Zo wat iedere producent bouwt nu wel een of andere hybride bus.quote:Op maandag 4 oktober 2010 16:10 schreef Je-zus het volgende:
Wat voor (merk type) hybride bussen verstaad men onder hybride bussen? Als het hierbij gaat om de Vanhooltjes A300 SRV-melkkarren leef ik mee met de chauffeurs...
Da's toch enorm onpraktisch?quote:Op maandag 4 oktober 2010 15:24 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
aan de hand van GPS en voor als de GPS uitstuitert kan je aan de hand van de route + kilometers sinds de laatste GPS lokatie prima berekenen waar je ongeveer zit
Neen.quote:
Wel leuk, die gele BRU bussen met grijs en bruin/oranje,quote:Op maandag 4 oktober 2010 20:33 schreef Ou-Tannu het volgende:
nog meer afvoermateriaal voor fryslan!
Ik moet je uit de droom helpen: de huidige streekbussen in de regio BRU worden overgenomen door Qbuzz.quote:Op maandag 4 oktober 2010 20:33 schreef Ou-Tannu het volgende:
nog meer afvoermateriaal voor fryslan!
Moet je eens in Arnhem kijken. Allemaal oude Hermes bussen.quote:Op maandag 4 oktober 2010 20:33 schreef Ou-Tannu het volgende:
nog meer afvoermateriaal voor fryslan!
Ja, en dan nu de clue?quote:Op maandag 4 oktober 2010 20:30 schreef Bitlord het volgende:
[.bussen van de provincie.]
Neen.
Dit zijn de bussen van Connexxion die rijden in de -concessie- Provincie Utrecht. Dat zijn globaal gezien alle buslijnen in het -gebied- Provincie Utrecht, met uitzondering van de lijnen in en rondom Utrecht).
Dit zijn de bussen van Connexxion die rijden in de -concessie- Bestuur Regio Utrecht, streek-. Dat zijn globaal gezien alle tussen de -stad- Utrecht en de plaatsen in de nabije omgeving, met uitzondering van de lijnen die door GVU worden gereden (naar Maarssen(broek), Leidsche Rijn, Vleuten en Kockengen).
Conclusie en vraag ineen? Dat gaat niet samen.quote:Op maandag 4 oktober 2010 20:23 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[.GPS.]
Da's toch enorm onpraktisch?
quote:Op maandag 4 oktober 2010 20:36 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Wel leuk, die gele BRU bussen met grijs en bruin/oranje,
Heb ik weer iets gemist?quote:past goed bij die geel met oranje Alliances![]()
Wat is er onpraktisch aan het Global Positioning System, om je positie in kaart te brengen en houden?quote:Op maandag 4 oktober 2010 20:23 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Da's toch enorm onpraktisch?
vast niet allesquote:Op maandag 4 oktober 2010 20:44 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik moet je uit de droom helpen: de huidige streekbussen in de regio BRU worden overgenomen door Qbuzz.
precies.. tis alleen dat GPS wel eens de neiging heeft om even niet goed te werken..quote:Op maandag 4 oktober 2010 22:03 schreef NoBody122 het volgende:
Ik kwam zo rond het middaguur ex-Hermes Cxx-Amba 1743 nog tegen op de Zuilense ring (N230)
[..]
Wat is er onpraktisch aan het Global Positioning System, om je positie in kaart te brengen en houden?
Er gaat de laatste tijd nog wel eens een Heerenveens busje stuk ja, maar ja daar zijn er ook zoveel van in Nederland ...quote:
voornamelijk kjoeliners ja!quote:Op maandag 4 oktober 2010 22:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Er gaat de laatste tijd nog wel eens een Heerenveens busje stuk ja, maar ja daar zijn er ook zoveel van in Nederland ...
Volgens mij was dat de vraag helemaal niet maar los daarvan heb ik de indruk dat Infoxx zonder GPS inderdaad op zeker moment aanneemt dat de halte gepasseerd moet zijn op basis van de gegevens afkomstig van de wielen. Maar dat werkt bij veel bussen niet naar behoren zodat Infoxx kilometers later pas de volgende halte selecteerd nadat de vorige is gepasseerd.quote:Op maandag 4 oktober 2010 22:28 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
precies.. tis alleen dat GPS wel eens de neiging heeft om even niet goed te werken..
maar goed als je weet waar je NU bent.. en hoeveel kilometer het is naar punt B via een bepaalde route kan je toch nog steeds vertellen waar een halte zit
niet op de meter nauwkeurig natuurlijk maar toch :p
Streekjes ook, alleen zie je daar niet aan af of het een reserve of een reguliere is.quote:
Tsja, als je niet weet hoe je een storing op moet lossen dan verklaar je 'm gewoon als gerepareerd of doodleuk als niet geconstateerd.quote:Op maandag 4 oktober 2010 22:54 schreef NoBody122 het volgende:
In Citea 3327 werkt InfoXX in ieder geval voor geen meter.. Denkt tussen haltes in steeds dat je verkeerd rijdt
Oepsie, ik dacht dat het duidelijk was hier. Ik kopieer even een berichtje wat ik ergens anders had geplaatst:quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | Ten opzichte van de huidige vloot GVU-bussen zitter er lengteverschillen tussen de oude GVU-bussen en de nieuw aan te schaffen bussen. Uitgedrukt in voertuiglengte verdwijnt er 2700 meter aan GVU-bussen. Dit wordt vervangen door een vloot van ongeveer 4050 meter. Een toename van 50%. Eind 2011 gaat het volgende materieel rijden in de hele concessie: 139x gelede bussen B, maximaal 19 meter lang (hybrid) 131x VDL Berkhof Ambassador (12 meter) (rijdt nu al rond) 37x dubbelgelede bussen, maximaal 25 meter lang (hybrid) 33x standaardbussen B, maximaal 13 meter lang (hybrid) 26x enkelgelede trams, SIG Neuhausen 11x Mercedes-Benz Citaro G (18 meter) (rijdt nu al rond) 10x enkelgelede trams, type E6 (ex Wenen) 5x enkelgelede trams, type C6 (ex Wenen) 5x minibussen, ingericht voor het vervoer van 8 personen 4x midibussen, ingericht voor het vervoer van minimaal 15 personen Totaal 360 bussen, 41 trams. Zoals het er nu uitziet worden alle voertuigen geel/grijs, met uitzondering van de trams uit Wenen (die zijn nu wit/rood) |
op de 351 zit met bijna stelselmatig een Lions City ipv een Integroquote:Op maandag 4 oktober 2010 22:47 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Streekjes ook, alleen zie je daar niet aan af of het een reserve of een reguliere is.
Ik sprak van 't weekend nog een sjoof die er twee trof op één dag.
Overigens ook dit weekend nog steeds (of alweer?) een groene MAN op 351.
Toen ik dat ter sprake bracht werd dat overigens geweten aan die zwemmende Lion's Regio.
Volgens mij was 't ook een wat lam excuus al liet diezelfde sjoof later ook vallen dat ze in Harlingen nog al eens de klos waren voor wat betreft het leveren van 'reserves' voor andere stallingen waardoor ze zelf soms met onoffici(ele/euze) reserve moeten gaan rijden.quote:Op maandag 4 oktober 2010 23:25 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
op de 351 zit met bijna stelselmatig een Lions City ipv een Integro
Volgens wat ik net na lees is de 8849 met Wayfarer en de 8846 zonder of is dat tegenwoordig al weer anders? Toen reed de 8849 op Q351 en de 8846 op Q350. Twee weken terug reden ze ook gezamenlijk op 350/351 al heb ik toen niet gekeken wat op wat reed.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 00:06 schreef NoBody122 het volgende:
MAN 8846 heeft Harlingen als vaste standplaats volgens mij. Die zit met Wayfarer regelmatig op lijn 351.
Voorlaatste zaterdag had ik 'm zelf mee op die lijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |