abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 11 augustus 2010 @ 23:42:01 #51
7074 moussy
kuttekop
pi_85163882
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 23:40 schreef Susi het volgende:

[..]

Ik geloof er geen barst van dat dit echt is.
.. het zou zo maar kunnen.. Er zijn veel mensen die nog een 'bakkie' hebben staan en er éven gewoon iets in willen, hoe gekker, hoe leuker.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_85163891
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 23:39 schreef NielsTriple het volgende:

[..]

Ik vind ze wel geinig, heb al een beetje op wikipedia lopen neuzen, bij de dierenwinkel in Delft hebben ze regelmatig slangen, morgen maar eens een babbeltje maken over hoe en wat. :)
Ik zou er niet te lichtzinnig over denken hoor. Voor hetzelfde geld splitsen ze je één of ander kutbeest in de maag. Als ik jou was zou ik wat slangenfora afstruinen voor het adres van een goede thuiskweker :Y.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_85163959
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 23:41 schreef Poepoog het volgende:
Denk het ook, of ts is autist en staat zijn dochter binnen nu en 3 jaar bij een pleeggezin op de stoep...
Ik geloof dat jij nu gewoon echt niets meer te zoeken hebt in dit topic.
Acht van de negen stemmen in mijn hoofd zeggen me dat ik niet gek ben, de negende neuriet de Tetris melodie.
ɹǝıɥ ɥɔız ʇpuıʌǝq n
  † In Memoriam † woensdag 11 augustus 2010 @ 23:43:50 #54
7074 moussy
kuttekop
pi_85163962
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 23:42 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ik zou er niet te lichtzinnig over denken hoor. Voor hetzelfde geld splitsen ze je één of ander kutbeest in de maag. Als ik jou was zou ik wat slangenfora afstruinen voor het adres van een goede thuiskweker :Y.
dat, ik zou eerst eens gewoon contact gaan zoeken met een hobbykweker, iig voor wat duidelijke info ipv verkooppraatjes.
pi_85164022
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 23:43 schreef NielsTriple het volgende:

[..]

Ik geloof dat jij nu gewoon echt niets meer te zoeken hebt in dit topic.
Nou, het is wel interresant om te zien in bijna real life hoe mensen de opvoeding van hun kind verneuken.
pi_85164044
En als het fout gaat...ach dan koop je toch een nieuwe...en een nieuwe ....en een nieuwe.....en een nieuwe. :r . Als TS echt een slang in huis wil halen dan moet TS zich eerst inlezen en er van uitgaan dat het huisdier van de ouders is want een klein kind kun je die verantwoordelijkheid niet geven. Verder moet je aan de eisen die het dier stelt om te leven voldoen en het niet in het eerste de beste glazen bakje gooien wat je toch al had staan en wat vast wel zal voldoen. :{ Het is een levend wezen en geen pluchen speelgoedbeest. :W TS.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_85164045
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 23:42 schreef cultheld het volgende:

[..]

quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 23:43 schreef moussy het volgende:

[..]

dat, ik zou eerst eens gewoon contact gaan zoeken met een hobbykweker, iig voor wat duidelijke info ipv verkooppraatjes.
Waar vind ik die? Ik zit al te speuren op marktplaats en google, maar bij 'thuiskweker' krijg ik toch steeds dingen die ik niet zoek haha
Acht van de negen stemmen in mijn hoofd zeggen me dat ik niet gek ben, de negende neuriet de Tetris melodie.
ɹǝıɥ ɥɔız ʇpuıʌǝq n
  woensdag 11 augustus 2010 @ 23:49:22 #58
202348 Susi
Temple of Love
pi_85164189
Nouja, ik vind het moeilijk te geloven dat het echt is. Allereerst omdat je je topic in OUD plaatst en niet in F&F, wat mij veel logischer lijkt. Je hebt al besloten dat het een slang wordt.
Daarnaast denkt vrijwel niemand er aan om een kind dat momenteel een slang wil omdat een kennis die ook heeft, het kind ook daadwerkelijk een slang te geven. Ze is 3,5 jaar.

Maar het is een beetje naar om te zien dat je er niets van af weet, of weinig in elk geval. Als je andere reacties leest van andere users, lees je dat slangen heel gevoelige beesten zijn, waarbij hun leefomgeving van zeer groot belang is voor hun welzijn.
Het is dan niet echt prettig om dan een reactie als 'och, geinig beest' te lezen. Het zijn wel dieren die langere tijd leven, gun ze dan in elk geval een beetje een goed leven. Weet gewoon waar je aan begint.
Als je het zou doen, doe het dan een paar jaar later. Als ze er zelf meer voor kan zorgen, want met drie-en-een-half moet jij danwel haar moeder áltijd maar weer mee om iets aan het hok te doen, te voeren en te-weet-ik-veel-watten. Het zijn meer wilde dieren dan een hond.

Ik zou zelf niet zo impulsief reageren als ik er zelf ook nog maar weinig van af weet.
pi_85164266
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 23:45 schreef NielsTriple het volgende:

[..]

[..]

Waar vind ik die? Ik zit al te speuren op marktplaats en google, maar bij 'thuiskweker' krijg ik toch steeds dingen die ik niet zoek haha
http://www.slangenforum.com/ Er gaat een wereld voor je open :Y. En je kind wordt vast een zorgzaam type als ze al op zo'n jonge leeftijd leert zorgen.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_85164323
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 23:49 schreef Susi het volgende:
Nouja, ik vind het moeilijk te geloven dat het echt is. Allereerst omdat je je topic in OUD plaatst en niet in F&F, wat mij veel logischer lijkt.
Daarnaast denkt vrijwel niemand er aan om een kind dat momenteel een slang wil omdat een kennis die ook heeft, het kind ook daadwerkelijk een slang te geven. Ze is 3,5 jaar.

Maar het is een beetje naar om te zien dat je er niets van af weet, of weinig in elk geval. Als je andere reacties leest van andere users, merk je dat slangen heel gevoelige beesten zijn, waarbij hun leefomgeving van zeer groot belang is voor hun welzijn.
Het is dan niet echt prettig om dan een reactie als 'och, geinig beest' te lezen. Het zijn wel dieren die langere tijd leven, gun ze dan in elk geval een beetje een goed leven. Weet gewoon waar je aan begint.

Als je het zou doen, doe het dan een paar jaar later. Als ze er zelf meer voor kan zorgen, want met drie-en-een-half moet jij danwel haar moeder áltijd maar weer mee om iets aan het hok te doen, te voeren en samen ernaar te kijken.
De reden dat ik voor OUD koos, is omdat ik wilde weten of meer ouders ervaring hebben met slangen & kinderen, want ik zit dus met nog een paar vragen. Vragen die nu gedeeltelijk beantwoord zijn, hoewel er een hele hoop geouwezwam plaatsvindt in dit topic.
Er wordt gewoon op me gescholden, ik zou autist zijn, etc... alleen omdat ik mijn dochter iets wil geven wat ze wil.

:r
ɹǝıɥ ɥɔız ʇpuıʌǝq n
  † In Memoriam † woensdag 11 augustus 2010 @ 23:56:26 #61
7074 moussy
kuttekop
pi_85164503
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 23:52 schreef NielsTriple het volgende:

Er wordt gewoon op me gescholden, ik zou autist zijn, etc... alleen omdat ik mijn dochter iets wil geven wat ze wil.

:r
Tis anders ook meteen een mooi moment om haar te leren dat je niet altijd alles kan krijgen wat je wil :s)
  woensdag 11 augustus 2010 @ 23:56:53 #62
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_85164524
Nou ja, je vraagt advies, je krijgt het, maar dat is dan niet wat je wilt horen.
blijkbaar is een slang een iets andere categorie dan een hamster. en tja, soms kan je ook gewoon néé zeggen als een kind iets wil.
Een slang bijvoorbeeld. Als je daar nog niet genoeg van af weet.. en ga ondertussen lekker kroelen bij de kennis.

En als je dat niet wilt horen of iets anders vind, vraag dan niet om advies.

Ja, ik wil wel advies, maar alleen dat ik een slang moet kopen en succes ermee.

Goed, dus.
ik zou die slang kopen, succes ermee. En als ie dood is koop je gewoon een nieuwe joh. :|W
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_85164635
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 23:56 schreef moussy het volgende:

[..]

Tis anders ook meteen een mooi moment om haar te leren dat je niet altijd alles kan krijgen wat je wil :s)
Dat kan echt wel, als je je kind maar laat inzien dat voor elk doel gestreden moet worden. Door daden, verbaal of door een combinatie van beide. Zo'n kind leert waarschijnlijk uitstekend zorgen dankzij het houden van zo'n dier op jonge leeftijd (ook leuk om mee te pronken op school, welk kind op die leeftijd wil nou niet zo'n huisdier). Daar wordt ze alleen maar socialer van :Y.
  † In Memoriam † donderdag 12 augustus 2010 @ 00:02:26 #64
7074 moussy
kuttekop
pi_85164774
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 23:59 schreef cultheld het volgende:

[..]

Dat kan echt wel, als je je kind maar laat inzien dat voor elk doel gestreden moet worden. Door daden, verbaal of door een combinatie van beide. Zo'n kind leert waarschijnlijk uitstekend zorgen dankzij het houden van zo'n dier op jonge leeftijd (ook leuk om mee te pronken op school, welk kind op die leeftijd wil nou niet zo'n huisdier). Daar wordt ze alleen maar socialer van :Y.
Le-zen, ik heb nergens gezegd dat het niet kan.
pi_85164868
Ik ga nu slapen. Met een beetje geluk kan ik jullie aan het eind van deze week een foto van mijn dochter en haar nieuwe huisdier laten zien!
ɹǝıɥ ɥɔız ʇpuıʌǝq n
  † In Memoriam † donderdag 12 augustus 2010 @ 00:05:30 #66
7074 moussy
kuttekop
pi_85164952
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 00:04 schreef NielsTriple het volgende:
Ik ga nu slapen. Met een beetje geluk kan ik jullie aan het eind van deze week een foto van mijn dochter en haar nieuwe huisdier laten zien!
Begin met een kleintje, maat worm, die kan je leuk handtam maken.... als het goed is.. ook met slangen kan je pech hebben en een slang from hell gekocht hebben...
  donderdag 12 augustus 2010 @ 00:29:32 #67
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_85166135
De keren dat ik door een slang gebeten ben zijn niet meer op een hand te tellen :D
Ik hoop voor het welzijn van de slang dat je je nog ff wat verder verdiept in het hoe en wat van zo`n beest. 'Gewoon een nieuwe kopen' als er iets mee gebeurt vind ik persoonlijk behoorlijk achterlijk. Dat zou niet het voorbeeld zijn wat ik míjn kinderen mee wil geven iig.
I`m not weird. I`m limited edition.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 04:46:55 #68
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_85172741
ik ben erg benieuwd naar de mening van de moeder van je dochter :{
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  donderdag 12 augustus 2010 @ 08:36:32 #69
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_85174273
Mijn zoon wil een olifant, en ik heb nog een bakkie van de goudvis liggen *O*.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_85174670
ik had begrepen dat een eigen huisdier pas vanaf een jaar of 8 ofzo aan de orde is omdat een kind daarvoor gewoon nog niet de capabiliteit heeft om goed met huisdieren om te gaan. dus uiteindelijk is het dan dus jouw verantwoordelijkheid. ze kan er niet voor zorgen, zowel qua echte verzorging als qua omgang met de dieren. en zelfs met een jaar of 8 start je met iets 'makkelijks', ratjes ofzo en zelfs dan onder supervisie
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_85175015
Ik snap best dat je je dochter tijdig wilt leren zorgen voor een huisdier. Ook begrijp ik best dat je mee wilt gaan in haar wens om een slang te hebben. Zoals al eerder gezegd; het kan geen kwaad dat ze op die manier leert zorgen voor een dier.

Waar ik wel grote moeite mee heb is de onverschilligheid die ik in je posts lees m.b.t. het welzijn van de sláng. Nu ben ik geen doorgeschoten boomknuffelaar, maar even een beetje op wikipedia neuzen en roepen dat je wel een nieuwe koopt als 'ie het niet meer doet vind ik een onwijs slecht voorbeeld voor je kind. Daarmee doe je dat zorgaspect dat je haar bijbrengt weer teniet.

