quote:Ramadan begint
HAARLEM - De vastentijd voor moslims, de zogenoemde ramadan, is woensdag aangebroken. Tijdens de maand ramadan hadden de eerste openbaringen van de Koran aan de profeet Mohammed plaats. In die maand vasten moslims van zonsopgang tot zonsondergang om de ziel van zonden te reinigen en te bezinnen. Dat doen de gelovigen door niet te eten, drinken, roken, vrijen, vloeken of te roddelen.
En hun buren.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 09:34 schreef Teun_ZHV het volgende:
En succes gewenst voor veel medelanders![]()
[..]
Die simpele beredenering heb ik mijn beide heren ook al eens voorgehouden.... maar hier dan nog een keer, logica FTW;quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:51 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Nou ja, een halve pan vol mik ik er niet in hoor. Maar ik ga echt niet om- of voorspoelen. Dat is mij dus idd teveel werk. Bovendien komt het dan ook in de gootsteen terecht.
Wat betekent dat precies? Ik vind het wel stoer om mijn buren zo te begroetenquote:Op woensdag 11 augustus 2010 09:50 schreef remlof het volgende:
Ik was laatst bij een gay moslimkapper die elke klant die binnenkwam met een heel nichterig 'salem aleikem' verwelkomde
8!quote:Op woensdag 11 augustus 2010 09:45 schreef mootie het volgende:
[..]
Je zal maar naast 7 Afghanen wonen
Volgens mij vrede zij met u.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 09:52 schreef MeraViglioSa het volgende:
Wat betekent dat precies? Ik vind het wel stoer om mijn buren zo te begroeten
Ik denk ook niet dat ze zo orthodox zijn dat ze een schaap ritueel gaan staan slachten in mijn achtertuin.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 09:53 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
8!Maar het zijn lieve mensen.
Lol, als ik het Google staat dit topic al als derde suggestie.quote:
Ja, die, wat was wat ik bedoelde met dat afvoerdinggevalletje....quote:Op woensdag 11 augustus 2010 09:53 schreef Copycat het volgende:
[ afbeelding ]
Het kan soms zo simpel zijn.
Dat ligt aan mijn spelling denk ikquote:Op woensdag 11 augustus 2010 09:59 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Lol, als ik het Google staat dit topic al als derde suggestie.
Toen ik nog een Turkse bovenbuurman had gaf hij mij ook altijd gewoon een hand, geen probleem, en nee, ze hebben nooit een schaap geslacht op het balkon.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 09:56 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat ze zo orthodox zijn dat ze een schaap ritueel gaan staan slachten in mijn achtertuin.
Toen ik me voorstelde kreeg ik van iedereen netjes een hand.
Nou ja, hij bespaart natuurlijk wel het water wat je gebruik voor het omspoelen, en omdat omspoelen met koud water zinloos is, en het soms even duurt voor je warm water hebt....quote:Op woensdag 11 augustus 2010 10:04 schreef Copycat het volgende:
Ik koop gewoon eens in de zoveel tijd twee van die dingen voor een euro of zo. Snap ook eigenlijk niet wat de moeite is van pannen even omspoelen en de prut uit je gootsteen halen en weggooien. Al dan niet met keukenpapier voor de smetvrezers.
Een beter milieu begint duidelijk niet in huize Teun.
Om hoeveel water gaat het dan? Is volgens mij echt te verwaarlozen. Maar nu vind ik een vaatwasser voor een eenpersoonshuishouden sowieso al redelijk overdrive.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 10:09 schreef Leandra het volgende:
Nou ja, hij bespaart natuurlijk wel het water wat je gebruik voor het omspoelen, en omdat omspoelen met koud water zinloos is, en het soms even duurt voor je warm water hebt....
Maar van caustic soda wordt het milieu idd niet echt vrolijker![]()
Hoewel ik het ook wel eens gebruik als er een verstopping is waar je echt niet anders mee kunt
Hoewel dat dan weer de wasbak in de badkamer was....
quote:Op woensdag 11 augustus 2010 10:13 schreef Copycat het volgende:
[..]
Om hoeveel water gaat het dan? Is volgens mij echt te verwaarlozen. Maar nu vind ik een vaatwasser voor een eenpersoonshuishouden sowieso al redelijk overdrive.
Elk een voerbakje per dagquote:Op woensdag 11 augustus 2010 10:52 schreef Copycat het volgende:
En die katten verbruiken me toch een zooi vaat!
Ik ben altijd heel netjes met haren, ook bij het doucheputje, hoewel je daar vrijwel niet kunt voorkomen dat ze in de afvoer komen.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 10:50 schreef Copycat het volgende:
Oei, nee, dat probleem los je niet op met wat haren wegplukken (al kokhalzend, elke keer weer).
Mijn HR-ketel hangt in het bijkeukentje, mijn kraanwater is binnen vijf seconden gloeiend heet.
same herequote:Op woensdag 11 augustus 2010 10:04 schreef Copycat het volgende:
Ik koop gewoon eens in de zoveel tijd twee van die dingen voor een euro of zo. Snap ook eigenlijk niet wat de moeite is van pannen even omspoelen en de prut uit je gootsteen halen en weggooien. Al dan niet met keukenpapier voor de smetvrezers.
Een beter milieu begint duidelijk niet in huize Teun.
Ik heb niet bewust voor die vaatwasser gekozen hoor, maar kon 'm gratis krijgen toen m'n vader naar het verzorgingstehuis ging. Daar heb ik geen nee tegen gezegd, sue mequote:Op woensdag 11 augustus 2010 10:56 schreef Copycat het volgende:
Ja, dat doe je niet zomaar even met de hand.
Ik ben in dat soort dingen volgens mij best behoudend, merk ik.
Ja. Maar soms heb je meer prut dan het dingetje groot is.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:03 schreef Leandra het volgende:
Maar je kunt dat afvoerdingetje er toch gewoon uitpakken en dan aftikken tegen de binnenrand van de prullenbak??
I won't, so stop defending!quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:05 schreef remlof het volgende:
Ik heb niet bewust voor die vaatwasser gekozen hoor, maar kon 'm gratis krijgen toen m'n vader naar het verzorgingstehuis ging. Daar heb ik geen nee tegen gezegd, sue me
Dan pak je die prut er eerst af met een stuk keukenrol.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:05 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ja. Maar soms heb je meer prut dan het dingetje groot is.
Dat zei ik dus.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:05 schreef remlof het volgende:
Dan pak je die prut er eerst af met een stuk keukenrol.
dus datquote:Op woensdag 11 augustus 2010 10:56 schreef Copycat het volgende:
Ja, dat doe je niet zomaar even met de hand.
Ik ben in dat soort dingen volgens mij best behoudend, merk ik.
Oh, dat heb ik dan weer bijna nooitquote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:05 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ja. Maar soms heb je meer prut dan het dingetje groot is.
quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:08 schreef remlof het volgende:
Wie heeft er wel eens dat als je een gebruikt koffiefilter niet weggooit en je zet een paar dagen geen koffie dat je dan van die oranje schimmel op de koffie krijgt?
ik drink geen koffiequote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:08 schreef remlof het volgende:
Wie heeft er wel eens dat als je een gebruikt koffiefilter niet weggooit en je zet een paar dagen geen koffie dat je dan van die oranje schimmel op de koffie krijgt?
was je dat glas dan nog wel ff zelf met de hand af?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:10 schreef Toverheks het volgende:
[..]
oranje schimmel, nou klinkt ook lekker hahaha he bah zie je dat dan in je koffie drijven??? nou dus als ik kom neem ik wel een glaasje fris bij je
jij hebt 3 jongens, die kunnen straks gewoon afwassen en afdrogen heb je geen vaatwasser voor nodigquote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:10 schreef Marrije het volgende:
[..]
ik drink geen koffie
Maar ik heb ook de vaatwasser die we van mn ouders hebben gekregen in de kelder staan ipv in gebruik genomen.
Gadverdamme, smeerpijp.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:08 schreef remlof het volgende:
Dan spoel ik het filter voor en gaat ie mee in de vaatwasserquote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:10 schreef Marrije het volgende:
[..]
was je dat glas dan nog wel ff zelf met de hand af?
Ja, dat was dus pas bij mij thuis, schimmel dan, de kleur weet ik niet..... ik heb gevloektquote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:08 schreef remlof het volgende:
Echt natte ouwe gemalen koffie is kennelijk een perfecte voedingsbodem voor lichtschuwe schimmelsquote:
Maar wel oranje!quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:13 schreef remlof het volgende:
[..]
Echt natte ouwe gemalen koffie is kennelijk een perfecte voedingsbodem voor lichtschuwe schimmels
ja dat deed ik ook altijd toen ik nog een koffiezetapparaat had, bodempje water in de pot, nu heb ik een senseo ( zo makelijk) maar die spoel ik ook altijd ff na.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat was dus pas bij mij thuis..... ik heb gevloekt![]()
![]()
![]()
Ik gooi altijd direct de filter weg, en opa was een keer langs komen fietsen en Jr. had koffie voor opa gezet.... en vervolgens gewoon het koffiezetapparaat uitgezet, met nog een bodempje koffie erin en het filter erin.
Had ik verdorie schimmel in m'n koffiezetapparaat![]()
![]()
![]()
![]()
Heb gelijk alle losse onderdelen in de vaatwasser gegooid, en Jr, er luid en duidelijk op gewezen dat dat ding leeggemaakt en omgespoeld moet worden nadat hij gebruikt is, na iedere pot koffie.
Ik heb ook altijd een bodempje water in de koffiepot staan, maar dat zal wel een moederding zijn, om te voorkomen dat de pot barst als een kleintje per ongeluk het apparaat aangezet heeft terwijl er niets inzat
hahahha ik zag je vermaakt je ook prima bij Opa op het topic, ja jou dag kan niet meer stuk als ik het zo lees.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:15 schreef Jian het volgende:
Broodje, bakkie koffie ........ en lekker lezen over haren in putjes, schimmel op koffiefilters, prut verwijderen van borden. Zeg nou eerlijk, wie wil dat nou niet
Ik gooi hier ook altijd direct de Senseopads weg als m'n kop koffie klaar is, en dan spoel ik de padhouder om voor ik m weer in t apparaat doe.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:14 schreef Toverheks het volgende:
[..]
ja dat deed ik ook altijd toen ik nog een koffiezetapparaat had, bodempje water in de pot, nu heb ik een senseo ( zo makelijk) maar die spoel ik ook altijd ff na.
ja dat bedoelde ik.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik gooi hier ook altijd direct de Senseopads weg als m'n kop koffie klaar is, en dan spoel ik de padhouder om voor ik m weer in t apparaat doe.
Oh.... Senseo......... mooi moment voor het dagelijkse kopje, met een speculaasje
Ik heb geen koffiezetapparaat meer, had hem al een paar jaar in de kast staan en gebruikte hem nooit, paar weken terug ging die van mijn opa en oma stuk en heb ik hun er maar blij mee gemaakt. Wij gebruiken altijd de senseo, net zo makkelijk. Al willen we ook wel graag nog eens zo'n nespresso apparaat aanschaffen of een die de bonen zelf maalt, dat is pas echt lekker...quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat was dus pas bij mij thuis, schimmel dan, de kleur weet ik niet..... ik heb gevloekt![]()
![]()
![]()
Ik gooi altijd direct de filter weg, en opa was een keer langs komen fietsen en Jr. had koffie voor opa gezet.... en vervolgens gewoon het koffiezetapparaat uitgezet, met nog een bodempje koffie erin en het filter erin.
Had ik verdorie schimmel in m'n koffiezetapparaat![]()
![]()
![]()
![]()
Heb gelijk alle losse onderdelen in de vaatwasser gegooid, en Jr, er luid en duidelijk op gewezen dat dat ding leeggemaakt en omgespoeld moet worden nadat hij gebruikt is, na iedere pot koffie.
Ik heb ook altijd een bodempje water in de koffiepot staan, maar dat zal wel een moederding zijn, om te voorkomen dat de pot barst als een kleintje per ongeluk het apparaat aangezet heeft terwijl er niets inzat
True, en vooral die hele dure.... die goedkope van Ikea kunnen het aardig hebben, de gewone Tefal ook wel, maar als je van die pannen van boven de ¤ 50,= per stuk hebt dan wordt het ineens een stuk lastiger, die anti-aanbaklaag.....quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:14 schreef Juud79 het volgende:
En pannen met een tefallaagje was ik met de hand af, wat ook eigenlijk zonde water is, maar die kunnen nu eenmaal niet tegen de vaatwasser.
Nah, die vind ik dan weer niets, ik hou niet van sterke koffie..... ik ben van de medium bakjes met een hoop melkquote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:18 schreef Toverheks het volgende:
[..]
ja dat bedoelde ik.
wil met de tijd een george clooney want dat is me toch lekkere koffie.
Ik heb ze inmiddels alleen van Tefal, wel goedkopere versleten, maar dat is t gewoon niet, moet ik telkens een nieuwe kopen. Klein model koekenpan, groot model, en een brede en smalle wokpan en ja, die was ik dus vooral af omdat ze wat duurder zijn en ik er dus voorzichtiger mee ben. Normale kookpannen idd van Ikea, dat zijn prima pannen.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
True, en vooral die hele dure.... die goedkope van Ikea kunnen het aardig hebben, de gewone Tefal ook wel, maar als je van die pannen van boven de ¤ 50,= per stuk hebt dan wordt het ineens een stuk lastiger, die anti-aanbaklaag.....
Maar misschien is dat ook omdat het je bij een pan van een tientje een stuk minder kan schelen
Maar goed ,de dure gaan hier dus wel handmatig, en de goedkope niet
Ik hou juist alleen maar van sterke zwarte koffie. In m'n Senseo (kutding, maar wel handig voor een snel bakkie) gooi ik alleen maar extra dark roast.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nah, die vind ik dan weer niets, ik hou niet van sterke koffie..... ik ben van de medium bakjes met een hoop melk
Breienquote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:25 schreef hondjes het volgende:
Na 40 jaar huishouden, heb ik het wel gezien ....
Het zijn allemaal rot werkjes, of het nu putjes of strijken is..
Zo heb je iets gedaan, om vervolgens opnieuw te kunnen beginnen.
Het lijkt mij fantastisch om eens iets te hebben, waarvan je echt kan zeggen..
...Zo,,dit is af..dit heb ik gedaan.., dit is mijn werk.
nee daar heb je zoveel verschillende smaken van, van heel slap naar heel sterk en alles smaakjes ertussen door.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nah, die vind ik dan weer niets, ik hou niet van sterke koffie..... ik ben van de medium bakjes met een hoop melk
We hebben hier van die standaard van Ikea, koekenpannen, die gaan dus in de vaatwasser, en de dure hapjespan gaat handmatig.... de hapjespan van Jamie Oliver (met anti-aanbaklaag) kon er ook erg slecht tegen, dus die is in principe buiten gebruik. De normale pannen zijn van Herman....quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:25 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Ik heb ze inmiddels alleen van Tefal, wel goedkopere versleten, maar dat is t gewoon niet, moet ik telkens een nieuwe kopen. Klein model koekenpan, groot model, en een brede en smalle wokpan en ja, die was ik dus vooral af omdat ze wat duurder zijn en ik er dus voorzichtiger mee ben. Normale kookpannen idd van Ikea, dat zijn prima pannen.
neem je een werksterquote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:25 schreef hondjes het volgende:
Na 40 jaar huishouden, heb ik het wel gezien ....
Het zijn allemaal rot werkjes, of het nu putjes of strijken is..
Zo heb je iets gedaan, om vervolgens opnieuw te kunnen beginnen.
Het lijkt mij fantastisch om eens iets te hebben, waarvan je echt kan zeggen..
...Zo,,dit is af..dit heb ik gedaan.., dit is mijn werk.
Ik heb ooit bijna een diner met Clooney gewonnenquote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:18 schreef Toverheks het volgende:
[..]
ja dat bedoelde ik.
wil met de tijd een george clooney want dat is me toch lekkere koffie.
Is een hobby, geen huishouden.quote:
quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:15 schreef Jian het volgende:
Broodje, bakkie koffie ........ en lekker lezen over haren in putjes, schimmel op koffiefilters, prut verwijderen van borden. Zeg nou eerlijk, wie wil dat nou niet
Nah, ik vind Senseo al tergend duur vergeleken met gewone koffie, en qua smaak komt het niet in de buurt, dus de kans is klein dat ik voor die ene dubbele kop koffie per dag een duur apparaat ga kopen waar je nog duurdere kopjes koffie uithaaltquote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:30 schreef Toverheks het volgende:
[..]
nee daar heb je zoveel verschillende smaken van, van heel slap naar heel sterk en alles smaakjes ertussen door.
quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:32 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Ik heb ooit bijna een diner met Clooney gewonnen![]()
Was een prijsvraag op de radio (538 geloof ik)... Wat zou je tegen George Clooney zeggen om hem in te palmen? Ik had gesmst: Martini baby? En toen belden ze op met de vraag of ik binnen een uur in A'dam kon zijn om mijn prijs (diner met hem dus) in ontvangst te nemenEn dat ging natuurlijk niet, toen zeiden ze ja dan houdt het helaas op
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |