Daarom is die bus dus bijzonder om hier te postenquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:20 schreef Alexxxxx het volgende:
Canada? Styling doet Canadees an, maar ik dacht dat alle Canadese bussen een fietsenrek voorop hadden?
bevertje is een alliancefapper, dat was reeds bekend.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:26 schreef Isambard het volgende:
Hij heeft een klein beetje iets weg van een Nederlandse bus.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tevens -purist.
Ik reed gistermiddag over de a1 en zag heel veel bussen staan. Het was tussen Hamburg en Bremen, dit moet hem toch wel zijn. Misschien dat ze iets verderop voorbij dat nieuwe scherm dan een terrein hebben ?quote:Op donderdag 19 augustus 2010 22:30 schreef Alexxxxx het volgende:
er is toch net een heel groot geluidsscherm vóór alga geplaatst, zodat jeniks meer kunt zien?
quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 19:31 schreef marcel.nl het volgende:
Vandaag gratis gebust door Groningen en Drenthe. Het zijn allemaal wel mooie bussen, ik heb 3 versies gehad.
Is dat niet eerder andersom?quote:Standaard streekversie citaro, stadsversie citaro
Voor de niet postbodes onder ons: Die lijn 22 is blijkbaar speciaal?quote:en stadsversie geleed op de lijn 22. Maar die laatste was wel een gewone rood/zilvere bus. Er reden sowiezo van allerlei bussen op die 22; een aantal blauwe, maar meer gelede stadsbussen, maar zelfs streekbussen (met oranje lichtbak en ene deur voor).
Is de P+R Citybus en die zijn normaliter blauw. Waren voorheen bij Arriva die gelede manbussen die reden op gas.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 22:59 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Voor de niet postbodes onder ons: Die lijn 22 is blijkbaar speciaal?
Qbuzz doet niet echt moeilijk qua materieelverdeling. Ik zie vaak genoeg stadsmateriaal op streek en omgekeerd.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 07:40 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Is de P+R Citybus en die zijn normaliter blauw. Waren voorheen bij Arriva die gelede manbussen die reden op gas.
Nu dan rijden er ook gewone gelede stadsbussen en zelfs gelede streekbussen op.
quote:
Daar zit ook nog verschil tussen? En wat is "gewoon"?quote:Nu dan rijden er ook gewone gelede stadsbussen en zelfs gelede streekbussen op.
Gewoon is in rood/grijze kleurstelling.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:40 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
[..]
Daar zit ook nog verschil tussen? En wat is "gewoon"?
Laat me raden: dat ding is getekend door het zoontje van de ontwerper.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:13 schreef BeefRWijker het volgende:
En de eerste brievenbus in dit topic:
[ afbeelding ]
Een produkt van de firma met de welsprekende naam Koets-uhh-niets!
Afgezien van de neus tekende ik de bussen zo toen ik op de kleuterschool zat.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 00:10 schreef Alexxxxx het volgende:
de ontwerper heeft iig zn lineaal goed gebruikt!
Zal wel balen de de 1e 2 generaties Daily niet meer in productie zijn, die neus had beter gepast...
Capacity's zijn Cool !quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 19:52 schreef Bitlord het volgende:
Heb het afgelopen week met eigen ogen mogen aanschouwen; de Metrobus in Istanbul. Een stuk of 250 Mercedes-Benz Capacity's
Inderdaad, maar "onze" wagens ook! Naar aanleiding van klachten die ik op internet had gelezen over het beperkte vermogen van de Phileassen heb ik tijdens de rit gekeken naar de snelheidsmeter toen heuvelopwaarts werd gereden. Zowel bij de CapaCitys als Phileassen lopen de snelheden terug met ongeveer 10/15 km/h (van 60>45, 70>55)quote:
Hier in Amsterdam maak ik ook regelmatig mee dat die apparaten buiten gebruik zijn. Vandaag stapte ik in bij het beginpunt van lijn 36 en waarschijnlijk duurt het even voordat die dingen opstarten want er zat geen leven in. Iedereen stapte dus de bus in zonder in te checken en ik dus ook. Aangezien het aardig druk was kwam er meteen iemand naast me zitten waardoor ik ook niet de kans had om later in te checken, terwijl de apparaten twee haltes later het weer gewoon deden. Dus als er controle zou komen is dat zeker geen goed excuus om zwart te rijden? Echt een waardeloos systeem.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Welkom in GVU (4)922. U wilt betalen voor uw rit? Helaas, dat mag niet
[ afbeelding ]
Eos500D . Lens zou beter kunnen, maar ik ben erg gehecht aan een variabel zoombereik.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 22:56 schreef marcel.nl het volgende:
goede foto. Je ziet diepte, hoogte, en alles even scherp. Goede camera gebruikt dus
Volgens mij als de sjoof zich afmeldt doet de apparatuur het niet meer. De nieuwe moet zich aanmelden en dan met een aparte handeling de chipkaartapparatuur weer inschakelen.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 02:11 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Hier in Amsterdam maak ik ook regelmatig mee dat die apparaten buiten gebruik zijn. Vandaag stapte ik in bij het beginpunt van lijn 36 en waarschijnlijk duurt het even voordat die dingen opstarten want er zat geen leven in. Iedereen stapte dus de bus in zonder in te checken en ik dus ook. Aangezien het aardig druk was kwam er meteen iemand naast me zitten waardoor ik ook niet de kans had om later in te checken, terwijl de apparaten twee haltes later het weer gewoon deden. Dus als er controle zou komen is dat zeker geen goed excuus om zwart te rijden? Echt een waardeloos systeem.
Hier worden ze gejat door turken.quote:Op zondag 29 augustus 2010 15:04 schreef marcel.nl het volgende:
Waarom rijden zullke mooie bussen altijd in van die tweede wereld landen.... .
Als het weer zo blijft ga ik er morgen gebruik van makenquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 00:47 schreef FlorentijnH het volgende:
bussenliefhebbers opgelet!
zondag a.s bussenfestival in Dalfsen!
(link)
nee, niet heel bijzonder natuurlijk maar toch ff kijken
In tegenstelling wat op internet vermeld staat, zijn vrijwel alle haltes met poortjes afgesloten. Alleen aan het einde zijn enkele haltes bepoort en bemenst. Hierdoor hoeft de bus niet langer te halteren dan nodig. Voor de voorgenoemde enkele haltes is een ontwaarder bij de chauffeur geplaatst, een soort OV-chipkaart maar dan met een soort sleutel.quote:Op zondag 29 augustus 2010 07:50 schreef marcel.nl het volgende:
Het is ook een heel afgesloten systeem zo te zien met toegangspoortjes ?
Wat ook leuk is dat je op de parallelbaan links van de snelweg de gewone bussen ook ziet rijden.
Nogmaals dank
Dat kan doordat veel gebruikte nederlandse bussen naar buitenland worden geëxporteerdquote:Op zondag 29 augustus 2010 19:50 schreef ErkendFokker het volgende:
Ik zag een keer op het NOS journaal een filmpje van een natuurramp in een of ander afrikaans land, en daar reed een bus rond met COEVORDEN erop Hoe kan dat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |