Het is idd moeilijker om die stap te zetten dan je denkt nog.
Het project waar hij niks aan deed mocht hij een vervangend verslag voor maken, in zijn eentje, wat op de gok een 20/30 uur was (origineel project 80 uur) en hij mocht niet meer aan ons groepje deelnemen. Hij moest zelf aktief op zoek naar een ander groepje wat hem accepteerde, dat is gelukt en heeft hij weer niks gedaan. Het gevolg was, omdat hij bij andere vakken ook weinig deed dat hij bleef steken op 38 van de 42 punten. Hij heeft een negatief studieadvies gekregen, heeft dit aangevochten, en met zijn achtergrond kon het niet anders dan het advies bleef staan. Nu gaat hij een andere opleiding doen in een compleet andere richting omdat hij geen enkele opleiding van FNT meer mag volgen. Dus een negatief studieadvies geldt dan voor alle opleidingen die bij die instelling worden gegeven.
Er zijn met hem ook andere dingen voorgevallen, die ga ik hier niet vermelden, en ik sta er nog van te kijken dat hij welkom is op de HU, laten we het er op houden dat het heel erg hoog opgelopen is.
Op zich een leuke vent, alleen hij doet geen flikker, en de papieren die hij heeft gehaald van het MBO vraag ik me af wat hij daar wel voor gedaan heeft.
Maar in zulke gevallen kun je niet anders.
Wat hebben wij gedaan in grote stappen:
- hem tijdens vergaderingen gewaarschuwd
- deed niks, dus anderen deelstukken laten overnemen, hem gezegd elk deelstuk wat je niet maakt -1,5 punt bij beoordeling
- hij deed nog niks
- docent ingelicht
- vergadering zonder hem belegd, papier opgesteld, handtekeningen eronder na stemmen (stemmen duurde een 30 minuten, ging er ook hevig aan toe)
- document aan onze begeleider gegeven die ook een van onze hoofd docenten was
- hij is op het matje geroepen voor een gesprek, achter gesloten deuren dus geen idee
- hij is weer op het matje geroepen maar met schoolleiding erbij
- uit het groepje gezet door de docent
- hij kreeg een vervangende opdracht gelijk aan wat hij had moeten doen, plus alle deelstukken di er direct mee samen hingen
- moet een ander groepje zoeken
zo is het ongeveer gegaan