Is het geen idee om haar toe te zeggen dat ze die slang kan krijgen, maar dat ze nog even moet wachten tot jullie allebei zo goed mogelijk voorbereid zijn? Dat jij je vervolgens zo goed mogelijk laat informeren, een dierenarts zoekt en zorgt dat je de juiste spullen in huis hebt en dán pas overgaat tot aankoop?

Dan laat je haar zien dat je met dit soort dingen niet impulsief moet handelen en je goed voor moet bereiden en ze krijgt nog haar slang ook.
pi_85175200
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 23:32 schreef NielsTriple het volgende:

[..]

Ik trol niet, ik wil gewoon een paar antwoorden. De enige die ze tot nu toe een beetje gegeven hebben zijn Cultheld en Ferry. De rest zit alleen maar te zeiken.
Ik ben niet afhankelijk van jullie goedkeuren, ik geloof alleen dat jullie dat niet begrijpen. Maar dat maakt niet uit, jullie lullen maar een eind weg. :r

Eind deze week ga ik kijken voor een goedkope slang, 15 euro valt wel mee. Ik heb nog een aquarium liggen, daar kan vast wel een stukje vensterglas als deur voor.
[..]

Dan koop ik een nieuwe slang voor 15 euro, maak je druk.
Je moet echt een goed terrarium kopen, het is geen vis.
En ja het kost veel geld maar als je echt een slang wilt is het de investering waard!
Je hebt terraria met slotjes, dan kan je zelf regulieren wanneer ze de slang kan benaderen.
Ik vind wel dat je niet te makkelijk moet denken over een slang, het blijft een dier en je moet hem wel de optimale leefomgeving bieden.
Heeft je dochtertje al vaak gezien hoe een slang wordt gevoerd, ook als hij groot wordt?
Straks vind ze het maar zielig of eng en zit je ermee.
Verder vind ik 3,5 jong voor welk huisdier dan ook ik zou meer vanaf de schooltijd beginnen met een "eigen" huisdier. Maar dat is natuurlijk jouw beslissing.
Voices tell me I'm the shit.
pi_85176548
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 23:52 schreef NielsTriple het volgende:
alleen omdat ik mijn dochter iets wil geven wat ze wil.

Welkom in OUD. Het subforum van Fok waar bewust wordt nagedacht over opvoeding. :)
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_85176676
Misschien moet je ff de TT laten aanpassen. Je vraagt helemaal geen advies, je vertelt iedereen je keuze en wij moeten dan vertellen dat het een fantastisch idee is.

Hier ook een ex-slangenhouder. Een aquariumpie die je 'nog ergens hebt staan' en waar je 'ff een venstertje voor plakt' , volstaat dus niet.
Of dacht jij dat ze een terrarium zo noemen voor de lol?.
Daarbij heb je duidelijk geen kaas gegeten van de verzorging van slangen en denk jij dat het een heel goed idee is om een peuter die toch elke week iets anders leuk vind, een slang te geven.
En dat wilde je ook nog bij de dierenwinkel regelen.

De wereld had er een stuk beter uitgezien als je al niet met je broekslang was begonnen. Dan was iedereen deze aaneenschakeling van fails bespaard gebleven,
pi_85176934
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 09:15 schreef Sorbootje het volgende:
Ik snap best dat je je dochter tijdig wilt leren zorgen voor een huisdier. Ook begrijp ik best dat je mee wilt gaan in haar wens om een slang te hebben. Zoals al eerder gezegd; het kan geen kwaad dat ze op die manier leert zorgen voor een dier.

Waar ik wel grote moeite mee heb is de onverschilligheid die ik in je posts lees m.b.t. het welzijn van de sláng. Nu ben ik geen doorgeschoten boomknuffelaar, maar even een beetje op wikipedia neuzen en roepen dat je wel een nieuwe koopt als 'ie het niet meer doet vind ik een onwijs slecht voorbeeld voor je kind. Daarmee doe je dat zorgaspect dat je haar bijbrengt weer teniet.

Is het geen idee om haar toe te zeggen dat ze die slang kan krijgen, maar dat ze nog even moet wachten tot jullie allebei zo goed mogelijk voorbereid zijn? Dat jij je vervolgens zo goed mogelijk laat informeren, een dierenarts zoekt en zorgt dat je de juiste spullen in huis hebt en dán pas overgaat tot aankoop?

Dan laat je haar zien dat je met dit soort dingen niet impulsief moet handelen en je goed voor moet bereiden en ze krijgt nog haar slang ook.
Dit dus. Thanx Sorbootje dan hoef ik niet meer te verzinnen hoe ik het zou verwoorden...
pi_85177056
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 10:31 schreef chacama het volgende:

[..]

Dit dus. Thanx Sorbootje dan hoef ik niet meer te verzinnen hoe ik het zou verwoorden...
Je mag het verwoorden zoals je wil, ik beloof alleen niet dat ik iets met je 'advies' doe.

quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 10:17 schreef Moonah het volgende:

[..]

Welkom in OUD. Het subforum van Fok waar iedereen alles moet doen zoals wij, anders zijn ze autistisch. :)
ɹǝıɥ ɥɔız ʇpuıʌǝq n
pi_85177173
Jammer hoe je reageert op Chacama en daarmee indirect op mij. Ik heb je mijns inziens heel serieus genomen en mijn best gedaan om met je mee te denken.
pi_85177384
Jij vraagt om advies. Naast het advies wat gegeven is door ervaringsdeskundigen op het gebied van reptielen- wat ik zeer gedegen advies vind - vind ik wat sorbootje zegt erg logisch. Jij wilt aan de vraag van je dochter toegeven. Niets mis mee, mits het haalbaar is. De argumenten die Sorbootje aangeeft om het tijdelijk uit te stellen, omdat jullie beide nog niet voldoende kennis bezitten om voor een slang te zorgen, vind ik niet meer dan redelijk. Het is geen NEE. Het is een JA, maar. En daar zou ik mijn kinderen mee kunnen overtuigen en mezelf een stuk prettiger bij voelen. Maar, goed zoals je zegt dit is mijn mening. Jij hoeft er niets mee te doen, maar bedenk wel dat jij degene bent die voor die slang moet gaan zorgen. En of dat een week is, omdat ie daarna onvindbaar is of 15 jaar.... dat is een keuze die jij maakt.

En voor wat betreft je laatste quote ;( Want je weet niet wat je doet of zegt. De reactie van Moonah is oprecht. Om die te verglijken met een poster die minder (zacht uitgedrukt) in OUD zit, vind ik op zijn zachts gezegd triest.
pi_85177449
Nee Niels, er is één iemand (niet eens een typische OUDer) geweest die je een autist noemde. Dus gelieve niet zo maar mijn post te verneuken.
Ik vind je geen autist, maar op basis van hetgeen je hier schrijft vind ik je wel impulsief en ondoordacht. Een wat bewustere houding zou je sieren.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_85177626
Die slang staat in z'n aquarium binnen twee weken bij het grof vuil, al dan niet dood. Let maar op.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-08-2010 10:56:06 ]
pi_85177742
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 10:55 schreef clumsy_clown het volgende:
Die slang staat in z'n aquarium binnen twee weken bij het grof vuil, al dan niet dood. Let maar op.
En dat weet je natuurlijk omdat je mij en m'n dochter zo goed kent.

Ik vind het best, jullie lullen maar een eind weg. :)
ɹǝıɥ ɥɔız ʇpuıʌǝq n
  donderdag 12 augustus 2010 @ 11:04:42 #82
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_85177950
volgende week topic help mijn kind is door een slang gebeten *O*
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_85177994
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 11:04 schreef _evenstar_ het volgende:
volgende week topic help mijn kind is door een slang gebeten *O*
En uiteraard een juichsmiley, hoe kan het ook anders.

Ik zal je een PB sturen als ze ooit een been breekt, heb je weer wat te juichen :')
ɹǝıɥ ɥɔız ʇpuıʌǝq n
pi_85178088
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 10:58 schreef NielsTriple het volgende:

[..]

ga eens langs serpo (met kind!) eerst. laat je daar dan voorlichten. die lui weten iig zeker waar ze het over hebben.

wmb; ik vind het zielig voor je toekomstige huisdier.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 11:14:26 #85
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_85178252
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 04:46 schreef Saffier het volgende:
ik ben erg benieuwd naar de mening van de moeder van je dochter :{
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  donderdag 12 augustus 2010 @ 11:15:37 #86
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_85178285
Misschien kijk ik te veel tv & internet.. maar toch, kijk deze meneer heeft er 25 jaar over gedaan om een beetje te leren hoe hij slangen moet vast pakken.. van klein tot groot.. en vanaf 6.35 wordt 't grappig. Ik vind dat je té snel overstag gaat of 't gaat hier niet om je dochtertje maar om 't feit dat je er zelf eentje wilt natuurlijk, dat kan ook.. maar dan had je dat erbij moeten zetten. Sommige mensen denken een paar jaar na voordat ze een slang nemen, zoiets beslis je toch niet in een paar maanden. Of zie ik 't verkeerd?
pi_85179038
:') , je niks van meningen aantrekken van mensen die er echt verstand van hebben, maar wel van iemand die je een autist noemt, chargerend ala Fok style. Je vraagt advies, maar je wilt het niet lezen. Ach joh, jij koopt dat beest, beest is binnen een maand dood, en what is next? Een hond, cavia, aap, tijger? Opvoedkundig zeer goed bezig hoor, en dat is dan volgens mij wel OUD-waardig.
pi_85179371
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 11:08 schreef simmu het volgende:

[..]

ga eens langs serpo (met kind!) eerst. laat je daar dan voorlichten. die lui weten iig zeker waar ze het over hebben.

wmb; ik vind het zielig voor je toekomstige huisdier.
Serpo in Delft is al een tijdje dicht. Het pand waar ze zaten is zelfs al gesloopt.

quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 11:14 schreef Saffier het volgende:

[..]

Moeder vindt het ook een leuk idee om een slang in huis te hebben.
ɹǝıɥ ɥɔız ʇpuıʌǝq n
pi_85179662
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 11:45 schreef NielsTriple het volgende:

[..]

Serpo in Delft is al een tijdje dicht. Het pand waar ze zaten is zelfs al gesloopt.
[..]
dan zoek je iets soortgelijks en laat je je fatsoenlijk voorlichten. maar een topic openen op fok en daarin trollen dat je wel een nieuwe koopt als de slang stukgaat komt wat lomp over.

never mind dat je vette kans hebt dat jij (of je vrouw of je kind) gebeten worden door dat beest is het gewoon ronduit zielig voor het beest. plus dat je deze lekker makkelijke houding tav dieren nu ook nog eens doorgeeft aan je kind. "och, istie dood omdat we hem niet goed verzorgd hebben? geeft niks, we kopen wel een nieuwe". en hoe had je gedaacht het op te lossen als je op vakantie gaat? beest loslaten in het bos dan maar ofzo?
pi_85179782
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 11:45 schreef NielsTriple het volgende:

[..]

[..]

Moeder vindt het ook een leuk idee om een slang in huis te hebben.
Waarom moet de slang er binnen een week zijn, is ze jarig?
Je bent niet klaar voor 15 euro, een goed terraium kost misschien wel 250 en dan is het nog niet ingericht...
Vergeet ook niet dat de warmtelampen veel stroom vreten.
Het is echt een dure impuls aankoop anders.
Als je een slang neemt moet jij of de moeder of allebei ;) het ook leuk vinden want jullie verzorgen het dier.
Denk ook na over oppas in de vakantie, niet veel mensen willen op een reptiel passen.
Dit zijn allemaal praktische overwegingen.
Ik ben zelf ook een reptielfannetje (geen slangen maar toch)
Ik vind het ook wel jammer dat je niet op mijn post reageerde of je dochter vaak bij het voedingsproces is geweest ook als ie groot is.
In de vogelkelder in Den Haag hebben ze ook wat reptielen, misschien kan je daar eens naar de voedertijd gaan. Kan je meten hoe je dochtertje reageert als ze gele babykuikentjes of witte/roze muisjes krijgen. (Ik keur het niet af dat je je dochter daarmee in aanraking laat komen maar je moet wel meten of ze er tegen kan)
  † In Memoriam † donderdag 12 augustus 2010 @ 11:58:46 #91
7074 moussy
kuttekop
pi_85179896
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 11:55 schreef melanie_the_miss het volgende:

In de vogelkelder in Den Haag hebben ze ook wat reptielen, misschien kan je daar eens naar de voedertijd gaan. Kan je meten hoe je dochtertje reageert als ze gele babykuikentjes of witte/roze muisjes krijgen. (Ik keur het niet af dat je je dochter daarmee in aanraking laat komen maar je moet wel meten of ze er tegen kan)
Kleine kinderen zijn vaak 'gewoon' onder de indruk van het voeren, vanaf een jaar of 6 komt het ah zielig om de hoek.

Mijn zoon is overigens begonnen met een terrariumpje met wandelende takken, keek er na 4 weken niet meer naar om, is net zo geen zak aan als een verstopte slang :P
pi_85180973
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 11:58 schreef moussy het volgende:

[..]

Kleine kinderen zijn vaak 'gewoon' onder de indruk van het voeren, vanaf een jaar of 6 komt het ah zielig om de hoek.

Mijn zoon is overigens begonnen met een terrariumpje met wandelende takken, keek er na 4 weken niet meer naar om, is net zo geen zak aan als een verstopte slang :P
Ik had en groep van 20 kleuters en er zaten erbij die al in huilen uitbarsten als ze per ongeluk op een lieveheersbeestje trapten of een dood vogeltje zagen liggen.
Dus dat gaat niet heel erg op. Ik vind het dus geen onrealistische vraag en iets waar je echt even bij stil moet staan als ouder van een klein kind.
pi_85181893
Alle zinvolle adviezen heb je al naast je neergelegd dus eigenlijk valt alleen dit nog maar te zeggen:
Arme slang.
Arm kind.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_85183064
Ach, we zijn gewoon niks gewend in dit land.

pi_85187127
Vind je 3,5 jaar niet nog een beetje te jong voor een huisdier op de kamer, of het nu een slang of een konijn is?
pi_85187198
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 10:58 schreef NielsTriple het volgende:

[..]

Je dochter is DRIE!!!

Die kan de verantwoordelijkheid voor een huisdier nog niet aan, en al helemaal niet op haar eigen kamertje. Er kunnen dan vervelende dingen gebeuren, ja, zelfs JOUW dochter. 8)7
pi_85187591
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 14:44 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Je dochter is DRIE!!!

Die kan de verantwoordelijkheid voor een huisdier nog niet aan, en al helemaal niet op haar eigen kamertje. Er kunnen dan vervelende dingen gebeuren, ja, zelfs JOUW dochter. 8)7
Ik heb er gewoon vertrouwen in, denk je echt dat we niet gaan kijken of alles goedgaat? sjezus :?
Ik weet niet of jij kinderen hebt maar als je ze hebt, heb ik medelijden met ze. Zullen niets mogen, want stel je voor :N
ɹǝıɥ ɥɔız ʇpuıʌǝq n
pi_85187800
Ben blij dat ik niet de enige ben die dit niet zo'n goed idee vind!

De 'vervelingsfactor' is bij slangen nogal hoog omdat ze, zoals ik al eerder aanhaalde, 99% van de tijd slapen en het liefst ook nog verscholen. Een konijn, hamster of rat blijft veel langer interessant omdat dit actievere dieren zijn.
Als de kleine erop uitgekeken is (En dat gaat gebeuren!), wie gaat er dan voor zorgen? Marktplaats staat al vol met dieren die wegmoeten 'wegens beeindiging hobby'.

Houd er ook rekening mee dat slangen groeien als kool! Een jonge rattenslang of melkslang groeit van 30 cm (Net uit het ei) tot 60 cm in het eerste jaar, 90 cm in het tweede jaar en tegen de tijd dat ze drie zijn toch al ruim boven de meter!

Vindt je dochter dit formaat ook nog leuk?:

Dit is een lampropeltis triangulum sinaloae oftewel een Melkslang variant. Dit formaat eet complete muizen in één keer op; complete lieve witte muisjes waar kinderen zo gek op zijn.
pi_85188105
Dit moet echt een troll- topic zijn. Werkelijk waar :{.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_85188170
Heel lief en goed bedoeld al die uitgebreide en serieuze adviezen maar ik zou zeggen: bespaar je de moeite; ze worden stelselmatig genegeerd.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')