abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin zaterdag 14 augustus 2010 @ 18:15:28 #1
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_85284066
Waar het om gaat:
Twee huizenblokken verwijderd van waar ooit de Twin Towers stonden, mag een islamitisch centrum van 13 verdiepingen met daarin onder andere een moskee gebouwd gaan worden. Volgens voorstanders is het een uiting van de vrijheid van religie en toont het het onderscheid tussen de radicale en de gematigde/'normale' islam; volgens de tegenstanders is het een schandalige provocatie.

Onder de tegenstanders is Geert Wilders, die op 11 september 2010 een protest tegen de bouw van de moskee zal bijwonen en er ook zal spreken. Eerder was er nog wat rumoer over een mogelijke Nederlandse bijdrage aan de bouw, maar dat gerucht werd snel weer ontkracht.

Achtergronden
Het nieuws:

quote:
Wilders bij moskeeprotest Ground Zero
(Novum) - PVV-leider Geert Wilders is op 11 september in NewYork, waar hij zal spreken tijdens een demonstratie tegen de bouw van een moskee nabij Ground Zero. Dat laat zijn woordvoerder vrijdag weten.

De demonstratie is georganiseerd door Stop Islamization Of America en vindt plaats vlakbij de plek waar op 11 september 2001 de aanslag werd gepleegd op de WTC-torens. Andere sprekers zijn de Republikeinse politicus Newt Gingrich en nabestaanden.

Wilders strijdt al langer tegen de bouw van het moskeecomplex, waarvoor het stadsbestuur van New York toestemming heeft gegeven. Hij vindt het 'absurd' dat bij Ground Zero een moskee wordt gebouwd, vlakbij de plaats 'waar de islam de ergste misdaad van de afgelopen jaren pleegde'. Dat is een belediging voor de duizenden slachtoffers en hun nabestaanden, aldus de PVV-leider.

Eerder stelde hij vragen over de Nederlandse vermeende betrokkenheid bij het project. Nederland zou een miljoen euro subsidie hebben gegeven aan de Amerikaanse moslimorganisatie Asma. Volgens de PVV is deze organisatie betrokken bij de bouw van de moskee, maar het kabinet ontkent dat.
Bron: MSN Nieuws / Novum

Locatie van de moskee ten opzichte van Ground Zero (in de cirkel de locatie van de moskee, de 'krater' daaronder is Ground Zero):

Bron: Wikipedia / National Oceanic and Atmospheric Administration

Nuttige links:
Cordobainitiative.org - website van de organisatie die de moskee wil bouwen over het project
Wiki: Cordoba House - artikel in de Engelstalige Wikipedia over het project

Vorig topic
Moskee bij Ground Zero, Wilders bij protest #2
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_85284256
Weet je, ik snap niet dat hier zoveel aandacht aan besteed wordt.

Het lijkt mij dat ieder weldenkend mens zich realiseert dat moslims daar net zoveel rechten hebben als Christenen. Ik begrijp de houding van de zionistische trol Wilders wel, dit is voor hem een uitgelezen kans om zich internationaal te profileren.

Maar waarom wordt dit in hemelsnaam gefaciliteerd door mensen, door het zoveel in de spotlight te zetten. Je biedt de trol Wilders zo alleen maar een groter podium. Onverstandig me dunkt.

Voorts begrijp ik niet waar de Christelijke Amerikanen, veelal nazaten van niets ontziende kolonisten die daar hele Indiaanse volkeren uitgemoord hebben, het gore lef vandaan denken te halen om constant maar te blijven verwijzen naar een enkele aanslag, en dit dan ook nog durven te koppelen aan een complete geloofsgroep.
pi_85284296
Thanks, Yvonne.
The Existentialistic Woes and Worries of an Exclamation Mark
Once upon a time there was an exclamation mark
Who did not want to be an exclamation mark
But just a vertical line with a dot underneath
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 18:32:01 #4
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_85284403
Het moge duidelijk zijn dat ik de standpunten van de voorstanders voorsta. Uiteraard, bij zoiets groots dien je rationeel te handelen en je emotie adjusten tot een 0-punt. :{

Dat centrum moet er wat mij betreft zeker komen. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  † In Memoriam † zaterdag 14 augustus 2010 @ 18:35:21 #5
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_85284489
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 18:25 schreef Gulo het volgende:
Weet je, ik snap niet dat hier zoveel aandacht aan besteed wordt.

Omdat

a. Er komen verkiezingen aan in de VS en dit zijn geweldige onderwerpen om het volk mee bezig te houden
b. Het is "goed" voor de hele Midden-Oosten agenda, ook met het oog op Iran
c. Israel

Het is allemaal plastic volksmennerij. Gefabriceerd om het vuurtje warm te houden en de clash of civilizations mythe te herbevestigen.
pi_85284601
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 18:35 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Omdat

a. Er komen verkiezingen aan in de VS en dit zijn geweldige onderwerpen om het volk mee bezig te houden
b. Het is "goed" voor de hele Midden-Oosten agenda, ook met het oog op Iran
c. Israel

Het is allemaal plastic volksmennerij. Gefabriceerd om het vuurtje warm te houden en de clash of civilizations mythe te herbevestigen.
Punt C dus. Punt A & B zijn daar immers in grote mate naar terug te voeren... :{
pi_85284688
Een Amerikaanse nieuwslezer vind het een goed idee, om een homobar naast het moskee te openen.
Dat is het beste idee na de 2de wereldoorlog. Nee grapje
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 18:46:02 #8
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_85284767
En weer even het aanvullende plaatje bij de OP:

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_85285038
Waar denkt de zionistische trol Wilders eigenlijk het recht vandaan te halen ginder te gaan betogen?

Ik bedoel, op basis van welk mandaat doet hij dat? Vermits hij geen Amerikaanse staatsburger is en voor zover bekend ook geen nabestaande is van een van de slachtoffers van 9/11 heeft hij toch geen enkel redelijk belang, objectief gezien?

Moet hij als Nederlands volksvertegenwoordiger niet gewoon primair zijn taken als tweede kamerlid (meer is hij immers niet) hier in Nederland uitvoeren?
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 18:59:13 #10
66444 Lord_Vetinari
pi_85285086
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 18:57 schreef Gulo het volgende:
Waar denkt de zionistische trol Wilders eigenlijk het recht vandaan te halen ginder te gaan betogen?

Ik bedoel, op basis van welk mandaat doet hij dat? Vermits hij geen Amerikaanse staatsburger is en voor zover bekend ook geen nabestaande is van een van de slachtoffers van 9/11 heeft hij toch geen enkel redelijk belang, objectief gezien?

Moet hij als Nederlands volksvertegenwoordiger niet gewoon primair zijn taken als tweede kamerlid (meer is hij immers niet) hier in Nederland uitvoeren?
Wat dacht je overigens van zich bezighouden met de formatie? Lijkt me ook iets belangrijker...
pi_85285110
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 18:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Wat dacht je overigens van zich bezighouden met de formatie? Lijkt me ook iets belangrijker...
Daar zat ik ook al aan te denken. Maar ik vind dat een dermate onwenselijk vooruitzicht dat ik dat maar stilzweeg. ;)
pi_85285180
quote:

[..]

Ben je gek?
Wat is er nu nog belangrijker dan te protesteren tegen een bestemmingsplan van een buitenlandse gemeente?
Ik verwacht binnenkort Obama in ons land die een handtekeningactie houdt tegen de komst van een hondenuitlaatplaats aan de Oude Molenweg in Knollendam.
;)
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_85285351
Betalen wij als Nederlandse belastingbetaler eigenlijk ook de beveiliging van deze trol tijdens zijn tripjes naar het buitenland?
  † In Memoriam † zaterdag 14 augustus 2010 @ 19:12:07 #14
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_85285369
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 18:39 schreef Gulo het volgende:

[..]

Punt C dus. Punt A & B zijn daar immers in grote mate naar terug te voeren... :{
Ja in mijn ogen ook. Daar is alles op terug te voeren. Dan wordt het ook begrijpelijker waarom organisaties als het Wiesenthal Center en de ADL aan de protesten meedoen. Het ADL dat notabene in het charter heeft staan "fights all forms of bigotry, defends democratic ideals and protects civil rights for all."
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 19:13:51 #15
165633 eriksd
The grand facade...
pi_85285416
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 18:32 schreef BansheeBoy het volgende:
Het moge duidelijk zijn dat ik de standpunten van de voorstanders voorsta. Uiteraard, bij zoiets groots dien je rationeel te handelen en je emotie adjusten tot een 0-punt. :{

Dat centrum moet er wat mij betreft zeker komen. :{

Dat moet je dus juist niet doen in dit geval.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_85285492
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 19:12 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ja in mijn ogen ook. Daar is alles op terug te voeren. Dan wordt het ook begrijpelijker waarom organisaties als het Wiesenthal Center en de ADL aan de protesten meedoen. Het ADL dat notabene in het charter heeft staan "fights all forms of bigotry, defends democratic ideals and protects civil rights for all."
Ach ja, de ADL. :N

Heb je "Defamtion" gezien van de joodse documentairemaker Shamir?

Indien niet, een echte aanrader! Geldt voor iedereen, de documentair is zowel interessant als onderhoudend, op zijn tijd best grappig. Gaat ook veel over die ADL.

pi_85307074
http://www.joop.nl/show/d(...)er_de_moskee_in_nyc/

Deze wil ik jullie niet onthouden.
pi_85308246
quote:

[..]

Ik denk dat de belangen van zijn amerikaanse geldschieters voor Wilders wat belangrijker zijn.
  zondag 15 augustus 2010 @ 14:30:32 #19
13462 BansheeBoy
pi_85308390
Die Moskee komt er wel, en dan ben ik de eerste die dansend van vreugd in the frontline staat. Amerika kan het zich niet veroorloven om Saoedi Arabië te schofferen. :{

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  zondag 15 augustus 2010 @ 14:39:12 #20
66444 Lord_Vetinari
pi_85308701
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 14:30 schreef BansheeBoy het volgende:
Die Moskee komt er wel, en dan ben ik de eerste die dansend van vreugd in the frontline staat. Amerika kan het zich niet veroorloven om Saoedi Arabië te schofferen. :{

Er komt geen moskee. Er staat een gebouw, dat wordt een gemeenschapscentrum en in dat gebouw wordt een ruimte omgevormd tot gebedsruimte. Geen minaretten, geen halve maan op het dak, gewoon een zaaltje met een imam.
pi_85309179
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 19:11 schreef Gulo het volgende:
Betalen wij als Nederlandse belastingbetaler eigenlijk ook de beveiliging van deze trol tijdens zijn tripjes naar het buitenland?
grappig he, hij zegt dat de islam een geweldadige ideologie is wat word ontkracht door mensen zoals jou en TOCH kan wilders niet zonder beveiliging over straat en daar is de hele 2e kamer tot aan de pvda/sp/gl het mee eens.

super stakker :{
pi_85311920
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 14:30 schreef BansheeBoy het volgende:

Hoezo het is toch niet echt een Moskee ? Of wordt het net zo spuuglelijk als de meeste moskeeën in Nederland?
  zondag 15 augustus 2010 @ 16:34:19 #23
66444 Lord_Vetinari
pi_85312601
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 16:11 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

Hoezo het is toch niet echt een Moskee ? Of wordt het net zo spuuglelijk als de meeste moskeeën in Nederland?
Volgens iemand in een ander topic gaat de buitenkant van dit gemeenschapscentrum met een gebedsruimte er zo uitzien:

pi_85312922
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 16:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Volgens iemand in een ander topic gaat de buitenkant van dit gemeenschapscentrum met een gebedsruimte er zo uitzien:

[ afbeelding ]
Kan de rest niet ook een make-over krijgen daar dan? Moet nu denken aan een rijk kind met enorme dure mooie kleren tussen kinderen met jute zakken. Vind dit gebouw dus mooier dan die andere, maar nu steken die andere gebouwen er dus erg tegen af.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  zondag 15 augustus 2010 @ 16:43:44 #25
13462 BansheeBoy
pi_85312929
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 14:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Er komt geen moskee. Er staat een gebouw, dat wordt een gemeenschapscentrum en in dat gebouw wordt een ruimte omgevormd tot gebedsruimte. Geen minaretten, geen halve maan op het dak, gewoon een zaaltje met een imam.
Een Moskee dus. :{

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')