abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85287605
Hey mensen,

Na een 4 jaar lange vriendschap en een goede relatie van 1 jaar is het plotseling uit. Het is voor het eerst dat we zoiets meemaken. Tot nu toe hebben we nooit ernstige problemen gehad dat we elkaar niet meer hoefden te zien. Het zure is dat ze ook nog eens ruim 10 duizend kilometer weg zit, voor een opdracht voor haar werkgever in Zuid-Amerika.

We zijn allebei voor rede vatbaar, we hebben elkaar niet uitgescholden, ruzie gemaakt of lopen schreeuwen tegen elkaar. Het is gewoon dat ze bepaalde wensen heeft qua vrijheid, waar ik het zeker niet mee eens ben. En.. dat is ook ons breekpunt geweest helaas, aangezien ze zich in mijn optiek niet kan vinden.

We zijn nu in good terms, we zijn niet boos op elkaar. Gewoon allebei erg verdrietig dat het niet anders kan. Mijn vraag is aan de wat ervaren mensen hier of er nog een kans bestaat dat ze inbindt en ingaat op mijn voorwaarden. Ik heb zelf weinig ervaring met vaste serieuze relaties. Dit is mijn langste relatie tot nu toe in feite.

Serieuze antwoorden graag....
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."
-Albert Einstein
pi_85287657
Ik zou even bij haar langs gaan om te praten :')
We komen hard, zo hard.
pi_85287681
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 20:36 schreef focal het volgende:
Ik zou even bij haar langs gaan om te praten :')
Zeker overwogen. Alleen die 2000 euro (zoiets zou zo'n geintje in totaal kosten) houdt me tegen. Studeer namelijk nog..
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."
-Albert Einstein
pi_85287703
En wat zijn jouw voorwaarden precies?

Het is natuurlijk onzin om te denken dat een vrouw niet neukt wanneer ze in het buitenland is.
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 20:40:13 #5
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_85287770
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 20:37 schreef Dubby het volgende:

Het is natuurlijk onzin om te denken dat een vrouw niet neukt wanneer ze in het buitenland is.

Ja dat is die vrijheid.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_85287837
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 20:37 schreef Dubby het volgende:
Ze zit in een redelijk 'jonge' omgeving waar het normaal is om elke dag te zuipen en uit te gaan. Ze is zelf pas 20 en ik ben 25. Nou is even losgaan niet erg, maar ze blijft daar 5 maanden... Ik wist dit allemaal van tevoren, maar ik ging er vanuit dat ze niet mee zou doen met die idioterie. De gedachte dat ze met andere jongens praat, danst, drinkt en wie weet wat nog meer is ondraaglijk voor mij. Ze zou zoiets niet eens overwegen te doen als ik in haar bijzijn zou zijn. Nou doet ze dat dagelijks. Zij meent dat ik haar vrijheid teveel inperk.
-Albert Einstein
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 20:43:08 #7
97111 ukga
Siewosie baas
pi_85287846
Ik zou het accepteren. zolang er geen water bij de wijn gedaan kan worden, gaat het niet werken. blijf goede vrienden, jank een paar dagen en move on :)
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 20:43:41 #8
55011 HunterSThompson
Buy the ticket, take the ride
pi_85287865
Je bedoelt dat zij het heeft uitgemaakt en dat jij wanhopig gaat proberen het nog goed te krijgen? :')
"When the going gets weird, the weird turn pro."
pi_85287895
"Inbinden" en "ingaan op je voorwaarden" lijkt me sowieso niet wat je uiteindelijk wilt. Dat zou betekenen dat ze het doet voor jou, of jullie, maar dat haar wensen en gevoelens omtrent die vrijheid blijven. Dan kun je er donder op zeggen dat het alsnog misgaat. En waarschijnlijk op een manier die nog veel vervelender/pijnlijker is.

Als jullie niet redelijk hetzelfde denken over iets vrij essentieels in een relatie dan denk ik dat er niets anders opzit dan te accepteren dat een relatie niet (meer) zal werken.

Kun je iets duidelijker zijn over de wensen qua vrijheid?
"The problem with common sense is that most people are morons."
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 20:45:08 #10
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_85287912
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 20:42 schreef Observer86 het volgende:

[..]

De gedachte dat ze met andere jongens praat, danst, drinkt en wie weet wat nog meer is ondraaglijk voor mij. Ze zou zoiets niet eens overwegen te doen als ik in haar bijzijn zou zijn. Nou doet ze dat dagelijks.
Dat gaat idd wel erg ver. :{
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
pi_85287916
quote:

[..]

Ze zit in een redelijk 'jonge' omgeving waar het normaal is om elke dag te zuipen en uit te gaan. Ze is zelf pas 20 en ik ben 25. Nou is even losgaan niet erg, maar ze blijft daar 5 maanden... Ik wist dit allemaal van tevoren, maar ik ging er vanuit dat ze niet mee zou doen met die idioterie. De gedachte dat ze met andere jongens praat, danst, drinkt en wie weet wat nog meer is ondraaglijk voor mij. Ze zou zoiets niet eens overwegen te doen als ik in haar bijzijn zou zijn. Nou doet ze dat dagelijks. Zij meent dat ik haar vrijheid teveel inperk.
Dan is dit een leermomentje voor jou: je vriendin heeft ook nog een eigen leven en een eigen mening dus.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_85287971
20 jaar.. niet zo gek dat ze ook nog een keer los wilt gaan, voordat ze haar hele leven aan een fokker vast zit :)
:]
pi_85287989
quote:

Ze zou zoiets niet eens overwegen te doen als ik in haar bijzijn zou zijn.
Misschien is dat juist omdat ze zich door jou zo beperkt voelt?
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 20:48:29 #14
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_85287999
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 20:47 schreef wootahH het volgende:
20 jaar.. niet zo gek dat ze ook nog een keer los wilt gaan, voordat ze haar hele leven aan een fokker vast zit :)
En verder geen omgang met mannen meer mag hebben.
pi_85288076
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 20:47 schreef Lolaatje het volgende:

[..]

