abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85404270
Tja, als je een jaar lang alleen maar extreem 'gezond' leeft en dan ineens helemaal los gaat aan de drank, nachten doorhalen met cafeïnepillen en wiet dan is het niet heel verwonderlijk dat je lichaam en geest dat niet echt goed kunnen verwerken. Vreselijk natuurlijk dat dit gebeurt is, maar je kan ook doorslaan in gezond vs ongezond.
pi_85404377
Extreem gezond is klaarblijkelijk een zeer relatief begrip :')
pi_85404437
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 18:53 schreef Pizzakoppo het volgende:
Extreem gezond is klaarblijkelijk een zeer relatief begrip :')
Ik had het niet voor niets tussen aanhalingstekens staan, ik geloof niet dat wat hij de rest van het jaar deed nou zo gezond was.
pi_85404627
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 18:55 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ik had het niet voor niets tussen aanhalingstekens staan, ik geloof niet dat wat hij de rest van het jaar deed nou zo gezond was.
Exact mijn punt, zoals die jongen met zijn sport omging is gewoon ongezond, een weekend lang bloedsmaak nadat je kotsend uitgetrained bent. Zwaar over the top en waardeloos begeleid door zijn coach.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 19:39:43 #205
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_85406500
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 19:00 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Exact mijn punt, zoals die jongen met zijn sport omging is gewoon ongezond, een weekend lang bloedsmaak nadat je kotsend uitgetrained bent. Zwaar over the top en waardeloos begeleid door zijn coach.
Zonder meer, ik wil ook wel eens sporten tot zulke extreme, maar om daar nou een gwoonte van te maken 8)7
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 19:44:35 #206
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_85406761
triest verhaal eigenlijk. maar het was geen zelfmoord...
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 19:47:04 #207
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_85406862
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 19:44 schreef zoalshetis het volgende:
triest verhaal eigenlijk. maar het was geen zelfmoord...
het waren de omstandigheden!

Schopje tru
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 19:52:23 #208
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_85407066
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 19:47 schreef fs180 het volgende:

[..]

het waren de omstandigheden!

Schopje tru
ik heb wel te doen met zijn ouders. hij was een ongeleid projectiel om op te voedden, maar toen ontdekte hij de roeisport waar hij zich in kon kanaliseren, dachten ze...
pi_85407223
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 19:52 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik heb wel te doen met zijn ouders. hij was een ongeleid projectiel om op te voedden, maar toen ontdekte hij de roeisport waar hij zich in kon kanaliseren, dachten ze...
Je zegt het semi-grappig bedoelt, maar ik interpreteer het idd ook als zodanig.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 19:59:59 #210
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_85407363
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 19:56 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Je zegt het semi-grappig bedoelt, maar ik interpreteer het idd ook als zodanig.
niet semi-grappig of grappig. constaterend. bloedserieus. ik begrijp je woordje 'maar'. subtiel.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 21:12:50 #211
270727 Marouska
DON"T PANIC!!!!
pi_85410574
Uit dit verhaal komt het op mij over alsof die gozer's uitingen van destructieve gedrag al jaren zijn geschaard onder de noemer 'alles geven voor de topsport', en dat het daar ook wel een beetje de mist in is gegaan: hoe frikkin' hard moet je wel niet roeien om een week lang een bloedsmaak in je mond te hebben, en waarom vond iedereen dat maar normaal? Dan spoor je toch niet helemaal? Of spreek ik nou teveel vanuit mijn sportschoolhatende 'gatver sporten is kut'-visie...?
"Frei sein, high sein, ein bisschen Terror must dabei sein..."
pi_85412478
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 21:12 schreef Marouska het volgende:
Uit dit verhaal komt het op mij over alsof die gozer's uitingen van destructieve gedrag al jaren zijn geschaard onder de noemer 'alles geven voor de topsport', en dat het daar ook wel een beetje de mist in is gegaan: hoe frikkin' hard moet je wel niet roeien om een week lang een bloedsmaak in je mond te hebben, en waarom vond iedereen dat maar normaal? Dan spoor je toch niet helemaal? Of spreek ik nou teveel vanuit mijn sportschoolhatende 'gatver sporten is kut'-visie...?
Nee, ik haat de sportschool ook maar vooral omdat het met sport niks te maken heeft, slechts met lichaamsbeweging, en je leert er ook niks, zeker niet sporten.

Of zo intensief sporten normaal is? Geen idee, maar moet dat? Gezond is het in ieder geval niet. Het is een kick, een roes, een verslaving. Daar heeft hij heel veel lol van gehad, en misschien had hij het ook wel nodig als ik zo lees wat voor kind het was.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_85412616
Sporten in gezond, maar topsport is zeer ongezond.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 22:14:48 #214
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_85413663
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 21:12 schreef Marouska het volgende:
Ten eerst is er een enorm groot verschil tussen sportschool (elke dag hetzelfde gewichtje tillen en daarmee denken gezond bezig te zijn) en echt sporten. Vooral op hoog niveau wordt er echt een hoop gegeven; ik ken wat mensen die op internationaal niveau bezig zijn en dan zijn dat soort taferelen echt geen uitzondering!
Je kunt het dan echt tot een verslaving rekenen soms, de kick die je krijgt, adrenalinebuzz na het sporten en hoe kapot je ook bent, eigenlijk niet willen stoppen..
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 22:20:16 #215
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_85413908
hij beleefde gewoon zijn 'snoek' opnieuw, maar dan niet in de boot.

het was gewoon een heel lastige jongen als ik zijn verhaal van zijn ouders/vriendin zo lees. misschien zijn er zelfs wel mensen blij dat hij er niet meer is en zo aan zijn eind is gekomen. vooral de mensen die klappen van hem kregen als hij het verbaal niet meer aankon.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 22:52:00 #216
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85415375
Dat verhaal van die plotselinge angst na het blowen herken ik heel goed. Niet het verlangen om dood te gaan, maar wel die gitzwarte angst dat alles tevergeefs is geweest. Ik heb twee keer een acute psychose gehad na het blowen, jaaaren geleden. Die ervaring is volstrekt onvergelijkbaar met al het andere dat ik ooit heb meegemaakt, hooguit met de koorts- en ijldromen waar ik rond mijn twaalfde een tijdje last van had.
Het waren twee bad trips, door cannabis (de eerste keer i.c.m. heel veel alcohol, tweede keer i.c.m. één biertje) en het was twee keer de absolute hel. Ik dacht dat ik doodging, ik maakte contact met aliens, ik was volkomen lost in cyberspace. Ook de golven van angst, die zijn vriendin in het artikel beschrijft, herken ik. De angst overspoelde me telkens; dan kwam ik weer bij, dan kwam er weer een paniekgolf over me heen. Het duurde en het duurde.
Ik geloof dat ik tot heel veel in staat was toen, ik was bij vlagen zeer onberekenbaar.
Mijn perceptie van de werkelijkheid heeft daarna wel een flinke knauw gehad. Ik heb erna een tijd last gehad van derealisatieklachten, een gevoel van psychische buitensluiting. Daarvoor ben ik overigens nooit naar een arts geweest.
Het speelde zich af in 1995. Ik heb daarna uit angst vijf jaar geen hijs meer genomen, was zeer fel tegen "die troep" gekant. De nieuwsgierigheid en experimenteerlust overwon; in 2000 heb ik toch weer eens geprobeerd. Met verstrekkende gevolgen; de tien jaar daarna heb ik flink wat kluiten hasj weggerookt, vrijwel dagelijks, enkele perioden van onthouding uitgezonderd. De cannabiservaring heb ik vanaf dan altijd heel prettig gevonden. Maar ook véél complexer dan de roes van alcohol. Dat is maar een lompe blijmaker.
Overigens ben ik er nu (weer) een tijdje vanaf, en dat juich ik toe. Op termijn word ik er niet beter van. Het cannabisgebruik is dodelijk voor mijn social skills, ik kruip in een isolement. En ik wil juist mensenmens zijn.

Alles bij elkaar. Cannabis is een complex middel met een complexe werking. Alcohol is wat dat betreft veel eendimensionaler. Alcohol is een dommekracht, cannabis is een geslepen magiër. Met goede en slechte eigenschappen.

Van beide kanten (pro en contra) is er vaak veel te weinig oog voor nuance.

