Nee, wel 2 e36's 6 pitters en een uno + Ibiza.. Ik snap het ff niet waar jullie heen willenquote:
Voor een E39 gelden strengere emissie-eisen, omdat deze standaard geleverd worden met katalysator.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:07 schreef Turquaz52 het volgende:
Nee, wel 2 e36's 6 pitters en een uno + Ibiza.. Ik snap het ff niet waar jullie heen willen![]()
Maar je komt er niet meer mee door de APK.quote:Ik gaf gewoon advies om je kat er helemaal onderuit te halen als ie kapot is.. Zo druk je de kosten omlaag + je verbuik neemt af terwijl je vermogen ietsjes toeneemt..
waarom maak je van de 2.3 geen 2.5?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:07 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Nee, wel 2 e36's 6 pitters en een uno + Ibiza.. Ik snap het ff niet waar jullie heen willen![]()
is een 2.5quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:08 schreef rival het volgende:
[..]
waarom maak je van de 2.3 geen 2.5?
Mag ik vragen waar je dat op baseert?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:08 schreef Alicey het volgende:
[..]
Voor een E39 gelden strengere emissie-eisen, omdat deze standaard geleverd worden met katalysator.
[..]
Maar je komt er niet meer mee door de APK.
Niet van een Sedanquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:10 schreef Alicey het volgende:
[..]
Je zou er dan nog een 3.0 van kunnen maken.
waarom zit er een kat onder de auto denk je?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:10 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Mag ik vragen waar je dat op baseert?
Eerlijk is eerlijk als je motor gewoon in goede conditie verkeerd zal de CO niet veel veranderen..
Dit heb ik ook vernomen van een APK keurmeester destijds..
Klopt; met alle auto's met een bouwjaar vanaf '91 ga je op je smoel bij de APK als je de katalysator amputeertquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:08 schreef Alicey het volgende:
Maar je komt er niet meer mee door de APK.
Voor de milieuquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:13 schreef rival het volgende:
[..]
waarom zit er een kat onder de auto denk je?
Mwa, zijn er nog heeel veel die wel APK halen zonder kat..quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Klopt; met alle auto's met een bouwjaar vanaf '91 ga je op je smoel bij de APK als je de katalysator amputeert
Ik neem aan dat mijn garage er ook zo over denkt. Ik wilde ook alleen maar weten wat de kosten zijn van zo'n ding, niet direct zelf zo'n ding daar bestellenquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 11:55 schreef rival het volgende:
of je brengt onderdelen mee of je krijgt de onderdelen die ik bestel
Die APK keurmeester is een idioot, en jij een goedgelovige sufferdquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:10 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Mag ik vragen waar je dat op baseert?
Eerlijk is eerlijk als je motor gewoon in goede conditie verkeerd zal de CO niet veel veranderen..
Dit heb ik ook vernomen van een APK keurmeester destijds..
IK heb nog nóóit gezien of gelezen ergens dat een U9 auto zonder Cat de APK heeft gehaaldquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:19 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Voor de milieu![]()
Niet relevant voor mij dus, er onderuit.. Dan mag iedereen doen wat ie wil.. Mijn auto's hoeven die ondingen er niet onder dus gaan ze er onderuit..![]()
[..]
Mwa, zijn er nog heeel veel die wel APK halen zonder kat..
En @ diesels mag je de kat er wel onderuit houwen, want dat is niet verplicht(en er wordt geen CO test gedaan)
om aan bepaalde eisen te voldoen kwa uitstoot. eisen die je niet meer haalt zonder kat.quote:
Paps Primera P11 2.0 op LPG G3 ging vrolijk door de APK zonder kat, zo ken ik er nog wel een paar..quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
IK heb nog nóóit gezien of gelezen ergens dat een U9 auto zonder Cat de APK heeft gehaald
En over diesels hebben we het nu niet, daarbij doen ze wel weer die geweldig fijne roettest waarbij ze je motor FF over zijn huig trappen een paar minuten lang
dan zou ik gewoon een vervangende kat zoeken.... je hoeft niet perse een nieuwe aangezien je al naar een nieuwe auto kijkt.. en dan is je wagen weer goed tochquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:25 schreef lezzer het volgende:
Duur is trouwens ook relatief.
Ik vraag altijd liever wat het nou kost en dan bepaal ik zelf wel of ik dat duur vind.
Ik wil deze auto over een paar jaar graag inruilen op een nieuwe 5-serie, en ik wil niet nog een paar jaar met dat snerpende geluid rondrijden.
MIjn garagehouder zegt dan "rij er maar mee tot je vermogen verliest", maar ik baal gewoon van dat geluid. Ik heb nooit stukken aan die auto, dus er mag best een keer wat aan vervangen worden.
Ik heb auto's gereden waar ik zo ongeveer de hele aanschafwaarde wel nog een keer betaald heb aan onderhoud in een paar jaar tijdDus, dit valt me mee.