Misschien is dat juist omdat ze zich door jou zo beperkt voelt?
Ze weet dat ik dat niet accepteer. Dat wist zij 5 jaar geleden toen we gewoon vrienden waren. Dat wist ze één jaar geleden toen we aan onze relatie begonnen. De 'voorwaarden', de voors en tegens waren heel duidelijk..

quote:
Kun je iets duidelijker zijn over de wensen qua vrijheid?
quote:
Zich niet dagelijks begeven in dat soort omgevingen.
-Albert Einstein
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 20:57:57 #16
308657 kahlanamnell
Knowledge is a weapon
pi_85288297
Je vriendin was nog niet toe aan een echt vaste relatie, heb het meermaals meegemaakt van meiden tussen de 20 en 25. Kan je helaas weinig aan doen. Er naar toegaan werkt vaak averechts (heb dat 1 keer gedaan, al was dat Frankrijk en meer om de hoek dan in jouw geval).

Het is rot, maar enige advies dat ik je kan geven is zo weinig mogelijk van je laten horen, dan heb je nog een kans dat ze erover gaat nadenken en bij je terug kan komen, maar ga daarop niet wachten.

En je bent 25, niks aan de hand, hoort bij het leven en sterkt je. Wellicht zal het je vaker overkomen, wellicht niet.

Vooral leuke dingen doen met vrienden en je af en toe gewoon lam zuipen om je verdriet te verwerken gaf bij mij wel goed resultaat, even lekker huilen en dan weer doorgaan. En aangezien je nu 25 bent kom je vast een volgende leuke meid tegen die al over deze periode heen is en meer vastigheid wil en zoekt.
I intend to be formidably armed
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 20:59:18 #17
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_85288337
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 20:50 schreef Observer86 het volgende:

[..]

Ze weet dat ik dat niet accepteer. Dat wist zij 5 jaar geleden toen we gewoon vrienden waren. Dat wist ze één jaar geleden toen we aan onze relatie begonnen. De 'voorwaarden', de voors en tegens waren heel duidelijk..

Terecht dat ze je alsnog verlaat.
*O* yay for her
My mama didn't raise no fool
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 21:00:10 #18
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_85288366
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 20:59 schreef La_Vita het volgende:

[..]

Terecht dat ze je alsnog verlaat.
*O* yay for her
:Y
pi_85288506
Je moet niet hopen dat je haar kunt veranderen, dat werkt dus niet. Iemand moet goed genoeg zijn van zichzelf en met de minderen kanten moet je leren leven.

Als zij nog helemaal into vrijheid blijheid is, lijkt het me vrij simpel: einde verhaal en move on.
Maar dan zou ik haar dat ook duidelijk maken. Niet dat ze nu lekker 5 maanden in het buitenland los gaat en met Jan (of Juan wss :P ) en alleman het bed in duikt, om vervolgens straks met hangende pootjes bij je terug te komen.

Het is of 100% aan of 100% uit, niet iets daar tussenin. Been there, done that, en geloof me, daar wordt niemand vrolijker van.
Feauteaux
You make me sick, because I adore you so...
Ik besefte de ernst van mijn kater, toen de poes stampend de kamer binnen kwam.
pi_85288525
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 20:50 schreef Observer86 het volgende:

[..]

[..]

[..]

Zich niet dagelijks begeven in dat soort omgevingen.
(Ik schreef dat laatste toen ik je reactie nog niet gezien had.)

Maar dat ze het al wist, zegt nog niets. Want dan word je verliefd, kriebels, denk je dat je je wel aan kunt/wilt passen, etc. En blijkbaar wil ze dat nu niet meer.

Jij accepteert het niet, zij accepteert jouw beperkingen niet (langer): dan rest je te aanvaarden dat het voorbij is.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 21:05:28 #21
301483 Echtjammer
Niet haten op Bieber
pi_85288536
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 20:43 schreef ukga het volgende:
Ik zou het accepteren. zolang er geen water bij de wijn gedaan kan worden, gaat het niet werken. blijf goede vrienden, jank een paar dagen en move on :)
:')
Wat gij niet wilt dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
Steun de strijd voor een indianenforum!
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 21:06:39 #22
283800 Suphomes
Dat dit kan in Nederland
pi_85288572
Jammer maar helaas, is een Afghaanse schone niet iets voor je?
pi_85288812
Ff een vraagje, je schijft

quote:
De gedachte dat ze met andere jongens praat, danst, drinkt en wie weet wat nog meer is ondraaglijk voor mij.
Praten, dansen en wat drinken is ook al teveel van het goede?
Dan wens ik je namelijk veel succes in de toekomst!
Feauteaux
You make me sick, because I adore you so...
Ik besefte de ernst van mijn kater, toen de poes stampend de kamer binnen kwam.
pi_85288873
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 21:15 schreef Catwoman1986 het volgende:
[..]

Dat dacht ik ook toen ik het las. Klinkt alsof TS issues heeft.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_85288896
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 21:15 schreef Catwoman1986 het volgende:
[..]

Ik ben zelf een jongen... Al heb je de meest platonische relatie met een meisje, dan blijf je altijd stiekem in je achterhoofd bepaalde wensen erop nahouden.

Maar goed, ik merk hier wat aversie tegen mijn visie. Dat mag, maar ik heb het nooit verborgen gehouden. Zoals eerder gezegd...
-Albert Einstein
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')