Bronquote:
T-Mobile gaf afgelopen juni al aan op korte termijn geen plannen te hebben het voorbeeld van de Britse aanbieder O2 te volgen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:09 schreef Metalfreak het volgende:
Dus alleen T-Mobile heeft vooralsnog ongelimiteerd dataverbruik?
Dat de providers dan datalimieten gaan instellen.quote:Dataverkeer in jaar tijd verdrievoudigd
Uitgegeven: 13 augustus 2010 16:49
Laatst gewijzigd: 13 augustus 2010 16:49
AMSTERDAM – Wereldwijd is het mobiele dataverkeer in een jaar tijd bijna verdrievoudigd. Het dataverkeer groeit nu tien keer zo snel als het spraakverkeer.
Dat blijkt uit cijfers van Ericsson die het bedrijf vrijdag bekendmaakte.
In december 2009 werd voor het eerst het historische punt bereikt waarbij dataverkeer het spraakverkeer overschreed. Vanaf het tweede kartaal van dit jaar bedraagt het mobiele dataverkeer bijna 225.000 terabyte per maand.
Abonnement
Opvallend is dat bij slechts tien procent van alle mobiele abonnementen ook een abonnement voor mobiel internet wordt afgesloten.
Volgens Ericsson zorgt de explosieve groei ervoor dat providers meer geld verdienen, maar ook voor klanten zit er een mogelijk positief gevolg aan de groei van het dataverkeer. “Providers kunnen nu hun kosten verlagen en de gebruikerservaring verbeteren”, aldus Hakan Eriksson, topman bij Ericsson.
Prijzenoorlog
Vandaag werd door het vakblad Telecompaper bekendgemaakt dat er een prijzenoorlog in Nederland is losgebarsten rond mobiele internetabonnementen.
Veel providers hebben met de komst van de iPad, een tabletcomputer, hun abonnementen aangepast. iPadgebruikers betalen zoals vanouds weer per Mb en krijgen dus geen onbeperkt data-abonnement voor een vaste prijs.
Op dit moment zijn er wereldwijd meer dan vijf miljard mobiele abonnementen afgesloten. Ericsson verwacht dat er in 2020 vijftig miljard mobiele apparaten zijn die verbonden zijn met het internet.
© NU.nl/Colin van Hoek
Dat doen drugsdealers toch ook? Eerst klanten verslaafd maken met gratis of goedkope waar en dan de hoofdprijs vragen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:11 schreef Dagonet het volgende:
Lijkt me heel sterk als dit bericht op nu.nl staat:
http://www.nu.nl/internet(...)-verdrievoudigd.html
[..]
Dat de providers dan datalimieten gaan instellen.
Dat is het probleem juist, ze stoppen straks allemaal met ongelimiteerd internetquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:16 schreef TC_Artemis het volgende:
Haha stel ratten, ik zoek wel een provider met onbeperkt data!
quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:14 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Eigenlijk heeft Apple dit veroorzaakt dus.
Nee, want jouw voorwaarden veranderen niet.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:19 schreef APK het volgende:
Ik heb net een abonnement voor twee jaar afgesloten, mag ik dat nu opzeggen wegens wijziging van de voorwaarden?
Nee, want als je goed gelezen had, had je kunnen zien dat het alleen gaat gelden voor nieuwe klanten én mensen die gaan verlengen. Jij bent geen van beiden, dus jij hebt die twee jaar gewoon Fair Use.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:19 schreef APK het volgende:
Ik heb net een abonnement voor twee jaar afgesloten, mag ik dat nu opzeggen wegens wijziging van de voorwaarden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |