abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87853018
De banaan is krom.
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 23:44:28 #102
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_87853812
En ze zijn uit...de Iraq war logs.
400.000 documenten.

Secret files reveal how US turned blind eye to Iraq torture
Massive leak of military logs exposes serial abuse of detainees, 15,000 previously unknown deaths and full toll of Iraq's five years of carnage

http://www.guardian.co.uk/

http://www.nytimes.com/
pi_89129916
quote:
Witte Huis waarschuwt voor WikiLeaks
Het Witte Huis heeft buitenlandse regeringen en het Congres gewaarschuwd dat WikiLeaks mogelijk gevoelige geheime documenten gaat publiceren die de relaties met bevriende naties kunnen schaden. „Deze onthullingen zijn schadelijk voor de Verenigde Staten en haar belangen”, zei Philip Crowley, woordvoerder van het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken gisteren. „Ze zullen wereldwijd spanningen creëren in de relaties tussen onze diplomaten en onze vrienden.”

Klokkenluiderswebsite Wikileaks maakte maandag bekend dat de omvang van de vertrouwelijke documenten die het op korte termijn gaat vrijgeven zeven keer zo groot is als het onthulde Irak-dossier (400.000 documenten). Het zou gaan om onder meer correspondentie tussen Buitenlandse Zaken en haar diplomatieke diensten, over relaties met Europese landen, maar ook naties in Azië, volgens een anonieme regeringsfunctionaris.

Woordvoerder Crowley sprak gisteren de vrees uit dat de eventuele onthulling van afkeurende of kritische uitlatingen over bevriende buitenlandse leiders beschamend voor de VS zouden zijn. Ook zou de rol van de VS als „diplomatieke partner” kunnen worden beschadigd. Volgens een anonieme bron bij WikiLeaks omvatten de documenten onder meer om beschuldigingen van corruptie jegens buitenlandse regeringen en staatshoofden door Amerikaanse diplomatieke diensten.

De Amerikaanse regering vreest dat het ook vertrouwelijke informatie betreft over de wijze waarop de VS druk hebben uitgeoefend op andere landen om terreurverdachten uit de gevangenis Guantánamo Bay op te nemen.

Bij publicatie werkte Wikileaks eerder samen met The New York Times, The Guardian, Le Monde en Der Spiegel. De dagbladen publiceerden gelijktijdig artikelen gebaseerd op vele duizenden militaire rapporten uit Afghanistan en Irak die WikiLeaks naar buiten bracht. De site weigert bronnen te noemen. De Amerikaanse militair Bradley Manning (1987) wordt vastgehouden en vervolgd voor het lekken van staatsgeheimen naar Wikileaks.

Op Twitter plaatste WikiLeaks- onlangs het bericht: „De komende maanden zal een nieuwe wereld worden getoond, en de wereldgeschiedenis opnieuw worden gedefinieerd.”

Een rechtbank in Zweden heeft gisteren het beroep verworpen van WikiLeaks-topman Julian Assange tegen een internationaal arrestatiebevel tegen hem. Dat bevel werd vorige week uitgevaardigd door een rechter in Stockholm. In Zweden loopt een onderzoek tegen de 39-jarige Australiër Assange wegens vermeende verkrachting en molestatie van twee vrouwen. Assange spreekt die beschuldigingen tegen en zegt dat het onderzoek tegen hem politiek gemotiveerd is.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_89130100
nou, ik ben dan wel heel benieuwd wat het grote nieuws is?

9-11 was toch een inside job?
hitler was een marionet van de amerikanen?
the matrix is echt?
UFO's bestaan?
pi_89130262
quote:
Op Twitter plaatste WikiLeaks- onlangs het bericht: „De komende maanden zal een nieuwe wereld worden getoond, en de wereldgeschiedenis opnieuw worden gedefinieerd.”
Ben heel benieuwd.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 25 november 2010 @ 11:56:41 #106
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_89130365
Ik heb zo'n gevoel dat de wereld op een kruispunt staat. Wat gaat het worden, een gouden tijd voor geinformeerd burgerschap, een verlichte technocratie waarin openheid van zaken de norm is of wordt het 1984?
  donderdag 25 november 2010 @ 12:04:39 #107
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_89130624
1984?
Drugs are good mkay?
  donderdag 25 november 2010 @ 12:08:17 #108
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_89130750
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 augustus 2010 12:09 schreef waht het volgende:

[..]

Hier hebben ze wel een punt. De pijlen moeten voornamelijk worden gericht op de eindverantwoordelijken. Dat zijn voornamelijk politici en hogere officieren. Informanten of andere mensen in het veld krijgen natuurlijk geen vrij spel maar moeten ook niet onnodig in gevaar worden gebracht.
Lijkt me dat wikileaks hier een duidelijk statement maakt, alle informatie moet vrij zijn. Ben het met je eens dat dit beter niet kan publiceren, maar vanuit wikileaks gezien is het verstandig geen enkele keuze te maken, om elke schijn van politieke inmenging of kleur te vermijden.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_89131911
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 12:04 schreef Party_P het volgende:
1984?
George Orwell. Goed boek, zeker een aanrader.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  donderdag 25 november 2010 @ 12:51:18 #110
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_89131969
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 11:56 schreef Louis22 het volgende:
Ik heb zo'n gevoel dat de wereld op een kruispunt staat. Wat gaat het worden, een gouden tijd voor geinformeerd burgerschap, een verlichte technocratie waarin openheid van zaken de norm is of wordt het 1984?
Het mooie is dat zoiets als wikileaks aantoont dat geheimhouding erg lastig is. Laten we hopen dat ALS het ze lukt om wikileaks omver te gooien, er 5 nieuwe sites opduiken, torrent style.

Interessante ontwikkelingen dit iig.
  † In Memoriam † donderdag 25 november 2010 @ 12:55:44 #111
230491 Zith
pls tip
pi_89132108
Zullen wel o.a. memo's en beleidsplannen zijn over hoe de US moet omgaan met regeringen van andere landen, bijv. dat men verwacht dan sarkozy het helemaal gaat verneuken, niet herkozen gaat worden en dat men dus al moet beginnen met het aanhalen van banden met zijn politieke tegenstanderds oid.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_89132184
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 12:51 schreef kingmob het volgende:

[..]

Het mooie is dat zoiets als wikileaks aantoont dat geheimhouding erg lastig is. Laten we hopen dat ALS het ze lukt om wikileaks omver te gooien, er 5 nieuwe sites opduiken, torrent style.

Interessante ontwikkelingen dit iig.
Wat te denken van Freenet?
Dan is het ook helemaal niet meer offline te krijgen, en nog anoniem ook.
'And I called your name,
pi_89132343
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 11:53 schreef capricia het volgende:

[..]

Ben heel benieuwd.
Als je dat twitterbericht ziet, staat er ook direct een link in naar de support-site (voor donaties).
Zou het dus met een klein korreltje zout nemen ;)

quote:
The coming months will see a new world, where global history is redefined. Keep us strong: http://is.gd/hzbIa
'And I called your name,
pi_89132530
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 12:55 schreef Zith het volgende:
Zullen wel o.a. memo's en beleidsplannen zijn over hoe de US moet omgaan met regeringen van andere landen, bijv. dat men verwacht dan sarkozy het helemaal gaat verneuken, niet herkozen gaat worden en dat men dus al moet beginnen met het aanhalen van banden met zijn politieke tegenstanderds oid.
Iets van die aard is al eens gelekt over de dalende steun voor de oorlog in Afghanistan in West-Europese landen. Waarschijnlijk wordt het allemaal weer erg voorspelbaar.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_89132897
Ik verwacht inderdaad geen complottheorieën die opeens bevestigd gaan worden, of informatie die bepaalde beelden die wij hebben 180 graden doen veranderen.
'And I called your name,
  donderdag 25 november 2010 @ 14:06:12 #116
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_89134464
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 13:19 schreef Me_Wesley het volgende:
Ik verwacht inderdaad geen complottheorieën die opeens bevestigd gaan worden, of informatie die bepaalde beelden die wij hebben 180 graden doen veranderen.
Dat hoeft ook niet. Iedereen weet inmiddels dat de aanleiding voor de Irak oorlog verzonnen is, documenten die dat bevestigen zouden nog steeds wereld-veranderend zijn.
pi_89137230
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 14:06 schreef kingmob het volgende:

[..]

Dat hoeft ook niet. Iedereen weet inmiddels dat de aanleiding voor de Irak oorlog verzonnen is, documenten die dat bevestigen zouden nog steeds wereld-veranderend zijn.
Het zou het een stuk makkelijk maken om Amerika ergens op aan te spreken.
Wereldveranderend zou het zijn als, zoals iemand als eerder opmerkte, er bijvoorbeeld bewijs is dat 9/11 een inside job was.

En dan wordt Assange zéker omgelegd ;)
'And I called your name,
pi_89284091
Wat ik er vandaag van zag op het journaal was de informatie inderdaad nogal banaal.
De VSvA zijn heel tevreden over de volgzaamheid van Nederland, vinden Berlusconi maar een windbuil, wilen de VN bespioneren, de Arabische staten willen dat de VSvA Iran bombardeert etc.

Allemaal dingen die wel zelf al hadden kunnen bedenken.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_89284681
Ik lees het losjes door en het is al laat;
maar ben ik nou de enige die zegt dat de waarheid best wat waard is?
Jammer, als sommige individuen, misschien zelfs onschuldige mensen, in gevaar worden gebracht. Jammer, meer niet. Er mogen best wat mensen lijden als de rest van de wereld dan vrijheid en waarheid krijgt. Ik steun WikiLeaks iig in elk opzicht.

Het zal nog wel meevallen met die informatie die bekend is gemaakt/nog bekend gemaakt zal worden, die informatie was dus blijkbaar al beschikbaar voor zo'n 3 miljoen burgers in Amerika. Zo speciaal zal het dus niet zijn.

Ondertussen wacht ik af of Assange ooit nog eens omgelegd gaat worden en hoe Obama dat gaat uitleggen, en hoop ik dat er nog wat sappige reports over 9/11 uit gaan lekken :p

slapie slapie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')