Bron: MSN Nieuws / Novumquote:Wilders bij moskeeprotest Ground Zero
(Novum) - PVV-leider Geert Wilders is op 11 september in NewYork, waar hij zal spreken tijdens een demonstratie tegen de bouw van een moskee nabij Ground Zero. Dat laat zijn woordvoerder vrijdag weten.
De demonstratie is georganiseerd door Stop Islamization Of America en vindt plaats vlakbij de plek waar op 11 september 2001 de aanslag werd gepleegd op de WTC-torens. Andere sprekers zijn de Republikeinse politicus Newt Gingrich en nabestaanden.
Wilders strijdt al langer tegen de bouw van het moskeecomplex, waarvoor het stadsbestuur van New York toestemming heeft gegeven. Hij vindt het 'absurd' dat bij Ground Zero een moskee wordt gebouwd, vlakbij de plaats 'waar de islam de ergste misdaad van de afgelopen jaren pleegde'. Dat is een belediging voor de duizenden slachtoffers en hun nabestaanden, aldus de PVV-leider.
Eerder stelde hij vragen over de Nederlandse vermeende betrokkenheid bij het project. Nederland zou een miljoen euro subsidie hebben gegeven aan de Amerikaanse moslimorganisatie Asma. Volgens de PVV is deze organisatie betrokken bij de bouw van de moskee, maar het kabinet ontkent dat.
Omdatquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 18:25 schreef Gulo het volgende:
Weet je, ik snap niet dat hier zoveel aandacht aan besteed wordt.
Punt C dus. Punt A & B zijn daar immers in grote mate naar terug te voeren...quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 18:35 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Omdat
a. Er komen verkiezingen aan in de VS en dit zijn geweldige onderwerpen om het volk mee bezig te houden
b. Het is "goed" voor de hele Midden-Oosten agenda, ook met het oog op Iran
c. Israel
Het is allemaal plastic volksmennerij. Gefabriceerd om het vuurtje warm te houden en de clash of civilizations mythe te herbevestigen.
Wat dacht je overigens van zich bezighouden met de formatie? Lijkt me ook iets belangrijker...quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 18:57 schreef Gulo het volgende:
Waar denkt de zionistische trol Wilders eigenlijk het recht vandaan te halen ginder te gaan betogen?
Ik bedoel, op basis van welk mandaat doet hij dat? Vermits hij geen Amerikaanse staatsburger is en voor zover bekend ook geen nabestaande is van een van de slachtoffers van 9/11 heeft hij toch geen enkel redelijk belang, objectief gezien?
Moet hij als Nederlands volksvertegenwoordiger niet gewoon primair zijn taken als tweede kamerlid (meer is hij immers niet) hier in Nederland uitvoeren?
Daar zat ik ook al aan te denken. Maar ik vind dat een dermate onwenselijk vooruitzicht dat ik dat maar stilzweeg.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 18:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wat dacht je overigens van zich bezighouden met de formatie? Lijkt me ook iets belangrijker...
Ben je gek?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 18:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wat dacht je overigens van zich bezighouden met de formatie? Lijkt me ook iets belangrijker...
Ja in mijn ogen ook. Daar is alles op terug te voeren. Dan wordt het ook begrijpelijker waarom organisaties als het Wiesenthal Center en de ADL aan de protesten meedoen. Het ADL dat notabene in het charter heeft staan "fights all forms of bigotry, defends democratic ideals and protects civil rights for all."quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 18:39 schreef Gulo het volgende:
[..]
Punt C dus. Punt A & B zijn daar immers in grote mate naar terug te voeren...
Dat moet je dus juist niet doen in dit geval.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 18:32 schreef BansheeBoy het volgende:
Het moge duidelijk zijn dat ik de standpunten van de voorstanders voorsta. Uiteraard, bij zoiets groots dien je rationeel te handelen en je emotie adjusten tot een 0-punt.
Dat centrum moet er wat mij betreft zeker komen.²
Ach ja, de ADL.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 19:12 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ja in mijn ogen ook. Daar is alles op terug te voeren. Dan wordt het ook begrijpelijker waarom organisaties als het Wiesenthal Center en de ADL aan de protesten meedoen. Het ADL dat notabene in het charter heeft staan "fights all forms of bigotry, defends democratic ideals and protects civil rights for all."
Ik denk dat de belangen van zijn amerikaanse geldschieters voor Wilders wat belangrijker zijn.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 18:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Er komt geen moskee. Er staat een gebouw, dat wordt een gemeenschapscentrum en in dat gebouw wordt een ruimte omgevormd tot gebedsruimte. Geen minaretten, geen halve maan op het dak, gewoon een zaaltje met een imam.quote:Op zondag 15 augustus 2010 14:30 schreef BansheeBoy het volgende:
Die Moskee komt er wel, en dan ben ik de eerste die dansend van vreugd in the frontline staat. Amerika kan het zich niet veroorloven om Saoedi Arabië te schofferen.²
grappig he, hij zegt dat de islam een geweldadige ideologie is wat word ontkracht door mensen zoals jou en TOCH kan wilders niet zonder beveiliging over straat en daar is de hele 2e kamer tot aan de pvda/sp/gl het mee eens.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 19:11 schreef Gulo het volgende:
Betalen wij als Nederlandse belastingbetaler eigenlijk ook de beveiliging van deze trol tijdens zijn tripjes naar het buitenland?
Hoezo het is toch niet echt een Moskee ? Of wordt het net zo spuuglelijk als de meeste moskeeën in Nederland?quote:Op zondag 15 augustus 2010 14:30 schreef BansheeBoy het volgende:
Die Moskee komt er wel, en dan ben ik de eerste die dansend van vreugd in the frontline staat. Amerika kan het zich niet veroorloven om Saoedi Arabië te schofferen.²
Volgens iemand in een ander topic gaat de buitenkant van dit gemeenschapscentrum met een gebedsruimte er zo uitzien:quote:Op zondag 15 augustus 2010 16:11 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
Hoezo het is toch niet echt een Moskee ? Of wordt het net zo spuuglelijk als de meeste moskeeën in Nederland?
Kan de rest niet ook een make-over krijgen daar dan? Moet nu denken aan een rijk kind met enorme dure mooie kleren tussen kinderen met jute zakken. Vind dit gebouw dus mooier dan die andere, maar nu steken die andere gebouwen er dus erg tegen af.quote:Op zondag 15 augustus 2010 16:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Volgens iemand in een ander topic gaat de buitenkant van dit gemeenschapscentrum met een gebedsruimte er zo uitzien:
[ afbeelding ]
Een Moskee dus.quote:Op zondag 15 augustus 2010 14:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Er komt geen moskee. Er staat een gebouw, dat wordt een gemeenschapscentrum en in dat gebouw wordt een ruimte omgevormd tot gebedsruimte. Geen minaretten, geen halve maan op het dak, gewoon een zaaltje met een imam.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |