Duidelijke video over het vasten en hoe ermee moet omgaan met Ramadanquote:HAARLEM - De vastentijd voor moslims, de zogenoemde ramadan, is woensdag aangebroken. Tijdens de maand ramadan hadden de eerste openbaringen van de Koran aan de profeet Mohammed plaats. In die maand vasten moslims van zonsopgang tot zonsondergang om de ziel van zonden te reinigen en te bezinnen. Dat doen de gelovigen door niet te eten, drinken, roken, vrijen, vloeken of te roddelen.
Voor het ochtendgloren eten moslims de sahoor, een ontbijt. Na zonsondergang is het tijd voor de iftar, het avondmaal dat families en vrienden vaak samen nuttigen. De ramadan is één van de vijf zuilen van de islam naast de getuigenis, het gebed, de bedevaart en het geven van aalmoezen.
Er staan tal van ramadanfestiviteiten op het programma. Onder meer in Den Haag, Rotterdam en Amsterdam worden iftarmaaltijden uitgedeeld. Het Suikerfeest is het einde van de ramadan. Dat begint op de eerste van de tiende maand van de islamitische kalender (10 september), wanneer de eerste sikkel van de nieuwe maan zichtbaar wordt. (ANP)
Vragen over de Ramadan? stel ze hier!quote:Op woensdag 11 augustus 2010 18:20 schreef way2paradise het volgende:
[..]
Ga maar klagen bij de rechter! verpest dit topic niet!
Ramadan bestaat al meer dan 1430 jaar en het heeft overal vol gehouden! En mochten er moslims daar wonen in de poolcirkel dan hebben ze een speciale regeling waar zij gewoon van tijdstip tot tijdstip vasten!quote:Op woensdag 11 augustus 2010 18:37 schreef Beardy het volgende:
Vraagjeals moslims tussen zonsopgang en zonsondergang niet mogen eten / drinken / rampetampen, dan gaan moslims bij of binnen een poolcirkel toch dood? Ik bedoel, daar gaat de zon na zes maanden pas onder!
Das toch een soort van hax/cheatz?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 18:41 schreef way2paradise het volgende:
[..]
Ramadan bestaat al meer dan 1430 jaar en het heeft overal vol gehouden! En mochten er moslims daar wonen in de poolcirkel dan hebben ze een speciale regeling waar zij gewoon van tijdstip tot tijdstip vasten!
Waarom heeft de alwetende Mohammed (vzmh) daar geen rekening mee gehouden? Of wist hij niet dat er een plek op aarde was waar de zon soms niet ondergaat?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 18:41 schreef way2paradise het volgende:
[..]
Ramadan bestaat al meer dan 1430 jaar en het heeft overal vol gehouden! En mochten er moslims daar wonen in de poolcirkel dan hebben ze een speciale regeling waar zij gewoon van tijdstip tot tijdstip vasten!
Voorzover ik weet, maar ik ben geen moslim, mag je je gezondheid niet in gevaar brengen.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 20:30 schreef keesjeislief het volgende:
way2paradise, mag je echt helemaal niets drinken, ook geen water? Hoe hou je dat vol als het een warme zomer is en je ook nog lichamelijk zwaar werk moet doen overdag bijv.?
Nee,je mag geen water drinken noch een andere drank!quote:Op woensdag 11 augustus 2010 20:30 schreef keesjeislief het volgende:
way2paradise, mag je echt helemaal niets drinken, ook geen water? Hoe hou je dat vol als het een warme zomer is en je ook nog lichamelijk zwaar werk moet doen overdag bijv.?
Het is niet de bedoeling jezelf vol te proppenquote:Op woensdag 11 augustus 2010 23:54 schreef deelnemer het volgende:
Ramadan lijkt me heel gezellig. Een beetje afzien, daarna samen koken en dan aanvallen (op het eten).
Maar het gebeurt wel volop.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 01:39 schreef Lord_Horatio het volgende:
[..]
Het is niet de bedoeling jezelf vol te proppen
Tja hooligans horen ook niet bij het voetbal, maar ze zijn er wel.quote:
Dat had ik al wel eens gehoord inderdaad. Maar het lijkt me redelijkerwijs voor niemand vol te houden om niet te drinken als het een warme zomermaand betreft? Niet erg gezond ook om het wel te proberen zou ik denken?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 23:38 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Voorzover ik weet, maar ik ben geen moslim, mag je je gezondheid niet in gevaar brengen.
Zwangere vrouwen, menstruerende vrouwen, kinderen, ouden van dagen, zieken, reizigers mogen dus de voor hun gezondheid noodzakelijke consumpties plegen.
Dat is een strijd tussen progingen om stoer te doen en toch ramadan aan te houden en gewoon de eigen zwakheden en beperkingen erkennen. Waarbij ook sociale aspecten een rol spelen.
Vooral diabetespatiënten kunnen een probleem hebben.
Haha, en die lopen overdag met een bakje rond om hun overtollige speeksel in op te vangen?quote:Er schijnen zelfs scherpslijpers te zijn die hun speeksel niet doorslikken.
Dat is een hele prestatie!quote:Op donderdag 12 augustus 2010 01:14 schreef way2paradise het volgende:
[..]
Nee,je mag geen water drinken noch een andere drank!
Wij kunnen het volhouden door niet te denken aan drinken en eten tijdens de Ramadan -
Je moet het slim spelen natuurlijk. Dan is het geluk hier op aarde reeds mogelijk.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 01:39 schreef Lord_Horatio het volgende:
[..]
Het is niet de bedoeling jezelf vol te proppen
Dat is dus een probleem: de gezondheid.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 09:07 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Dat had ik al wel eens gehoord inderdaad. Maar het lijkt me redelijkerwijs voor niemand vol te houden om niet te drinken als het een warme zomermaand betreft? Niet erg gezond ook om het wel te proberen zou ik denken?
Je kunt toch ook gewoon spugen.quote:[..]
Haha, en die lopen overdag met een bakje rond om hun overtollige speeksel in op te vangen?
De bedoeling van ramadan (en de katholieke vastentijd) is het leren van bescheidenheid en beperking. Niet zo'n gekke gedachte voor een maatschappij die geen toegang heeft tot externe bronnen van energie als daar zijn: slaven, kolen, olie en gas. 200 jaar geleden!quote:[..]
Dat is een hele prestatie!
Ja ja mensen, AR is terug (zijn echte account heeft namelijk een ban te pakken), dus verwacht maar weer een hoop lulkoek van de Iranese nep-atheistische nep-vluchteling. Dadelijk doet hij gewoon zelf mee hoor.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |