Sinds de laatste software update van Windows valt van ons netbook telkens de draadloze verbinding weg. De eerste keer na het opstarten vaak al binnen 10 minuten. Hierna probeert het netbook opnieuw te verbinden wat mislukt omdat er dan een verkeerde netwerksleutel is opgeslagen.
Als je vervolgens de netwerksleutel opnieuw opgeeft komt de verbinding opnieuw tot stand om binnen een paar minuten weer weg te vallen. Tot die tijd is de signaalsterkte uitstekend.
Het netbook draait op een legitieme versie van XP Home, SP3, automatische updates aan.
Het draadloze netwerk is een Livebox met ingebouwde PCMCIA kaart, deze ondersteund alleen WEP.
Ik heb het vermoeden dat het probleem tweeledig is:
-De verbinding wordt na korte tijd verbroken, dit lijkt mij eerder een software of instellingsprobleem als een hardwareprobleem.
-De netwerksleutel wordt niet onthouden, wat in combinatie met bovenstaande nogal lastig is.
Ik heb de modem ook al op verschillende kanalen geprobeerd om interferentie met naburige draadloze netwerken uit te sluiten.
Kan iemand mij helpen?
Net toen ik op Preview klikte viel de stroom hier uit, ik dacht dat ik dit alles opnieuw moest gaan typen, maar hoera, na de herstart stond alles er nog.
Old moderators never die, they just smell that way!
Op dinsdag 5 januari 2010 20:40 schreef nokwanda het volgende: En natuuuuuurlijk was jij dat weer. Smeerpijp dat je der bent :P _O-
Bullie is thuis X-Rated Epic fail