Maar dat heeft niets met de vraag van TS te maken.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 19:53 schreef errrbek het volgende:
Ik heb een kater met blaasgruis en sinds hij Royal Canin Urinary eet heeft hij nergens last meer van. Het zijn brokjes, maar dat maakt 'm niets uit
Dank je.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 21:35 schreef ferrari_rood het volgende:
Geen ervaring maar wil Yoko wel even beterschap wensen.
Nee hoor, absoluut niet, althans, niet voorzover mij bekend. Blaasontsteking is nu eenmaal een kwaaltje waar sommige katten veel last van hebben. Er is zelfs niet altijd een oorzaak voor aan te wijzen, soms is het nu eenmaal zo, heb ik begrepen. Maar door het hebben van blaasontsteking stijgt vaak de Ph-waarde van de urine. Wanneer deze op of rond de 7 komt hebben struvietkristallen een kans om te ontstaan. Bij een lagere Ph-waarde dan 7 lossen ze op. Zaak is dus de Ph-waarde gezond te houden; ook weer niet te laag, want dan kunnen oxalaatkristallen ontstaan. Vers vlees helpt die Ph-waarde gezond te houden. Maar voor katten die er erg gevoelig voor zijn (of erg gevoelig voor ontstekingen) kan dat beetje koolhydraten nét zorgen voor een iets te hoge Ph en dus struvietvorming. De aantallen die in Carnibest zitten zijn heel minimaal (paar procent), maar omdat rijst geen noodzakelijk onderdeel is van hun voeding, neem ik liever geen risico en voer ik dus rijstvrij.quote:Op zondag 15 augustus 2010 00:16 schreef Cat22 het volgende:
Bedankt voor de info miss_dynastie.Zeg je hiermee ook dat rijst in het KVV het risico op blaasontsteking kan vergroten? Want dat is dan iets waar ik wel naar zou willen kijken, mocht ik op ander KVV over willen gaan.
Ik ben er zelf -ook na verhalen van anderen- van overtuigd dat je een kat die struviet heeft gekregen op vers vlees niet gauw struvietvrij krijgt met brokken. De samenstelling van elke brok die ik tegen ben gekomen die struviet dient te verlagen is slechter dan de samenstelling van KVV. Kijk alleen maar naar het feit dat KVV veel vocht bevat, wat juist goed is bij blaasontsteking/gruis.quote:Naar brokjes wil ik liever niet terug, ik heb er teveel slechte verhalen over gehoord en zie op dit moment nog niet welke ingrediënten juist in brokjes zitten (of ontbreken) die blaasgruis zouden kunnen voorkomen. Eerder het tegendeel, gezien het graan- en zoutgehalte en dergelijke.
Het is een ervaring met dit probleem dus mensen hier delen en daar is niets mis mee toch?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 20:52 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Maar dat heeft niets met de vraag van TS te maken.
Ik heb gelukkig een aantal mensen waar ik samen mee bestel en dan delen we de verzendkosten (12 euro). Ik heb voor 15 euro voor een hele maand geloof ik en dat past ook net in één vriezer lade.quote:Op zondag 15 augustus 2010 15:25 schreef Cat22 het volgende:
Ik heb naar Lotgering gekeken (goed voer, goede prijs) maar helaas bezorgen ze niet vaak in de buurt waar ik woon. Bezorgkosten zouden ook best hoog zijn. En zou ik dan meer moeten afnemen dan mijn vriezer aankan. Een extra diepvries kopen voor het kattevoer doet het prijsverschil natuurlijk ook weer teniet.
Bedankt voor het meedenken.quote:Op zondag 12 september 2010 21:14 schreef nieslief het volgende:
Cat heb je al op barfplaats gekeken??? Misschien even contact opnemen met een holistische dierenarts als je de waardes weet (voor de leken dat is een dierenarts die graag op natuurlijke wijze kwalen behandeld)?? Misschien zou appelazijn voor Joko een oplossing zijn.
Je moet gewoon weer vaker komen posten.quote:Op zondag 12 september 2010 21:40 schreef nieslief het volgende:
Verrek wat stond die hoog in mijn lijst.....
Onthouden dan maar voor toekomst. Hopelijk niet maar goed je snapt hem wel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |