Wat is de bron van deze foto? Zijn ze net bevrijd? Over oorlog kan je in elk geval het met elkaar denk ik het over een ding eens zijn. Dat elke keer weer de gewone burger of dat nou een jood of een moslim is elke keer weer het grootste slachtoffer is. En daar vaak helemaal niks over in te brengen heeft.quote:Op zondag 15 augustus 2010 19:07 schreef Lord_Horatio het volgende:
[ afbeelding ]
Kijk die Joden eens lachen! Ze hadden het echt goed!
Aah, dus onder Israëlische controle, voor Hamas het overnam ging het nog slechter. Het zou je aan het denken moeten zetten ..quote:Op maandag 16 augustus 2010 02:19 schreef Mylene het volgende:
[..]
Nee, niet die cijfers joh. Die bewijzen dat er eerder een humanitaire crisis in Turkije is dan Gaza.
Ik heb het over bijvoorbeeld een persbericht zoals deze: Half Gaza Children Suffer from Anemia, Amnesty International Says Israeli Siege of Gaza Leaves People Barely Alive. Waaruit blijkt dat er eerder een dalende lijn is wat betreft bloedarmoede terwijl Israël een blokkade heeft geworpen. Zoals ik al zei, ook de kindersterfte is ondanks dat afgenomen.
Je weet dat de werkloosheid gigantisch hoog is, iets van 30% gemiddeld en op sommige plekken het dubbele?quote:Je hebt over armoede weet je. Een magnetron is een luxe artikel. Kennelijk heeft men wel geld om deze te kopen. Dan zullen ze toch ook wel geld hebben om levensmiddelen te kopen bij een kraam of in een supermarkt. Ja toch?
Tja, die vluchtelingenkampen staan er dan ook al decennia, de meesten zijn er geboren en kunnen nog steeds nergens naar toe, zo zijn uit veel vluchtelingenkampen na verloop van tijd kleine steden gegroeid. Je had gedacht dat het 60 jaar later nog steeds allemaal tenten zijn of zo?quote:Ik weet het niet hoor, maar bij een vluchtelingenkamp moet ik niet aan een eigen huis denken. Ik vind het best wel een luxe. Ja toch?
Tja, afgaand op jouw bronnen is het inderdaad iets verbeterd sinds Hamas het roer in handen heeft genomen daar, maar is er dus nog steeds een ernstig tekort, en dat voor iets wat eigenlijk zo makkelijk te verhelpen is.quote:Ik geloof niet dat er een ernstig tekort is aan ijzerpilletjes als je bedenkt wat er uiteindelijk allemaal Gaza binnenkomt het zij via tunnels of met de grens met Israël.
Het gaat om het principe. Het doet er niet toe of dit zelfs Joden zijn of zelfs bevrijd zijn of nog in kamp zitten. Het gaat er om dat je met foto's niet veel kan bewijzen. Als ik naar de armste dorpen van Afrika ga en daar lachende kinderen fotografeer, dan kan je de conclusie trekken volgens sommige hersenloze users hier dat ze het erg goed hebben!quote:Op maandag 16 augustus 2010 10:16 schreef Megumi het volgende:
[..]
Wat is de bron van deze foto? Zijn ze net bevrijd? Over oorlog kan je in elk geval het met elkaar denk ik het over een ding eens zijn. Dat elke keer weer de gewone burger of dat nou een jood of een moslim is elke keer weer het grootste slachtoffer is. En daar vaak helemaal niks over in te brengen heeft.
Je veronderstelling klopt ook.quote:Op maandag 16 augustus 2010 15:09 schreef Mylene het volgende:
Waar komt al dat water toch vandaanIk ben altijd in de veronderstelling geweest dat Joodse kolonisten al het water van de Palestijnen hebben gestolen. En dat zij het enkel moeten doen met dor land.
Een pretpark in een concentratiekamp heb ik ook nog nooit gezien.
