abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85376355
Eerste werkdagen zijn altijd klote. Je weet niks moet alles vragen probeert hoogte te krijgen van collegas. En binnen drie maanden zit je er helemaal middenin..
pi_85407199
Krijg nu nog jeuk als ik aan mijn stages denk.
Als je eenmaal er in zit en mensen leert kennen was je al weer klaar :')
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 21:29:13 #53
25342 krn176
moeilijke denkwijze
pi_85411335
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 23:47 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Okee, leuk dat er koffiekransjes worden gehouden.

Maar wordt er ook gewerkt?
;) :) Dat is een leuke opmerking, ik lig dubbel hier :-) Korte samenvatting 1e ochtend:

Ik begon de eerste werkdag om 8:30 en was 8:15 aanwezig, moest nog wachten omdat er niemand was (te vroeg is beter dan te laat dacht ik). Om de 10 minuten kwam er een van de in totaal 3 collega's (klein sales/trainings kantoor, op hoofdkantoor werkt +/- 50 man). Er werd eerst koffie gezet, verteld dat de 1e die binnenkomt altijd koffiezet (belangrijk sociaal c_/ ritueel toch=).

Van 8:30 - 9:15 waren we koffie aan het drinken, zijn er verschillende weekenden, vakanties, festivals van de collega's besproken, beetje over mezelf verteld, en na 4 bakken koffie binnen op kantoor ging m'n begeleider trainer van die dag even buiten roken. Na daar nog 10 minuten gepraat te hebben en een nieuwe kop koffie gingen we verder met de training. Op het bijkantoor zijn geen echte chefs/managers aanwezig en iedereen werkt zelfstandig met veel vrijheid, en werd benadrukt dat eigen verantwoordelijkheid erg belangrijk is.

De rest van de dag was zeer interessant, maar daar vertel ik hier niet verder over want dit ging puur even over de koffie :-) PS. bedenk ook dat het maandagochtend was, de 1e werkdag van de week en dat m'n nieuwe collega's nog moe waren van het weekend en eerst even goed moesten bijkomen en wakker worden, de eerste uren. Niets vreemds lijkt me ;-)

Nee, geen ambtenarentoko, zie 1st post.

[ Bericht 3% gewijzigd door krn176 op 17-08-2010 21:35:17 ]
keep up the good work!
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 21:31:52 #54
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_85411443
Heel veel koffie dus. Al 4 bakken voordat het half tien is....
Is het een ambtenarentoko ? 8-)
pi_85412561
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 21:29 schreef krn176 het volgende:

[..]

;) :) Dat is een leuke opmerking, ik lig dubbel hier :-) Korte samenvatting 1e ochtend:

Ik begon de eerste werkdag om 8:30 en was 8:15 aanwezig, moest nog wachten omdat er niemand was (te vroeg is beter dan te laat dacht ik). Om de 10 minuten kwam er een van de in totaal 3 collega's (klein sales/trainings kantoor, op hoofdkantoor werkt +/- 50 man). Er werd eerst koffie gezet, verteld dat de 1e die binnenkomt altijd koffiezet (belangrijk sociaal c_/ ritueel toch=).

Van 8:30 - 9:15 waren we koffie aan het drinken, zijn er verschillende weekenden, vakanties, festivals van de collega's besproken, beetje over mezelf verteld, en na 4 bakken koffie binnen op kantoor ging m'n begeleider trainer van die dag even buiten roken. Na daar nog 10 minuten gepraat te hebben en een nieuwe kop koffie gingen we verder met de training. Op het bijkantoor zijn geen echte chefs/managers aanwezig en iedereen werkt zelfstandig met veel vrijheid, en werd benadrukt dat eigen verantwoordelijkheid erg belangrijk is.

De rest van de dag was zeer interessant, maar daar vertel ik hier niet verder over want dit ging puur even over de koffie :-) PS. bedenk ook dat het maandagochtend was, de 1e werkdag van de week en dat m'n nieuwe collega's nog moe waren van het weekend en eerst even goed moesten bijkomen en wakker worden, de eerste uren. Niets vreemds lijkt me ;-)

Nee, geen ambtenarentoko, zie 1st post.
Doet me echt denken aan mijn stage bij de overheid, als ik 's morgens binnenkwam was het eerste wat we daar gingen doen in de kantine koffie drinken een half uur lang.
pi_85412749
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 21:53 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Doet me echt denken aan mijn stage bij de overheid, als ik 's morgens binnenkwam was het eerste wat we daar gingen doen in de kantine koffie drinken een half uur lang.
Doe mij zo'n baan!
pi_85413243
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 21:56 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Doe mij zo'n baan!
nou dat wil je niet hoor, veel te saai. Tenminste dat vond ik.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 22:14:32 #58
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_85413653
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 10:50 schreef gebrokenglas het volgende:
Ben wel eens bij een klant op klus geweest (detachering) waarvan de manager die me bij de receptie ophaalde vroeg: "Hoe heette je ook al weer?".
Dus zo triest kan het ook gaan.
Djies, het is soms om te huilen hoe er met externen wordt omgegaan, maar dit heb ik ook nog niet meegmaakt. Helaas mag je niet antwoorden "Mijn naam is Fuck You", omdat je uit naam van je eigen bedrijf praat. Blijft toch een minpuntje van detachering dat je nooit eens ongezouten de waarheid kan vertellen.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 23:55:07 #59
25342 krn176
moeilijke denkwijze
pi_85418363
daarna werd er wel gewoon gewerkt hoor... 't was natuurlijk ook een soort kennismakingspraatje - het lange koffiedrinken. Er hangt in ieder geval een fijne ontspannen sfeer, met sociale mensen. Voor mij is dat erg prettig. Ik heb vaak genoeg anders meegemaakt!
keep up the good work!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')