alexmeijer | woensdag 11 augustus 2010 @ 17:46 |
Hallo iedereen, Na het verkopen van mijn oude honda crx del sol heb ik een nieuwe auto gekocht. Een civic coupe, deze kon ik voor een erg leuk prijjsje op de kop tikken. Enige nadeel was dat het motorblok een beetje olie zoop. Tot mijn ex vriendin er in ging rijden was ik al druk er mee bezig. Aangezien er heel veel is gebeurd afgelopen half jaar eventjes op zeer snel tempo van toen tot nu: zo kocht ik hem ![]() ![]() toen werd ie zo ![]() ![]() toen ging mn ex er in rijden.. ![]() en nu is hij zo ![]() ![]() oude blok er uit.. ![]() kale boel. ![]() nieuwe blok er in.. ![]() ![]() Hier onder even een lijstje met dingen hoe hij was, is veranderd ed. - Honda Civic Coupe '94 - Lexus achterlichten - M3 Spiegels - 15" lichtmetale velgen - 102pk D15B7 (1.5) motorblok - standaard uitlaat veranderd tot nu toe: - Lexus achterlichten weg - M3 Spiegels weg - 17" lichtmetale velgen er onder - Stock spoiler aangepast voor een iets lagere ITR spoiler - 114pk D15Z6 (1.5) motorblok - SRS G50 einddemper - Binnen bekleding (vloer bedekking) er uit Motorisch gedaan: D15B2 naar een D15Z6 swap (12pk winst, en veel zuiniger btw) 190cc injectoren naar 240cc injectoren andere fuelrail (weet niet of deze winstgevender is of niet) CAI, maar deze is stiekem voor iets anders bedoeld ![]() Wat moet er nog gebeuren: heel erg veel. Daarom update ik pas zodra er wat veranderd aan de auto [ Bericht 2% gewijzigd door alexmeijer op 11-08-2010 18:09:56 ] | |
error_404 | woensdag 11 augustus 2010 @ 17:50 |
Stomme vraag misschien, maar waarom zoveel energie steken in een auto van 16 jaar oud? | |
alexmeijer | woensdag 11 augustus 2010 @ 17:51 |
quote:Omdat het een hobby is ![]() Verder heb ik het totaal niet op nieuwere auto's. Een van de redenen dat ik niet op nieuwere auto's heb omdat je er voor mijn gevoel veel minder (lees tunen) aan kan doen. | |
Jimmie | woensdag 11 augustus 2010 @ 17:56 |
Goede actie van je ex ![]() | |
ukga | woensdag 11 augustus 2010 @ 17:57 |
Honda civic coupe ![]() | |
alexmeijer | woensdag 11 augustus 2010 @ 17:57 |
quote:waarom? quote:Sorry maar hij gaat gewoon weer rood worden ![]() | |
CantFazeMe | woensdag 11 augustus 2010 @ 18:00 |
tvp! - maar hoe kon je ex de auto zo om gort gereden hebben? Daardoor je ex geworden? ![]() | |
alexmeijer | woensdag 11 augustus 2010 @ 18:02 |
quote:Omdat ze eigenlijk te klein was voor deze auto, iets met koppeling verhaal enz. Nee, ze was daarvoor al m'n ex ![]() Ze heeft me wel wakker gemaakt, waar door de hele bumper plannen zijn veranderd (lees: goedkoper). De bumper die ik er op had was een originele pakfeifer voorbumper, ter waarde van ruim 350 euro. Zodra ik alle dingen heb gedaan die ik eerst wil doen, ga ik niet die voorbumper terug halen. Maar buddyclub, goedkoper en staat veel beter op een jap ![]() | |
CantFazeMe | woensdag 11 augustus 2010 @ 18:04 |
Leuk projectje verder! Ik zal hier af en toe wel even komen lurken ![]() | |
densmee | woensdag 11 augustus 2010 @ 18:15 |
kijk uit met het plastic "tunen" wij willen pk's zien en dyno uitdraaien | |
alexmeijer | woensdag 11 augustus 2010 @ 18:16 |
quote:die komen bij de eerst volgende aanpassing aan het blok (ombouw van vtec-e naar vtec) | |
flyguy | woensdag 11 augustus 2010 @ 18:18 |
quote:Maar misschien wil TS dat juist wel? Ieder zijn eigen smaak ![]() | |
zeeeend | woensdag 11 augustus 2010 @ 18:21 |
Je hebt de trekhaak eraf gehaald ![]() Ik had dat verchroomde konijnenhol een gooi gegeven. ![]() | |
ArTiC | woensdag 11 augustus 2010 @ 18:23 |
quote:nutteloos...zoveel moeite voor hooguit 5 pk ![]() | |
alexmeijer | woensdag 11 augustus 2010 @ 18:24 |
quote:Waar bazeer je dat op? ![]() | |
ArTiC | woensdag 11 augustus 2010 @ 18:27 |
quote:ervaring...je zal een D16Z6 kop nodig hebben om je D15Z6 om te bouwen naar SOHC VTEC, een compleet D16Z6 blok levert 125pk. | |
alexmeijer | woensdag 11 augustus 2010 @ 18:29 |
quote:Dan moet je toch eventjes verder gaan snuffelen naar Mini-e. een D15Z6 heeft al een P2J kop, dat is een D16Y8 kop dus, en deze heeft gewoon SOHC VTEC. Door de brug van een D16Y8 of Z6, nokkenassen ed te gebruiken bouw je je SOHC VTEC-E om naar SOHC VTEC. Geloof je me niet, ga maar zoeken ![]() p.s nog even een quote voor je: D15Z6: Compression : 9.6:1 (Head Code : P2J) D16Y8: Compression : 9.6:1 (Head Code : P2J) D16Z6: Compression : 9.2:1 (Head Code : P08) | |
ArTiC | woensdag 11 augustus 2010 @ 18:34 |
quote:Wat denk je dat je dat op gaat leveren? leg dat eens langs de tijd en moeite die je hier in gaat steken? Ik weet meer dan genoeg over mini-e's en dergelijke. Van het geld en de tijd wat ik in mijn blok gestoken heb had ik een mooie B18 kunnen kopen. | |
alexmeijer | woensdag 11 augustus 2010 @ 18:37 |
quote:Met "denken dat het op gaat leveren" ben ik gestopt. Waar ik wel stiekem nieuwsgierig naar ben is hoeveel het werkelijk op gaat leveren. Daarom doe ik ook een dyno run voor de mini-e en na de mini-e. Zodat ik precies kan aangeven hoeveel de mini-e mij in pk/nm heeft opgeleverd en voor hoeveel geld ![]() | |
Juup© | woensdag 11 augustus 2010 @ 18:38 |
Ik hou het wel bij de Ford. | |
ArTiC | woensdag 11 augustus 2010 @ 18:41 |
quote:Ik waarschuw alleen maar....op basis van mijn ervaring met +- 20 mini-e's Stuk voor stuk bleek het veel sneller/goedkoper/makkelijker te zijn om gewoon naar B-series te switchen. Een B16a2 kost geen drol meer tegenwoordig...160pk out of the box... | |
alexmeijer | woensdag 11 augustus 2010 @ 18:43 |
quote:Klopt, maar ik hoef dus geen B blok ![]() Daarbij, het is een hobby van me. Er rijden ook mensen rond met een civic coupe en een H22 of K20, puur omdat het kan ![]() Ik heb een blok uit een 96 civic (1 model nieuwer dus) in een oudere gezet, puur omdat het kan ![]() | |
Jimmie | woensdag 11 augustus 2010 @ 18:49 |
quote:Anders reed je nu nog steeds rond met Tupperware ![]() | |
ArTiC | woensdag 11 augustus 2010 @ 18:51 |
quote:ik dacht: ik probeer nog 1x zo'n tupperwarerijder iets te leren maar waarom ook ![]() | |
alexmeijer | woensdag 11 augustus 2010 @ 18:52 |
quote: | |
Anne | woensdag 11 augustus 2010 @ 19:12 |
Ik heb je topic in ons overzicht van Projecten gezet ![]() Overzicht Projecten | |
Mr_Moon | donderdag 12 augustus 2010 @ 11:38 |
Als jij bent wie ik denk dat je bent, dan ben ik trots op je! Eindelijk een auto die niet totaal verkloot is... ![]() Welcome back! | |
Sjabba | donderdag 12 augustus 2010 @ 11:51 |
quote:Zou het echt? Asmooh? | |
Mr_Moon | donderdag 12 augustus 2010 @ 13:21 |
yeps, it's him | |
ArTiC | donderdag 12 augustus 2010 @ 19:42 |
Dat verklaart een hoop | |
fathank | vrijdag 13 augustus 2010 @ 20:56 |
bietelboer heeft ook zoiets gedaan geloof ik qua motorblok. Exacte codes etc weet ik niet, alleen dat het uiteindelijk niet zo'n heel groot succes was ![]() | |
bietelboer | vrijdag 13 augustus 2010 @ 22:52 |
Haha nee die MINI-ME was niet een groot succes idd ![]() Uiteindelijk maar geswapt voor een D16z6 ![]() En later voor een B18 ![]() SPOILER | |
alexmeijer | zaterdag 14 augustus 2010 @ 14:42 |
quote:Een mini-me is niet het zelfde als een Mini-e he. | |
bietelboer | zondag 15 augustus 2010 @ 15:39 |
Klopt, jij maakt kunt straks ![]() ![]() | |
Turquaz52 | maandag 16 augustus 2010 @ 17:07 |
- weg, volgens mij was jij hier zelf ook niet van gediend Turq, dus laat het zelf dan ook ff ![]() [ Bericht 51% gewijzigd door Anne op 16-08-2010 17:09:09 ] | |
Sjabba | maandag 16 augustus 2010 @ 17:44 |
Turq meets Asmooh Nice! Misschien eens ene dragrace tussen jullie? | |
alexmeijer | dinsdag 17 augustus 2010 @ 16:15 |
Kleine update van mijn kant: Volgende week nieuwe koppeling bestellen + monteren. En dan zal ik gelijk foto's posten van de nieuwe koplampen en stoelen. Tot over een week! ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 19 augustus 2010 @ 13:25 |
quote: ![]() Dwars of rechtdoor? Hoe dan ook een civic eet ik zo op ![]() | |
fathank | donderdag 19 augustus 2010 @ 16:25 |
quote:Totdat je raulbouli tegenkomt. Of bietelboer als ie dat ding eindelijk eens af krijgt ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 19 augustus 2010 @ 17:14 |
quote:Dannog mogen ze wel fftjes de snelweg op ![]() En besides that, als hun kunnen turbo'en dan kan ik dat ook ![]() ![]() | |
bietelboer | donderdag 19 augustus 2010 @ 17:38 |
Bouli blaast je in de eerste versnellling al weg hoor ![]() Ik niet, ik heb maar een stomme 1600 ![]() Mocht dat kreng van mij ooit rijden dan denk ik dat jij je er nog goed in kunt vergissen, 180 pk op 950 kilo met semi slicks ![]() | |
Anne | donderdag 19 augustus 2010 @ 18:28 |
Ja, leuk, maar laten we even op de updates wachten van volgende week, in plaats van het topic vol te lullen met onzin. | |
Sjabba | donderdag 19 augustus 2010 @ 18:29 |
quote:Dat is mannenpraat! | |
fathank | donderdag 19 augustus 2010 @ 19:20 |
quote:ik heb iets meer vertrouwen in de kennis en kunde van bouli ![]() | |
densmee | donderdag 19 augustus 2010 @ 21:12 |
quote: | |
WalkingDisaster | donderdag 19 augustus 2010 @ 21:53 |
Ik heb wel eens een civic zien straatracen met zo'n B18 erin, dat loopt wel als een kanon, daar stond ik wel ff van te kijken ![]() Mooi projectje verder ![]() | |
alexmeijer | vrijdag 20 augustus 2010 @ 08:39 |
Hallo iedereen, Een kleine ochtend update van wat ik volgende weekend kan ophalen. Uiteraard zal ik een foto posten straks als alles er in zit ![]() ![]() ![]() Fijne dag verder! | |
alexmeijer | vrijdag 20 augustus 2010 @ 08:54 |
quote:Ik heb je filmpjes gezien ja. niet vooruit te branden die automaat bak van jou ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 20 augustus 2010 @ 12:16 |
quote:De eerste 2 versnellingen is ie niet echt wauw, maar eenmaal snelweg op klimt me km teller door en door, ongeacht het aantal personen die er in zitten.. Volgende week me Turbokitje ![]() ![]() | |
raulbouli | vrijdag 20 augustus 2010 @ 22:55 |
![]() | |
bietelboer | dinsdag 24 augustus 2010 @ 01:06 |
Wat lees ik nou? Gaat ie weg? ![]() | |
bietelboer | maandag 30 augustus 2010 @ 22:44 |
quote: | |
alexmeijer | zaterdag 26 maart 2011 @ 13:04 |
das mijn auto niet ![]() coupe project gaat nog steeds door hoor. alleen niet meer het blok wat er laatste keer in is gekomen |