Het is geen Alice in Wonderland of Dr. Parnassusquote:Op dinsdag 7 september 2010 02:06 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Jep. Als je Christopher Nolan heet, je praktisch een vrijbrief hebt om de meest verbluffende werelden uit je computers te stampen en je komt aan met een sneeuwwereld + bunker en een zelfgemaakte stad met alleen maar wolkenkrabbers, dan ben je wat mij betreft aardig fantasieloos.
Scherp. En deels ook mee eens.quote:Op dinsdag 7 september 2010 02:06 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Jep. Als je Christopher Nolan heet, je praktisch een vrijbrief hebt om de meest verbluffende werelden uit je computers te stampen en je komt aan met een sneeuwwereld + bunker en een zelfgemaakte stad met alleen maar wolkenkrabbers, dan ben je wat mij betreft aardig fantasieloos.
Wat roken jullie?quote:
Helemaal hier mee eens!quote:Op woensdag 8 september 2010 12:52 schreef Rookert het volgende:
Maar over wat voor werelden wil je het dan hebben? Het zijn plekken die je tegenkomt in je dromen. Wat voor geweldige locaties en gebouwen heb jij doorgaans in je dromen? Bij mij zijn ze allemaal gewoon normaal zoals je ze in de echte wereld ook tegenkomt hoor. Als het raar gevormde pretentieuze bouwsels waren geweest was het voor mij afleidend geweest en vind het ook afbreuk doen aan de sfeer/het verhaal.
Ik droom nooit over schietende achtervolgingen op sneeuwscooters in een besneeuwd landschap met bunkers. Die zie ik meestal wel gewoon in een James Bond film.quote:Op woensdag 8 september 2010 12:52 schreef Rookert het volgende:
Maar over wat voor werelden wil je het dan hebben? Het zijn plekken die je tegenkomt in je dromen. Wat voor geweldige locaties en gebouwen heb jij doorgaans in je dromen? Bij mij zijn ze allemaal gewoon normaal zoals je ze in de echte wereld ook tegenkomt hoor. Als het raar gevormde pretentieuze bouwsels waren geweest was het voor mij afleidend geweest en vind het ook afbreuk doen aan de sfeer/het verhaal.
De film gaat dan ook gelukkig niet over jou.quote:Op woensdag 8 september 2010 13:58 schreef macondo het volgende:
[..]
Ik droom nooit over schietende achtervolgingen op sneeuwscooters in een besneeuwd landschap met bunkers. Die zie ik meestal wel gewoon in een James Bond film.
Dat klopt. Je informeert zélf naar mijn dromen, dus leek mij fatsoenlijk om daar op te reageren.quote:Op woensdag 8 september 2010 14:19 schreef Rookert het volgende:
[..]
De film gaat dan ook gelukkig niet over jou.
Hoelang zaten die twee vast in die droom? 50 jaar toch? Als ik zou dromen dat je ergens aanspoelt op een stuk land en je hebt alle tijd en ruimte om het vol te bouwen, dan zou niemand het helemaal volgooien met wolkenkrabbers. Juist in je dromen plant je er wat eigenaardige dingen neer. En dan heb ik het niet over felroze bomen met allerlei vreemde kronkels en tierlantijntjes maar dingen als een jungle midden in de stad of het centrum van Amsterdam vermengd met het centrum van Rotterdam. In je dromen verwerk je wat je in je dagelijks leven ziet of meemaakt en ik kan me heel erg moeilijk voorstellen dat Mal en Dom alletwee ontzettend veel houden of nadenken over wolkenkrabbers. Het zijn geen architecten.quote:Op woensdag 8 september 2010 12:52 schreef Rookert het volgende:
Nee, tuurlijk niet, maar wie zegt dat ie in die stad niet New York met stukken Chicago, Miami en San Francisco is gemengd? Verder moet de stad in dat gedeelte vooral een middel zijn en geen doel, zoals ik al zei leidt dat alleen maar af.quote:Op woensdag 8 september 2010 22:08 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Hoelang zaten die twee vast in die droom? 50 jaar toch? Als ik zou dromen dat je ergens aanspoelt op een stuk land en je hebt alle tijd en ruimte om het vol te bouwen, dan zou niemand het helemaal volgooien met wolkenkrabbers. Juist in je dromen plant je er wat eigenaardige dingen neer. En dan heb ik het niet over felroze bomen met allerlei vreemde kronkels en tierlantijntjes maar dingen als een jungle midden in de stad of het centrum van Amsterdam vermengd met het centrum van Rotterdam. In je dromen verwerk je wat je in je dagelijks leven ziet of meemaakt en ik kan me heel erg moeilijk voorstellen dat Mal en Dom alletwee ontzettend veel houden of nadenken over wolkenkrabbers. Het zijn geen architecten.
Die sneeuwwereld vind ik inderdaad nogal afgezaagd. Iemand vergeleek het met James Bond, ik heb meer het gevoel alsof ik naar een Metal Gear Solid film aan het kijken was.
Maargoed, ieder zijn mening en ik heb ook al aangegeven dat ik Inception best tof vind.
quote:Na meer dan 200.000 stemmen nog op #4. Een blijvertje dus, kunnen we nu wel stellen.Op zondag 15 augustus 2010 11:29 schreef Arcee het volgende:
Na meer dan 150.000 stemmen nog altijd op #3.
In de IMDb Top 250 dus.
quote:Zo'n IMDB top 250 of een moviemeter top 250 is natuurlijk heerlijk voor de lijstjesfreaks zoals ik, maar waarde hecht ik er niet echt aan. Ik vind het dan ook niet terecht dat Inception op #4 staat, aardige film, niet meer.Op vrijdag 22 oktober 2010 21:04 schreef Arcee het volgende:
[..]
Na meer dan 200.000 stemmen nog op #4. Een blijvertje dus, kunnen we nu wel stellen.
quote:En daar heb je het mis. Dom en Mal waren volgens mij juist wel architecten. Droomarchitecten welteverstaan. Wat dat betreft niet heel gek dus om grote wolkenkrabbers te maken. Hoe groter hoe meer je als (droom)architect rekening moet houden met details.
quote:Hij is iig beter dan de Shawshank Redemption. De IMDB top250 is dan ook een mix van films die de meeste mensen wel ok vinden maar neit perse fantastisch (oftewel goede blockbusters) en klassiekers die niet altijd de tand des tijds doorstaan. De lijst is dan ook heel goed te gebruiken om films uit te halen die je met veel anderen wil kijken, meestal is het dan een succes.Op zaterdag 23 oktober 2010 18:36 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Zo'n IMDB top 250 of een moviemeter top 250 is natuurlijk heerlijk voor de lijstjesfreaks zoals ik, maar waarde hecht ik er niet echt aan. Ik vind het dan ook niet terecht dat Inception op #4 staat, aardige film, niet meer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |