0013379 | zondag 15 augustus 2010 @ 19:36 |
quote:5% maar? Dat is toch harteloos? Je hebt dan nauwelijks minder vertragingen? | |
teknomist | zondag 15 augustus 2010 @ 19:39 |
Geen 100%? | |
Viajero | zondag 15 augustus 2010 @ 19:41 |
Gewoon een aantal van deze langs het spoor zetten.![]() | |
katerwater | zondag 15 augustus 2010 @ 19:42 |
Ze willen de treinzelfmoorden stoppen. Maar indien zelfdoders een andere manier vinden, is dat hun probleem. Zo werkt het dus niet: je moet de potentiële zelfdoders helpen, niet hen weerhouden zelfmoord te plegen. Ze zijn dan nog steeds ongelukkig, hoor! | |
Apuleius | zondag 15 augustus 2010 @ 19:45 |
Minder treinen inzetten is ook een optie. Of helemaal net meer rijden. | |
Hysj | zondag 15 augustus 2010 @ 19:48 |
Lijkt me toch de meest makkelijke manier van zelfmoord plegen he, dus is logisch. | |
eleusis | zondag 15 augustus 2010 @ 19:55 |
![]() | |
Mendeljev | zondag 15 augustus 2010 @ 20:25 |
Die praatpalen zijn ook heel erg coulant bedacht. "Hey jongens, kondig die vertraging nu maar vast aan - Hoe moet ik ook al weer gaan liggen? Ok fijne dienst nog!!" ![]() | |
IHVK | zondag 15 augustus 2010 @ 20:36 |
Raar bericht ![]() | |
MrBadGuy | zondag 15 augustus 2010 @ 20:42 |
Je moet natuurlijk wel realistisch blijven met je doelstellingen ![]() | |
Kingstown | zondag 15 augustus 2010 @ 20:54 |
quote:De NS bestaat niet meer, we hebben nu een vrije markt partij en die kijkt daar even iets anders tegen aan. De mens staat allang niet meer centraal....dat was iets in politiek correcte tijden en daar doen we niet meer aan. | |
MrBadGuy | zondag 15 augustus 2010 @ 20:57 |
quote:De euthanasiewetgeving verruimen dus ![]() | |
Strani | zondag 15 augustus 2010 @ 21:18 |
Als ik elke dag tientallen treinen over me heen kreeg zou ik als spoor zijnde ook na gaan denken over zelfmoord hoor. | |
Rubber_Johnny | zondag 15 augustus 2010 @ 23:33 |
Complot van touw verkopers ![]() | |
Perico | maandag 16 augustus 2010 @ 03:00 |
quote: | |
Bramdecaviaeter | maandag 16 augustus 2010 @ 03:21 |
Edit: adviezen voor zelfmoord mag je in eigen kring houden. [ Bericht 92% gewijzigd door Snakey op 16-08-2010 21:14:18 ] | |
Enneacanthus_Obesus | maandag 16 augustus 2010 @ 03:34 |
quote:Eigenlijk is dat heel triest.. Daarbij staan onze spoorwegen inmiddels internationaal bekend als 'slecht'.. En nu hebben de zelfmoordenaars het nog gedaan ook. Ze zorgen voor vertraging. ![]() In ieder geval wel sympathiek dat ze het in het bericht een beetje aardig proberen in te kleden, door in ieder geval te noemen dat ze leed bij nabestaanden en spoorwegpersoneel veroorzaken. | |
Weltschmerz | maandag 16 augustus 2010 @ 12:12 |
Misschien helpt het als we allemaal wat vrolijker worden van het treinvervoer. | |
freako | maandag 16 augustus 2010 @ 12:15 |
quote:Inderdaad.. 5% van 200, dus 10 zelfdodingen minder over 4 jaar. Ik heb ook wel eens ambitieuzere doelstellingen gezien. ![]() | |
Vengerr | maandag 16 augustus 2010 @ 12:42 |
quote:Well duh! | |
Woman1 | maandag 16 augustus 2010 @ 12:52 |
En staat er ook bij hoe ze dit willen bereiken? Weer een nieuwsbericht waar je totaal niets aan hebt.... | |
Bramdecaviaeter | maandag 16 augustus 2010 @ 14:56 |
quote:Zodra het gaat om handelen door andere personen, zijn doelstellingen niet meer zo ambitieus, of niet realistisch. Als het gaat om bestrijding van bankovervallen of tasjesroof, zijn mensen behoorlijk blij met een daling van enkele procenten in zo'n kort tijdsbestek. Of wil je 8 keer zoveel voor je treinkaartje betalen en altijd door een hek naar buiten kijken.(bovendien blijft het een symptoombestrijding zelfmoordenaars vinden hun weg wel, al is het fijn als het op een andere manier gebeurt) | |
Wijze_appel | maandag 16 augustus 2010 @ 14:58 |
Gewoon met de trein op het laatste moment ontwijken. Dat zal die zelfdoders leren. | |
Relko | maandag 16 augustus 2010 @ 15:00 |
Als ze nou gewoon minder treinen laten reiden hebben die zelfdoders minder kans om zichzelf te doden. | |
fs180 | maandag 16 augustus 2010 @ 15:08 |
quote:Daar zijn ze al jaren mee bezig ![]() ![]() | |
RM-rf | maandag 16 augustus 2010 @ 15:23 |
quote:in alledrie de landen is het ook wat verder zoeken naar een spoorlijn voor een hoop depressieve mensen... nederland heeft nu eenmaal een relatief 'fijnmazig' spoornet (waar ook met hoge regelmaat treinen rijden), en het zal voor de meeste mensen met een zwaar gemoed niet ver zijn de dichtsbijzijnde spporwegovergang te vinden. | |
Relko | maandag 16 augustus 2010 @ 15:24 |
quote:Wat is het fucking probleem dan?! | |
Geerd | maandag 16 augustus 2010 @ 16:15 |
Kunnen ze niet gewoon ergens 2km spoor neerleggen en een losse loc heen en weer laten kachelen (auto piloot) | |
Ciske- | maandag 16 augustus 2010 @ 16:54 |
quote:Het Drion-traject? | |
Nobu | maandag 16 augustus 2010 @ 17:02 |
quote:Volgens mij is het dwarszitten van een hoop mensen een doel op zich bij mensen die voor een trein stappen. | |
fs180 | maandag 16 augustus 2010 @ 17:18 |
quote:Dat mensen die wel met de trein willen ook neit weten wanneer de trein komt ![]() | |
freako | maandag 16 augustus 2010 @ 18:11 |
quote:Een afname van 5% in 4 jaar? Ongeveer 1% per jaar dus. Ook in dat geval mag de doelstelling best ambitieuzer, en ook in dat geval merk je zo'n daling niet of nauwelijks op. Dit soort afnames zijn niet echt significant te noemen. quote:Nee. Maar als je als organisatie zo'n lage verwachting hebt van het succes van je aanpak, zou ik er niet op zo'n manier mee naar buiten treden. | |
Bramdecaviaeter | maandag 16 augustus 2010 @ 18:26 |
Mja wat dat betreft ook een beetje een loos bericht maar ik weet ook niet of prorail dit bericht zelf naar buiten heeft gebracht of dat een journalist wat in een rapport heeft opgevangen. Maar het blijft ook een moeilijker probleem dan criminaliteit omdat je er geen consequenties aan kunt verbinden. en mensen toch nieuwe stukken spoor gaan opzoeken. Voor prorail lijkt het me die 5% maatregel toch al een enorme inverstering. Hetzelfde geld steken in psychische zorg, of betere medische opleiding aan mensen(zodat ze tenminste weten hoe ze het kunnen doen), lijkt me toch wat effectiever. | |
Evertjan | maandag 16 augustus 2010 @ 23:58 |
zelfdoding door voor een trein te springen is het toppunt van egoisme | |
Jojoortje | maandag 16 augustus 2010 @ 23:59 |
Die mensen die dat doen gewoon hard straffen. | |
Bramdecaviaeter | dinsdag 17 augustus 2010 @ 00:13 |
quote:Omdat jij te laat op je werk komt? | |
DrDentz | dinsdag 17 augustus 2010 @ 00:14 |
Die hoge hekken lijken me dan weer nadelig voor treinspotters. | |
Zhe-AnGeL | dinsdag 17 augustus 2010 @ 00:14 |
Ik denk dat het niets uitmaakt wat men ook verzint, die mensen die dat doen, vinden wel een weg...spoor eh... Nou ja ze doen het toch wel vroeg of laat ergens....dus of het nu 2 kilometer verderop is zal hen vast geen fluit meer uitmaken...toch? | |
Evertjan | dinsdag 17 augustus 2010 @ 00:16 |
quote:wat dag je van de mensen die de stukjes lichaam moeten oprapen. | |
TeringHenkie | dinsdag 17 augustus 2010 @ 02:03 |
quote:Je kon er op wachten. ![]() | |
TeringHenkie | dinsdag 17 augustus 2010 @ 02:05 |
DrDentz | dinsdag 17 augustus 2010 @ 02:30 |
Nee. Gewoon een eerlijke treinspotter die zich netjes aan de regeltjes houdt en zich terecht ergert aan het gedrag van zijn asociale medemens. | |
#ANONIEM | dinsdag 17 augustus 2010 @ 02:39 |
Ze gaan verende kussens aan de voorkant maken dan stuitert een gedeelte van de springers terug in de berm. Een oplossing voor degene die op het spoor gaan liggen wordt nog naar gezocht. | |
McArthursPark | dinsdag 17 augustus 2010 @ 05:07 |
Of je spring bij Station Bijlmer ArenA spoor 1.... Stopt nooit een trein! | |
Bramdecaviaeter | donderdag 19 augustus 2010 @ 12:48 |
Inderdaad is het oppassen, met die maatregel dwing je die mensen om om de stations te gaan staan waar de intercity hard langs rijdt. Rijswijk is een mooi voorbeeld daarvan, dat station is zo deprimerend dat het voor normale mensen al moeilijk is om niet te springen. Gelukkig zijn overal tegeltjes, dan is het makkelijk schoonmaken. | |
Netsplitter | donderdag 19 augustus 2010 @ 12:51 |
Kunnen ze niet een locomotief op standaard tijden laten rijden waar niks achter hangt? Dan kunnen ze daar voor springen en heeft niemand er last van aangezien dat ding toch door rijd. Lang leve afstandbediening. ![]() | |
Bramdecaviaeter | donderdag 19 augustus 2010 @ 12:56 |
Ik stel voor dat prorail naast die praatpalen bordjes ophangt met alternatieve zelfmoordmethoden. Dan haal je waarschijnlijk wel de 50% in 4 jaar. | |
El_Liberaliste | donderdag 19 augustus 2010 @ 14:34 |
Ik snap niet dat mensen voor de trein springen. Weet dat het veel gebeurt, en zelfmoord kan ik me (met moeite) ook nog voorstellen, maar kies dan een manier waarbij je anderen niet laat meegenieten. | |
Bramdecaviaeter | donderdag 19 augustus 2010 @ 16:20 |
Hehe met dit soort reacties maak je goed duidelijk dat je zelfmoord niet begrijpt. Een groot gedeelte van de mensen maakt het geen flikker uit wat er met anderen gebeurt. Daarnaast wat voor consequenties wil je ervan verwachten? Wat voor een zelfmoordenaar vooral belangrijk is is dat het snel en effectief werkt. Aangezien het zo'n taboe is kunnen mensen niet om een goed zelfmoord advies vragen, geeft een dokter dan eerlijke informatie dan is hij strafbaar. | |
SeLang | donderdag 19 augustus 2010 @ 16:58 |
200 zelfdodingen op het spoor per jaar is natuurlijk ook volstrekt onacceptabel. 190 zelfdodingen daarentegen... | |
Rubber_Johnny | donderdag 19 augustus 2010 @ 17:00 |
quote:Ja, al die machinisten zitten dan over vroeger te praten, toen zelfmoord nog schering en inslag was enzo.. ![]() | |
TeringHenkie | donderdag 19 augustus 2010 @ 17:02 |
quote:Hoe wil je het dan terugbrengen naar 100? | |
Bramdecaviaeter | donderdag 19 augustus 2010 @ 17:13 |
quote:juridisch gezien zou je de machinist ervoor verantwoordelijk kunnen stellen, daarmee is het geen zelfmoord meer maar moord. Zo los je het probleem ook op. |