Ik ben niet gebrekkig geweest, ik werd min of meer gedwongen te tekenen ivm tijdgebrek en de gerustellende woorden dat ik tot 1 maand nog mocht komen met gebreken aan de woning en dat dat goed zat.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 10:40 schreef RedSpot het volgende:
Je bent zelf gebrekkig geweest in het controloren van de woning, dat is in principe jouw eigen probleem.
Ik zou de boel gewoon opknappen en daarna met de verzameling van rekeningen eens een balletje opgooien bij de verhuurder, wie weet komen ze je enigzins tegemoet als je de woning weer aantoonbaar(foto's!) 'neutraal' hebt gemaakt.
Hierin kan ik me wel vinden. (plus deuren dan he die allemaal zeepgroen of zo waren)quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 10:41 schreef GizartFRL het volgende:
Kleur van de muren en behang maakte bij mijn woonstichting niets uit.
Plafonds zijn toen wel allemaal opnieuw gewit door hen.
Zal dus waarschijnlijk per woonstichting verschillen.
Dus je bent gebrekkig geweest. Je hebt niet goed gecontroleerd wat de 'exacte' staat van de woning is geweest en hebt getekend voor iets dat waar je niet volledig van op de hoogte was.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 10:42 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Ik ben niet gebrekkig geweest, ik werd min of meer gedwongen te tekenen ivm tijdgebrek en de gerustellende woorden dat ik tot 1 maand nog mocht komen met gebreken aan de woning en dat dat goed zat.
Bijna elke woningstichting laat het toe de woning in een bepaalde staat(kleur) over te nemen, meestal moet je er wel voor tekenen.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 10:45 schreef admiraal_anaal het volgende:
Nou hier in Den Haag bij staedion weet ik uit ervaring dat muren die in extreme kleuren zijn geverfd in het wit opgeleverd moeten worden. Doe je dit niet dan doet de WBV het en verhaalt de kosten op je.
Ik heb 13 jaar bij Vestia gewoond, prima ervaringen daar. Bij wooninvest is de ervaring minder goed. Daar zal ik niet zo snel meer huren ook.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 10:45 schreef admiraal_anaal het volgende:
Nou hier in Den Haag bij staedion weet ik uit ervaring dat muren die in extreme kleuren zijn geverfd in het wit opgeleverd moeten worden. Doe je dit niet dan doet de WBV het en verhaalt de kosten op je.
Probeerde gewoon een iets goedkopere oplossing aan te dragen mocht je uiteindelijk echt alles zelf moeten betalenquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 10:56 schreef SolidasRock het volgende:
Ik ben al redelijk ver met verven, heb histor gebruikt. Het gaat me erom dat ik extra kosten en moeite moet doen om zoiets weer normaal te maken. Vestia zou mij tegenmoet zijn gekomen (net zoals staedion als ik zo lees) maar wooninvest piekert er niet over.
Inderdaad, alleen hadden ze bij mijn zusje maar over alles heen geverfd (wit). Over de sloten heen, bovenraampjes vuil, echt alles wit.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 10:45 schreef admiraal_anaal het volgende:
Een andere kleur wand is geen gebrek... Pas als die wand dermate slecht gestuced zou zijn dat de stukken eraf vallen zou het hersteld moeten worden. Waarschijnlijk is de enige eis van de WBV geweest dat de woning schilder/behangklaar opgeleverd moet worden.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 10:42 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Ik ben niet gebrekkig geweest, ik werd min of meer gedwongen te tekenen ivm tijdgebrek en de gerustellende woorden dat ik tot 1 maand nog mocht komen met gebreken aan de woning en dat dat goed zat.
Hihi wat een humorquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 13:30 schreef Adelante het volgende:
Ha Ha TS is doof maar heeft wel last van schreeuwende kleuren in huis![]()
![]()
quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 13:30 schreef Adelante het volgende:
![]()
Grappig hoorquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 13:30 schreef Adelante het volgende:
![]()
Adelante zuigt op piemeltjes, hihi de hihi!quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 13:30 schreef Adelante het volgende:
![]()
Geel ligt erg dichtbij wit, groen en paars minder en zwart en bruin nog veel minder.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 18:07 schreef Spiegelei het volgende:
Ik heb in mijn huurhuis zelf de muren (en het plafond) knalgeel geverfd. Bij de eindinspectie werd verteld dat ik het zo mocht laten, alleen ik moest wel de gaten (van schilderijtjes enzo) dichten. Tja, een strak gele muur met allemaal witte vulspulvlekken, dat ziet er zeg maar helemaal niet uit, maar ja, ik was allang blij. Vloer bedekking lag los en mocht ik laten liggen.
In mijn huurcontract stond trouwens wel dat je het in bepaalde kleuren moest achterlaten (inclusief kleurnummers, waren allemaal wittinten).
Hoort er idd een beetje bij.quote:Op zondag 15 augustus 2010 01:35 schreef karr-1 het volgende:
In ons vorige huis waren de muren ook oranje, paars en geel. En het behang/de muur was zo slecht dat het niet meer over te schilderen was. Alles moest er af en opnieuw behangen worden. En in de hal hebben we goedkope witte latex gebruikt, het paars was zo verdwenen.
De woningbouw deed er niets aan, maar we hebben er ook niet om gevraagd. Ik vind het een beetje bij het verhuizen horen, de boel opnieuw inrichten en schilderen enzo. En verder wat de rest zegt. Histor is ook wel een duur merk, er zijn vast goedkopere te vinden.
*proest* kan je het niet hebben dat iemand het niet met je eens is?quote:Op zondag 15 augustus 2010 01:12 schreef SolidasRock het volgende:
Kan het mij wat schelen of je mij een zeikerd vind of niet? Ik was er niet bij toen het huis opgeleverd werd. Dat is iets anders dan een huis bezichtigen. Bij een oplevering kijk je naar gebreken en of alles in orde is, bij een bezichtiging kijk je naar de grootte, de vorm van de kamers, de positie, kortom hele andere dingen.
Ik heb er geen problemen mee dat de muren andere kleuren hebben dan ik zou willen, maar de plafonden hebben mij extra werk gezorgd doordat paars minder makkelijk te dekken is dan wit. Hetzelfde voor zeepgroene deuren. Dat is nu allemaal wit, ik vraag me gewoon hardop af in hoeverre ik sterk sta, ik vraag me niet af hoe een kuttrolluser als tha_duck over mij denkt.
Ik vind dat de woningbouw mij gerust tegenmoet had kunnen komen. Ik ben gewoon hele andere service gewend van Vestia.
Maar bedankt voor je "bijdrage", tot ziens. (of nee, dat niet eens)
maak um nou niet aan het huilen, anders ben je een kuttrolmoderatorquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 13:30 schreef Adelante het volgende:
![]()
Dat blijkt ja. Mijn huis was nogal goed doorrookt maar hier hebben ze keurig de plafonds gewit en de muur in de keuken ook.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 10:41 schreef GizartFRL het volgende:
Kleur van de muren en behang maakte bij mijn woonstichting niets uit.
Plafonds zijn toen wel allemaal opnieuw gewit door hen.
Zal dus waarschijnlijk per woonstichting verschillen.
Hoe komt het dan dat sommige wooncorporaties wel meehelpen met witten als dat toch al onzin is volgens jou? En nee, je post begint al met zeikerd, ff later praat je over billetjes vegen, en nog meer gelul. Jij denkt er anders over dan ik. ik ben 13 jaar iets anders gewend en nu switch ik van woningbouw en zie ik dat dingen hier anders verlopen. Ik vind niet dat ik slachtoffer moet zijn van mensen met extreme smaak. Ik voel het in mijn portomonnee en de hoeveelheid tijd en energie die ik eraan kwijt ben.quote:Op zondag 15 augustus 2010 11:28 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
*proest* kan je het niet hebben dat iemand het niet met je eens is?
Een kleur op de muur is geen gebrek, klaar. Dat je dat niet kunt of wilt horen, is jouw probleem. Je hebt geen recht op een witte muur. Hoe simpel wil je het verwoord hebben?
Tha_Duck zuigt ook op piemeltjes, hihi de hihi!quote:Op zondag 15 augustus 2010 11:33 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
maak um nou niet aan het huilen, anders ben je een kuttrolmoderator
Juist, die coulance mis ik. Die had ik van mijn vorige woningbouw, deze niet. Nu onderzoek ik de mogelijkheden en manieren om in de toekomst betere samenwerking te krijgen. Niet dat ze telkens hun schouders ophalen en ik ermee opgescheept zit. Soms lukt dat via de juridische weg, soms via een klacht, soms heb je gewoon pech. Ik vraag hier gewoon hoe sterk ik sta.quote:Op zondag 15 augustus 2010 14:05 schreef Piles het volgende:
Binnenschilderwerk is voor rekening van de huurder, zo simpel is het volgens mij.
Dat sommige wbv's wel binnen schilderen bij nieuwe verhuur is coulance lijkt me, niet verplicht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |