SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tics van je petten.
quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 00:10 schreef nattermann het volgende:
Ik denk dat je het prima doet. Mooie beredenering ook
Ik toeter meestal als er weer zo'n beestje midden op de weg zit, dan rennen ze ook vaak weg.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En toen was er niets!
quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 00:10 schreef nattermann het volgende:
Ik denk dat je het prima doet. Mooie beredenering ook
Ik toeter meestal als er weer zo'n beestje midden op de weg zit, dan rennen ze ook vaak weg.Even knipperen met groot licht doet ook wonderen. Mijn ervaring is dat juist met claxoneren de kans groter is dat een dier verstijft van angst.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je kon niet uit je auto stappen om het diertje te helpen?quote:Op zondag 15 augustus 2010 12:16 schreef Meike26 het volgende:
Hoezo natuurlijke selectie ?
Een kat die door een auto doodgereden word is GEEN natuurlijke selectie, maar pure moord door menselijk egoisme ! Ik heb het elders al eens gezegd, de olieramp in de golf van Mexico heeft aan miljoenen dieren het leven gekost, maar er word maar gerept over 11 menselijke slachtoffers tijdens deze ramp.
Een kat hoort niet door een auto gedood te worden, klaar uit. Net zoals herten, konijnen en ander wild. De kat/poes is het enige dier dat de mens eventueel op zou kunnen voeden, grip op hebben, dat zij niet het slachtoffer van ons egologisch systeem worden. Het zijn rare snuiters, die katten en poezen en daarom vroeg ik mij dus ook met dit topic af of ik op deze manier goed bezig ben of niet. Want ja, ik ben ook z'n ego-mens dat moet werken, met de auto naar het werk ga en mijn werk bestaat ook voornamelijk uit autorijden.
En bovendien, ik heb ooit net na het behalen van het roze papiertje een kat doodgereden (niet zeker) op een semi-provinciale weg. Het beestje vluchtte nog wel de berm in, maar de klap was wel erg hard en alleen al het geweten dat de kater/poes waarschijnlijk dood zou zijn, was al een slecht geweten op zich...zonder de zekerheid dat hij het heeft gehaald of niet. Het is toch ergens een gezinslid dat opeens wegvalt uit dat dagelijkse ritme.
Dus natuurlijke selectie is echt grote onzin...
Als ik midden op een snelweg ga staan en ik word aangereden dan vraagt ook iedereen zich af "wat deed die idioot midden op de weg?", niemand zal zeggen "ja eigenlijk zouden er ook geen wegen moeten zijn, het was moord van die automobilist!" Een kat weet heus wel dat autos gevaarlijk zijn. Als je er dan met een langzaam tempo op af komt en hij gaat niet weg.. tsja, dan vind ik dat wel natuurlijke selectie ja.quote:Op zondag 15 augustus 2010 12:16 schreef Meike26 het volgende:
Een kat die door een auto doodgereden word is GEEN natuurlijke selectie, maar pure moord door menselijk egoisme ! Ik heb het elders al eens gezegd, de olieramp in de golf van Mexico heeft aan miljoenen dieren het leven gekost, maar er word maar gerept over 11 menselijke slachtoffers tijdens deze ramp.
Een kat hoort niet door een auto gedood te worden, klaar uit. Net zoals herten, konijnen en ander wild. De kat/poes is het enige dier dat de mens eventueel op zou kunnen voeden, grip op hebben, dat zij niet het slachtoffer van ons egologisch systeem worden. Het zijn rare snuiters, die katten en poezen en daarom vroeg ik mij dus ook met dit topic af of ik op deze manier goed bezig ben of niet. Want ja, ik ben ook z'n ego-mens dat moet werken, met de auto naar het werk ga en mijn werk bestaat ook voornamelijk uit autorijden.
En bovendien, ik heb ooit net na het behalen van het roze papiertje een kat doodgereden (niet zeker) op een semi-provinciale weg. Het beestje vluchtte nog wel de berm in, maar de klap was wel erg hard en alleen al het geweten dat de kater/poes waarschijnlijk dood zou zijn, was al een slecht geweten op zich...zonder de zekerheid dat hij het heeft gehaald of niet. Het is toch ergens een gezinslid dat opeens wegvalt uit dat dagelijkse ritme.
Nou, er is toch wel enige vorm van natuurlijke selectie, alleen is de manier waarop er gesorteerd wordt iets minder natuurlijk (de auto), maar er is wel degelijk groot verschil in de manier waarop katten met het verkeer "omgaan". De ene kat is de andere niet. Ik denk dat je zeker in een grote stad, wel degelijk van natuurlijk selectie kan spreken, de kat die wat banger is voor auto's zal een grotere overlevingskans hebben dan de grote (rooie, maar dat is weer eigen ervaring) waaghals.quote:Op zondag 15 augustus 2010 12:16 schreef Meike26 het volgende:
Ik zeg nergens dat je maar door moet rijden, ik zeg alleen dat ook op dat vlak de ene kat beter is in gevaar inschatten dan de ander en je zodoende ook van een vorm van natuurlijke selectie kan spreken.quote:Op maandag 16 augustus 2010 10:09 schreef Candaasje het volgende:
Dus omdat de ene kat niet echt beseft dat er een groot gevaar op hem afkomt, is het maar gewoon OK om dan door te rijden totdat het dier het gevoeld heeft....?!
Omdat het natuurlijke selectie zou zijn......?!
Weet je, mensen zeggen altijd dat ze een hogere vorm van intelligentie bezitten. En dat zal best. Maar er naar handelen...... "With great powers comes great responsibility"......
Wat is het probleem om zoals TS even de kat weg te jagen? Scheelt weer een hoop leed en verdriet.
En gezien wij precies weten wat een auto is en kan doen, en de kat niet, zijn wij ook degenen die het de kat kunnen leren - maar dan graag wel op een diervriendelijke manier
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |