abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85161710
Beste fokkers,
Wegens omstandigheden moest ik helaas 2 tickets verkopen, en aangezien al mijn vrienden al gaan, heb ik de e-tickets verkocht op internet (voor de originele prijs overigens).

Aangezien er veel nepkaarten in de omloop zijn vraagt de koper mij terecht of hij het serie nummer van de tickets van te voren even online mag checken.

Mijn vraag: Kan de koper met het serie nummer niet de barcode/ het ticket namaken? Dat hij de serienummers vraagt, en vervolgens niets van zich laat horen en met deze codes gewoon naar het feest gaat? Of kan je helemaal niets met de serienummers alleen? En moet je echt het eticket en de barcode ook nog hebben?

Hopelijk weet iemand dit!

Groet,
Maarten
pi_85162231
Hoe gaat hij ze online checken? Vraag dat eerst maar eens.
pi_85162448
Op de website ticketsenconcertkaarten.nl kan je alle gedeactiveerde lowlands tickets online checken.
Dit om te voorkomen dat je geen kat in de zak koopt.
Mijn vraag is dus of je met het serienummer niet het hele ticket inc barcode kan namaken.
pi_85162457
Er is een site waar alle nummers van de tickets staan die ongeldig zijn gemaakt. Ik neem aan dat hij die bedoelt.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 23:06:06 #5
213498 SpauldingPF
When the music's over
pi_85162459
Ik zou er voorzichtig mee zijn.
pi_85162682
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 23:06 schreef SpauldingPF het volgende:
Ik zou er voorzichtig mee zijn.
Dat was ook het eerste wat in mij opkwam.
Vanwege zeer verschillende werktijden van beide, is het het handigst om de tickets te mailen en gewoon het bedrag te laten overmaken.

Ik snap ook de kant van de verkoper uiteraard. Als het niet veilig blijkt te zijn, dan probeer ik alsnog wel gewoon thuis af te spreken.

Hopelijk heeft iemand hier het verlossende antwoord :)
pi_85162894
Ik zou em gewoon laten langskomen. Kan je het gelijk op internet checken, en jij je mails van eventim verwijderen :P. Niet dat dat veilig is, je zou ze ook nog uit kunnen printen. Misschien een les voor de volgende keer.. gewoon een 'echt' ticket bestellen :).
Lieutenant General Omar Bradley
"I have returned many times to honour the valiant men who died…every man who set foot on Omaha Beach was a hero."
pi_85173932
Ook 'echte' tickets kan de verkoper alsnog opnieuw op laten sturen terwijl de oude ongeldig worden gemaakt. Voor de koper geeft dat dus geen enkele zekerheid.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 11:31:33 #9
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_85178856
In theorie kan je het ticket namaken ja.
pi_85180047
Het lijkt mij dat je met het serienummer de barcode niet na kan maken? Verder weet ik niet wat die koper er mee kan doen eigenlijk.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 12:07:04 #11
191178 WalterSobchak
calmer than you are
pi_85180223
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 12:02 schreef frame-saw het volgende:
Het lijkt mij dat je met het serienummer de barcode niet na kan maken? Verder weet ik niet wat die koper er mee kan doen eigenlijk.
Dat kan wel. Ergens in een slowchattopic heb ik een barcode nagemaakt van een verkoper die zijn ticket met foto op marktplaats heeft gezet.

Hier
Are these the nazis, Walter?
  donderdag 12 augustus 2010 @ 12:07:32 #12
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_85180240
Stuur je hem toch gewoon twee neppe nummers die niet in die lijst staan. Krijg je het geld, stuur je hem de tickets, ziet ie andere nummers, checkt ze, niets aan de hand.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 12:09:39 #13
191178 WalterSobchak
calmer than you are
pi_85180331
Het verkopen van een e-ticket aan onbekenden blijft lastig. Het is een kwestie van vertrouwen. Vantevoren het serienummer checken heeft dus geen enkele zin, je kan dat e-ticket aan wel 10 man verkocht hebben. Dat weet de koper ook, dus die heeft geen goede bedoelingen! Niet doen!
pi_85180547
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 12:07 schreef WalterSobchak het volgende:

[..]

Dat kan wel. Ergens in een slowchattopic heb ik een barcode nagemaakt van een verkoper die zijn ticket met foto op marktplaats heeft gezet.

Hier
Ja maar een serienummer is geen barcode. Als hij gewoon de cijfers doorstuurt, geen foto, dan kan je geen barcode namaken toch? Het serienummer gaat samen met de barcode, maar je kan van het serienummer geen barcode afleiden.

De koper heeft helemaal niks aan het nummer, zelfs niet om te checken.
pi_85180626
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 12:15 schreef frame-saw het volgende:

[..]

Ja maar een serienummer is geen barcode. Als hij gewoon de cijfers doorstuurt, geen foto, dan kan je geen barcode namaken toch? Het serienummer gaat samen met de barcode, maar je kan van het serienummer geen barcode afleiden.

Er is een beperkt aantal standaard-'notities' voor een barcode. De barcode geeft geen informatie buiten het serienummer en is dus op basis van het serienummer (en weten welk formaat/notitie je moet hebben) na te maken.
pi_85180675
quote:
quote:
Geannuleerde concertkaarten
Op dit moment zijn er concertkaarten geannuleerd voor Lowlands 2010. Mocht uw kaartnummer erbij staan, klik dan hier om te zien wat u moet doen. Let op: op elk moment kunnen kaartnummers aan deze pagina worden toegevoegd. Houd de site daarom regelmatig in de gaten.
http://www.ticketsenconcertkaarten.nl/?page_id=174
pi_85180806
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 12:17 schreef zebaz het volgende:

[..]

Er is een beperkt aantal standaard-'notities' voor een barcode. De barcode geeft geen informatie buiten het serienummer en is dus op basis van het serienummer (en weten welk formaat/notitie je moet hebben) na te maken.
Aha, maar dan moet je dus wel weten hoe je dan die barcode maakt. Het kan nu ook zijn dat de organisatie/ticketverkoper erachter zit. In dat geval zou ik een fake nummer doorgeven. Iets dat 2 getallen afwijkt van je echte nummer, maar niet op zo'n site te vinde is.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 12:24:03 #18
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_85180857
Zeg gewoon waar je bang voor bent en laat hem langskomen.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 12:36:56 #19
191178 WalterSobchak
calmer than you are
pi_85181356
quote:

[..]

Als je de post lees waar ik naar verwijs, zie je dat dat dus makkelijk kan. Je downloadt een barcodegenerator en voert het serienummer in met de symbology 'Code 2 of 5 Interleaved'. Presto. Dat moet je wel weten, maar ik gok dat een vervalser daar wel achter is.
pi_85181403
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 12:36 schreef WalterSobchak het volgende:

[..]

Als je de post lees waar ik naar verwijs, zie je dat dat dus makkelijk kan. Je download een barcodegenerator en voert het serienummer in met de symbology 'Code 2 of 5 Interleaved'. Presto. Dat moet je wel weten, maar ik gok dat een vervalser daar wel achter is.
Sorry, ik zit mobiel dus had niet geklikt :P
  donderdag 12 augustus 2010 @ 12:39:00 #21
191178 WalterSobchak
calmer than you are
pi_85181442
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 12:38 schreef frame-saw het volgende:

[..]

Sorry, ik zit mobiel dus had niet geklikt :P
I know your pain!
pi_85181676
Spreek gewoon met de koper bij de ingang af, dat hij maar met jullie mee naar binnen gaat als hij het niet vertrouwd zo 10 andere kopers voor je kaartje die je wel zullen volgen,.
pi_85359468
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 12:22 schreef frame-saw het volgende:

[..]

Aha, maar dan moet je dus wel weten hoe je dan die barcode maakt. Het kan nu ook zijn dat de organisatie/ticketverkoper erachter zit. In dat geval zou ik een fake nummer doorgeven. Iets dat 2 getallen afwijkt van je echte nummer, maar niet op zo'n site te vinde is.
Idd, alsof een oplichter de echte code zou geven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')