Er zijn mensen (kinderen) die onder sociale druk staan om mee te doen, of in het ergste geval zelfs door de ouders gedwongen worden.quote:
Dat is minder jaquote:Op woensdag 11 augustus 2010 18:27 schreef Levolution het volgende:
Er zijn mensen (kinderen) die onder sociale druk staan om mee te doen, of in het ergste geval zelfs door de ouders gedwongen worden.
Maar dat valt onder één van de andere redenen van het vasten. Bijvoorbeeld het aanleren van zelfbeheersing en discipline.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 18:28 schreef Chowi het volgende:
En bij de ramadan hoort ook onthouding van seks toch? Dat snap ik ook niet. Minderbedeelden kunnen toch wel gewoon neuken?
Die avond- en ochtendmalen zijn wel degelijk verschillend en overdreven. Nooit bij een moslim gegeten tijdens de Ramadan?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 18:28 schreef Hyundai het volgende:
Helemaal niks hypocriets aan. En hun avond en ochtendmaal is niet veel verschillend.
Wees blij dat ze in ieder geval wát doen. Jij pauper.
Verder, als je om diverse redenen niet kunt vasten (bijvoorbeeld gezondheidsproblemen), dan moet je dit compenseren door bijvoorbeeld geld aan de armen te doneren. Dan is het dus nog beter om helemaal niet te vasten en meteen dit geld te betalen, zodat de armen er tenminste wat aan hebben.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 18:28 schreef Hyundai het volgende:
Helemaal niks hypocriets aan. En hun avond en ochtendmaal is niet veel verschillend.
Sowieso is vasten niet goed voor je gezondheid, je eetpatroon op een zodanig ernstige manier verstoren zorgt alleen maar voor complicaties. Maar stel dat de Ramadan daadwerkelijk nuttig zou zijn voor de armen, dan zou ik het nog heldhaftig vinden om je gezondheid hiervoor opzij te zetten. Nu is het gewoon dom.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 18:31 schreef Beardy het volgende:
Recent was er een programma waarin werd vastgesteld dat de mensen in Egypte juist aankomen tijdens de ramadan. Na zonsondergang gaan ze helemaal los. Of Mo / Al het zó bedoeld heeft?
P.S. hoe noem je de eigenaresse van een moslim bordeel?
P.P.S. Mo trouwde met een 6 jarig meisje (schijnt hét pas met haar gedaan te hebben toen ze 9 was) dus misschien bedoelde Mo het juist wél zo? Met ernstig minderjarige meisjes trouwen is in bepaalde contreien nog steeds een gewoonte....
Ik dacht net even 2 seconden aan de minder bedeelden. Zijn er echt megaveel trouwens gezien ik net als iedere andere fokker minstens 3x modaal verdien... Nouja... Everybody happy now?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 18:28 schreef Hyundai het volgende:
Symbolisch doen ze tenminste iets. Dat kan jij niet zeggen.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 18:30 schreef Levolution het volgende:
[..]
Die avond- en ochtendmalen zijn wel degelijk verschillend en overdreven. Nooit bij een moslim gegeten tijdens de Ramadan?
En blij zijn dat ze wát doen? Wat hebben de minderbedeelden hier dan precies aan?
Ik bekommer me meerdere keren op een dag om de minderbedeelden. Als ik een documentaire over ontwikkelingslanden bekijk, heb ik medelijden met ze. Verder voer ik om eerlijk te zijn geen flikker uit om ze te helpen, ik doneer bijvoorbeeld geen geld.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 18:38 schreef Hyundai het volgende:
[..]
Symbolisch doen ze tenminste iets. Dat kan jij niet zeggen.
Ik persoonlijk zamel altijd geld in en ga dan 24 uur niks eten/drinken met Zip Your Lip
Liever 2 weken niets drinkenquote:Op woensdag 11 augustus 2010 18:42 schreef tochweerhenk het volgende:
Inderdaad, al die moslims moeten gewoon een maand lang niks eten!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |