FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / [PROJECT] Honda Civic Coupe
alexmeijerwoensdag 11 augustus 2010 @ 17:46
Hallo iedereen,

Na het verkopen van mijn oude honda crx del sol heb ik een nieuwe auto gekocht.
Een civic coupe, deze kon ik voor een erg leuk prijjsje op de kop tikken.
Enige nadeel was dat het motorblok een beetje olie zoop.

Tot mijn ex vriendin er in ging rijden was ik al druk er mee bezig.

Aangezien er heel veel is gebeurd afgelopen half jaar eventjes op zeer snel tempo van toen tot nu:


zo kocht ik hem




toen werd ie zo




toen ging mn ex er in rijden..




en nu is hij zo




oude blok er uit..


kale boel.



nieuwe blok er in..




Hier onder even een lijstje met dingen hoe hij was, is veranderd ed.


- Honda Civic Coupe '94
- Lexus achterlichten
- M3 Spiegels
- 15" lichtmetale velgen
- 102pk D15B7 (1.5) motorblok
- standaard uitlaat

veranderd tot nu toe:
- Lexus achterlichten weg
- M3 Spiegels weg
- 17" lichtmetale velgen er onder
- Stock spoiler aangepast voor een iets lagere ITR spoiler
- 114pk D15Z6 (1.5) motorblok
- SRS G50 einddemper
- Binnen bekleding (vloer bedekking) er uit


Motorisch gedaan:

D15B2 naar een D15Z6 swap (12pk winst, en veel zuiniger btw)
190cc injectoren naar 240cc injectoren
andere fuelrail (weet niet of deze winstgevender is of niet)
CAI, maar deze is stiekem voor iets anders bedoeld ;)


Wat moet er nog gebeuren: heel erg veel.

Daarom update ik pas zodra er wat veranderd aan de auto

[ Bericht 2% gewijzigd door alexmeijer op 11-08-2010 18:09:56 ]
error_404woensdag 11 augustus 2010 @ 17:50
Stomme vraag misschien, maar waarom zoveel energie steken in een auto van 16 jaar oud?
alexmeijerwoensdag 11 augustus 2010 @ 17:51
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 17:50 schreef error_404 het volgende:
Stomme vraag misschien, maar waarom zoveel energie steken in een auto van 16 jaar oud?
Omdat het een hobby is :) als school/werk doe ik ICT, en dit is juist iets totaal anders als ICT.
Verder heb ik het totaal niet op nieuwere auto's.
Een van de redenen dat ik niet op nieuwere auto's heb omdat je er voor mijn gevoel veel minder (lees tunen) aan kan doen.
Jimmiewoensdag 11 augustus 2010 @ 17:56
Goede actie van je ex ^O^
ukgawoensdag 11 augustus 2010 @ 17:57
Honda civic coupe _O_ zwart is ie echt mooi. met nette velgen er onder. Mooi model wat qua vormgeving makkelijk mee kan komen
alexmeijerwoensdag 11 augustus 2010 @ 17:57
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 17:56 schreef Jimmie het volgende:
Goede actie van je ex ^O^
waarom?


quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 17:57 schreef ukga het volgende:
Honda civic coupe _O_ zwart is ie echt mooi. met nette velgen er onder. Mooi model wat qua vormgeving makkelijk mee kan komen
Sorry maar hij gaat gewoon weer rood worden ;)
CantFazeMewoensdag 11 augustus 2010 @ 18:00
tvp! - maar hoe kon je ex de auto zo om gort gereden hebben? Daardoor je ex geworden? :o
alexmeijerwoensdag 11 augustus 2010 @ 18:02
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 18:00 schreef CantFazeMe het volgende:
tvp! - maar hoe kon je ex de auto zo om gort gereden hebben? Daardoor je ex geworden? :o
Omdat ze eigenlijk te klein was voor deze auto, iets met koppeling verhaal enz.
Nee, ze was daarvoor al m'n ex :)

Ze heeft me wel wakker gemaakt, waar door de hele bumper plannen zijn veranderd (lees: goedkoper).
De bumper die ik er op had was een originele pakfeifer voorbumper, ter waarde van ruim 350 euro.
Zodra ik alle dingen heb gedaan die ik eerst wil doen, ga ik niet die voorbumper terug halen.