Nou ja, deze moet nog wel een jaar of 2 mee hoor.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:33 schreef rival het volgende:
[..]
dan zou ik gewoon een vervangende kat zoeken.... je hoeft niet perse een nieuwe aangezien je al naar een nieuwe auto kijkt.. en dan is je wagen weer goed toch
Ik neem niemand in de maling, ik baseer gewoon op mijn ervaringen als ik wat post..quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:31 schreef rival het volgende:
[..]
om aan bepaalde eisen te voldoen kwa uitstoot. eisen die je niet meer haalt zonder kat.
je roept altijd dingen "want dat zei iemand mij" want mijn auto heeft dat niet"
Lees je gewoon eens in. dan zou je weten wat voor onzin je verkoopt.
kijk mij heb je er niet mee, maar het is gewoon fuckt up van je dat je mensen die weinig verstand van auto's hebben zo in de maling neemt.
In JOUW OGEN niet Turq, maar op de meter van de APK keurmeester wél, en dát is wat teltquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:34 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ik neem niemand in de maling, ik baseer gewoon op mijn ervaringen als ik wat post..
Dat ik wat heb opgepikt heb van een APK meester, tja.. In jou ogen fabeltje in mijn ogen zal een auto niet meer CO uitstoten als je de kat van een gezonde auto leeghaalt..
deze moeten we bewaren, deze is nog beter dan de....quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:34 schreef Turquaz52 het volgende:
in mijn ogen zal een auto niet meer CO uitstoten als je de kat van een gezonde auto leeghaalt..
Niet veel meer danquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:42 schreef rival het volgende:
[..]
deze moeten we bewaren, deze is nog beter dan de....
300 pk is geen 300pk van stefan
Dan nog. Als ze de APK doen terwijl je auto al de halve dag stil staat is 3×30 sec. knallen verre van goed voor je auto.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:32 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
En diesels worden niet paar minuten lang getrapt, als ik me goed herriner 3x 30sec. met 20sec tussen pauze..
Gebeurt niks, niets voor niets dat ze het een 'begrenzer' noemen..quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:22 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dan nog. Als ze de APK doen terwijl je auto al de halve dag stil staat is 3×30 sec. knallen verre van goed voor je auto.
Heb jij wel aan mij gevraagd of je mijn post als sig mag gebruiken?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:12 schreef rival het volgende:
Hitteschilden trek je er wel gewoon vanaf, zonde van het gewicht
je olie is nog niet op bedrijfstemperatuur als je koelvloeistof dat wel al is...quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:15 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Gebeurt niks, niets voor niets dat ze het een 'begrenzer' noemen..
Denk je dat ze de redline nét voor de zwevende kleppen instellenZit nog wel een ruime marge met begrenzer en dat ie op zo'n hoog toerental komt dat de zuigers of kleppen de blok uit vliegen hoor
![]()
En zolang ie op tempratuur is mag ie een jaar hebben stil gestaan, zal weinig verkeerd kunnen gaan..
Daar heeft ie geen toestemming voor nodig.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:16 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Heb jij wel aan mij gevraagd of je mijn post als sig mag gebruiken?
Ik mag dat van FOK!quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:16 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Heb jij wel aan mij gevraagd of je mijn post als sig mag gebruiken?
Wat bedoel je? Dat je alsnog je katalysator moest vervangen?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:12 schreef eevebe het volgende:
bij mijn e39 heb ik t ook gehad dat de kat rammelde, toen bleken de hitteschilden ook een beetje los te zitten...
Ik heb geen olie of koelvloeistof opgenoemd..quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:16 schreef eevebe het volgende:
[..]
je olie is nog niet op bedrijfstemperatuur als je koelvloeistof dat wel al is...
aardigquote:
quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:18 schreef lezzer het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Dat je alsnog je katalysator moest vervangen?
Als iemand advies vraagt lijkt me dat wel on-topic, toch?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:20 schreef Sounddragon het volgende:
Het gaat hier over mooie bakken met een beemer logo erop, en niet over APK regeltjes die wel- of niet ontdoken kunnen worden
Jah, maar de daaropvolgende 5648654675e welles/nietes discussie niet.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:23 schreef Alicey het volgende:
[..]
Als iemand advies vraagt lijkt me dat wel on-topic, toch?
i know,quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:23 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ik heb geen olie of koelvloeistof opgenoemd..![]()
Jawel, maar kheb niks verkeerds met SD en wil het ook zo houdenquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:23 schreef Alicey het volgende:
[..]
Als iemand advies vraagt lijkt me dat wel on-topic, toch?
Waar ga jij van uitquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:25 schreef eevebe het volgende:
[..]
i know,
ik ging er voor het gemak even van uit dat jij denkt dat je auto op temperatuur is als het wijzertje van je kvs netjes in het midden staat
niet?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:27 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Waar ga jij van uit![]()
Kom op man, ik ben geen leek qua auto's
Nou ja zeg..quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:31 schreef eevebe het volgende:
[..]
niet?![]()
haha sorry, die reactie was te makkelijk![]()
haha nee als ik op de buitenkant af zou gaan dan heette je Leepu Turqquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:33 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Nou ja zeg..![]()
Check mijn CV, ik bedoel BMW![]()
(endan niet de buitenkant)
quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:35 schreef eevebe het volgende:
[..]
haha nee als ik op de buitenkant af zou gaan dat heette je Leepu Turq
ja die quote staat vast mooi onder mijn sigquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:27 schreef Turquaz52 het volgende:
Kom op man, ik ben geen leek qua auto's
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |