Paranoia, stemmingswisselingen, alles is zichtbaar voor de naaste omgeving alleen de fanatieke blowers weten het idd niet en ontkennen het door hard te roepen dat het niet waar is en jij spoken zietquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 13:24 schreef SeLang het volgende:
[..]
Beetje een open deur. Iedereen die mensen kent die veel blowen herkent dat. De blowers zelf hebben het overigens (meestal) zelf niet in de gaten.
Het is altijd zo dat als je zo'n gebeurtenis van dichtbij meemaakt het veel ingrijpender is dan wanneer je een berichtje erover leest. Mensen maken ook geintjes over massale hongersnoden in Afrika, zo werkt het nu eenmaal.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 13:52 schreef Kassaa het volgende:
Oké, tijd voor nuance. Die jongen had tijdens het WK een fout gemaakt waardoor zijn bootje achter kwam te liggen, waar hij zich begrijpelijk zeer kut door voelde. Eenmaal thuis was hij nog vrij veel met die fout bezig, en hij was ook watsomber. Eenmaal bij die vriendin rookte hij inderdaad een joint, ze gingen vervolgens slapen. Zij werd wakker, hij was opeens weg, stond ie in de keuken met een mes in zn hand, zij schrok zich dood natuurlijk, hij liet dat mes vallen, zij dacht dat het wel weer ok was, vervolgens pakte hij het mes wederom en stak zichzelf. Het was blijkbaar een beer van een gast en hij heeft zichzelf gewoon in een keer heel hard geraakt, die vriendin heeft dus alles gezien en z'n hele doodbloeden meegemaakt.
Sidenote- zn ouders waren op zeilvakantie en hadden geen bereik, zij hebben het nieuws pas een week later gehoord. Ze kregen toen ze weer bereik hadden allemaal sms'jes met "sterkte met jullie verlies", zonder dat er iets specifieks in stond.
Al met al een ontzettend triest verhaal, los van of de joint de aanstichter is van dit alles. Het zou hier wel iets minder laconiek kunnen.
\quote:
Jezus, da's echt een nachtmerriequote:Op vrijdag 13 augustus 2010 13:52 schreef Kassaa het volgende:
Sidenote- zn ouders waren op zeilvakantie en hadden geen bereik, zij hebben het nieuws pas een week later gehoord. Ze kregen toen ze weer bereik hadden allemaal sms'jes met "sterkte met jullie verlies", zonder dat er iets specifieks in stond.
quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 14:27 schreef Ringo het volgende:
Ja, dat is de enige remedie.
Ik zeg: als die knul op tijd met blowen was begonnen, had ie niet eens op het idee gekomen om in zo'n kutboot te klimmen..
Kom jij eens snel bij mij werken, kun je beginnende psychoses direct herkennen! Pm nuquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 13:24 schreef SeLang het volgende:
[..]
Beetje een open deur. Iedereen die mensen kent die veel blowen herkent dat. De blowers zelf hebben het overigens (meestal) zelf niet in de gaten.
quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 13:24 schreef SeLang het volgende:
[..]
Beter is je af te vragen welke politicie dit NIET als agrument gaat gebruikenquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 16:12 schreef Salvad0R het volgende:
Anti blow propaganda in Nederland..
Nu is het een kwestie van opletten welke politici dit incident willen gebruiken om blowen af te schaffen.
Van hun weet je meteen dat zij niet de belangen van het Nederlandse volk ter harte nemen, maar van hun internationale bankier-muppeteers.
De poltici die geen hardline beleid voor drugs voorstaan. De politici die dus inzien dat een war on drugs niet te winnen is en niet meer dan weggegooid geld is voor de samenleving.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 16:22 schreef fs180 het volgende:
[..]
Beter is je af te vragen welke politicie dit NIET als agrument gaat gebruiken
Die zijn niet zo betrouwbaar, die komen maar wat graag met een verbod of een regeling hier of daar om het het bestuur makkelijk te maken. Van die laffe schijtpolitici die het gedoogbeleid verdedigen met het argument dat het de stap naar harddrugs vergroot.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 16:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De poltici die geen hardline beleid voor drugs voorstaan. De politici die dus inzien dat een war on drugs niet te winnen is en niet meer dan weggegooid geld is voor de samenleving.
Liever laffe politici die niet weer terug willen naar een zero tolerance beleid dan hypocriete conservatievelingen die denken dat met een verbod op alles alle problemen ook de wereld uit zijn.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 16:31 schreef Weltschmerz het volgende:
Die doen dus wat voor henzelf het makkelijkste is, ook internationaal. Meelullen dus. Als er nou eens eentje is die gewoon zegt dat het verbod principieel fout is omdat een volwassen mens recht heeft om aan geestverruiming te doen, dan hebben we er wat aan.
Nee, maar weer een mooi warmmakertje voor de regering die Cannabis gaat verbieden, vergeet niet dat CDA en VVD beigen tegen de vrije verkoop van softdrugs zijn!quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 16:35 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Persoon doodt zichzelf na een broodje kaas. Statistisch gezien zou dat best eens een keer voor kunnen komen.
Dit zegt natuurlijk helemaal niets.
Dat is dus niet helemaal waar gezien dat verschilt per persoon.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 16:35 schreef raptorix het volgende:
Het is heel simpel Wied versterkt gevoelens, zowel positieve als negatieve, kortom als je je top voelt, voel je nog beter, voel je slecht, dan voel je je nog kutter.
Dat wordt vaak gezegd, maar dat verschilt ook van persoon tot persoon. Als ik me kut voel en ik steek een jointje op voel ik me beter.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 16:35 schreef raptorix het volgende:
Het is heel simpel Wied versterkt gevoelens, zowel positieve als negatieve, kortom als je je top voelt, voel je nog beter, voel je slecht, dan voel je je nog kutter.
Ten eerste slaat het al nergens opm, ten tweede kun je het nieteens spellenquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 16:35 schreef raptorix het volgende:
Dat heb ik op de middelbare school ook vaak gehoord, het was wat kinderen die zelf niet blowden vertelden aan kinderen die zelf niet blowden.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 16:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee, maar weer een mooi warmmakertje voor de regering die Cannabis gaat verbieden, vergeet niet dat CDA en VVD beigen tegen de vrije verkoop van softdrugs zijn!
Ik vind het verschil maar heel marginaal. Zowel moreel als praktisch.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 16:36 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Liever laffe politici die niet weer terug willen naar een zero tolerance beleid dan hypocriete conservatievelingen die denken dat met een verbod op alles alle problemen ook de wereld uit zijn.
Alles wijst ook veel meer op het typische zwarte gat waarin sporters vaak vallen als ze stoppen met trainen. Dan worden ze neerslachtig en soms problematisch depressief.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 16:42 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dit wordt vast weer hetzelfde verhaal als met die paddo's.. Ieder incident waarbij die dingen betrokken waren sterk uitvergroten, en andere factoren onderbelichten om tenslotte een excuus te hebben om ze te verbieden.
Dat was zo'n slap verhaal en zo doorzichtig dat ik me afvraag of ook maar 1 persoon dat ooit geloofd heeft.
Dit lijkt op hetzelfde. Er zijn vast meer redenen geweest waarom die jongen zich zo beroerd voelde dat hij zelfmoord pleegde en of hij psychotisch was, is niet eens te bewijzen.
Maar hoe dan ook, die jointjes hebben het gedaan..
Ik vind het ook eigenaardig dat hij kennelijk voor het eerst naar wiet greep, na zo'n teleurstelling. Als je zo gezond leeft, kom je toch niet op dat idee?
Je zou eerder verwachten dat ie een fles whiskey in zijn kop giet, ofzo..
Waarom dat? Misschien verhoogde het de drempel maar heeft hij het toch gedaan?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 16:45 schreef KonnieKipke het volgende:
Er staat nergens dat hij een psychose had. Waarom is het niet gewoon een ontzettend gekrenkte jongen door zijn fout, waardoor hij suicidaal werd en na het roken van een joint wat de drempel verlaagde tot deze daad is gekomen.
lijkt mij duidelijk dat de media hoe dan ook, de schuld bij de drugs wilt leggen en niet bij de dader zelf.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 16:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waarom dat? Misschien verhoogde het de drempel maar heeft hij het toch gedaan?
En wat het verhaal dan nog bizarder maakt is dat cannabis op de doping middelen lijst staat en gewoon lang detecteerbaar is, dus hij waarschijnlijk een doping schorsing zou krijgen als hij nog profesioneel wou blijven sporten. Dit in tegenstelling tot alcohol wat ze wel mogen gebruiken.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 16:42 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik vind het ook eigenaardig dat hij kennelijk voor het eerst naar wiet greep, na zo'n teleurstelling. Als je zo gezond leeft, kom je toch niet op dat idee?
Je zou eerder verwachten dat ie een fles whiskey in zijn kop giet, ofzo..
Ach ja, maar dat gebeurt natuurlijk aan beide kanten. Niet te tellen hoe vaak ik drugsgebruikers gehoord heb die daadwerkelijke risico's afdeden als overheidspropaganda.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 16:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat heb ik op de middelbare school ook vaak gehoord, het was wat kinderen die zelf niet blowden vertelden aan kinderen die zelf niet blowden.
Wijst alles daar op ja? Of is dat een verklaring die je beter uitkomt, gezien je standpunten?quote:Alles wijst ook veel meer op het typische zwarte gat waarin sporters vaak vallen als ze stoppen met trainen. Dan worden ze neerslachtig en soms problematisch depressief.
Ik denk zijn ouders voorop!quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 16:53 schreef fs180 het volgende:
[..]
lijkt mij duidelijk dat de media hoe dan ook, de schuld bij de drugs wilt leggen en niet bij de dader zelf.
Dacht dat het originele verhaal bij het Parool vandaan komt. Niet de meest conservatieve krant, zeg maarquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 16:53 schreef Basp1 het volgende:
Wat het verhaal ook nog eens vreemd maakt in mijn optiek is dat het in het NEERLANDS DAGBLAD stond wat natuurlijk de krant van gelovig nederland is. Is dit verhaal ook in andere kranten of bij de ANP opgedoken, ik kom met google en dood joint roeier alleen maar fok, en nujij tegen.
quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 16:35 schreef raptorix het volgende:
behalve als je jezelf zo haat dat je geen andere keus meer hebt.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:03 schreef Balgehakt het volgende:
Een mes in je hart ook, tering. Dan kan ik toch wel een meer aangename manier bedenken om eruit te stappen. Lijkt me verdomd moeilijk om ook daadwerkelijk jezelf te steken, gaat tegen al je instincten en reflexen in.
Dat is het nadeel van propaganda, als je een keer iets vertelt wat waar is, geloven mensen het niet meer.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 16:56 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ach ja, maar dat gebeurt natuurlijk aan beide kanten. Niet te tellen hoe vaak ik drugsgebruikers gehoord heb die daadwerkelijke risico's afdeden als overheidspropaganda.
Zo kun je de feiten ook interpreteren, ik vind het een logischer verklaring. Maar het is maar een verklaring.quote:Wijst alles daar op ja? Of is dat een verklaring die je beter uitkomt, gezien je standpunten?
Veel wijst op een depressie, alles wijst op een bewuste zelfmoord en niet op een roep om aandacht. Wat er op een psychose of paniek wijst, zeg jij het maar? Wat er wijst op een door drugs getriggerde psychose? Volgens mij helemaal niets. Wat er wijst op een door drugs veroorzaakt psychose? Helemaal niets.quote:De jongen had last van hartkloppingen, blowde om zichzelf rustig te krijgen en steekt dan zichzelf in het hart. Alles wijst juist op een panische of psychotische actie, niet op een zelfmoord uit depressie.
's Nachts je bed uit gaan en naar de keuken lopen om een mes te pakken wijst wel meer op een psychose dan een goed geplande bewuste zelfmoord, zeker als die jongen de hele avond wel gewoon gezellig was en niet depressief of prikkelbaar.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is het nadeel van propaganda, als je een keer iets vertelt wat waar is, geloven mensen het niet meer.
[..]
Zo kun je de feiten ook interpreteren, ik vind het een logischer verklaring. Maar het is maar een verklaring.
[..]
Veel wijst op een depressie, alles wijst op een bewuste zelfmoord en niet op een roep om aandacht. Wat er op een psychose of paniek wijst, zeg jij het maar? Wat er wijst op een door drugs getriggerde psychose? Volgens mij helemaal niets. Wat er wijst op een door drugs veroorzaakt psychose? Helemaal niets.
quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 18:22 schreef Kassaa het volgende:
[..]
's Nachts je bed uit gaan en naar de keuken lopen om een mes te pakken wijst wel meer op een psychose dan een goed geplande bewuste zelfmoord, zeker als die jongen de hele avond wel gewoon gezellig was en niet depressief of prikkelbaar.
quote:Maar nadat hij was teruggekomen van een teleurstellend verlopen wereldkampioenschap in het Wit-Russische Brest en last had van hartkloppingen, wilde hij tot rust komen. Hij rookte meerdere joints, raakte helemaal van de kaart en kwam vervolgens tot zijn daad.
Geen idee of hij die bewuste avond depressief was, maar de jongen zat na het teleurstellend kampioenschap in ieder geval niet lekker in zijn vel volgens de bronnen.quote:De roeiwereld en zijn vriendenkring zijn geschokt over Brühls dood. ''Hij had zijn roeiseizoen dat weekend net achter zich gelaten. Hij was klaar. Maar hij voelde zich raar en had de laatste tijd last van hartkloppingen,'' zegt een goede vriend.
wutquote:Op donderdag 12 augustus 2010 19:39 schreef dubidub het volgende:
[..]
haha en dan is het natuurlijk zo van dat ze vroeger deden alsof het supererg was enzo maar dat is natuurlijk helemaal niet zo want dat weet alleen jij en nog een paar mensen en voor de rest is het veel beter dan alcohol enzo
Dat sowieso, maar die desbetreffende avond had hij in ieder geval volgens mijn bron niet meer last van dingen dan normaal, hij was ook niet uitgesproken somber of zo. In ieder geval moet je gewoon geen drugs gebruiken als je je niet helemaal ok voelt, maar voor hem komt die boodschap helaas te laat.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 18:30 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
[..]
[..]
Geen idee of hij die bewuste avond depressief was, maar de jongen zat na het teleurstellend kampioenschap in ieder geval niet lekker in zijn vel volgens de bronnen.
Net te tellen hoevaak ik alcoholgebruikers heb horen zeggen dat drugs slecht zijn.. je punt?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 16:56 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ach ja, maar dat gebeurt natuurlijk aan beide kanten. Niet te tellen hoe vaak ik drugsgebruikers gehoord heb die daadwerkelijke risico's afdeden als overheidspropaganda.
[..]
Wijst alles daar op ja? Of is dat een verklaring die je beter uitkomt, gezien je standpunten?
De jongen had last van hartkloppingen, blowde om zichzelf rustig te krijgen en steekt dan zichzelf in het hart. Alles wijst juist op een panische of psychotische actie, niet op een zelfmoord uit depressie.
Waar staat dat? En goed gepland? Je hoeft er niet zoveel aan te plannen, maar als je jezelf in het hart steekt zal het doel duidelijk zijn. Misschien heeft hij de hele nacht wel liggen piekeren en als iedereen door heeft dat je niet lekker in je vel zit, dan gaat dat niet om even chagrijnig zijn van een fout of nederlaag. Als je al hartkloppingen hebt, waar komen die dan vandaan?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 18:22 schreef Kassaa het volgende:
[..]
's Nachts je bed uit gaan en naar de keuken lopen om een mes te pakken wijst wel meer op een psychose dan een goed geplande bewuste zelfmoord, zeker als die jongen de hele avond wel gewoon gezellig was en niet depressief of prikkelbaar.
Precies ja, je hebt geen verstand van zaken, die hele site staat vol met onwaarheden.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 18:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
http://www.drugsinbeweging.be/Info_drugs_cannabis.html
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |