechte in mensen te zien?
pi_85337476
Normaalste zaak van de wereld.
pi_85337478
Weet je de meeste kinderen hebben er helemaal geen moeite mee, en in feite is er natuurlijk ook niets abnormaals aan.
Het is de media die ervoor zorgt dat we niet normaal meer met onze kinderen durven om te gaan.

Wat vindt je partner ervan?
Is die er huiverig voor of niet?
Wat incest betreft, daar hoeven ze echt niet voor te blijven slapen.
Als dat je grootste angst is tenminste, dan zou je ze nooit alleen kunnen laten bij een ander.

Pas als je partner er huiverig voor is dan pas zou ik me zorgen maken, wat dat betreft vraag ik me af hoe je gereageerd zou hebben als het jou ouders betrof.

Laat je in ieder geval niet gek maken door de media, we moeten wel normaal om kunnen blijven gaan met onze kinderen, het is al absurd genoeg dat je sommige dingen eigenlijk al niet meer vrij kunt verkondigen zonder in een bepaald hokje geduwd te worden.

Vele kinderen vinden het trouwens heerlijk om bij hun vader, moeder of opa en oma in bed te slapen.
pi_85337481
quote:
Nu heb ik zelf net een kindje gekregen. En opa gaf al vrij snel na haar geboorte aan dat hij ook 'lekker met haar zou gaan slapen'.
:r
pi_85337489
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 07:29 schreef 16meter het volgende:

[..]

Slechte jeugdherinneringen?
Je kan natuurlijk ook alles uit zijn verband rukken.
pi_85337502
quote:

[..]

Stel je even aan.

Ontopic:

Het hangt er van af of je je schoonouders vertrouwt. Als je dat niet doet, wees dan consequent en laat je kinderen dan ook nooit alleen met hun. Dus hun ook niet "gebruiken" om op te passen bijv.

Anders ben je gewoon hypocriet.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  maandag 16 augustus 2010 @ 07:39:54 #9
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_85337523
quote:

[..]

Met die opmerking zou ik ook echt moeite hebben en de kriebels krijgen. Zeker als ik het zo lees en deze mensen natuurlijk niet ken.

Ik zou nooit met mijn kinderen slapen. Natuurlijk liggen ze ,'s ochtends in mijn bed of als ze ziek zijn, maar nooit , 's nachts. Ik zou dat dus ook niet willen bij een ander.

Ook qua veiligheid zou ik het benauwd krijgen, je moet er toch niet aan denken dat je bovenop zo,n kleintje rolt.....

Je moet vooral doen waar je je goed bij voelt. Bij opa en oma logeren is super leuk voor ze, jij kan even bijtanken, maar dat kan je alleen als je met een goed gevoel weggaat. Je kunt toch tegen ze zeggen dat je dat niet wil, maar dat het ,'s ochtends helemaal prima is ?
pi_85337533
nee, absoluut geen angst voor incestieuze praktijken, dat zouden mijn schoonouders nooit doen.

Maar ik persoonlijk vind het te intiem. Dat opa en oma leuk met de kleinkids spelen, liedjes zingen, koekjes bakken dat soort dingen: helemaal prima. Maar samen in een bed slapen, dat komt in mijn familie niet voor. Waarschijnlijk vind ik het daarom niet prettig.

En nee, ik zou het ook niet prettig vinden als mijn ouders met mijn kindje zouden slapen.

Het is naar mijn smaak gewoon net even te veel in het contact tussen kleinkinderen en grootouders.

Dus nee, ik keur het niet af. Alleen vind ik persoonlijk het niet prettig. En ik ben benieuwd hoe anderen dat ervaren.
pi_85337551
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 07:42 schreef anoniem10 het volgende:
nee, absoluut geen angst voor incestieuze praktijken, dat zouden mijn schoonouders nooit doen.

Maar ik persoonlijk vind het te intiem. Dat opa en oma leuk met de kleinkids spelen, liedjes zingen, koekjes bakken dat soort dingen: helemaal prima. Maar samen in een bed slapen, dat komt in mijn familie niet voor. Waarschijnlijk vind ik het daarom niet prettig.

En nee, ik zou het ook niet prettig vinden als mijn ouders met mijn kindje zouden slapen.

Het is naar mijn smaak gewoon net even te veel in het contact tussen kleinkinderen en grootouders.

Dus nee, ik keur het niet af. Alleen vind ik persoonlijk het niet prettig. En ik ben benieuwd hoe anderen dat ervaren.
Luiers verschonen, helpen met baden...zijn dat te intieme handelingen voor opa en oma? Serieuze vraag.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  maandag 16 augustus 2010 @ 07:47:38 #12
290348 devilishbaby
onbedoeld maar niet ongewenst
pi_85337559
Zo raar is dat toch niet. Kinderen houden van die geborgenheid. Op dit moment lig ik in het ziekenhuis en mijn oudste gaf aan dat toen ze van het weekend eindelijk thuis kon slapen (dit ivm. het werk van mijn vriend, die niet hun biologische vader is) ze bij mijn vriend in bed wilde slapen.
Mijn vriend stond hier eerst negatief tegenover, tot ik hem vertelde dat ze alleen om dit soort dingen vraagt als ze het echt nodig heeft. Ze heeft toen een paar uurtje bij hem geslapen en is daarna alsnog naar haar eigen bedje vertrokken. Ook bij mijn ouders sliep zij in het verleden bij mijn moeder in bed ivm. de trap, nu slapen de kinderen vaak samen in het logeerbed boven en alleen als ze er echt om vraagt dan slaapt ze bij mijn moeder en slaapt mijn vader bij de jongste boven.
Als ze bij mijn schoonouders logeren (dus niet hun echte opa en oma) mogen ze s'morgens bij hun in bed komen en bij mijn ex-schoonmoeder slaapt er 1 apart en 1 bij haar in bed. Zolang mijn kinderen het geen probleem vinden en er zelfs van genieten heb ik er ook geen probleem mee.

Het is inderdaad de media die ons steeds meer laten wantrouwen over hoe het wel of niet moet. Volg je eigen gevoel en hoe je het vond als kind.
pi_85337574
Wij sliepen vroeger (was jaar of 6-9) altijd met Oud en nieuw bij opa en oma in bed. Eigenlijk alleen bij oma, opa ging ergens anders liggen, geen plaats meer;).
Super leuk vonden mijn broer en ik dat.

Overigens was dat de enige keer dat we dat deden, met Oud en nieuw.
  maandag 16 augustus 2010 @ 07:55:47 #14
265768 NBT
Bigger is better.
pi_85337598
Bij je ouders in bed slapen is tot daar aan toe, maar bij je grootouders.. vind ik ook te ver gaan....
Get the best things first, GET NBT!
Visualize perfection. Visualize NBT.
pi_85337613
Als mijn oudste bij mijn ouders gaat logeren slaapt ze altijd bij oma in bed. Mijn ouders hebben een hoogslaper voor dr gekocht maar ze durft er nog niet in. Mijn vader slaapt dan in de hoogslaper en mijn dochter slaapt dan dus naast oma.

Een tijdje geleden ging ze bij mijn zusje logeren en heeft ze naast mijn zwager geslapen en mijn zusje ging in het logeerbed.

Ik maak er totaal geen probleem van.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_85337634
Zolang de kinderen het zelf ook willen, zou ik er inderdaad ook geen punt van maken.
Onze oudste sliep tot haar 16e bij oma in bed als ze er ging logeren. Voor de jongste hoefde dat nooit zo, dus die sliep in het logeerbed.
this bitch bites
pi_85337658
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 08:00 schreef RedBitch het volgende:
Onze oudste sliep tot haar 16e bij oma in bed als ze er ging logeren.
Idem, maar ik had geen andere keuze omdat er in de flat maar 1 slaapkamer met een 2persoonsbed was. Verder vond ik het niet erg ofzo/.
  maandag 16 augustus 2010 @ 08:27:07 #18
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_85337830
Dochter van m'n broer (13jr) vertrekt al jaren op zaterdagavond met haar logeertas van huis om vervolgens samen met m'n moeder de meest foute tv-programma's te bekijken en daarna lekker naast haar in bed te kruipen. 's ochtends maakt oma nog een gebakken eitje voor d'r wat ze oppeuzelt voor ze weer terug naar huis vertrekt. Is echt hún dingetje en zit geen enkel kwaad in. Sterker nog, ik denk dat ze er later met veel warmte op terug zal kijken....

Zelf zou ik er dus geen problemen mee hebben als Willem bij één van z'n oma's in bed zou slapen. Zo lang hij het zelf wil natuurlijk en niet zolang hij nog te klein is. Dan vind ik het nog een beetje te gevaarlijk....
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  maandag 16 augustus 2010 @ 08:39:15 #19
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_85337937
Ik vind het heel normaal dat kleine kinderen bij de ouders of opa&oma 's ochtends in bed kruipen. Kinderen vinden dat fijn (geborgenheid) en zelf vind ik het ook fijn. Ook vind ik het normaal dat ze samen met de ouders of grootouders in bad gaan.
Als ik iemand niet zou vertrouwen dan zou ik mijn kinderen überhaubt daar niet naar toe sturen, want je hebt er verder toch geen controle meer op.
The End Times are wild
pi_85338056
Normaalste zaak voor hier. Jen slaapt niet alleen, als ze bij opa en oma zou blijven slapen is er geen andere optie dan bij hn in bed.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_85338112
Ik zie er geen enkel kwaad in en zou het alleen maar toejuichen, maar als jij daar anders over denkt dan doe je het toch gewoon niet?
pi_85338148
Ik vind het ook prima en niet abnormaal. Wel zou ik aangeven dat je het in het begin niet zo prettig vindt, ivm de veiligheid. Zo'n heel klein kindje tussen twee grote mensen is niet heel veilig zonder extra maatregelen. In de ochtend nog even erbij kan dan ook al zeker wel. En als ze groter worden en het qua veiligheid geen probleem meer is, zie ik er echt geen probleem in. Bovendien kunnen ze als ze groter worden wel aangeven of ze het wel of niet prettig vinden. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat een kind bij (groot)ouders in bed moet slapen omdat zij dat zo gezellig vinden, terwijl het kind liever alleen in een bed ligt ;)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_85338217
aha, het komt dus veel voor. Dat het in mijn familie niet voorkomt, lijkt dus eerder uitzondering dan regel te zijn.

En Flashwin, nee hoor, opa's en oma's die luiertjes verschonen en helpen bij het badderen, daar heb ik geen probleem mee.

Interessant om te lezen wat andermans ervaringen zijn. Dank voor de reacties :)
pi_85338358
Mijn neefje (5) komt vandaag voor 2 nachtjes bij me slapen. Ook bij mij in bed, deden we toen hij klein was ook. Vindt hij leuk.
  maandag 16 augustus 2010 @ 09:12:47 #25
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_85338361
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 07:57 schreef Vicky het volgende:
Als mijn oudste bij mijn ouders gaat logeren slaapt ze altijd bij oma in bed. Mijn ouders hebben een hoogslaper voor dr gekocht maar ze durft er nog niet in. Mijn vader slaapt dan in de hoogslaper en mijn dochter slaapt dan dus naast oma.

Een tijdje geleden ging ze bij mijn zusje logeren en heeft ze naast mijn zwager geslapen en mijn zusje ging in het logeerbed.

Ik maak er totaal geen probleem van.
Dat vind ik alweer totaal anders,eigenlijk. Wat jij schrijft is een soort van tijdelijk dingetje. Het voorbeeld van TS niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')