abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85272861
Ik ben onlangs wezen kijken voor een groter huurhuis en ik vond er 1tje. Ik moest wachten met bezichtigen van de oplevering en toen ging het heel snel, kreeg ik om half 10 een mail te lezen dat ik om half 10 op de woningbouw moest melden om de oplevering te zien. Gemaild (ben doof) dat ik eraan kwam en om half 11 was ik daar en toen zei ze omdat het vrijdag was ze om 12 uur dichtgingen er geen tijd meer was voor het bezichtigen van de woning. Ik mocht tot 1 maand na dat moment met gebreken aan woning naar hun toe.

Ik had wel van te voren toen de vorige huurders de sleutels nog hadden de woning gezien maar niet gerealiseerd dat de 2 halletjes een paarse plafond (en muren) en de keuken een groene plafond (en muren) hadden. Ik heb me hoofdzakelijk aan de grootte en inrichting gericht. Ik heb dus niet naar gebreken gezocht.

Toen ik ging kijken wat ik moest witten en verven en behangen begon het tot me door te dringen dat het nogal veel werk (en geld) gaat kosten om al dat groen en paars weer wit te krijgen. Ik ben na bemoedigende woorden van mensen om mij heen naar woningbouw gegaan en heb uitgelegd dat plafonden en deuren neutrale kleuren zouden moeten hebben en geen groen of paars. Woningbouw zegt geen fuck eraan te doen.

Nu ben ik al 3 weken verder en diverse emmertjes verf en witsel (Histor) verder en ik baal ervan dat ik destijds niet op mijn strepen stond bij de oplevering.

Ik heb rechtsbijstandverzekering, maar hoe sterk sta ik nou? Volgens de opzichter mag ik mijn woning in alle kleuren van regenboog verven. Zelfs de alumnium kozijnen van alle deuren mogen geverfd worden (hun eigen huurregels spreekt dit tegen en dat is nu ook niet het geval).

De opzichter is wel op een aantal punten me tegenmoet gekomen zoals rammelende voordeur, loslatende plafond en nog wat dingetjes. Toch heb ik het gevoel dat ik nu voor hun werk door hun woning weer huurbaar te maken.
pi_85272945
Wat staat er in het huurcontract met m.b.t. opleveren in orginele staat?
Want dan sta je heel duidelijk in je recht. (volgens mij is het zo dat je bij sommige woningbouw huizen je alleen veranderingen blijvend mag aanbrengen als ze een verbetering zijn, denk niet dat die kleuren daar onder vallen)
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_85272981
Toen ik een appartement met mn toenmalige vriending nam was deze in de 'kinderkamer' nogal .. err 'bewerkt'.
Op dat moment heb je 2 keuze's, accepteren dat het zo is, wachten totdat de huidige huurders het weer netjes hebben gemaakt. Wij hebben toen, ivm enige spoed, geaccepteerd dat het was zoals het was, dan moet je daarna ook niet gaan klagen .. IMO.

Je bent zelf gebrekkig geweest in het controloren van de woning, dat is in principe jouw eigen probleem.
Ik zou de boel gewoon opknappen en daarna met de verzameling van rekeningen eens een balletje opgooien bij de verhuurder, wie weet komen ze je enigzins tegemoet als je de woning weer aantoonbaar(foto's!) 'neutraal' hebt gemaakt.
pi_85272982
Dat is het hem nou juist, het staat er niet echt duidelijk aangegeven hoe de woning opgeleverd moet worden. Wat ik wel kon vinden is dat elke verandering met weinig kosten terug te draaien moesten zijn en daar valt de kleuren van regenboog in neutrale kleuren maken niet onder.

http://www.wooninvest.nl/wooninvest/brochures-en-formulieren
pi_85272985
tja, je wilt graag het huis en dat weten ze, na jou tientallen die er wel intrekken.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_85273006
Het was jou keuze,je had kunnen weigeren
Voor jou tien anderen ,heb hetzelfde meegemaakt tot een lekkend wc -afvoer aan toe wat bij de onderburen door het plafond sijpelde.
Oh als het contact maakt gaat de aardlek er wel uit.
Berust er maar in,met die huurreglementen vegen ze hun reet af.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 10:41:41 #7
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_85273008
Je hebt het geaccepteerd, dus nu is het denk ik te laat.

Normaal moet een woning wel goed worden opgeleverd.
The End Times are wild
pi_85273010
Kleur van de muren en behang maakte bij mijn woonstichting niets uit.
Plafonds zijn toen wel allemaal opnieuw gewit door hen.

Zal dus waarschijnlijk per woonstichting verschillen.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_85273019
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 10:40 schreef RedSpot het volgende:
Je bent zelf gebrekkig geweest in het controloren van de woning, dat is in principe jouw eigen probleem.
Ik zou de boel gewoon opknappen en daarna met de verzameling van rekeningen eens een balletje opgooien bij de verhuurder, wie weet komen ze je enigzins tegemoet als je de woning weer aantoonbaar(foto's!) 'neutraal' hebt gemaakt.
Ik ben niet gebrekkig geweest, ik werd min of meer gedwongen te tekenen ivm tijdgebrek en de gerustellende woorden dat ik tot 1 maand nog mocht komen met gebreken aan de woning en dat dat goed zat.
pi_85273025
Mjah ach typisch zo een geval dat je weet dat je in je recht staat maar in de praktijk er niks wijzer van zal worden als je op je strepen gaat staan.

Als je het al voor elkaar krijgt dan zullen ze je een huurverhoging aansmeren en betaal je vervolgens alles alsnog zelf (op lange termijn zelfs dubbel).

Gewoon geen huis aannemen die je niet aanstaat. Als die maar lang genoeg leeg staat zal de verhuurder vanzelf er iets aan doen of iemand anders zo gek vinden die het wel opknapt voor ze terwijl ze er wonen.
Profiel opgeheven.
pi_85273034
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 10:41 schreef GizartFRL het volgende:
Kleur van de muren en behang maakte bij mijn woonstichting niets uit.
Plafonds zijn toen wel allemaal opnieuw gewit door hen.

Zal dus waarschijnlijk per woonstichting verschillen.
Hierin kan ik me wel vinden. (plus deuren dan he die allemaal zeepgroen of zo waren)
pi_85273083
Nou hier in Den Haag bij staedion weet ik uit ervaring dat muren die in extreme kleuren zijn geverfd in het wit opgeleverd moeten worden. Doe je dit niet dan doet de WBV het en verhaalt de kosten op je.
pi_85273094
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 10:42 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Ik ben niet gebrekkig geweest, ik werd min of meer gedwongen te tekenen ivm tijdgebrek en de gerustellende woorden dat ik tot 1 maand nog mocht komen met gebreken aan de woning en dat dat goed zat.
Dus je bent gebrekkig geweest. Je hebt niet goed gecontroleerd wat de 'exacte' staat van de woning is geweest en hebt getekend voor iets dat waar je niet volledig van op de hoogte was.

Dat de woning niet in de kleur is die jou voorkeur heeft is geen gebrek.

quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 10:45 schreef admiraal_anaal het volgende:
Nou hier in Den Haag bij staedion weet ik uit ervaring dat muren die in extreme kleuren zijn geverfd in het wit opgeleverd moeten worden. Doe je dit niet dan doet de WBV het en verhaalt de kosten op je.
Bijna elke woningstichting laat het toe de woning in een bepaalde staat(kleur) over te nemen, meestal moet je er wel voor tekenen.
pi_85273161
quote:
Ik heb 13 jaar bij Vestia gewoond, prima ervaringen daar. Bij wooninvest is de ervaring minder goed. Daar zal ik niet zo snel meer huren ook. :)
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 10:53:46 #15
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_85273198
Dat probleem heb ik ook gehad in een woning, felroze muren :{ En nou hou ik wel van roze maar dat was wat teveel van het goede :')
In ieder geval; ik heb toen witte latex bij de Karwei gekocht (gewoon huismerk) en na 2x fatsoenlijk er overheen verven (dus laten drogen en na 2 dagen nog eens bijvoorbeeld) zag je er niks meer van :) Misschien dat eens proberen? Is ook geen hele dure verf.
pi_85273255
Ik ben al redelijk ver met verven, heb histor gebruikt. Het gaat me erom dat ik extra kosten en moeite moet doen om zoiets weer normaal te maken. Vestia zou mij tegenmoet zijn gekomen (net zoals staedion als ik zo lees) maar wooninvest piekert er niet over.
pi_85273272
Waarom bel je niet gewoon je rechtsbijstandsverzekering en leg het verhaal bij hun voor? Bellen met je rechtsbijstandsverzekering is altijd zonder bijkomende kosten en daar zijn mensen aanwezig die dagelijks dit soort vragen krijgen.
pi_85273309
Ik denk niet dat je woeste regenboogkleuren in huis als een gebrek kunt aanmerken. Het is niet mooi, maar het is geen gebrek. Rammende deuren, e.d. zjn dat uiteraard wel. Misschien heb je hier nog wat aan...

http://www.huurders.info/?id=251
pi_85273329
zolang het plafond niet naar beneden valt zal je de kleur niet als gebrek aan kunnen geven.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 11:00:13 #20
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_85273332
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 10:56 schreef SolidasRock het volgende:
Ik ben al redelijk ver met verven, heb histor gebruikt. Het gaat me erom dat ik extra kosten en moeite moet doen om zoiets weer normaal te maken. Vestia zou mij tegenmoet zijn gekomen (net zoals staedion als ik zo lees) maar wooninvest piekert er niet over.
Probeerde gewoon een iets goedkopere oplossing aan te dragen mocht je uiteindelijk echt alles zelf moeten betalen ;)
En verder zou ik inderdaad gewoon eens bellenmailen met rechtsbijstand, een telefoontje/mail kan geen kwaad en zij weten beter hoe dat zit dan wij waarschijnlijk :)
pi_85274284
Volgens mijn huurcontract en bijbehorende algemene voorwaarden mag ik elk kleurtje verf of elk behangetje op de muur smeren, zonder dat ik dat terug moet brengen naar originele/neutrale staat. Enige beperking is dat de wand- en plafondbekleding niet dikker mag zijn dan een x aantal millimeter.

Vloerbekleding inclusief eventuele lijmresten moet wel verwijderd worden, tenzij de volgende huurder deze wil overnemen en de vloer niet verlijmd is met het beton. Idem voor raamdecoratie en meubels: wil de volgende huurder het hebben mag je het achter laten, anders moet het er uit. Hiervoor moet de volgende huurder op tijd een schriftelijke verklaring bij de verhuurder inleveren, zodat er bij de oplevering geen discussie over kan ontstaan.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 11:51:30 #22
265562 Gregoro
Dat meen je niet...
pi_85274544
Neem eens contact op met de Huurcommissie, die zullen dit soort vragen ook wel vaker krijgen en kunnen je ook adviseren over eventuele vervolgstappen.
pi_85274616
quote:
Inderdaad, alleen hadden ze bij mijn zusje maar over alles heen geverfd (wit). Over de sloten heen, bovenraampjes vuil, echt alles wit.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  Moderator zaterdag 14 augustus 2010 @ 12:14:55 #24
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_85275366
Bij mijn vorige wbv maakte de kleur van de muren/plafon ook niet uit. Ik denk dat ze er vanuit gaan dat iedereen toch zijn eigen stempel op de woning wil drukken en dat het dus toch overgeschilderd wordt.

Ook extreme kleuren doen ze niet moeilijk over, want mijn zus had een gitzwarte muur die ze gewoon zo mocht laten.
I reject the truth and substitute it with my own.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')