abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86083427
Zo, zit weer op mijn kamertje in Utrecht met mijn reserve sleutels.
Zie dat ik mooi de week van te voren een back-up heb gemaakt van mijn usb sleutel, waar ik nu heel erg blij mee ben :)
Nu alleen nog tijd zien te vinden om naar de politie te gaan voor mijn paspoort, dat lukt niet echt met het huidige programma.
Naja anyway de stap hbo -> u is best te doen, alleen wiskunde grijpen ze bij mijn opleiding net te hoog aan, een stuk wat ik ooit wel heb gehad maar niet op de havo, maar in 5 vwo, en was er toen ook al niet goed in.
Colleges zijn leuker en profs en hoogleraren tot nu toe gemotiveerder.
Er is ook een zeer goede kantine waar je voor 4 euro erg goed eten hebt. Had verleden keer een groot stuk kibbeling met friet met zeezout, salade, en keuze uit vis of paprika soep. Heb ik liever als automaat eten (er staan ook meer automaten) en heb eigenlijk geen boodschappen meer gedaan.
's Avonds eet ik bij de vereniging, alleen in het weekend eet ik eigenlijk thuis.
Of ik in Utrecht blijf wonen weet ik nog niet, het is met de trein te doen al hoewel je de peronnen goed moet kennen, er zit bij elke overstap minder dan 5 minuten.
De problemen met de inschrijving hebben te maken met een extra wiskunde certificaat zo lijkt het, maar daar is nergens informatie over te vinden. Waarschijnlijk hoef ik die niet alsnog af te leggen omdat het hun fout is door me toch toe te laten en niet te informeren.
Binnenkort ben ik heel even weer op Nijeoord, kunnen we in het utv cafe een biertje doen ofzo.
pi_86084143
Aha, mooi dat je weer in leven bent :P . Vind het best wel naar voor je, maar het komt vast wel goed.

Mijn 1e week valt tegen, de klasgenoten zijn meer vijanden als vrienden, als je zwart haar hebt accepteren ze je moeilijk, ze denken dat ze al van het begin af aan al projectleider o.i.d. zijn, ze denken dat ze hoogbegaafd zijn, doen alsof ze zoveel inzet tonen, bij een opdracht dat niet zo uitgebreid gemaakt hoeft te worden maken ze heel erg uitgebreid, of er in mijn klas/opleiding buitensluiterij is? Jazeker!
Op zondag 29 augustus 2010 14:03 schreef Mirel het volgende:
Wat is die Jetfly toch een aardige jongeman.
  zondag 5 september 2010 @ 12:03:22 #228
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_86084499
Hey Nick! Dus het inschrijfgekloot is voorbij?

Ik heb om 19.00 een kijkavond in kanaleneiland, via Kamernet en vermoedelijk ben ik één van de 200 reageerderds. Tevens probeer Alphamusic van Fok hier me ook voor een kijkavond binnen te loodsen :@

SPANNEND
When all else fails, you always have delusion.
pi_86085482
Nog niet, maar ze weten, of denken te weten iig, waar het aan ligt.
Als je het mij vraagt is het bullshit want voor deze opleiding staan nergens extra vereisten.

Om binnen te komen heb je nodig:
Vwo diploma (logisch)

of:

Staatsexamen Wiskunde B1,2 + Natuurkunde

of

Propedeuse

En nu spiegelen ze mij voor propedeuse + de staatsexamens... wat klopt er hier niet.
Op studielink staat afgewezen, maar ook dat ze mijn P geverifieerd hebben, en ik heb een brief dat ik officieel ben toegelaten. Iig echt wegsturen kunnen ze me niet meer, zeker als ik de magische 30 punten grens behaal in het eerste jaar lijkt me :P
Dus het zal wel loslopen.

Ik ga vandaag 3 kamers bekijken (maybe meer) via het DSC, misschien dat ik wel iets leuks tegenkom tijdens het hospiteren. Wil als ik naar Delft ga graag een kleiner huis (6 a 8 man/vrouw maximaal), gemengd als kan, en niet zo'n corpsballen huis waar iedereen elk feest en elke borrelavond mee pakt.
Een beetje een huis zoals ik nu in zit dus :)
Maar het is wel te doen per trein eventueel, dus relatief weinig aan de hand, zie wel hoe het loopt.
  zondag 5 september 2010 @ 13:44:53 #230
286575 Roces18
Chef de party
pi_86087439
quote:
Op zondag 5 september 2010 11:49 schreef Jetfly het volgende:
Aha, mooi dat je weer in leven bent :P . Vind het best wel naar voor je, maar het komt vast wel goed.

Mijn 1e week valt tegen, de klasgenoten zijn meer vijanden als vrienden, als je zwart haar hebt accepteren ze je moeilijk, ze denken dat ze al van het begin af aan al projectleider o.i.d. zijn, ze denken dat ze hoogbegaafd zijn, doen alsof ze zoveel inzet tonen, bij een opdracht dat niet zo uitgebreid gemaakt hoeft te worden maken ze heel erg uitgebreid, of er in mijn klas/opleiding buitensluiterij is? Jazeker!
Bij mijn zijn het meer neutrale vijanden, iedereen denkt hier ook dat ze projectleider zijn en dat ze hoogbegaafd zijn en zodra je iets zegt word je afgekat? WTF dus als me dat maandag weer gebeurt zal ik is even laten zien wie de baas is. Maar ik ga morgen als Guido dus dan moeten ze wel luisteren o|O
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_86088359
:')

Ik geloof veel, maar niet dat er op FNT zulke malloten zitten. _O_
pi_86089725
quote:
Op zondag 5 september 2010 14:13 schreef Heroinjunk het volgende:

Dan moet je maar is komen kijken bij de eerstejaars. Wat Roces18 zegt klopt als alles gewoon!
pi_86092871
Ik heb heel erg geluk gehad met mijn projectgroepen, maar ze zitten er zeker tussen!
Ook heb ik ervaren dat bepaalde mensen buitengesloten werden, al viel het bij mijn opleiding nog wel mee.
Er is gewoon weinig aan te doen, gewoon je best doen en goed scoren, dan zijn er ineens wel groepjes die je willen.

Overigens mijn jas is terecht(!), iemand van de vereniging had hem uit voorzorg meegenomen en nu mijn telefoonnummer op de site staat mij gelijk gebeld. Ben ik even blij dat het een gesloten vereniging is :)
  zondag 5 september 2010 @ 17:40:59 #234
286575 Roces18
Chef de party
pi_86094300
quote:
Op zondag 5 september 2010 14:13 schreef Heroinjunk het volgende:

naja ik zit op C&J en daar zitten er ook zat.
pi_86094314
Letterlijk door die projectgroep heb ik geen zin meer in school. Echt te stom voor woorden.. En het is al heel erg slecht uitgelegd, begrijp nog steeds niet hoe ik het moet gaan doen.. onderwerp hebben ze wel maar hoe de fuck moet ik gaan beginnen.. ach, ik zie het wel. En dan zit je nog met een groep waarin er mensen zitten die niet eens fatsoenlijk kunnen nadenken en op ideeën komen, zo ja, op domme ideeen dan. Wat een enorm last aan je schouders, bah :r.
pi_86096846
Echt zo'n vervelende projectgroep?
Ik weet ook niet echt wat ik van mijn klas moet denken nog. En de structuur is ook niet echt duidelijk.
Maargoed de stof is echt makkelijk.
  zondag 5 september 2010 @ 19:16:45 #237
286575 Roces18
Chef de party
pi_86097002
quote:
Op zondag 5 september 2010 17:41 schreef Jetfly het volgende:
Letterlijk door die projectgroep heb ik geen zin meer in school. Echt te stom voor woorden.. En het is al heel erg slecht uitgelegd, begrijp nog steeds niet hoe ik het moet gaan doen.. onderwerp hebben ze wel maar hoe de fuck moet ik gaan beginnen.. ach, ik zie het wel. En dan zit je nog met een groep waarin er mensen zitten die niet eens fatsoenlijk kunnen nadenken en op ideeën komen, zo ja, op domme ideeen dan. Wat een enorm last aan je schouders, bah :r.
Bij mijn projectgroepje komen ze ook op ideeën maar niet echt concrete en dan vraag ik door en dan zeggen ze: Ik hoef toch niet alles te verzinnen . Omg :r Maar gelukkig hoef ik nog maar 5 weken met hun maar wat juist kut is dat mijn SLBr de groepjes bepaalt dus ik kan niet zo zeggen ik wil niet meer bij die retard. -O-

En in de pauzes enzo voor zover die er zijn (2 uurtjes in de week totaal) ga ik altijd wel mee met een groepje jongens uit de klas maar ik heb niet echt een klik met hun, ze hebben gewoon andere interesses zoals muziek maken enzo en sporten enzo doen ze amper, en dan zeg ik spelen jullie ook call of duty bijv. zeggen ze nee we spelen starcraft en wow LOL wtf dat is echt het tegenovergestelde van mijn interesses. En dat maakt het wel minder leuk op school, terwijl ik met sommige 2e jaars wel goed kan opschieten die ik veel sympathieker vind.
pi_86101889
Of die sukkels die in elke pauze van de les koffie gaan kopen en dan koffie mee de les in nemen, wannabe zakenmannen. Fuckyeah.
  maandag 6 september 2010 @ 09:40:27 #239
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_86117478
Misschien vinden ze koffie lekker.

Gister had ik een uitnodiging om een kamer te komen checken van 19.00 tot 20.00 in Kanaleneiland. Op de pagina stond enkel de 06 van de contactpersoon, geen huisnummer, wel een straat (Marco Pololaan) Ik loop daar naartoe, en ik bel die gast, maar die neemt niet op. Ondertussen tientallen flats afgegaan, aanbellen, vragen of er een David Kers woont, ondertussen hem bellen. Uiteindelijk niks gevonden, heb anderhalf uur gelopen en uiteindelijk 20x gebeld. :r

Er was ook een 06 van de huisbaas, misschien had ik die moeten meenemen.

:r
When all else fails, you always have delusion.
pi_86124727
Nooit actie ondernemen zonder afspraak te maken! NEVERNOOIT!
pi_86131340
quote:
Op zondag 5 september 2010 21:04 schreef Jetfly het volgende:
Of die sukkels die in elke pauze van de les koffie gaan kopen en dan koffie mee de les in nemen, wannabe zakenmannen. Fuckyeah.
Wat een crap, mensen drinken bij ons ook in de klas koffie. Heb je er ooit aan gedacht dat ze het LEKKER vinden? :')
pi_86135211
quote:
Op maandag 6 september 2010 16:53 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Wat een crap, mensen drinken bij ons ook in de klas koffie. Heb je er ooit aan gedacht dat ze het LEKKER vinden? :')
Meen je dat nou?? :o
Bij ons mag het niet, in de les.
  maandag 6 september 2010 @ 18:44:37 #243
286575 Roces18
Chef de party
pi_86135350
quote:
Op maandag 6 september 2010 09:40 schreef Mirel het volgende:
Misschien vinden ze koffie lekker.

Gister had ik een uitnodiging om een kamer te komen checken van 19.00 tot 20.00 in Kanaleneiland. Op de pagina stond enkel de 06 van de contactpersoon, geen huisnummer, wel een straat (Marco Pololaan) Ik loop daar naartoe, en ik bel die gast, maar die neemt niet op. Ondertussen tientallen flats afgegaan, aanbellen, vragen of er een David Kers woont, ondertussen hem bellen. Uiteindelijk niks gevonden, heb anderhalf uur gelopen en uiteindelijk 20x gebeld. :r

Er was ook een 06 van de huisbaas, misschien had ik die moeten meenemen.