[ Bericht 10% gewijzigd door Ringo op 17-08-2010 23:02:17 ]
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 22:56:42 #217
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_85415598
ook alcohol kan psychoses triggeren... het is maar net hoe fucked up je bent

Maar als jonge ex-blower kan ik beamen dat langdurig veel blowen niet goed is.
Intelligent, but fucked up.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 23:04:27 #218
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_85416048
Alcohol is een dommekracht, cannabis is een geslepen magiër. Met goede en slechte eigenschappen.

Goed verwoord.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 00:34:02 #219
111528 Viajero
Who dares wins
pi_85420098
Trouwens, uit die verklaring van zijn ouders:

"Ze stonden uren met elkaar onder de douche, boterhammen etend en grappen makend."

Wat? :o
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_85425369
Ik zapte gisteren langs Knevel en Van den Brink en ik zag dat onze vrienden van de Evangelische Omroep dit alweer hadden aangegrepen om het eens fijn even over de gevaren van die onchristelijke drugs te hebben. Uiteraard was de meest aandachtsgeile psycholoog van Nederland bereid om op tv te komen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 09:18:05 #221
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85425528
Het was nog niet eens de karikatuur van een inhoudelijke discussie.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 09:26:28 #222
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85425682
En toch is een kritische discussie zinvol. Bram Bakker loog niet, het gesprek was alleen te kort en de conclusies van de interviewers te drammerig.
Het is jammer dat in discussies over de risico's van cannabis er altijd andere drugs als bagatelliserend argument bij worden gesleept door de pro's en dat de contra's altijd proberen om voor een verbod te pleiten. Het is zo heilloos allemaal.
pi_85425698
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 00:34 schreef Viajero het volgende:
Trouwens, uit die verklaring van zijn ouders:

"Ze stonden uren met elkaar onder de douche, boterhammen etend en grappen makend."

Wat? :o
Zijn die boterhammen dan nog wel lekker? Beetje vreemde combi idd :D
pi_85489159
Ik denk dat het door de mozzarella kwam.
pi_85489737
ik snap het niet. het is toch ook bekend dat iemand met pinda-allergie geen pinda's moet eten. die kunnen dan zelfs dodelijk zijn. toch vinden we het raar dat verschillende mensen verschillend op cannabis reageren. de een eet blij pinda's en de ander gaat eraan dood. de een rookt met veel plezier een joint en de ander gaat eraan dood (of gewoon kapot)

[ Bericht 0% gewijzigd door simmu op 19-08-2010 22:01:10 ]
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_85502452
Jaja, mooie ankeiler om softdrugs te verbieden, en dat gaat gebeuren als de CDA en VVD zich aan hun programma houden, en Wilders zal ongetwijfeld ook instemmen, want die is ook overal tegen.
En ongetwijfeld zal in het debat dit voorval ook naar voren worden gehaald, mijn voorspelling: ze ouders worden bij netwerk geinterviewd, en die zullen ongetwijfeld vertellen dat het door de drugs komt....
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_85502681
ik moet trouwens wel zeggen dat ik als ouder toch wel zo mijn bedenkingen heb mbt de manier waarop dat joch opgevoed is. de druk op dat arme joch spat er van af in dat artikel
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_85519619
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 16:13 schreef Hephaistos. het volgende:
De dood van een groot roeitalent;

Het is maandagochtend 26 juli als Martin Brühl (55) en Karin Anderson (52) op het punt staan om van Noorwegen naar Vlieland te gaan zeilen. Het belooft een prachtige dag te worden. De meubelontwerper en de enz...
Is dit door de familie opgesteld en naar buiten gebracht of in een interview of wat?

De manier waarop het geschreven is vind ik nogal gericht op de emotie, veel bijvoeglijke naamwoorden. Niet dat dat niet te verwachten is, maar het valt me op.

En ok detail, maar dit lijkt me vrij onsmakelijk "Ze stonden uren met elkaar onder de douche, boterhammen etend en ..."

Jezelf in je hart steken terwijl je vriendin in de kamer is, ik zou de statistieken wel willen weten van de mensen die dit gedaan hebben en in wat voor staat ze toen waren.

Konniekipke, je schreef dat je wekelijks mensen meemaakte die zichzelf in hun buik sneden.. werkzaam in de psychiatrie?

En narcisme is nog zoeen ontdekbaar gebied, moeilijk te onderzoeken (komen ook niet snel in de hulpverlening)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')