Maar buddyclub, goedkoper en staat veel beter op een jap :)
CantFazeMewoensdag 11 augustus 2010 @ 18:04
Leuk projectje verder! Ik zal hier af en toe wel even komen lurken :Y.
densmeewoensdag 11 augustus 2010 @ 18:15
kijk uit met het plastic "tunen"
wij willen pk's zien en dyno uitdraaien
alexmeijerwoensdag 11 augustus 2010 @ 18:16
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 18:15 schreef densmee het volgende:
kijk uit met het plastic "tunen"
wij willen pk's zien en dyno uitdraaien
die komen bij de eerst volgende aanpassing aan het blok (ombouw van vtec-e naar vtec)
flyguywoensdag 11 augustus 2010 @ 18:18
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 18:15 schreef densmee het volgende:
kijk uit met het plastic "tunen"
wij willen pk's zien en dyno uitdraaien
Maar misschien wil TS dat juist wel? Ieder zijn eigen smaak :)
zeeeendwoensdag 11 augustus 2010 @ 18:21
Je hebt de trekhaak eraf gehaald :'(
Ik had dat verchroomde konijnenhol een gooi gegeven. :Y
ArTiCwoensdag 11 augustus 2010 @ 18:23
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 18:16 schreef alexmeijer het volgende:

[..]

ombouw van vtec-e naar vtec
nutteloos...zoveel moeite voor hooguit 5 pk :')
alexmeijerwoensdag 11 augustus 2010 @ 18:24
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 18:23 schreef ArTiC het volgende:

[..]

nutteloos...zoveel moeite voor hooguit 5 pk :')
Waar bazeer je dat op? :)
ArTiCwoensdag 11 augustus 2010 @ 18:27
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 18:24 schreef alexmeijer het volgende:

[..]

Waar bazeer je dat op? :)
ervaring...je zal een D16Z6 kop nodig hebben om je D15Z6 om te bouwen naar SOHC VTEC, een compleet D16Z6 blok levert 125pk.
alexmeijerwoensdag 11 augustus 2010 @ 18:29
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 18:27 schreef ArTiC het volgende:

[..]

ervaring...je zal een D16Z6 kop nodig hebben om je D15Z6 om te bouwen naar SOHC VTEC, een compleet D16Z6 blok levert 125pk.
Dan moet je toch eventjes verder gaan snuffelen naar Mini-e.

een D15Z6 heeft al een P2J kop, dat is een D16Y8 kop dus, en deze heeft gewoon SOHC VTEC.
Door de brug van een D16Y8 of Z6, nokkenassen ed te gebruiken bouw je je SOHC VTEC-E om naar SOHC VTEC.

Geloof je me niet, ga maar zoeken :)


p.s nog even een quote voor je:


D15Z6: Compression : 9.6:1 (Head Code : P2J)
D16Y8: Compression : 9.6:1 (Head Code : P2J)
D16Z6: Compression : 9.2:1 (Head Code : P08)
ArTiCwoensdag 11 augustus 2010 @ 18:34
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 18:29 schreef alexmeijer het volgende:

[..]

Dan moet je toch eventjes verder gaan snuffelen naar Mini-e.

een D15Z6 heeft al een P2J kop, dat is een D16Y8 kop dus, en deze heeft gewoon SOHC VTEC.
Door de brug van een D16Y8 of Z6, nokkenassen ed te gebruiken bouw je je SOHC VTEC-E om naar SOHC VTEC.

Geloof je me niet, ga maar zoeken :)
Wat denk je dat je dat op gaat leveren?
leg dat eens langs de tijd en moeite die je hier in gaat steken?

Ik weet meer dan genoeg over mini-e's en dergelijke.

Van het geld en de tijd wat ik in mijn blok gestoken heb had ik een mooie B18 kunnen kopen.
alexmeijerwoensdag 11 augustus 2010 @ 18:37
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 18:34 schreef ArTiC het volgende:

[..]

Wat denk je dat je dat op gaat leveren?
leg dat eens langs de tijd en moeite die je hier in gaat steken?

Ik weet meer dan genoeg over mini-e's en dergelijke.

Van het geld en de tijd wat ik in mijn blok gestoken heb had ik een mooie B18 kunnen kopen.
Met "denken dat het op gaat leveren" ben ik gestopt.

Waar ik wel stiekem nieuwsgierig naar ben is hoeveel het werkelijk op gaat leveren.
Daarom doe ik ook een dyno run voor de mini-e en na de mini-e.

Zodat ik precies kan aangeven hoeveel de mini-e mij in pk/nm heeft opgeleverd en voor hoeveel geld :)
Juup©woensdag 11 augustus 2010 @ 18:38
Ik hou het wel bij de Ford.
ArTiCwoensdag 11 augustus 2010 @ 18:41
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 18:37 schreef alexmeijer het volgende:

[..]

Met "denken dat het op gaat leveren" ben ik gestopt.

Waar ik wel stiekem nieuwsgierig naar ben is hoeveel het werkelijk op gaat leveren.
Daarom doe ik ook een dyno run voor de mini-e en na de mini-e.

Zodat ik precies kan aangeven hoeveel de mini-e mij in pk/nm heeft opgeleverd en voor hoeveel geld :)
Ik waarschuw alleen maar....op basis van mijn ervaring met +- 20 mini-e's
Stuk voor stuk bleek het veel sneller/goedkoper/makkelijker te zijn om gewoon naar B-series te switchen.
Een B16a2 kost geen drol meer tegenwoordig...160pk out of the box...
alexmeijerwoensdag 11 augustus 2010 @ 18:43
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 18:41 schreef ArTiC het volgende:

[..]

Ik waarschuw alleen maar....op basis van mijn ervaring met +- 20 mini-e's
Stuk voor stuk bleek het veel sneller/goedkoper/makkelijker te zijn om gewoon naar B-series te switchen.
Een B16a2 kost geen drol meer tegenwoordig...160pk out of the box...
Klopt, maar ik hoef dus geen B blok :)
Daarbij, het is een hobby van me.
Er rijden ook mensen rond met een civic coupe en een H22 of K20, puur omdat het kan :)

Ik heb een blok uit een 96 civic (1 model nieuwer dus) in een oudere gezet, puur omdat het kan :)
Jimmiewoensdag 11 augustus 2010 @ 18:49
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 17:57 schreef alexmeijer het volgende:

[..]

waarom?

Anders reed je nu nog steeds rond met Tupperware :7
ArTiCwoensdag 11 augustus 2010 @ 18:51
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 18:43 schreef alexmeijer het volgende:

[..]

Klopt, maar ik hoef dus geen B blok :)
Daarbij, het is een hobby van me.
Er rijden ook mensen rond met een civic coupe en een H22 of K20, puur omdat het kan :)

Ik heb een blok uit een 96 civic (1 model nieuwer dus) in een oudere gezet, puur omdat het kan :)
ik dacht: ik probeer nog 1x zo'n tupperwarerijder iets te leren maar waarom ook :')
alexmeijerwoensdag 11 augustus 2010 @ 18:52
quote:
Om het heel simpel te houden: NORMAAL DOEN.

Dat houdt in: Géén gebash, gezeur, constant negatief zijn, geen onderbouwing geven, trollen en pogingen tot rellen
Annewoensdag 11 augustus 2010 @ 19:12
Ik heb je topic in ons overzicht van Projecten gezet ^O^.

Overzicht Projecten
Mr_Moondonderdag 12 augustus 2010 @ 11:38
Als jij bent wie ik denk dat je bent, dan ben ik trots op je! Eindelijk een auto die niet totaal verkloot is... ^O^

Welcome back!
Sjabbadonderdag 12 augustus 2010 @ 11:51
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 11:38 schreef Mr_Moon het volgende:
Als jij bent wie ik denk dat je bent, dan ben ik trots op je! Eindelijk een auto die niet totaal verkloot is... ^O^

Welcome back!
Zou het echt?

Asmooh?
Mr_Moondonderdag 12 augustus 2010 @ 13:21
yeps, it's him
ArTiCdonderdag 12 augustus 2010 @ 19:42
Dat verklaart een hoop
fathankvrijdag 13 augustus 2010 @ 20:56
bietelboer heeft ook zoiets gedaan geloof ik qua motorblok. Exacte codes etc weet ik niet, alleen dat het uiteindelijk niet zo'n heel groot succes was :P. Ik zal em eens deze kant op schoppen.
bietelboervrijdag 13 augustus 2010 @ 22:52
Haha nee die MINI-ME was niet een groot succes idd :')

Uiteindelijk maar geswapt voor een D16z6 :P

En later voor een B18 :@
SPOILER
Maar die heeft nog geen één km gereden :')
alexmeijerzaterdag 14 augustus 2010 @ 14:42
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 20:56 schreef fathank het volgende:
bietelboer heeft ook zoiets gedaan geloof ik qua motorblok. Exacte codes etc weet ik niet, alleen dat het uiteindelijk niet zo'n heel groot succes was :P. Ik zal em eens deze kant op schoppen.
Een mini-me is niet het zelfde als een Mini-e he.
bietelboerzondag 15 augustus 2010 @ 15:39
Klopt, jij maakt kunt straks :W naar je eco modus :P
Turquaz52maandag 16 augustus 2010 @ 17:07
- weg, volgens mij was jij hier zelf ook niet van gediend Turq, dus laat het zelf dan ook ff }:| -

[ Bericht 51% gewijzigd door Anne op 16-08-2010 17:09:09 ]
Sjabbamaandag 16 augustus 2010 @ 17:44
Turq meets Asmooh

Nice!

Misschien eens ene dragrace tussen jullie?
alexmeijerdinsdag 17 augustus 2010 @ 16:15
Kleine update van mijn kant:

Volgende week nieuwe koppeling bestellen + monteren.


En dan zal ik gelijk foto's posten van de nieuwe koplampen en stoelen.


Tot over een week!

:W
Turquaz52donderdag 19 augustus 2010 @ 13:25
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 17:44 schreef Sjabba het volgende:
Turq meets Asmooh

Nice!

Misschien eens ene dragrace tussen jullie?
:')
Dwars of rechtdoor? Hoe dan ook een civic eet ik zo op _O-
fathankdonderdag 19 augustus 2010 @ 16:25
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 13:25 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]
:')
Dwars of rechtdoor? Hoe dan ook een civic eet ik zo op _O-
Totdat je raulbouli tegenkomt. Of bietelboer als ie dat ding eindelijk eens af krijgt :').
Turquaz52donderdag 19 augustus 2010 @ 17:14
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 16:25 schreef fathank het volgende:

[..]

Totdat je raulbouli tegenkomt. Of bietelboer als ie dat ding eindelijk eens af krijgt :').
Dannog mogen ze wel fftjes de snelweg op :*
En besides that, als hun kunnen turbo'en dan kan ik dat ook 8-) Alleen het duurt me te lang nu :{
bietelboerdonderdag 19 augustus 2010 @ 17:38
Bouli blaast je in de eerste versnellling al weg hoor _O-

Ik niet, ik heb maar een stomme 1600 :')

Mocht dat kreng van mij ooit rijden dan denk ik dat jij je er nog goed in kunt vergissen, 180 pk op 950 kilo met semi slicks :)
Annedonderdag 19 augustus 2010 @ 18:28
Ja, leuk, maar laten we even op de updates wachten van volgende week, in plaats van het topic vol te lullen met onzin.
Sjabbadonderdag 19 augustus 2010 @ 18:29
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 18:28 schreef Anne het volgende:
Ja, leuk, maar laten we even op de updates wachten van volgende week, in plaats van het topic vol te lullen met onzin.
Dat is mannenpraat!
fathankdonderdag 19 augustus 2010 @ 19:20
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 17:14 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Dannog mogen ze wel fftjes de snelweg op :*
En besides that, als hun kunnen turbo'en dan kan ik dat ook 8-) Alleen het duurt me te lang nu :{
ik heb iets meer vertrouwen in de kennis en kunde van bouli :').
densmeedonderdag 19 augustus 2010 @ 21:12
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 19:20 schreef fathank het volgende:

[..]

ik heb veel meer vertrouwen in de kennis en kunde van bouli :').
WalkingDisasterdonderdag 19 augustus 2010 @ 21:53
Ik heb wel eens een civic zien straatracen met zo'n B18 erin, dat loopt wel als een kanon, daar stond ik wel ff van te kijken :)

Mooi projectje verder :)
alexmeijervrijdag 20 augustus 2010 @ 08:39
Hallo iedereen,

Een kleine ochtend update van wat ik volgende weekend kan ophalen.
Uiteraard zal ik een foto posten straks als alles er in zit :)






Fijne dag verder!
alexmeijervrijdag 20 augustus 2010 @ 08:54
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 13:25 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

:')
Dwars of rechtdoor? Hoe dan ook een civic eet ik zo op _O-
Ik heb je filmpjes gezien ja.
niet vooruit te branden die automaat bak van jou :)
Turquaz52vrijdag 20 augustus 2010 @ 12:16
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 08:54 schreef alexmeijer het volgende:

[..]

Ik heb je filmpjes gezien ja.
niet vooruit te branden die automaat bak van jou :)
De eerste 2 versnellingen is ie niet echt wauw, maar eenmaal snelweg op klimt me km teller door en door, ongeacht het aantal personen die er in zitten..
Volgende week me Turbokitje *O* *O*
raulboulivrijdag 20 augustus 2010 @ 22:55
:')
bietelboerdinsdag 24 augustus 2010 @ 01:06
Wat lees ik nou?

Gaat ie weg? :?
bietelboermaandag 30 augustus 2010 @ 22:44
quote:
nou lang geheim kon ik het blijkbaar niet houden
want half honda-land weet het al.


Asmooh heeft weer een ED6 :)

Kon het toch niet laten om mijn eerste honda weer te nemen.
Heerlijk zn bak.

Hij is dan wel roze, maar de auto is technisch in super goede staat!
De auto is HARD, geen roest helemaal NIKS.

Donderdag keuring gedaan, en kwam er kwam er zonder problemen, op of aanmerkingen door heen!






Opties:

Airco!!!!
18.2 kenteken :D
en geen vermogen op het kenteken / RDW


Plannen:

Geen!
alexmeijerzaterdag 26 maart 2011 @ 13:04
das mijn auto niet ;) dies van een vriend van mij.

coupe project gaat nog steeds door hoor.

alleen niet meer het blok wat er laatste keer in is gekomen