:r
bij de hu hangen er nog advertenties voor studenten studios ;)
  maandag 6 september 2010 @ 18:56:43 #244
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_86135813
quote:
Op zondag 5 september 2010 17:41 schreef Jetfly het volgende:
Dit dus. Vorige week woensdag en vandaag een "fail" mogen ontvangen voor presentatie en huiswerkopgave. Presentatie zelf was goed, maar de tekst die we inleverden niet :? , was ook al lekker goed uitgelegd op dag 1 :r

Vandaag huiswerk opgaven ingeleverd, die had ik goed gemaakt, maar m'n mindmap was verkeerd. Wist ik veel wat je moest doen, hij zei dat het een soort woordspin was van wat er in je opkomt, maar dat was dus blijkbaar niet goed.

Je mag 3 fails per semester hebben voor een cursus en anders faal je die cursus. Wat een onzin ik ga even kijken of er m'n coach er wat aan kan doen, want het is echt voor 1 vak zo, en niet alleen bij mij.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_86137834
Ach, koffie, ik snap het wel maar geloof mij nou maar, zij drinken het niet omdat ze het lekker vinden maar het boeit me geen ene f*ck meer.. Ik heb mijn projectgroepje eindelijk, een ander groepje dus, en dit wordt wel gaaf! Heb weer zin om naar school te gaan :D .

@Drinky: Tja, da's best vaag, zal vast niet alleen aan jou liggen als meerdere studenten het hebben..
pi_86146939
Wij moesten vandaag een opdracht meenemen voor SLB. Een historie van jezelf. Neem ik het mee. Hoefden we dat niet in te leveren.

Voor oudheid moeten we in een groepje de stof samenvatten, vijf pagina's per persoon. Ik leer veel beter als ik het zelf doe. Maar aaaach. :')
  maandag 6 september 2010 @ 22:45:20 #247
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_86147482
quote:
Op maandag 6 september 2010 22:35 schreef DanseMacabre het volgende:
Wij moesten vandaag een opdracht meenemen voor SLB. Een historie van jezelf. Neem ik het mee. Hoefden we dat niet in te leveren.

Voor oudheid moeten we in een groepje de stof samenvatten, vijf pagina's per persoon. Ik leer veel beter als ik het zelf doe. Maar aaaach. :')
Dit dus.
Ik ben qua materie al veeeel verder dan de rest van mijn groepje, zelfs zonder boeken :') . Maarja is verplicht. Oja, opdrachten tellen voor 10% van je cijfer voor de cursus mee, de andere 90% is het tentamen, maar als je die opdrachten faalt heb je de cursus automatisch gefaald :?

Gelukkig is het eerste jaar alleen maar zo kut. 2e jaar lekker stage in het buitenland en 3e en 4e jaar in het buitenland studeren :)
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_86147578
Bij mij 20 a 25 procent.
Bij slb weet ik het niet, die man kan volgens mij amper z'n eigen naam onthouden, zo verstrooid is ie.
Volgens mij moeten we gewoon alle opdrachten maken en krijgen we d'r vier studiepunten voor.

Die samenvattingen tellen niet eens mee, da's alleen om ons bezig te houden. _O-
pi_86149873
quote:
Op maandag 6 september 2010 18:41 schreef DanseMacabre het volgende:

[..]

Meen je dat nou?? :o
Bij ons mag het niet, in de les.
Bij ons mag je gewoon eten in de klas hoor. Mocht vorig jaar ook al.
pi_86149968
Het is toch logisch dat als je de opdrachten niet haalt, dat je de studiepunten niet krijgt? Dat is bij ons ook hoor. Je moet gewoon overal een voldoende voor halen, ongeacht hoe zwaar het meetelt. En dat gezeik over groepjes: leer er mee leven, dat gaat nog 4 jaar zo door. En neeee, dat maakt niet uit op welke HBO je zit, want dat is OVERAL. Dat is namelijk competentie gericht onderwijs.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')