QFT. Graag inlijsten en in de OP stoppen.quote:Op maandag 16 augustus 2010 17:54 schreef Basboussa het volgende:
Wat een gemiep over concentratiekampen en zwemparadijzen. Alsof we het de Palestijnen bijna kwalijk moeten nemen dat ze het wel voor elkaar krijgen om een zwemparadijs te bouwen, zeg! Zegt volgens mij heel veel over de instelling van de bevolking, er toch het beste van willen maken enzo, maar zegt niets over het totaalplaatje. Ook in een land als Sudan, waar er echt ontzettend veel honger en armoede is, kun je fantastische plaatjes laten zien van winkelcentra, hotels en parken. Zegt niets over het feit dat 95% van de bevolking daar nooit gebruik van zal maken. Die tweesplitsing is er overal, en natuurlijk kun je daar online van allerlei mooie plaatjes vinden, want daar is men trots op. Itt families in Gaza die nog steeds in tenten wonen ed, want velen zullen te trots zijn om dit beeld naar buiten te brengen... En stel je voor als het wel gebeurt, dan lopen dezelfde mensen hier vast te gillen dat 'ondanks de steun van Israel maken de Palestijnen er toch een chaos van in Gaza/Westbank, moet dat ooit een staat worden, kijk hoe schoon Israel is, etc.etc.' Natuurlijk is het nooit goed.
En ok, dan heb je een zwemparadijs, een winkelcentrum, een markt vol voedsel, maar als je niet het geld hebt om iets te kopen. Of als je de straat niet op durft omdat het IOF je zoekt, daar je lid bent van een studentenvereniging, dan heb je daar bar weinig aan. En zo gezellig is het niet in de cel, waar men pepsiflesjes in je anus duwt, sigaretten uitdrukt op je gezicht en waar je gedwongen wordt je eigen uitwerpselen op te eten. Als je dan jarenlang nog met nachtmerries wakker wordt, en je nergens veilig voelt of enige toekomst ziet, dan denk ik dat een overdadige maaltijd je situatie nou niet meteen rooskleuriger maakt. Of dat je Israel daar voor zou moeten bedanken.
Dit afoen als onzin? Nee, want itt de meeste mensen hier heb ik wel familie in de Westbank, is mijn man opgegroeid in Oost-Jerusalem en is mijn dochter officieel geregistreerd als vluchtelinge. Nee, wij wonen niet in een vluchtelingenkamp, maar het is wel haar land, haar geschiedenis en haar toekomst.
Het is dus wel duidelijk dat het de kalief geen zak uitmaakte of het een Islamitische staat zou moeten worden of een Joodse staat. Maar verder weet ik niet zo goed wat je met dit stukje wilt zeggen.quote:Op maandag 16 augustus 2010 18:15 schreef Lord_Horatio het volgende:
During his rule, Abdülhamid refused Theodor Herzl's offers to pay down a substantial portion of the Ottoman debt in exchange for a charter allowing the Zionists access to Palestine.
to have the scalpel cut my body is less painful than to witness Palestine being detached from the Khilafah state and this is not going to happen ...let the Jews keep their millions and once the Khilafah is torn apart one day, then they can take Palestine without a price.
Zucht, ten eerste gaat het er om dat de situatie veel rooskleuriger is dan het wordt gedaan, notabene door mensen die er nog niet eens geweest zijn klaarblijkelijk. Ten tweede is het ook raar van de Palestijnse regering, Hamas en/of Fatah, dat wanneer de bevolking zo enorm lijdt volgens de activisten dat ze dit soort zaken bouwen. Dat als het voedsel wel aanwezig is je enorme prijzen moet betalen of dat ze bijna alleen naar de hogere afdelingen van de samenleving gan zoals ze dat zelf vinden. Het leven op de Jordaanoever is op dit moment vrij goed. Natuurlijk leven ze met veel Israelische controle maar de boycot zoals ze die hebben in Gaza is er niet. Aangezien de situatie in Gaza al niet levensbedreigend is, moet die op de Jordaanoever dat ook niet zijn, bijvoorbeeld energie of beter gezegd het geld er voor is er wel maar het is onduidelijk waar Hamas het in Gaza aan uitgeeft want het energietekort is er wel. Daar wordt dan tegen geprotesteerd door de PFLP bijvoorbeeld en zo'n opstand wordt hardhandig neergeslagen door het bestuur in Gaza.quote:Op maandag 16 augustus 2010 17:54 schreef Basboussa het volgende:
Wat een gemiep over concentratiekampen en zwemparadijzen. Alsof we het de Palestijnen bijna kwalijk moeten nemen dat ze het wel voor elkaar krijgen om een zwemparadijs te bouwen, zeg! Zegt volgens mij heel veel over de instelling van de bevolking, er toch het beste van willen maken enzo, maar zegt niets over het totaalplaatje. Ook in een land als Sudan, waar er echt ontzettend veel honger en armoede is, kun je fantastische plaatjes laten zien van winkelcentra, hotels en parken. Zegt niets over het feit dat 95% van de bevolking daar nooit gebruik van zal maken. Die tweesplitsing is er overal, en natuurlijk kun je daar online van allerlei mooie plaatjes vinden, want daar is men trots op. Itt families in Gaza die nog steeds in tenten wonen ed, want velen zullen te trots zijn om dit beeld naar buiten te brengen... En stel je voor als het wel gebeurt, dan lopen dezelfde mensen hier vast te gillen dat 'ondanks de steun van Israel maken de Palestijnen er toch een chaos van in Gaza/Westbank, moet dat ooit een staat worden, kijk hoe schoon Israel is, etc.etc.' Natuurlijk is het nooit goed.
En ok, dan heb je een zwemparadijs, een winkelcentrum, een markt vol voedsel, maar als je niet het geld hebt om iets te kopen. Of als je de straat niet op durft omdat het IOF je zoekt, daar je lid bent van een studentenvereniging, dan heb je daar bar weinig aan. En zo gezellig is het niet in de cel, waar men pepsiflesjes in je anus duwt, sigaretten uitdrukt op je gezicht en waar je gedwongen wordt je eigen uitwerpselen op te eten. Als je dan jarenlang nog met nachtmerries wakker wordt, en je nergens veilig voelt of enige toekomst ziet, dan denk ik dat een overdadige maaltijd je situatie nou niet meteen rooskleuriger maakt. Of dat je Israel daar voor zou moeten bedanken.
Dit afoen als onzin? Nee, want itt de meeste mensen hier heb ik wel familie in de Westbank, is mijn man opgegroeid in Oost-Jerusalem en is mijn dochter officieel geregistreerd als vluchtelinge. Nee, wij wonen niet in een vluchtelingenkamp, maar het is wel haar land, haar geschiedenis en haar toekomst.
Idioot, dat was toen Dachau werd bevrijd door de geallieerden, denk eens even na voordat je een dergelijke foto post met tekst. Het begint weer in de buurt te komen van anti-semitisme als je dit schrijft en post.quote:Op zondag 15 augustus 2010 19:07 schreef Lord_Horatio het volgende:
[ afbeelding ]
Kijk die Joden eens lachen! Ze hadden het echt goed!
Vrij goed vergeleken met wat?quote:Op maandag 16 augustus 2010 22:30 schreef DeParo het volgende:
[..]
Zucht, ten eerste gaat het er om dat de situatie veel rooskleuriger is dan het wordt gedaan, notabene door mensen die er nog niet eens geweest zijn klaarblijkelijk. Ten tweede is het ook raar van de Palestijnse regering, Hamas en/of Fatah, dat wanneer de bevolking zo enorm lijdt volgens de activisten dat ze dit soort zaken bouwen. Dat als het voedsel wel aanwezig is je enorme prijzen moet betalen of dat ze bijna alleen naar de hogere afdelingen van de samenleving gan zoals ze dat zelf vinden. Het leven op de Jordaanoever is op dit moment vrij goed. Natuurlijk leven ze met veel Israelische controle maar de boycot zoals ze die hebben in Gaza is er niet.
heb ik ooit gezegd dat ze het goed hebben :S zoja quote dat stukje dan even.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 10:58 schreef Muridae het volgende:
Sta je op de payroll van Likud of het CIDI ?
Niemand heeft ooit gezegd dat het die mensen daar in een constante hel wonen, uiteindelijk maak je maar het beste ervan. Het gaat om het feit dat Gaza omringd is door Israel, en de inwoners dus niet zelf kunnen beslissen wanneer ze wel of niet een tripje naar de West bank maken.
Oplossing voor het Israel/Palestina probleem, een VN troepenmacht onder commando van de VS.
Gewoon overal blauw-helmen ipv de Israelische soldaten bij de diverse checkpoints.
Wie zegt dat? Hamas? Fatah? Kom op zeg en elke dag verdwijnen er Israelische soldaten langs de grens die worden onthoofd in een of ander donker hol nadat ze gruwelijk zijn mishandeld! Misschien moet je je man vragen wat hij heeft uitgevreten als hij gevangen is genomen door Israelische soldaten maar goed.quote:Op maandag 16 augustus 2010 23:39 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Vrij goed vergeleken met wat?
Dagelijks vinden er raids plaats op de Westbank, waar met name jongemannen opgepakt worden en in het gevang verdwijnen, waar martelingen gewoon nog orde van de dag zijn. Nee, dat is 'vrij goed' want het had ook Ethiopie kunnen zijn tijdens de hongersnood? Zoiets?
Je zou de bezettingen van Nazi-Duitsland eens moeten vergelijken met de kwestie in Palestina.quote:Nee, dan was het in Nederland ook een feestje tijdens de bezetting, want het gaat natuurlijk gewoon om het feit of Artis nog open is (en Artis deed het fantasties tijdens 40-45, breidde zelfs uit) en of je nog hutspot kan eten. Moet je mijn oma vertellen, die heeft er nog nachtmerries van.
M'n beste. het is helemaal geen bezetting, en laten we wel wezen, de Israeliers zijn de oorlog niet begonnen maar de Islamitische groeperingen helaas waar ook de goede naam van de Islam wordt misbruikt.quote:Ik ben geen activist, verre van dat, maar ik kan toch moeilijk het woord 'rooskleurig' in overeenstemming brengen met leven in de bezette gebieden. Noch: het valt wel mee. Bezetting is geen pretje, het is geen feest, maar als mensen zich het leven een beetje willen veraangenamen, door een zwembad te bouwen, dan mag dat niet, want zelfs een tijdelijk pleziertje wordt ze niet gegund.
Nou wauw, er is een bibliotheek waar een handvol van die 700.000 kinderen onder de 15 bezig gehouden worden tijdens de zomervakantie, en ze hebben er heel veel oude auto's waarin uiteraard amper gereden kan worden want benzine is er niet.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 11:22 schreef mm1985 het volgende:
[..]
heb ik ooit gezegd dat ze het goed hebben :S zoja quote dat stukje dan even.
Ik post deze foto's omdat in mijn ogen er bij de grote media er vaak eenzijdig bericht wordt gegeven en ik vind dat ook de andere kant belicht kan worden.
gast geef gewoon toe dat de nos,bcc en al die andere eenzijdig bezig zijn dat ziet een kind van 3 nog.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:18 schreef moussie het volgende:
[..]
Nou wauw, er is een bibliotheek waar een handvol van die 700.000 kinderen onder de 15 bezig gehouden worden tijdens de zomervakantie, en ze hebben er heel veel oude auto's waarin uiteraard amper gereden kan worden want benzine is er niet.
Sta jij daar wel eens bij stil, dat alles wat je daar ziet voldoende moet zijn voor dik anderhalf miljoen mensen. Zo'n winkel vol met blikjes van het een of ander, hoeveel volle winkels zou je moeten hebben voor er een blik is voor iedereen, en dan elke dag? Hoeveel blikjes zouden er uitgestald zijn, stuk of 10.000, 20.000? Dus je zou minstens 80 winkels moeten hebben, die iedere dag afgeladen zijn tot aan de nok, en dan heb je 1 blikje per dag voor iedereen. zou jij dus 80 foto's hebben van winkels die vol staan met blikjes, maar wat zegt het nu eigenlijk? Dat er 1 blikje conserven is per persoon per dag .. nou nou. Dus wie is hier nou eenzijdig bezig? Iemand die kijkt naar de algemene toestand, naar de verslagen en rapporten, of iemand die een handvol winkels onder het vergrootglas legt om te laten zien dat er volle winkels zijn, en er totaal niet bij stil staat dat wat je daar ziet natuurlijk nooit genoeg is voor 1.6 miljoen mensen?
Ja, leuk hé, eerst gefinancierd door Israël om de 'vredesonderhandelingen' met de PLO te torpederen, daarna heeft deze 'terroristische organisatie' pas na heftig aandringen van zowel Israël als ook Amerika meegedaan aan de verkiezingen, en als ze dan tegen de verwachting in winnen (ik zie de speech van Bush nog voor me ogen, leuke retoriek, 'the democratic voice of the Palestinian people'), tja, we hebben gezien wat er gebeurd is. Dat de Palestijnen Arafat en zijn PLO/Fatah zat zijn, want wat heeft Oslo hun nou gebracht, dat kon niemand van te voren bedenken, dat die 'terroristische organisatie' zou kunnen winnen? Of was dat juist de bedoeling? Verdeel en heers het dat principe, en het wordt al duizenden jaren succesvol gebruikt.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:20 schreef mm1985 het volgende:
[..]
gast geef gewoon toe dat de nos,bcc en al die andere eenzijdig bezig zijn dat ziet een kind van 3 nog.
Ik zeg toch niet dat er geen arme mensen zijn in gazaIk geef alleen aan dat het niet zo zwart wit is als sommige mensen willen beweren. Daarnaast lees ik ook de rapporten en daaruit concludeer ik dat de media het te zwart wit schetsen. Jij schijnt ook te vergeten dat veen gazanen voorheen in Israel werkte en dat nu niet meer het geval is mede dankzij hamas.
je vergeet iets -> zelfmoord-aanslagenquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:47 schreef moussie het volgende:
[..]
Ja, leuk hé, eerst gefinancierd door Israël om de 'vredesonderhandelingen' met de PLO te torpederen, daarna heeft deze 'terroristische organisatie' pas na heftig aandringen van zowel Israël als ook Amerika meegedaan aan de verkiezingen, en als ze dan tegen de verwachting in winnen (ik zie de speech van Bush nog voor me ogen, leuke retoriek, 'the democratic voice of the Palestinian people'), tja, we hebben gezien wat er gebeurd is. Dat de Palestijnen Arafat en zijn PLO/Fatah zat zijn, want wat heeft Oslo hun nou gebracht, dat kon niemand van te voren bedenken, dat die 'terroristische organisatie' zou kunnen winnen? Of was dat juist de bedoeling? Verdeel en heers het dat principe, en het wordt al duizenden jaren succesvol gebruikt.
Vergeet ik dat? Of waren diegenen die Hamas over hebben gehaald om toch maar mee te doen aan de verkiezingen dat 'even vergeten', en na de verkiezingsoverwinning wisten ze het ineens weer wel .. hé verrek, het zijn terroristen, maar daar kunnen we niet mee praten .. en dan lekker tegen elkaar uitspelen, nou, het heeft gewerkt als een trein. Strategisch bekeken is het uitstekend gedaan, maar vanuit humanistisch oogpunt vind ik het walgelijk.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:10 schreef mm1985 het volgende:
[..]
je vergeet iets -> zelfmoord-aanslagen
Allereerst, mijn man is nooit opgepakt, hij was 17 toen hij verhuisde naar Jordanie, een paar keer teruggeweest. Zijn neven die wel zijn opgepakt, daar was er eentje lid van een studentenvereniging, die volgens Israelische autoriteiten linken zou hebben met Hamas, wat overigens niet waar was, een ander was wel lid van Hamas, (maar dat is daar gewoon een politieke partij, hij maakt geen bommen ofzo) en verder vooral vaak 'wrong place wrong time'. Niemand heeft misdaden op zijn geweten, maar martelingen waren toch noodzakelijk, schijnt. Vervolgens krijgen ze dan wel een briefje mee waarop staat: onschuldig. Moet je wel 3 jaar voor vastzitten, overigens. Krijg je van het Rode Kruis ook nog een statement waarop staat dat je gemarteld bent, en dan mag je weer naar huis. Wachten tot de volgende keer dat je opgepakt wordt.quote:Wie zegt dat? Hamas? Fatah? Kom op zeg en elke dag verdwijnen er Israelische soldaten langs de grens die worden onthoofd in een of ander donker hol nadat ze gruwelijk zijn mishandeld! Misschien moet je je man vragen wat hij heeft uitgevreten als hij gevangen is genomen door Israelische soldaten maar goed.
Dat durf je dan niet. Uiteindelijk moet je het zelf weten. Maar kom niet met dit soort onzinnige verhaaltjes.
Ik ontken niet dat er veel te bekritiseren valt op het huidige leiderschap en dat er een aantal heren en dames het er goed van nemen. Gebeurt. Is niet goed te praten. Maar waar gebeurt dat niet? Zegt niets over het overgrote deel van de bevolking...quote:Het probleem is niet Israel maar het probleem zijn de Palestijnse bestuurders en de externe groeperingen die de situatie voor hun eigen positie misbruiken. Maar de Palestijnen worden zowel in het binnenland als het buitenland enorm gehersenspoeld door vooral andere Islamitische bewegingen. Dit terwijl de Palestijnen als minderwaardige moslims worden beschouwd door veel andere moslims. Dat vermeld jij niet terwijl dat ook in deze situatie een belangrijke rol speelt.
Ok, geen bezetting, wat dan wel? Hoe zou jij dit noemen dan? Normaal?quote:M'n beste. het is helemaal geen bezetting, en laten we wel wezen, de Israeliers zijn de oorlog niet begonnen maar de Islamitische groeperingen helaas waar ook de goede naam van de Islam wordt misbruikt.
Dan vind ik niet dat je kan spreken van een bezetting als je eigen bestuur en eigen verantwoordelijkheid hebt, Israel mag zichzelf kunnen verdedigen meen ik en daar hoort controle ook bij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |