Ding ding (iets verzegelds) zit in mijn meterkast. Af en toe is hij muisstil, meestal geeft hij een lichte zoemtoon, maar af en toe maakt hij echt gewoon herrie. Alsof er een fucking grote hommel naast je oren aan het zoemen is.quote:Landis & Gyr
220V | 15 a | 50Hz
220V | 4,5 va | 50Hz
type KLK 1w 15a2
Dan zou mijn teller harder moet lopen... Ik noteer elke dag mijn meterstanden.quote:Op zondag 15 augustus 2010 09:43 schreef Juup© het volgende:
De buren hebben een wietplantage en gebruiken jouw elektriciteitsvoorziening
Why?quote:Op zondag 15 augustus 2010 09:47 schreef Gulo het volgende:
[..]
Ik noteer elke dag mijn meterstanden.
Dan ben ik er tijdig bij als er iets mis gaat! Het kost me echt maar een paar seconde. Mijn meterkast is zeer goed toegankelijk. Ik schrijf het gewoon in een schriftje in de meterkast. Het is niet zo dat ik het ga digitaliseren in excel-bestanden ofzo hoor.quote:
Een relais heeft een magneetspoel en bij het aantrekken kan het gebeuren dat hij niet helemaal sluit en er een kleine luchtspleet ontstaat, wat het zoemeffect geeftquote:Op zondag 15 augustus 2010 09:53 schreef Gulo het volgende:
* Gulo gaat googlen wat een schakelklok en wat een relais is.![]()
Wat jij zegt klinkt aannemelijk exlurker. Ik heb idd een dubbeltarief.
Heb je ook enig idee waarom dat ding zo loopt te zoemen? En hoe kan ik het voorkomen?
Ok, hoe hard mag ik er op slaan? Hoe harder ik sla, hoe minder hij zoemt, maar ik ben bang dat ik hem sloop.quote:Op zondag 15 augustus 2010 09:59 schreef exlurker het volgende:
[..]
Een relais heeft een magneetspoel en bij het aantrekken kan het gebeuren dat hij niet helemaal sluit en er een kleine luchtspleet ontstaat, wat het zoemeffect geeft
Voorkomen kan je het niet, jekan het verminderen door wat je zelf ook al aangeeft er een tik op te geven en mocht het heel hinderlijk worden, de netbeheerder inschakelen en vragen om vervanging
Nee, dat heeft geen invloed op het functioneren van het omzetten van het ene naar het andere tariefquote:Op zondag 15 augustus 2010 10:03 schreef Gulo het volgende:
[..]
Ok, hoe hard mag ik er op slaan? Hoe harder ik sla, hoe minder hij zoemt, maar ik ben bang dat ik hem sloop.
Weet je trouwens zeker dat het geen invloed heeft op het functioneren van de tellers?
Echt, waarom in vredesnaam?quote:Op zondag 15 augustus 2010 09:56 schreef Gulo het volgende:
[..]
Dan ben ik er tijdig bij als er iets mis gaat! Het kost me echt maar een paar seconde. Mijn meterkast is zeer goed toegankelijk. Ik schrijf het gewoon in een schriftje in de meterkast. Het is niet zo dat ik het ga digitaliseren in excel-bestanden ofzo hoor.
een klein tikje moet al voldoende wezen, je kan proberen waar het meste effect heeftquote:Op zondag 15 augustus 2010 10:03 schreef Gulo het volgende:
[..]
Ok, hoe hard mag ik er op slaan? Hoe harder ik sla, hoe minder hij zoemt, maar ik ben bang dat ik hem sloop.
Weet je trouwens zeker dat het geen invloed heeft op het functioneren van de tellers?
Kost me nog geen minuutje per week hoor...quote:Op zondag 15 augustus 2010 10:17 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Echt, waarom in vredesnaam?
Je kan je tijd vast nuttiger besteden.
Ok, ik ga enexis even mailen hoe dit aangepakt moet worden.quote:Op zondag 15 augustus 2010 10:17 schreef exlurker het volgende:
[..]
een klein tikje moet al voldoende wezen, je kan proberen waar het meste effect heeft
Een relais is niets anders dan een electrische sckakelaar en heeft zeker geen invloed op het functioneren van de meter
Maar wat ik eerder al heb aangegeven,geeft het grote hinder, meld het bij de netbeheerder, het relais is van hun, laat ze het maar oplossen
Gewoon aangeven dat je er gek van wordt en als zij het niet vervangen dat je het er dan zelf wel even uit ramt.quote:Op zondag 15 augustus 2010 12:30 schreef Gulo het volgende:
[..]
Ok, ik ga enexis even mailen hoe dit aangepakt moet worden.
de stuurspanning voor het relais word dus VOOR De meter en hoofdschakelaar afgetapt?quote:Op zondag 15 augustus 2010 13:20 schreef RVP67 het volgende:
Ben ik nou de enige die het raar vindt dat het relais voor de hoofdschakelaar zit en wat moet hij dan in godsnaam schakelen ?
Bij mij had hij al lang open gelegen voor inspectie / er uit rossen.
Ja, dat snap ik, maar waarom ?????quote:Op zondag 15 augustus 2010 13:24 schreef Ou-Tannu het volgende:
de stuurspanning voor het relais word dus VOOR De meter en hoofdschakelaar afgetapt?
kloptquote:Op zondag 15 augustus 2010 13:24 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
de stuurspanning voor het relais word dus VOOR De meter en hoofdschakelaar afgetapt?
de spanning voor de boiler ( of what ever er ook achter zit) niet
De schakeldraad om dat telais te schakelen komt uit het net, is een aparte draad en heeft verder met de instalatie niets van doenquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |