Dat was ook het eerste wat in mij opkwam.quote:
Dat kan wel. Ergens in een slowchattopic heb ik een barcode nagemaakt van een verkoper die zijn ticket met foto op marktplaats heeft gezet.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 12:02 schreef frame-saw het volgende:
Het lijkt mij dat je met het serienummer de barcode niet na kan maken? Verder weet ik niet wat die koper er mee kan doen eigenlijk.
Ja maar een serienummer is geen barcode. Als hij gewoon de cijfers doorstuurt, geen foto, dan kan je geen barcode namaken toch? Het serienummer gaat samen met de barcode, maar je kan van het serienummer geen barcode afleiden.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 12:07 schreef WalterSobchak het volgende:
[..]
Dat kan wel. Ergens in een slowchattopic heb ik een barcode nagemaakt van een verkoper die zijn ticket met foto op marktplaats heeft gezet.
Hier
Er is een beperkt aantal standaard-'notities' voor een barcode. De barcode geeft geen informatie buiten het serienummer en is dus op basis van het serienummer (en weten welk formaat/notitie je moet hebben) na te maken.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 12:15 schreef frame-saw het volgende:
[..]
Ja maar een serienummer is geen barcode. Als hij gewoon de cijfers doorstuurt, geen foto, dan kan je geen barcode namaken toch? Het serienummer gaat samen met de barcode, maar je kan van het serienummer geen barcode afleiden.
De koper heeft helemaal niks aan het nummer, zelfs niet om te checken.
quote:Op donderdag 12 augustus 2010 12:15 schreef frame-saw het volgende:
http://www.ticketsenconcertkaarten.nl/?page_id=174quote:Geannuleerde concertkaarten
Op dit moment zijn er concertkaarten geannuleerd voor Lowlands 2010. Mocht uw kaartnummer erbij staan, klik dan hier om te zien wat u moet doen. Let op: op elk moment kunnen kaartnummers aan deze pagina worden toegevoegd. Houd de site daarom regelmatig in de gaten.
Aha, maar dan moet je dus wel weten hoe je dan die barcode maakt. Het kan nu ook zijn dat de organisatie/ticketverkoper erachter zit. In dat geval zou ik een fake nummer doorgeven. Iets dat 2 getallen afwijkt van je echte nummer, maar niet op zo'n site te vinde is.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 12:17 schreef zebaz het volgende:
[..]
Er is een beperkt aantal standaard-'notities' voor een barcode. De barcode geeft geen informatie buiten het serienummer en is dus op basis van het serienummer (en weten welk formaat/notitie je moet hebben) na te maken.
Als je de post lees waar ik naar verwijs, zie je dat dat dus makkelijk kan. Je downloadt een barcodegenerator en voert het serienummer in met de symbology 'Code 2 of 5 Interleaved'. Presto. Dat moet je wel weten, maar ik gok dat een vervalser daar wel achter is.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 12:15 schreef frame-saw het volgende:
[..]
Ja maar een serienummer is geen barcode. Als hij gewoon de cijfers doorstuurt, geen foto, dan kan je geen barcode namaken toch? Het serienummer gaat samen met de barcode, maar je kan van het serienummer geen barcode afleiden.
Sorry, ik zit mobiel dus had niet gekliktquote:Op donderdag 12 augustus 2010 12:36 schreef WalterSobchak het volgende:
[..]
Als je de post lees waar ik naar verwijs, zie je dat dat dus makkelijk kan. Je download een barcodegenerator en voert het serienummer in met de symbology 'Code 2 of 5 Interleaved'. Presto. Dat moet je wel weten, maar ik gok dat een vervalser daar wel achter is.
I know your pain!quote:Op donderdag 12 augustus 2010 12:38 schreef frame-saw het volgende:
[..]
Sorry, ik zit mobiel dus had niet geklikt
Idd, alsof een oplichter de echte code zou geven.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 12:22 schreef frame-saw het volgende:
[..]
Aha, maar dan moet je dus wel weten hoe je dan die barcode maakt. Het kan nu ook zijn dat de organisatie/ticketverkoper erachter zit. In dat geval zou ik een fake nummer doorgeven. Iets dat 2 getallen afwijkt van je echte nummer, maar niet op zo'n site te vinde is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |