...dusquote:Op woensdag 11 augustus 2010 22:36 schreef Breathtaking het volgende:eentje die niet groot genoeg is om je peuter op te eten in ieder geval
Eh, ja?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 22:37 schreef NielsTriple het volgende:
[..]
...dus
Heb je het topic wel gelezen?
Dan had je gelezen dat het niet om een grote slang gaat, tenminste, niet gevaarlijk grootquote:
Dat zijn van die ontzettend onzinnige huisdieren, en daarbij, die beesten bijten dus mooi wel. Ik heb een hamster-tand-vormig litteken in mijn vinger die dat bewijst.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 22:39 schreef Casualty het volgende:
Ik zou het lekker zo laten dat ze bij die vriend af en toe naar dat beest kan kijken![]()
En nee beten van een melkslang zijn ongevaarlijk . Sterker nog ze zullen niet eens bijten .
Probeer een hamster of een cavia met een peuter , geen reptiel
Kindersloten werken vooral goed bij volwassenen. Kinderen hebben geen enkel probleem met ''kindveilige'' sloten ed.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 22:35 schreef NielsTriple het volgende:Zijn er kindersloten voor een terrarium?
Wie kan me hier verder helpen?
Je vindt een melkslang een beetje suf, dus misschien een wurgslang niet? Ik las nergens 'ABSOLUUT GEEN GROOT REPIEL'.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 22:39 schreef NielsTriple het volgende:
[..]
Dan had je gelezen dat het niet om een grote slang gaat, tenminste, niet gevaarlijk groot
Definieer onzinnig ? Je wilt er shows mee gaan lopen ? Prijzen winnen ?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 22:41 schreef NielsTriple het volgende:
[..]
Dat zijn van die ontzettend onzinnige huisdieren, en daarbij, die beesten bijten dus mooi wel. Ik heb een hamster-tand-vormig litteken in mijn vinger die dat bewijst.
Dus ik wil eigenlijk niet zoiets in de buurt van mijn dochter hebben.
Ja duh! alles kan bijten, ligt eraan hoe je ze vast pakt.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 22:41 schreef NielsTriple het volgende:
[..]
Dat zijn van die ontzettend onzinnige huisdieren, en daarbij, die beesten bijten dus mooi wel. Ik heb een hamster-tand-vormig litteken in mijn vinger die dat bewijst.
Dus ik wil eigenlijk niet zoiets in de buurt van mijn dochter hebben.
Kan wel zijn, maar een hamster of cavia komt er nooit in hier. Kunnen we svp ontopic blijven?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 22:46 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ja duh! alles kan bijten, ligt eraan hoe je ze vast pakt.
Wat voor beest 't is, hoevaak je 't vast houdt etc etc..
Welk merk het is![]()
Ik denk dat een hamster precies hetzelfde is als een melkslang.
't Kan allebei bijten, 't ligt er maar net aan hoe zo'n karakter van een beestje is.
En hoe je ermee om weet te gaan.
Dat ligt meer aan jou dan he... stoere man.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 22:47 schreef NielsTriple het volgende:
[..]
Kan wel zijn, maar een hamster of cavia komt er nooit in hier. Kunnen we svp ontopic blijven?
Gaat het over mij? Of over stoer zijn? Jezus, ik dacht dat je hier wel een normaal topic kon openen. Het is hier toch geen KLB?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 22:49 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Dat ligt meer aan jou dan he... stoere man.
Ik reageer gewoon op jou post over de hamster.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 22:51 schreef NielsTriple het volgende:
[..]
Gaat het over mij? Of over stoer zijn? Jezus, ik dacht dat je hier wel een normaal topic kon openen. Het is hier toch geen KLB?
Ik vind zo'n slang best, die mag ze van mij. Hoezo zou het niet goed gaan?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 22:54 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ik reageer gewoon op jou post over de hamster.
Maar een slang & 3,5 kan gewoon niet goed gaan.
Je zult er constant bij moeten zijn, dan kun je toch beter kijken naar wat je zelf wilt?
Duidelijk verhaalquote:Op woensdag 11 augustus 2010 22:56 schreef Ferry_76 het volgende:
Slangen en overige reptielen zijn geen huisdieren en zullen nooit tam worden, hooguit zullen zij het tolereren dat ze aangeraakt worden. Melk-, konings- en rattenslangen worden over het algemeen gezien als de meest geschikte beginnersslangen maar ook deze kunnen af en toe flink uithalen als ze een pestbui hebben!
'Knuffeldieren' zoals een konijn, cavia of kat zullen het nooit worden!
Vergeet ook niet dat bovengenoemde slangen 15 jaar oud en tot 1,80m lang kunnen worden (Voor een flinke rattenslang) en dan complete dode muizen of ratten verwerken, en als je denkt dat een dode muis al stinkt voordat hij erin gaat... Wacht dan maar drie dagen!
Verder zijn slangen erg kwetsbaar qua bouw en kunnen weinig hebben, zeker jonge dieren dienen voorzichtig behandeld te worden. Andersom geldt ook dat slangen bijvoorbeeld salmonella kunnen verspreiden door onhygienisch voer (Nogmaals, je voert dus complete muizenlijken), ook niet echt geschikt voor een klein kind dat het niet zo nauw neemt met handen wassen!
Rattenslangen met name, ,maar ook andere soorten, zijn echte ontsnappingskunstenaars en eenmaal ontsnapt is een slang verrekte lastig om terug te vinden! Zonder eten kan een slang nog maanden leven terwijl hij zich verschuilt in een donker hoekje.
En als laatste: een slang slaapt/rust 95% van de week! De overige tijd wordt besteed aan eten, drinken en schijten.
Bovendien slapen de meeste slangen graag in een beschutte plek, uit het zicht. Mijn oudste rattenslang is vorige week de hele week onzichtbaar geweest in verband met een vervelling. Toen dit voorbij was heb ik hem gevoerd en direct daarna verdween hij weer voor drie dagen om zijn eten te verteren.
Als een rattenslang al actief is dan is dit voornamelijk 's nachts.
Kortom: Niet geschikt voor een kind van drie!
Kijk, het kan dus WEL! Hier heb ik tenminste wat aan, eind deze week maar eens gaan rondkijken voor een leuke goedkope slang!quote:Op woensdag 11 augustus 2010 23:08 schreef cultheld het volgende:
@TS, ik kom vaak op bezoek bij m'n neefje in Groningen, en zijn buurjongetje van 7 heeft een eigen kousebandslang. Eerst vond m'n neefje het maar onverantwoordelijke ouders, om dat kind met zo'n behoorlijk grote slang alleen te laten, maar aangezien die vader helemaal idolaat is van grote slangen (en zelf o.a. een tijgerpython en een keur aan gifslangen in de woonkamer heeft leven), vond hij dit een goed plan om zijn kind verantwoord met z'n hobby om te leren gaan. En je raadt het al... ook zijn zoontje begon rond z'n 4e met melkslangen. Een prima slang voor beginners, de slang zal meer last van je (ongetwijfeld lieve) dochter hebben dan andersom.
Kleine kinderen én gifslangen in dezelfde woonkamer; klinkt echt verantwoord ja!quote:Op woensdag 11 augustus 2010 23:08 schreef cultheld het volgende:
(en zelf o.a. een tijgerpython en een keur aan gifslangen in de woonkamer heeft leven
Precies, slangen zijn erg stressgevoelig, nog een reden om kleine kinderen uit de buurt te houden.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 23:08 schreef cultheld het volgende:
de slang zal meer last van je (ongetwijfeld lieve) dochter hebben dan andersom.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |